آرش فهیم: یکی دیگر از ترفندهایی که معمولا در این گونه سریالها به کار گرفته میشود، باز شدن گره مشکلات با مرگ یا قتل افراد است. یعنی یک نفر که نقطه مقابل قهرمان فیلم است و همه در تعلیق چگونگی شکست دادن او به سر میبرند، به راحتی میمیرد و همه گرهها باز میشود!
آرش فهیم: «فیلشاه» نه تنها از «شاهزاده روم» که از همه کارتونهایی که در کشورمان ساخته شده چند قدم جلوتر است. طوری که میتوان آن را نموداری از حرکت رو به ترقی انیمیشن ایران دانست.
آرش فهیم: متأسفانه فیلمسازهای ما از روایت اپیزودیک و متقاطع درک درستی ندارند و این شیوه بدون در نظر گرفتن ظرفیتهای مفهومی و معنایی آن، صرفاً به عنوان ابزاری برای متفاوت نمایی و ایجاد موقعیتهای فانتزیک استفاده میشود. به همین دلیل هم فیلمهایی با این روش، باورپذیری کمتری دارند. درست مثل «فصل نرگس».
آرش فهیم: بعد از ۳۰ قسمت جنگ و پرخاش آدمها به هم، ناگهان در سکانس پایانی همه با هم خوش و مهربان شدند تا سازندگان سریال، نشان بدهند که برخلاف سیرالشان، طرفدار خانواده و آشتی هستند!
آرش فهیم: دستاورد دیگر «ماجرای نیمروز» حرکت محمدحسین مهدویان از مستند به درام است. هر چند که فیلم قبلی او نیز مایهای دراماتیک داشت، اما بسیاری از مردم آن را یک مستند پنداشتند.
آرش فهیم: «ماجان» بدون نوآوری و ایده و قصه، صرفا با ایجاد فضاهای پرتنش و ایجاد تضاد و درگیری مصنوعی و جعلی بین آدمهای درون فیلم، با احساسات –بهتر است بگوییم اعصاب- مخاطب بازی میکند!
آرش فهیم: فیلم جدید هاتف علیمردانی «آباجان» منشوری از همه موضوعات است. از دفاع مقدس گرفته تا اجتماعی و سیاسی، از آسیب شناسی روابط دختر و پسر تا نقد ریاکاری و ... او این بار همه آزمون و خطاهای خود را یک جا در این فیلم خرج کرده است!
آرش فهیم: اردوگاهی در حاشیه مناطق جنگی که هیچ مردی در آن حضور ندارد و محل اسکان همسران رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس است، بهترین بستر برای نمایش جنگ از نگاه و با احساسات زنانه است.