جبار آذین: امینی دست کم سعی نکرده، حرف و پرداخت متفاوت ونویی را چاشنی داستان فیلمش نموده وبرای جذب مخاطب بازگو کند، به همین دلیل وساختار ضعیف فیلم، بازیهای متوسط و کارگردانی کممایه و نداشتن جذابیتهای موضوعی و هنری، باعث بیرغبتی تماشاگر به تماشا و یا ادامه تماشای این فیلم شده است.
جبار آذین: «فیلشاه» فیلمی خوشساخت و حرفهای و در ردیف بهترین تولیدات انیمیشن ایران و جهان است در واقع موفقیت ساخت انیمیشنهای «شاهزاده روم» و «فیلشاه» گویای این واقعیت است که میتوان با استفاده از فناوری و تجهیزات مدرن سینمایی، محتوا و مضامین خوب دینی و مذهبی را در سینما با موفقیت به تصویر کشید و انبوه مخاطبان و به ویژه تماشاگران علاقمند به آثار مذهبی را راضی کرد.
جبار آذین: احمدمعظمی با کارگردانی نخستین اثرسینمایی خود،به عنوان یک سینماگر اجتماعی که دغدغه های اجتماعی دارد،بادستمایه قراردادن سوژه فضای مجازی کوشیده فیلمی آسیب شناسانه وهشدار دهنده بسازد.
جبار آذین: از داستان پردازی،صحنه سازی، کارگردانی وبازی های عاطفی و احساسی بازیگران فیلم و ساختار ساده،اما جمع وجور آن درکنارموضوع زلزله،بایدبه عنوان امتیاز های فیلم بیدارشو آرزو کیانوش عیاری یاد کرد. بیدارشو آرزو ، زنگ بیدارباش جامعه است.
جبار آذین: اشنوگل از سوژه و مضمونی خاص،قابل توجه و نو برخوردار است که آن را از دیگر فیلمهای مشابه متمایز میکند. نکته قابل ذکر اینکه، ساختار هنری و سینمایی این فیلم به دلیل کاستی دانش و تجربه سینمایی سازندگانش به اندازه مضمون ومحتوای خوب آن، ارتقا نیافته و کاملا متناسب وزیبنده موضوع ارزشمندش نیست.
جبار آذین: فیلم از راههای تازهای سخن میگویدکه ملیهای جامعه میتوانند برای ایجاد و اصلاح ارتباطهای مناسب شخصی، خانوادگی، اجتماعی ودستیابی به خواستهها و راه حلهای مشکلات خود در آن گام نهند.ملی و راههای نرفتهاش برای جوانان وخانوادهها از راهها و رازهای زندگی موفق میگوید.
جبار آذین: «دریاچه ماهی» فیلمی محترم، ارزشی، انسانی و اخلاق مدار و شروعی امیدوارانه از یک فیلمساز جوان با ذوق در عرصه سینمای حرفه ای ایران واثری متعهدانه درتداوم حیات سینمای مقاومت است.
جبار آذین: حرفها و دنیاها، آدمها و قصههای فیلم بیش از ارتباط با واقعیات تلخ و شیرین زندگی مردم جامعه به ذهنیات شخصی سازندگانشان مربوط است و معادلات جاری سینما نشاندهنده آن است که معمولاً مخاطبان انبوه با چنین فیلمهایی ارتباط لازم را برقرار نکرده و از آنها استقبال گسترده نمیکنند.
جبار آذین: «دو عروس» یک فیلم تجارتی سطحی است که جز افزودن بر تعداد فیلمهای سینمای ایران هیچ ویژگی برجستهای در کارنامه سینمایی سازندهاش و سینمای کشور ندارد.
جبار آذین: «آشوب» هم مانند دیگر آثار رایج شبه خندهدار سینمای ایران با سوء استفاده از نیاز مخاطب به خنده و شادی و سرگرمی تولید و اکران شده و فاقد هرگونه امتیاز و ارزش داستانی، سینمایی و بازیگری است و از سینمای سالم اجتماعی و کمدی فاصله بسیار دارد.
جبار آذین: «ویلاییها» یک اثر دفاع مقدسی خوش ساخت و با محتوا و فیلمی ماندگار در عرصه سینمای دفاع مقدس و آغازگر حضور امیدوارانه منیر قیدی در سینما و کارگردانی آثار قوی تر دفاع مقدسی است.
جبار آذین: سینمای ایران به طور جد نیازمند ورود به تولید چنین آثار درخشان و ارزشمندی است و باید به یکایک عوامل این اثر سینمایی تبریک گفت که علیرغم تمامی مشکلاتی که در روند تولید این فیلم داشته اند.
جبار آذین: فیلم بازگشته از گور، کاندیداهای12 اسکار بود که 3 جایزه بازیگری ، کارگردانی و فیلمبرداری را از آن خود کرد. ضمن اینکه این فیلم ، کارگردانی حساب شده و حرفه...
جبار آذین: کارگردان میکوشد که به فیلمسازی از هر دو جنبه فرم و محتوا بپردازد و علاوه بر پرهیز از مضمون و داستان تکراری از کلیشه شدههای سینمای خانوادگی و ملودرامهای سطحی هم فاصله بگیرد.
جبار آذین: گزینش موضوعی بکر و تازه که تاکنون در هیچ اثر سینمایی ایرانی به آن پرداخته نشده یعنی بازگویی گوشهای از حماسه و تراژدی شهدای غواص مضمون و سوژه داستان فیلم «اروند» را تشکیل داده است.
جبار آذین: «ابو زینب» جدا از کاستیهای اندکش به علت کارگردانی حساب شده، موضوع و مضمون بکر و تازه و پرداخت سینمایی برخی صحنههای عمومی و بعضی بازیها اثری پذیرفتنی و قابل تأمل است.
جبار آذین: با بهرهگیری از نمایش ملی و آیینی در شمایلهای سنتی و مدرن و استفاده مناسب از هنرهای پردهخوانی و نقالی کوشیده گامهای تأثیرگذار در تصویرسازی از رویدادهای دیروز و امروز عاشورا و عاشوراییان بسازد.
جبار آذین: جای توجه و ارائه تصاویری از فهم و اطلاعاتی از فضای مجازی در جامعه ایران و جهان معاصر و تغییرات مناسباتی و رفتاری خانوادهها به ویژه نسل جوان در فیلم «ربوده شده» خالی است .
جبار آذین: راه تکامل سینمایی نواب و آثارش از کجراهه بیتوجهی و ادبیات و فرهنگ جامعه نمیگذرد بلکه درست از میان مردم و آیینها و آرمانهای اجتماعی عبور میکند.