نمیدونم از کجاش شروع کنم از چیش بگم؟ اصلا این فیلم بود؟تیزر تبلیغاتی بود؟مستند بود؟.... بود؟ من از همه هموطنان عزیز عذر خواهی میکنم که 1.5 ساعت از برق بخاطر این افتضاح استفاده کردم شاید کسانی در این 1.5 ساعت بیشتر به اون برق احتیاج داشتن و همینطور از خودم عذرخواهی میکنم که وقت خودمو اگه 1.5 ساعت به دیدن دیوار روبروم میگذروندم شاید تاثیر بیشتر و نتیجه بیشتری می گرفتم تا دیدن این فیلم مزخرف چقدر خوشحالم این فیلم رو تو سینما نرفتم ببینم با توجه به اینکه یادمه اون زمان تبلیغات قابل توجه ای هم شده بود در موردش با رنگ و لعاب فراوان خیلی کم پیش میاد من فیلمی رو ببینم و دلم بخواد همش بزنم بره جلو تا یا چیزی دستگیرم بشه یا زودتر تموم بشه بره پی کارش ولی برای این فیلم این کارو کردم انتخاب آقای فرخ نژاد برای این سبک فیلم رو کدوم خرفتی تشخیص داده بوده اینو یکی بمن بگه آخه فرخ نژاد به کجای این فیلم میومد؟؟؟ من اتفاقا فیلم های کاهانی رو خیلی دوست داشتم ولی این دیگه رسما صنعتی سنتی رو مشخص بود با هم زده ساخت این فیلم رو کلید زده کسی اگر نسخه اصلی این فیلم رو اسید بریزه از بین ببره کمک بزرگی به فرهنگ و سابقه فرهنگی این مملکت کرده و جزو اسطوره ها باید ازش یاد بشه
به نظرم بزرگترین نقص فیلم ، مفهوم زدگی بیش از حد آن است ! بنده هم با این مسئله مخالفم که نباید آثاری بدین شکل مفهومی و مفهوم زده با ستاره های کمدی ساخته میشد یا شاید باید در هنر و تجربه اکران میشد ... فیلم قطعا خوب نیست اما دگر نه به این اندازه ای که می فرمائید ، کسی که به فیلم توجه کند ، خود مفهوم را دریافت می کند !
4 لایک
پاسخ دهید
1398/04/09
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
مشکل بزرگی که فیلم داره فرمی هست که برای بیان مفهومش انتخاب شده. پیام نهایی فیلمنامه بین هزاران قاب رنگانگ و بازیگران دروغین پنهان شده. قطعا اگر کاهانی به یک شکل دیگه عصاره فیلم رو بیان میکرد موفق تر بود.
1 لایک
پاسخ دهید
1398/04/09
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
جناب شهبازی مفهوم این فیلم چیه؟مردان بازاری که زنان سنتی در خانه دارند و چشمشون دنبال دختران رنگ و وارنگ دیگر است؟یا اونایی که پول بیشتری دارند برای رسیدن به رنگ و لعاب بیشتر به پاتایا سفر میکنند؟یا مفهوم دیگر اینکه زیرآب کسی را نزنید(امین حیایی) چون چوب خدا صدا ندارد! بعد این 2 مفهوم رو 1.5 ساعت در فیلم بالا پایین کنیم نه دیالوگ خاصی نه بازی خاصی از بازیگران.بله شاید بهتر بود در هنروتجربه اکران بشه تماشاگر تکلیفش رو بدونه.بحث توقع از کارگردان هست شاید اگه اصغر تفرشی کارگردان فیلم بود انقدر انتقاد وارد نبود ولی کاهانی با استراحت مطلق ، اسب حیوان نجیبی است ، بی خود بی جهت و هیچ این فیلم افتضاحی بیش نبود
0 لایک
پاسخ دهید
1398/04/15
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
خانم یایا نماد دولت امروزی است که به زبان دیگری به مردم سخن می گوید ؛ هر لحظه که آزرده خاطر شود ، فرد خطاکار را به زندان منتقل می کند ... دو کارکتر اصلی فیلم به تعبیری نماد خود کاهانی هستند ، فیلم نمایانگر آن است که این افراد هیچ قصد بدی ندارند اما جامعه با آنان به بدترین شکل ممکن رفتار می کند و آنان را سانسور می کنند (سانسوری که خود معضلی برای کاهانی است و تعداد زیادی از فیلمهای او تاکنون اکران نشده اند) در اینجا کاهانی مجبور می شود به خنثی ترین شکل ممکن حرف های خود را بزند ! درپایان فیلم نیز نظاره گر هستیم که گویا تمام این اتفاقات ، خیال و توهم کارکترهای اصلی بوده است ؛ به بیانی دیگر یعنی هیچکدام از این واقعیات روز جامعه ، حقیقت ندارند و با زبانی انتقادی نباید وجود داشته باشند همین پیام ها در طول فیلم هیچگاه تبدیل به یک داستان یکدست نمیشوند و در کنار ریتم فیلم به شدت کند حرکت می کند
0 لایک
پاسخ دهید
1398/04/23
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
درپایان فیلم نیز نظاره گر هستیم که گویا تمام این اتفاقات ، خیال و توهم کارکترهای اصلی بوده است ؛ به بیانی دیگر یعنی هیچکدام از این واقعیات روز جامعه ، حقیقت ندارند و با زبانی انتقادی نباید وجود داشته باشند
همین پیام ها در طول فیلم هیچگاه تبدیل به یک داستان یکدست نمیشوند و در کنار ریتم فیلم به شدت کند حرکت می کند
عصبی نشو شیرت خشک میشه :)))))))))))))))