"متری شیش و نیم"، همانند "ابد و یک روز" سکانسهایی جذاب دارد که مخاطب را با خود همراه میکند.
مهمترین دستاورد فیلم جدید "سعید روستایی" برای سینمای ایران در این فیلم، خلق یک شخصیت پلیس میباشد که فراتر از کلیشههای رایج سینمای ایران است.
فیلم تا نیمه فوقالعاده پیش میرود اما با رها کردن شخصیتها بهخصوص "صمد" در نیمهی دوم، صلابت نیمهی اول خود را از دست میدهد و با اغراقهای احساسی شخصیتِ "ناصر"، حس ترحم را در بیننده ایجاد میکند و به اثری شعاری تبدیل میشود.
فیلم را برای دوم در شبکه نمایش خانگی دیدم. بهنظرم شروع، از لحاظ منطقی مشکل دارد. در شروع فیلم، بعد از تعقیب و گریز یکی از ماموران و یک قاچاقچی مواد مخدر، قاچاقچی خودش را ندانسته و با دستپاچگی درون گودالی میاندازد که بلافاصله آن گودال عمیق توسط یک لودر پر میشود و زنده بهگور میشود. این سکانس با وجود کوبندگیاش منطقی به نظر نمیرسد. هیچ گودالی با آن عمق را بدون دلیل حفر نمیکنند که بدون دلیل پُرش کنند.
در کل فیلم از لحاظِ کارگردانی، فیلمبرداری، موسیقی، جلوههای بصری، صدابرداری، صداگذاری و بازی بازیگران درخشان است و تنها نکتهی منفی آن، فیلمنامه است.
صبح بخیر
جیم جیم اول صبحی گل کاشتی با این نظرت