حیف سرمایه و زمان که برای ساخت این چنین آثاری به کار گرفته میشه
این همه سوژه و داستان و کتاب وجود داره که میشه باهاش فیلم ساخت و بیننده با حال خوب و انگیزه از سالن خارج بشه یا لااقل یک تلنگری بهش زده بشه و یک آگاهی و پیامی کسب کنه
در زمانه ی کنونی که عموم مرد هامون از حداقل غیرت و تعصب برخوردار هستند و دیگه جرئت ندارن به خانم هاشون بگن بالا چشمت ابرویه چی برسه که به فکر کشتن بیوفتن!!! چه لزومی به ساخت این اثر (اونم با اکران فقط در شهر تهران آزاد و بی قید و بند!!)
کاش این کارگردان توانشو برای ساخت فیلمی به کار میگرفت که الگو سازی کنه و خانواده ی ایرانی ای رو نمایش بده که مسیر های درست رو انتخاب کردند در مشکلات و موانع
این فیلم بخشی از تاریخ واقعی ایران هست... اینکه الان زمونه و رابطه زن و مرد هم عوض شده اتفاقا توی فیلم کاملا نمایش داده شده... وقتی ما داریم چند تا دوره رو می بینیم، به نوعی پیشرفت جامعه ی زنان هست، پس فیلم ابدا یک اثر سیاه نیست. فقط از سیاهی هایی که بودن میگه ولی به مرور میشه تحول رو دید که چطور روزگار آدم ها عوض میشه. دید خانه ی پدری کاملا انسانی هست. خشونت اولیه ی این فیلم شاید یک دهم مقداری باشه که واقعا در اون دوران اتفاق افتاده ! راستش از تو توقع داشتم که خیلی حرفه ای تر و با دید عمیق تر این فیلم رو ببینی...
1 لایک
پاسخ دهید
1398/09/20
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
متاسفم نا امیدت کردم علی جان این اثر اگر هم میخواست پیامی بده (که بعید میدونم) اصلا موفق نبوده در هر دوره یک داستان ضعیف رو تعریف کرده و اصلا تغییر تاریخ رو شیوا نشون نمیده و کلی خواهر و عمه و عمو و پسر دایی و... ریخته تو فیلم که نصف وقت فقط میره به گشتن روابط بین اونها
مردم که دید منتقدان رو ندارند و از این فیلم ضعیف فقط همون صحنه اول یادشون میمونه در نتیجه یک فیلم در نقد تعصب و خرافه تبدیل میشه به یک فیلم سیاه ضد ایرانی
با حرفت در مورد تاریخ هم مخالفم مردم ایران از دیر باز اصیل و با فرهنگ و بودند خصوصا در خانواده های مذهبی کجا ما این وحشی بازی هارو میدیدیم؟ تبعیض هایی که بود رو قبول دارم اما کجا یک پدر و برادر ایرانی به این راحتی اینطور دخترشونو به قتل برسونن و مرد های دیگه به دست بوسی شون بیان و بقیه خانواده هم وقتی خبردار بشن انقدر راحت با این قضیه کنار بیان و فقط دلخور باشن!!!
2 لایک
پاسخ دهید
1398/09/20
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
چرا فیلم پیام نداشته؟ آیا توی طول تاریخ روی هیچ جنایتی سرپوش گذاشته نشده؟ این خودش نکته ی تامل برانگیزی نیست؟ اجبار و محدودیتی که علیه زنان توی طول تاریخ جاری بوده پیام نیست؟ فقط منتقد ها هم نبودن که فیلم رو دوست داشتن. امتیاز بالای خانه پدری توی سایت سلام سینما و حتی imdb هم خودش نشون میده که مردمی هم بودن که فیلم رو دوست داشتن ! در بین این ایرانیان با فرهنگی که در گذشته بودن و ازشون حرف میزنی آیا به نظرت هیچ خشک مذهبی وجود نداشته؟ فیلم ابدا هدفش نشون دادن تصویر بد از آدم های مذهبی و متشرع نیست، بلکه هدفش نشون دادن قشری بوده که دین رو غلط فهمیدن و سعی در اجرای افراطی اون دارن. ولی درک نشدن این جنبه از فیلم باعث شده که این همه سال این اثر ارزشمند توقیف بمونه در حالی که اصلا حرف بدی نمی زنه ! کاملا داره حقیقت رو میگه... درسته که شخصیت پردازی ها و واکنش نسل آینده هنوز جای کار داشت ولی در کل ظرافت های بسیاری هم وجود داره... مثل شروع و پایان هر اپیزود که به شکل منحصر به فردی با یک نمای خاص طراحی شده یا در نظر گرفتن زیر زمین به عنوان یک نقطه ی استراتژیک و ...اینها همه نشانه گذاری های فیلم هستن. به هر حال سلیقه ها مختلفه و نظر شما هم دارا جان محترمه. ولی ای کاش دیگه نکته های مثبت رو نادیده نگیریم. فیلم واقعا پیام داره...
1 لایک
پاسخ دهید
1398/09/21
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
اینکه الان زمونه و رابطه زن و مرد هم عوض شده اتفاقا توی فیلم کاملا نمایش داده شده...
وقتی ما داریم چند تا دوره رو می بینیم، به نوعی پیشرفت جامعه ی زنان هست، پس فیلم ابدا یک اثر سیاه نیست. فقط از سیاهی هایی که بودن میگه ولی به مرور میشه تحول رو دید که چطور روزگار آدم ها عوض میشه. دید خانه ی پدری کاملا انسانی هست.
خشونت اولیه ی این فیلم شاید یک دهم مقداری باشه که واقعا در اون دوران اتفاق افتاده !
راستش از تو توقع داشتم که خیلی حرفه ای تر و با دید عمیق تر این فیلم رو ببینی...
این اثر اگر هم میخواست پیامی بده (که بعید میدونم)
اصلا موفق نبوده
در هر دوره یک داستان ضعیف رو تعریف کرده و اصلا تغییر تاریخ رو شیوا نشون نمیده
و کلی خواهر و عمه و عمو و پسر دایی و... ریخته تو فیلم که نصف وقت فقط میره به گشتن روابط بین اونها
مردم که دید منتقدان رو ندارند
و از این فیلم ضعیف فقط همون صحنه اول یادشون میمونه
در نتیجه یک فیلم در نقد تعصب و خرافه تبدیل میشه به یک فیلم سیاه ضد ایرانی
با حرفت در مورد تاریخ هم مخالفم
مردم ایران از دیر باز اصیل و با فرهنگ و بودند
خصوصا در خانواده های مذهبی کجا ما این وحشی بازی هارو میدیدیم؟
تبعیض هایی که بود رو قبول دارم اما کجا یک پدر و برادر ایرانی به این راحتی اینطور دخترشونو به قتل برسونن و مرد های دیگه به دست بوسی شون بیان و بقیه خانواده هم وقتی خبردار بشن انقدر راحت با این قضیه کنار بیان و فقط دلخور باشن!!!
درسته که شخصیت پردازی ها و واکنش نسل آینده هنوز جای کار داشت ولی در کل ظرافت های بسیاری هم وجود داره...
مثل شروع و پایان هر اپیزود که به شکل منحصر به فردی با یک نمای خاص طراحی شده یا در نظر گرفتن زیر زمین به عنوان یک نقطه ی استراتژیک و ...اینها همه نشانه گذاری های فیلم هستن.
به هر حال سلیقه ها مختلفه و نظر شما هم دارا جان محترمه.
ولی ای کاش دیگه نکته های مثبت رو نادیده نگیریم.
فیلم واقعا پیام داره...