«هزارپای لَنگ!» برای من،ابوالحسن(امیر)داودی در سینمای ایران،مظهر پارادوکس وتناقض است!داودی روزی انقدر خوب است که «تقاطع» و«رخ دیوانه» میسازد وگاهی انقدر بد است که «نان وعشق » و«هزارپا» میسازد!هزارپا،قصه ای بسیار تکراری دارد که پیشتر کمال تبریزی در مارمولک و به نوعی سامان مقدم در نهنگ عنبر،بسیار بهتر به تصویر کشیده اند.داستان تبهکار متظاهری که به واسطه رخدادی متحول میشود!یک قصه چندخطی با شوخی های نخ نما ونچسب،حال وهوای دهه شصت و زوج عطاران-عزتی که یک تنه قراراست بار جذب مخاطب را به دوش بکشند که ازقضا موفق هم میشوند!چرا که فیلم با اینکه بسیار بد است،فروش بالایی بدست می آورد!هزارپا،هیچ چیز جدیدی برای گفتن ندارد.نه از فرم ومحتوا خبری هست،نه از خلاقیت و نوآوری!هرچه هست قبلا آزموده شده و فقط به شیوه عطارانی تکرار میشود!
باسلام اولا این ایرادی که مطرح کردید مبنی بر اینکه داستان فیلم تکراری است هیچی از ارزشهای فیلم کم نمیکنه ما اگه به سینمای هالیوود نگاه کنیم میبینم که خیلی از فیلمها داستان های تکراری دارن(مثل نقطه شکست و سریع و خشن که یکی در مورد موج سواری و دیگری اتومبیل رانی است)و اساسا اگه به این فکر میکنید که حتما باید داستان فیلم غیر تکراری باشه باید بگم دیر رسیدید چون اساسا الان در سینمای جهان با این حجم از تولیدات دیگه داستانی نمونده که نساخته باشن(البته استثنا هم داریم مثل تلقین) دوما باید بگم که هزارپا نسبت به کمدهای دیگه حال حاضر سینمای ایران که صرفا شوخیهای زیرنافی بدون چفت و بند داستانی هستند(رحمان۱۴۰۰یه نمونه شه)خیلی هم عالی هستش چون دارای یک بستر داستانی مناسب هستش اصلا تعریف فیلمنامه خوب:نشان دادن یک تغییر بزرگه که هزارپا به خوبی از پسش براومده یک دزد که وارد یک آسایشگاه جانبازان که مظهر شرافت و مردانگی است میشه و عاشق رییس اسایشگاه که زنی تمیز و وسواسیش میشه(در حالیکه شخصیت رضا آدم کثیفیه و اینقدر ریشاشو نزده که به قول خودش خارشه گرفته) در آخر باید بگم که هزارپا کمدی استانداردی هستش اما متاسفانه بعضی از مخاطبا میخوان کل زمان فیلم قهقه بزنن در حالیکه فیلم کمدی فیلمی که(تاکید میکنم فیلمیه که)صحنه خنده دار داره(مثل تد)
2 لایک
پاسخ دهید
1398/08/07
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
اولا این ایرادی که مطرح کردید مبنی بر اینکه داستان فیلم تکراری است هیچی از ارزشهای فیلم کم نمیکنه ما اگه به سینمای هالیوود نگاه کنیم میبینم که خیلی از فیلمها داستان های تکراری دارن(مثل نقطه شکست و سریع و خشن که یکی در مورد موج سواری و دیگری اتومبیل رانی است)و اساسا اگه به این فکر میکنید که حتما باید داستان فیلم غیر تکراری باشه باید بگم دیر رسیدید چون اساسا الان در سینمای جهان با این حجم از تولیدات دیگه داستانی نمونده که نساخته باشن(البته استثنا هم داریم مثل تلقین)
دوما باید بگم که هزارپا نسبت به کمدهای دیگه حال حاضر سینمای ایران که صرفا شوخیهای زیرنافی بدون چفت و بند داستانی هستند(رحمان۱۴۰۰یه نمونه شه)خیلی هم عالی هستش چون دارای یک بستر داستانی مناسب هستش اصلا تعریف فیلمنامه خوب:نشان دادن یک تغییر بزرگه که هزارپا به خوبی از پسش براومده
یک دزد که وارد یک آسایشگاه جانبازان که مظهر شرافت و مردانگی است میشه و عاشق رییس اسایشگاه که زنی تمیز و وسواسیش میشه(در حالیکه شخصیت رضا آدم کثیفیه و اینقدر ریشاشو نزده که به قول خودش خارشه گرفته)
در آخر باید بگم که هزارپا کمدی استانداردی هستش اما متاسفانه بعضی از مخاطبا میخوان کل زمان فیلم قهقه بزنن در حالیکه فیلم کمدی فیلمی که(تاکید میکنم فیلمیه که)صحنه خنده دار داره(مثل تد)