احسان زیورعالم: برای همه ما که دههها متمادی پس از پیروزی انقلاب را تجربه کردهایم، دیدن برخی خانههای همیشه رها، با پنجرههای شکسته و دیوارهای فروریخته؛ اما هنوز پرابهت و پرجلال، عجیب نبوده است. همواره یک واژه در مواجهه با این بناهای دیگر تاریخی شده میشنیدیم: مصادره.
احسان زیورعالم: «رگخواب» قرارش بر آن نیست قهرمانی زن عرضه کند؛ بلکه هدفش به نمایش گذاشتن عاقبت انفعالزدگی است، انفعالی که محصول جهان مدرنیتهزده امروز است.
احسان زیورعالم: علیرضا فرید برای خلق یک اثر متفاوت و کمتر کار شده در سینمای ایران به نظر نیمنگاهی به سینمای آمریکا در شقهای مختلف داشته است. از سوی فضا و اتمسفر فیلم به شدت وامدار سینمای مستقل آمریکاست. سکوتهای طولانی، بدون موسیقی متن، آوای برخورد چرخها بر ریلها و سعی بر طبیعی نشان دادن نور، همگی یادآور فیلمی چون «نبراسکا» است.
احسان زیورعالم: «اژدها وارد میشود» با حواشیش به نظر فیلمی عجیب و غریب میآید؛ اما واقعیت آن است واکنشها نسبت به فیلم از جبهههای مختلف به مراتب از خود فیلم عجیبتر است. فیلمی که بر پایه یک ناسازه و گزارههای دو شرطی کاذب است؛ به مثابه حقیقت پنداشته شده است.
احسان زیورعالم: نشانگان دیگر از بازیگوشی حقیقی را باید در عنوان فیلم جستجو کرد که به عنوان یک عنصر پیرامتنی هیچ کارکرد ظاهری در فیلم ندارد. برای رسیدن به این بازیگوشی باید باز به حقیقی رجوع کرد و کتابی که خود ترجمه کرده است: «این یک چپق نیست» نوشته میشل فوکو.
احسان زیورعالم: وحید امیرخانی بر این باور است که ازدواج موقت متعلق به طبقهای خاص نیست و حتی مرهمی است بر درد طبقه متوسط، ادعایی که میتواند ابعاد جذابی بیابد.
وارد منظوم شوید
ثبت نام کنید
رمز عبور را فراموش کرده ام
در منظوم ثبت نام کنید!
قبلا ثبت نام کردم، ورود به منظوم
تایید شماره موبایل
ادامه فعالیت شما در منظوم منوط به تایید شماره موبایل است
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
بازیابی رمز عبور
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟ بازگشت
رمز عبور جدید
یک رمز عبور جدید برای خودتان انتخاب کنید
دعوت به منظوم
دوستان خود را دعوت کنید! به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید. لینک دعوت: