سید آریا قریشی: تماشای تلقین اثر کریستوفر نولان، کارگردان جوان انگلیسیتبار، پرسشهای متعددی را در ذهن تماشاگر ایجاد میکند. نه فقط درباره جزئیات داستان، که حتی سؤالات کلیتری از جمله نحوه برخورد با...
سید آریا قریشی: جالب است که در سال 2013 هنوز فیلمی با این دیدگاه سطحی مورد استقبالی چنین شدید قرار میگیرد. اگر سال گذشته فیلم متوسط آرگو را داشتیم که در حضور دو...
سید آریا قریشی: دوازده مرد خشمگين اولين فيلم سيدني لومت، كارگردان مشهور آمريكايي است. با اين وجود، بسياري از مؤلفه هايي كه در فيلم هاي دوره ي اوج لومت (به خصوص دهه ي...
سید آریا قریشی: فریتس لانگ زمانی که ام را در سال 1931 ساخت، در اوج خلاقیت و توانایی قرار داشت. پس از ساختن شاهکارهایی چون دکتر مابوزه ی قمارباز، نیبلونگن و گل سرسبد...
سید آریا قریشی: «گاو خشمگین» یک فیلم دهه هفتادی اصیل است: سینمای دهه هفتاد را با یکسری ویژگی های خاص به یاد می آوریم. ارتباط تنگاتنگ با اجتماع و سیاست، پایبند نبودن به...
سید آریا قریشی: سینما در سال های اخیر در عین این كه فیلم های ابرقهرمانی و به ظاهر غیرواقعی زیادی را ارائه كرده است، به سمت واقع گرایی در انتقال مفاهیم حركت كرده...
سید آریا قریشی: روزی روزگاری در آمریکا شاهکاری ست که در موقع اکران به دلیل سلاخی هایی که روی آن انجام شده بود، توجهی را جلب نکرد. ولی زمانی که نسخه ی کامل...
سید آریا قریشی: هامون» دست روی بزرگترین نقطه ضعف ایرانیان گذاشته و مشکلی که از زمان آغاز حرکت جامعهی ایرانی به سمت مدرنیته تا همین امروز، وجود داشته.