به نظرم این حجم از توهین به فیلم و فیلمساز ، اصلا درست و به حق نیست ! این فیلم هرچه مقدار که بد باشد ، قرار بر این نیست که به عوامل آن توهین شود ! برای دوستانی که هنوز متوجه به منظور فیلمساز نشدند ذکر می کنم که : شخصیت خانم یایا در این فیلم همان دولت امروزیست ! کارکترهای اصلی افسرده ما (که از جنس همین مردم جامعه هستند) از یایا فرار می کنند و می ترسند ! حرف های او را متوجه نمی شوند ! آنها یایا را دوست دارند اما معتقدند که گول عکس ها و ظاهر او را خورده اند و یایا هم آنها را اذیت کرده و آرامش و زندگی برای آنها نگذاشته ! در اواخر فیلم نیز با حضور امین حیایی و آن اتفاقاتی که برای دو کارکتر اصلی ما می افتد ! به یاد بیاورید که سکانس آخر مسئول هتل به مرتضی و ناصر می گوید که ما تعجب کردیم که شما دو نفر اصلا از اتاق خارج نشدید ! آیا تمام آن چه که گفته شد زاده تخیلِ این دو کاراکتر بوده ؟ یعنی نه خانم یایایی وجود داشته و نه عظیم ! کاهانی از فهم این نکات به مخاطب عامی (که تنها برای خنده به شوخی های عطاران و فرخ نژاد به سینما آمده ) عاجز است !
جناب رادشهبازی! یک ایده هر چقدرم حاوی مفاهیم عمیق و تمثیل های هوشمندانه باشه اگه زبان انتقال اش قابل درک نباشه طبیعتا کاملا شکست خورده است! خصوصا اینجا که زبان انتقال زبان سینماست! زبان تصویر است! زبان شنیده هایی است که قرارست با دیده ها همیشه به خاطره سپرده شوند! ولی یک سری تصویر ها از فرط بد بودن ماندگار خاطره ها میشوند!
5 لایک
پاسخ دهید
1397/08/28
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
قطعا زبان انتقالاش برای من و خیلی های دیگر قابل درک بوده که خود بنده با درک مفاهیم فیلم درباره آن مطلب قبلی را نوشتم ! ذکر شد که فیلم از ارائه این مفاهیم به مخاطب عام ضعیف عمل کرده ! دقت کنید ؛ ضعیف نه اینکه اصلا نتوانسته باشد آن را به مخاطب برساند ؛ چرا که افرادی نیز بودند که مفاهیم و تلنگر فیلمساز را به خوبی درک کردند و متوجه منظور فیلم شده اند ! (اما به دلیل کارگردانی ضعیف ، فیلم به اثر گنگ و خنثی ای تبدیل شده که اصلا ممکن است این اتفاق توسط فیلمساز عمدی صورت گرفته باشد تا دچار ممیزی نشود ) اینگونه که شما می فرمائید ، پس اصلا فرق فیلمی که حاوی مفاهیم عمیق در فیلمنامه اش است (با وجود تمام نقاط ضعف مختلف در آن ) و آن فیلمی که شامل هیچکدام از این موارد نیست ، چیست ؟ فیلمساز با هوش و خلاقیت خود به چنین ایده ای در فیلمنامه رسیده اما برعکس آثار قبلی اش در کارگردانی بد عمل کرده است ! کاهانی نیز در کارنامه کارگردانی اش اثاری نظیر "اسب حیوان نجیبی است " ، "استراحت مطلق" و... را دارد که بسیاری از آنها مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و لازم به ذکر است که هر کارگردان صاحب نامی نیز در کارنامه اش دوران اوج و فرود زیادی را پشت سر گذاشته به نظر بنده هم این فیلم ، قابل تحمل و اما دچار ضعفهایی جدی است ، اما آیا ضعیفتر از کمدی های زرد و مبتذل و بفروش حال حاضر سینما ؟! قطعا جواب نه است ! این دست فیلمها که اصلا مفهومی برای ارائه به بیننده ندارند ...
4 لایک
پاسخ دهید
1397/08/28
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
هر دو بزرگوار علی و راد درست و خوب توضیح دادید ! صحبت هاتون خیلی حرفه ای و دل نشین بود واسم و البته که جدید !!!!!!!! من نظرم اینه که فیلم که میخواد محتوایی منتشر کنه و سعی بر زیرکی داره، باید در لایه اول یک پیام و محتوا خوب رو منتشر کنه تا تو زیر لایه هدف خودش رو ثابت کنه ! اینکه ی فیلمی با این هجم زردی گردی و خنکی و پوچی میاد بگه که منم هستم و بخواد پیام خودش رو برسونه، اصلا کار درستی نمکینه و من نمیپسندم و به قول علی شکست خوردس !
2 لایک
پاسخ دهید
1397/08/29
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
بیوگرافی راد شهبازی
آکیرا کوروساوا: - سینما رسانهی مناسبی برای توضیح دادن نیست. مخاطب را باید در درک محتوای فیلم آزاد گذاشت.
خصوصا اینجا که زبان انتقال زبان سینماست! زبان تصویر است! زبان شنیده هایی است که قرارست با دیده ها همیشه به خاطره سپرده شوند! ولی یک سری تصویر ها از فرط بد بودن ماندگار خاطره ها میشوند!
ذکر شد که فیلم از ارائه این مفاهیم به مخاطب عام ضعیف عمل کرده ! دقت کنید ؛ ضعیف
نه اینکه اصلا نتوانسته باشد آن را به مخاطب برساند ؛ چرا که افرادی نیز بودند که مفاهیم و تلنگر فیلمساز را به خوبی درک کردند و متوجه منظور فیلم شده اند ! (اما به دلیل کارگردانی ضعیف ، فیلم به اثر گنگ و خنثی ای تبدیل شده که اصلا ممکن است این اتفاق توسط فیلمساز عمدی صورت گرفته باشد تا دچار ممیزی نشود )
اینگونه که شما می فرمائید ، پس اصلا فرق فیلمی که حاوی مفاهیم عمیق در فیلمنامه اش است (با وجود تمام نقاط ضعف مختلف در آن ) و آن فیلمی که شامل هیچکدام از این موارد نیست ، چیست ؟
فیلمساز با هوش و خلاقیت خود به چنین ایده ای در فیلمنامه رسیده اما برعکس آثار قبلی اش در کارگردانی بد عمل کرده است !
کاهانی نیز در کارنامه کارگردانی اش اثاری نظیر "اسب حیوان نجیبی است " ، "استراحت مطلق" و... را دارد که بسیاری از آنها مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و لازم به ذکر است که هر کارگردان صاحب نامی نیز در کارنامه اش دوران اوج و فرود زیادی را پشت سر گذاشته
به نظر بنده هم این فیلم ، قابل تحمل و اما دچار ضعفهایی جدی است ، اما آیا ضعیفتر از کمدی های زرد و مبتذل و بفروش حال حاضر سینما ؟! قطعا جواب نه است ! این دست فیلمها که اصلا مفهومی برای ارائه به بیننده ندارند ...
صحبت هاتون خیلی حرفه ای و دل نشین بود واسم و البته که جدید !!!!!!!!
من نظرم اینه که فیلم که میخواد محتوایی منتشر کنه و سعی بر زیرکی داره، باید در لایه اول یک پیام و محتوا خوب رو منتشر کنه تا تو زیر لایه هدف خودش رو ثابت کنه !
اینکه ی فیلمی با این هجم زردی گردی و خنکی و پوچی میاد بگه که منم هستم و بخواد پیام خودش رو برسونه، اصلا کار درستی نمکینه و من نمیپسندم و به قول علی شکست خوردس !