مهدی تهرانی: استفاده از عنصر تعلیق در زیر ساخت داستان "اگر میتونی منو بگیر" catch me if you can محصول ۲۰۰۲، بسیار تاثیرگذار و راهبردی از کار درآمده است. ماجرای فیلم درباره...
مهدی تهرانی: نوولی که استیفن کینگ به نام درخشش (در بعضی از ترجمه ها به فارسی تلالو معنی شده؛ که به نظرم ترجمه دقیقتری است) در سال 1977 روانه بازار نشر کرد ...
مهدی تهرانی: سینما کمابیش به ژورنالیسم پرداخته است. حتی بعضی ساختههای تاریخ سینما نشان میدهد چنین آثاری با استقبال بسیار منتقدان و تماشاگران رو برو شدهاند. افشاگر Spotlight یکی از بهترین این...
مهدی تهرانی: به ام نایت شیامالان کارگردان آمریکایی هندی تبار ؛ لقب اسپیلبرگ جوان را داده اند. او که اکنون 41 ساله است این لقب را تقریبا ده سال پیش و پس...
مهدی تهرانی: شاهین مالت به تعبیری اولین فیلم برجسته جان هیوستون (۱۹۸۷-۱۹۰۶) به شمار میرود واثری بحث برانگیز؛ مستدل و دارای چارچوبی خدشهناپذیر است. اگر سعی شود عظمت، شکوه و منطقهای درهمتنیده شده...
مهدی تهرانی: «شما به کسی که بیش از یک قهرمان باشد ، احتیاج دارید». این آخرین جمله ای است که ستوان ادموند اکسلی در جلسه بازجویی اش خطاب به دادستان می گوید.
مهدی تهرانی: اگر در آخرین ساختهی اسکورسیزی به دنبال خون و خونریزی و خیابانهای خلوت و ترسناک و کاراکترهای خاص مرتبط با دنیای زیرزمینی میگردید؛ این بار اشتباه کرده اید. استاد این...
مهدی تهرانی: در حالی که بازسازی داستانهای قدیمی انیمیشن در شرکتهای معروف کارتون سازی ، طبق سنتی دیرینه ادامه دارد ، گاه به گاه و از اوایل دهه 90میلادی ، کارتون...
مهدی تهرانی: دستمایه اصلی فیلم بلید رانر، رمان آیا آدم مصنوعیها خواب گوسفند برقی میبینند ؟ بوده است. رمانی در 210 صفحه که توسط فیلیپ د. دیک، در سال 1968 به بازار...
مهدی تهرانی: ۳ سال پس از ساخت و اکران فیلم ماندگار هفت سامورایی در سال ۱۹۵۴و ۶سال پس از نمایش راشومون در ۱۹۵۱، کوروساوا در ۴۶ سالگی سریر خون Theron Of Bloodرا...
مهدی تهرانی: یک اودیسه فضایی:۲۰۰۱ یا نام دیگر آن "راز کیهان" محصول ۱۹۶۸؛ هشتمین فیلم بلند و یکی از مطرحترین ساختههای استنلی کوبریک است. رمان نگهبان، نوشته آرتور سی کلارک دستمایه و منبع...
مهدی تهرانی: فرهادی یک کارگردان ششدانگ است و هم یک فیلمنامهنویس قهار و مسلط به قواعد ژانر. در آثار او کرامت انسانی به مثابه یک فرشته نگهبان در جامعههای کوچک نظیر خانواده و فامیل دیده میشوند.
مهدی تهرانی: جنبه ماجراجویی تا حقیقتگویی و حقیقتیابی در مزار شریف جنبه پررنگتری دارد. در واقع خشونتطلبی طالبان و روایت ظلم و جنایت آنها حلقه مفقوده فیلم است
مهدی تهرانی: من سالوادور نیستم ممکن است در ایام نوروز موفقترین و پرفروشترین فیلم هم لقب بگیرد، ولی با اینهمه هیچ دردی از سینمای ایران دوا نخواهد کرد و فراموش خواهد شد.