به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی خانه دختر بهکارگردانی شهرام شاهحسینی در 5 سال پیش یعنی سال 1393 در گونه درام تولید شده است. خانه دختر توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 5.5 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم خانه دختر را اثری متوسط اما مفید برای تماشا ارزیابی میکنند. محمد شایسته تهیهکننده خانه دختر این فیلم را، بهعنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. خانه دختر در تاریخ 1396/09/21 پخش خود را توسط پخشکننده هدایت فیلم در سینما آغاز کرد. در آن روزها خانه دختر توانست آمار فروش 2،810،166،000 تومان را به ثبت برساند.
بازیگران فیلم خانه دختر چه کسانی هستند؟ در خانه دختر بازیگرانی چون رعنا آزادیور، پگاه آهنگرانی، رویا تیموریان، حامد بهداد، بهناز جعفری، باران کوثری و محمدرضا هدایتی به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم خانه دختر حدود 15 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان خانه دختر را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از اینلحاظ کارگردانی فیلم خانه دختر باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا شهرام شاهحسینی بهعنوان کارگردان و بهعنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری خانه دختر توانستهاند در این زمینه موفق باشند و بازیهای درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران فیلم خانه دختر میتوان به بابک کریمی، نادر فلاح، نسیم ادبی، پردیس احمدیه، امیرعلی نبویان، مانی شاه حسنی، پدرام جامه بزرگ و حامد شادمانی اشاره کرد.
متوسط سن بازیگران خانه دختر براساس میزان سنی که از آنها در دایرةالمعارف آنلاین سینما و تلویزیون یعنی منظوم ثبت شده، 42 سال است که نشان میدهد بازیگران خانه دختر عمدتا از میانسالان هستند.
از محتوا و داستان فیلم خانه دختر چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه خانه دختر توسط پرویز شهبازی نوشته شده است.
شعار فیلم خانه دختر «هیچ وقت یه چیزایی رو به من نگو» و در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان خانه دختر منتشر شده است، میخوانیم: «مرتضی قصد دارد خانه کوچکشان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند...»
فیلم خانه دختر از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخصهای متعدد و گوناگونی میتوان گفت آثار مرتبط فیلم خانه دختر عبارت است از: فیلم شیرین، فیلم هفت ماهگی، فیلم دربند، فیلم خشم و هیاهو و فیلم جامه دران.
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم خانه دختر نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم خانه دختر به طور متوسط فعالیت 19ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم خانه دختر یکی از 4 اثر شاخص پردیس احمدیه در حرفه بازیگری محسوب میشود.
فیلم خانه دختر براساس امتیاز مردم به آثار یکی از 4 اثر شاخص پرویز شهبازی در حرفه نویسندگی محسوب میشود.
4 تن از بازیگران خانه دختر، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کردهاند، در واقع در خانه دختر 4 فیلم اولی بودهاند: امیرعلی نبویان، مانی شاه حسنی، پدرام جامه بزرگ و حامد شادمانی.
همچنین شهرام شاهحسینی کارگردان خانه دختر اولین همکاری خود با بازیگرانی چون رعنا آزادیور، پگاه آهنگرانی، رویا تیموریان، حامد بهداد، باران کوثری، محمدرضا هدایتی، نادر فلاح، نسیم ادبی و پردیس احمدیه را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران خانه دختر نیز 88 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 15 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 88 همکاری برای اولینمرتبه در خانه دختر رخ داده است. مانند: رعنا آزادیور و محمدرضا هدایتی، پگاه آهنگرانی و حامد بهداد، رویا تیموریان و بابک کریمی، بهناز جعفری و نادر فلاح، باران کوثری و نسیم ادبی.
عوامل تولید و بازیگران خانه دختر در اینستاگرام نیز فعال هستند و مجموع میزان فالوئرهای اینستاگرام 16 نفر از این هنرمندان به بیش از 3،915،389 نفر میرسد.
مخاطبان بعد از تماشای فیلم خانه دختر به ارزیابی اثر در منظوم پرداختهاند و نتایج مهمی درباره شاخصهای هنری، فنی و محتوایی اثر بدست آمده است. براساس نظرسنجی و دیدگاه مردم:
فیلم خانه دختر نسبتا ارزش تماشا دارد چراکه 52% مخاطبان معقدند فیلم خانه دختر ارزش یک بار دیدن را دارد.
فیلم خانه دختر نسبتا خوشساخت هست زیرا 50% مخاطبان عقیده دارند فیلم خانه دختر از لحاظ فنی باکیفیت ساخته شده است.
فیلم خانه دختر قطعا عملکرد بازیگریِ خوبی دارد چراکه 86% مخاطبان عقیده دارند تیم بازیگری فیلم خانه دختر نقشها را خوب بازی کردند.
فیلم خانه دختر تا حد بسیاری خلاقانه هست زیرا 86% مخاطبان عقیده دارند داستان و ساختار فیلم خانه دختر غیرتکراری و جدید است.
فیلم خانه دختر نسبتا محتوای مناسبی دارد زیرا 68% مخاطبان عقیده دارند حرف و پیام فیلم خانه دختر مفید و ارزشمند هست.
فیلم خانه دختر نسبتا تفکربرانگیز هست چراکه 53% نظردهندگان بعد پایان فیلم خانه دختر به آن فکر میکردند.
فیلم خانه دختر نسبتا مناسب خانواده نیست چراکه تنها 42% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم خانه دختر با فرهنگ خانوادهشان سازگار است.
فیلم خانه دختر اصلا مناسب کودکان نیست چراکه تنها 19% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم خانه دختر مناسب کودکان است.
اگر از تصویربرداری فیلم خانه دختر خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن مرتضی غفوری بوده است. اگر صدای خانه دختر بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم خانه دختر یعنی منصور شهبازی آشنا میکنیم. آیدین ظریف طراحی صحنه فیلم خانه دختر را انجام نموده است. محسن دارسنج چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم خانه دختر را برعهده داشت.
از دیگر عوامل اثر میتوان به محمدجواد حصاری مسئول هنروران فیلم خانه دختر، اشاره کرد. در مجموع بیش از 25 نفر در تولید فیلم خانه دختر نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
کاربران نیز در 3 لیست از فیلم خانه دختر یاد کردهاند. همچنین در بخش بررسی فیلم خانه دختر 82 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از خانه دختر پرداختهاند. در دادهکاوی و تحلیل ابر کلیدواژهها بررسیهای مردم برای فیلم خانه دختر، بیشترین واژههای تکرار شده عبارت است از: فیلمنامه، بازی، اصلا، سانسور، چرا، بیننده و جامعه.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم خانه دختر در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم خانه دختر 49 عدد، در بخش ویدئو و تیزر فیلم خانه دختر 5 عدد، در بخش حواشی فیلم خانه دختر 13 عدد، در بخش نقد فیلم خانه دختر 10 عدد گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای دیالوگ برتر فیلم خانه دختر، سوتی فیلم خانه دختر هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
ارزش دیدن داره
پیشنهاد میکنم البته برای دختر خانمها کمی اعصاب خورد کن میتونه باشه
چون با سانسور به معنای واقعی فیلم خراب میشه و محتوای خودشو از دست میده
خود سانسوری رو کارگردان بلد نبود محکوم شد ! فقط همین ...
سانسور را تخریب هست نه اثر سانسور شده را !
موجودات را دریابید ! تا همجنس ان موجودات شویم !
سانسورش رو میشه از کجا پیدا کرد؟؟؟
میگن که کلا موصوع فیلم رو عوض کردن و 20 دقیقه فیلم رو هم سانسور!!!!
اصلا نفهمیدی کی به کیه
خیلی بد بود
چی به چی بود؟
اخه این همه ابهام دریه فیلم مگه میشه مگه داریم؟
حیف این فیلم
حیف این همه بازیگری های فوق العاده
بیچاره کارگردان
فیلم فوق العاده ای بود ولی من اگه قبلش مصاحبه آقای بهداد رو نمیخوندم قطعا متوجه تجاوز پدر به دخترش نمیشدم
خیلی مسخره بود که هیچ چیزی حتی یک فلَشبَک حتی یک نشونه به ما نشون ندادن که کار پدره بوده
واقعا بعد از دیدن این فیلم حالم گرفته شد
خیلی
پیشنهاد میکنم نبینید
گرچه فیلم فوق العاده ای بود
چه عشقی..چه شوری..چه وقتی..چه گاهی..
چه بخت بلندی چه ماهی،ماهی
ععععاااالللییییییههه💙💙
مخصوصا با بازی آقای نبویان عزیز💙💙💙💙💙💙
چه داوری عجیبی !!!
فیلم, با مرگ عروس آغاز می شود و از همان ابتدا بیننده در بستری از تعلیق و معما قرار میگیرد; همین امر مخاطب را به خوبی مشتاق و تشنه یافتن حقیقت و دلایل مرگ عروس نگاه میدارد; اما در ادامه حفره های نه چندان کم فیلمنامه از کیفیت داستان کم کرده و نقطه ی خوب آغازین فیلم را کمرنگ میکند.
فیلم بازیهای نسبتاً خوبی دارد: بازی روان حامد بهداد خبری خوش برای تماشاگر فیلم است و همینطور پگاه آهنگرانی و البته باران کوثری...
پردیس احمدیه نیز علی رغم ضعف شخصیت پردازی اش، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته است. اما رعنا آزادی ور که البته سوژه اصلی فیلم است، مانند شخصیتش در داستان, سردرگم ست و بیننده ارتباط خوبی نه با شخصیتش برقرار میکند و نه بازی خاصی از او میبیند, درمقابل بابک کریمی در نقش پدر - برخلاف ابهامی که در کاراکتر او در فیلمنامه نهفته- بازی قابل قبولی ارائه داده ست, ولی بالاتر از همه رویا تیموریان است که با حضور کوتاهش در فیلم بسیار خوش درخشیده ست.
« خانه دختر » می توانست و قرار بود اثر جسوری باشد و این را می توان در موضوعات مطرح شده در فیلم که همگی به شک و تردید در رابطه قبل از ازدواج می گذرد مشاهده نمود, اما فیلم در پرداخت سوژه و گره گشایی بسیار ضعیف عمل کرده و روایت گسسته ای دارد. از یک سو با ایجاد گره کور در داستان, سر نخ را از دست عوامل فیلم و درنتیجه مخاطب در میآورد و از سویی نمی تواند شخصیت پردازی کرده و برای تبدیل اثر به یک ملودرام اجتماعی، هر بلای ممکن را که می شد به راحتی حل و فصل کرد، به سر سمیرا می آورد و با سکوت و فرار او, یک سوتفاهم را به بحران تبدیل می کند; بحرانی که علی رغم نیت کارگردان, منتهی به بررسی یک معضل اجتماعی و یافتن راهکاری مناسب برای حل آن نمیگردد.
سینمای امروز ایران بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد تا آثاری را به خود ببیند که در آن تفکرات اشتباه سنتی, مورد چالش قرار می گیرند تا جامعه آن را دیده و نسبت به برخورد با آن مصمم شود. اما رویه رایج سینمای ایران که ساکت ماندن جنس زن در مواجهه با تفکرات اشتباه سنتی و سپس دست و پا زدن و تقلا برای زندگی و در نهایت تسلیم شدن است، کارایی مشخصی به جز برانگیختن حس ترحم مخاطب ندارد.
این فیلم, با پایان باز به انتها نمیرسد, اما سوالات بی پاسخ بسیاری را در انتهای فیلم به وجود آورده و بیننده بدون دستیابی به پاسخ سوالات بیشماری که از دیدن فیلم حاصل شده, سالن سینما را ترک میکند: به فرض که مرد به موقع پاسخ تماس تلفنی سمیرا را می داد, نتیجه چه می شد؟ سمیرا با درک و حمایت نامزدش از خودکشی منصرف میشد یا صرفا مرد به خاطر آبرو و مخارج جشن, تن به ازدواج می داد ولی در ادامه از درون دچار کشمکش می شد که چرا سمیرا به این خواسته تن نداده تا پاکدامنی خود را ثابت کند و در نتیجه آرامش خود و اعتماد به نامزدش را از دست می داد, و یا شاید هم از همان ابتدا نسبت به او بدگمان میشد و جشن را برهم میزد؟
سمیرا چرا با وجود مقاومت به جا در برابر خواسته ی خانواده ی همسر, بلافاصله با خودکشی تسلیم شده و خود را نزد هم دانشگاهی ها, هم محله ای ها و حتی پدرش, بی آبرو و بدنام می کند؟
پدر, چرا چنین راحت دختر را به خاک سپرده و قصد رفتن از محله را می کند؟
پدر چه سهمی در بی آبرویی دختر دارد و چرا مثل جامعه, بی محکمه دخترش را محکوم میکند؟
قصد خواهر از ارسال پیامها و ایمیل چیست؟ قصد اثبات بی گناهی خواهر را دارد یا قصد انتقام از پدر که دربرابر مرگ سمیرا واکنشی به شدت منفعلانه از خود نشان داده است؟...
این فیلم میتوانست و میبایست خوب ساخته میشد, اما بعد از تماشای فیلم سوال بزرگ و بی جواب دیگری ذهن بیننده را درگیر میکند: فیلمی چنین از هم گسیخته, اصلا به چه دلیل برجسته و مهمی توقیف شده بود!!!!
البته شاید اگه منم ببینم همینجورباشه چون از نظرا پیداس تهش بازه منم از فیلمای بی پایلن متنفرم
نمیفهمی چرا حامدبهدادبه باباش گف نزار پرده های بینمون پاره شه
کلا هیچچچچچچی نمیفهمی
اخرم نمیفهمیکه چراصحنه ی اخر پردیس احمدیه ک یکی ازمزخرفترین نقشای عمرشوبازی کرده چرااول باخوشحالی توچسای دوس پسرش نگاه نیکنه بغد چشماش پرغصه میشه وهمون لحظه فیلم سرتاسر ابهام تموم میشه
این فیلم سرتاسر ابهام هست سرتاسراز گنگی
خودکشی کرد یا واقعا مرد !!!"
یکی ازمزخرف ترین نقش های این فیلم پردیس احمدیه بود ـ صفرصفر
اخرش هم نمیفهمی نقشش چی بود
آقای شهبازی نویسنده وکارگردانی هستش که به هیچ کدام از بازیگرها فیلمنامه نمیده بخونن وباید بازیگرها بدون خواندن فیلمنامه آن راقبول کنن
پس بدونید بازیگران این فیلم بدون خواندن فیلمنامه نقش هاشونو بازی کردن
ولی داستان جالبی داره این فیلم