مازیار وکیلی: اگر داستان خوبی داشته باشیم کافیست آن را بدون هیچ حرکت اضافهای تعریف کنیم. موفقیت شَنِل علت خاصی ندارد. فقط به سینما به عنوان یک مدیوم مستقل اعتماد میکند و همین اعتماد هم هست که فیلم را در مسیر موفقیت قرار میدهد.
مازیار وکیلی: رای من روزهای محرم و شبهای قدر از میرباقری جدا نیست. مردی که تمام سرمایه هنرهای تصویری ما از مذهب است. درخشان و با صلابت و ایستاده در اوج. مثل لحظه مرگ مالک اشتر نخعی که وقت مرگ فرمان علی(ع) را در دست داشت و آن را با همان مردانگی بالا گرفت تا همه بدانند مالک برای چه جان داده است.
مازیار وکیلی: همه چیز به صورت مکانیکی اجرا شده. شوری در صحنهها نیست. سرمای عجیبی در بُن لحظات احساسی فیلم هست که بین تماشاگر و کاراکترها فاصله میاندازد. این فاصله هم یعنی دور نشستن تماشاگر از شخصیتها. این دور نشینی هم یعنی عدم درگیری تماشاگر با فیلم
مازیار وکیلی: فیلم ظاهر سرد و سادهای دارد. داستانی خطی که بدون هیچ حشو و زائدی روایت میشود. تمام این موارد در کنار اقتباس از داستایفسکی فیلم را به شبهای روشن شبیه میکند.
مازیار وکیلی: ابراهیمیان باید پیش از هر چیز بداند که یک فیلم خوب ابتدا باید فیلمنامه خوبی داشته باشد. در حالیکه عادت نمیکنیم ضعفهایی اساسی در فیلمنامه دارد و صرفاً سایهای از آثار درخشان اصغر فرهادی است.
وارد منظوم شوید
ثبت نام کنید
رمز عبور را فراموش کرده ام
در منظوم ثبت نام کنید!
قبلا ثبت نام کردم، ورود به منظوم
تایید شماره موبایل
ادامه فعالیت شما در منظوم منوط به تایید شماره موبایل است
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
بازیابی رمز عبور
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟ بازگشت
رمز عبور جدید
یک رمز عبور جدید برای خودتان انتخاب کنید
دعوت به منظوم
دوستان خود را دعوت کنید! به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید. لینک دعوت: