رامبد جوان کارگردان با سواد با سابقه با تجربه و با هوش بالاست که می تواند به راحتی در هر چیزی از خندوانه تا اسپاگتی در هشت دقیقه(که به عنوان تجربه اول فرید جنگل برد قابل قبول بود)به عنوان کارگردان بده بستان خوبی داشته باشد. نگار در تجربه رامبد جوان کاری است که مثل ورود آقایان ممنوع و سایر کار های زیاد او کارگردان با مخاطب بده بستان زیادی ندارد ولی با سواد است از نظر بصری زیبایی شناسی میزانسن دکوپاژ طراحی صحنه کارگردانی و بازی و دکور و لوکیشن شناسی و خیلی چیز های زیاد دیگر فیلم با سوادی است. نگار اقتباسی آزاد از هملت شکسپیر است اما به سبک رامبد جوان و همچنان فیلم زنانه ای است که درباره زنان است و شاید برای زنان است. شخصیت نگار ولیان یک دختر امروزی و شاید جسور است اما نه به حدی که در فیلم شاهد آن هستیم و این کاملا منطقی و حساب شده است چون در جهان و دنیای عجیبی قرار گرفته و اگر پا پس بکشد و کار بی فکر انجام دهد و به اندازه کافی جسور و شرور نباشد قطعا اتفاق بدی برایش می افتد و از طرفی فیلم می خواهد هملت نشان بدهد که زن شده یک زن که حقش را می خواهد و موضوع این فیلم کلا در مورد دختری است از خانواده ای پولدار و با شان بالا است ولی عده ای نمی خواهند آنها باهم زندگی خانوادگی خوبی داشته باشند. فیلم نگار عیب هایی هم دارد و تا حدی به فیلم لطمه وارد می کند این فیلم طراحی خاص خودش را دارد و نوشته شده ما به این ته سیگار روژ لبی مشکوکیم ولی این به ما کمکی نمی کنه اگر یک دختر داد بزند از نظر بقیه کار بی منطق و بد و زشتی کرده اما اگر یک مرد داد بزند کارش معمولی است فیلم نگار نشان می دهد که زن و مرد برابری اشان به یک حد و اندازه است. نگار صحنه های اضافه هم دارد و صحنه هایی که تا حدی در نیامده است مثلا آن صحنه ای که بهتاش و نگار در برف نشسته اند با اینکه خوب در آمده ولی کمکی به فیلم نمی کند ولی به فیلم لطمه ای هم وارد نمی کند و خیلی زیبا است. با اینکه صحنه ی دعوای پسیانی و نگار را در ویلا ی لواسان دوست دارم و به دوست داشتنی تر شدن اثر کمک خیلی زیادی می کند و زیبا است و خیلی خوب اجرا شده ولی اکشنش باسمه ایست صحنه ی رو به رو شدن نگار و فریبا کامران برای دومین بار که نگار کلید ویلا را می خواست وجودش لازم است اما اگر نگار به مادرش خواهش می کرد تا کلید را از خواهرش گرفته و به او بدهد خیلی بهتر بود چون خیلی ها در سینما خنده اشان می گیرد و خوب هم اجرا و کار نشده. نگار در مجموع فیلم قابل تحسین و جالبی است و اتفاق نوعی در سینمای آپارتمانی و یک جور و شعاری و کلیشه ایست که باید به عواملش آفرین گفت.