پویان عسگری: نعمتالله در «شعلهور» به قراردادها و انگارههای تثبیتشده اخلاقی در جامعه و سینمای ایران یورش میبرد و در قالب یک «حکایت اخلاقی» روزآمد، راوی احوالات پریشانِ شیطانی که خلق کرده، میشود.
پویان عسگری: همانطور که فیلم، نقیض جریان احمقانه سینمای «معناگرا» در دهه هشتاد شمسی است و از منظر سیاسی هم به شیوهای رادیکال نگاه مقدسماب رسمی را به چالش میکشد و تصویری ترسناک، خبیث و گنداب گرفته از آن ارائه میدهد.
پویان عسگری: «ناخدا خورشید» فیلم آدمهای جا افتاده است. آنها که شکست را بخشی از ضرورت داستان میدانند و به جای فرار از آن یا تسلیم شدن، جانانه و مردانه در آغوشش میکشند.
پویان عسگری: فیلمی که از اسم و مفهوم «وارونگی» هوای تهران و بهانه بیماری مادر به «وارونگی» جایگاه شخصیت زن در خانواده و جامعهاش میرسد و درک تازه، مدرن و قابل فهمی از «مسئولیت پذیری» ارائه میدهد.
پویان عسگری: یک شاهکار بزرگ که در آینده از آن به عنوان یکی از تکاندهندهترین تجربههای «فیلم رئالیستی» یا «فیلم اجتماعی» در تاریخ سینمای ایران، یاد خواهد شد.
وارد منظوم شوید
ثبت نام کنید
رمز عبور را فراموش کرده ام
در منظوم ثبت نام کنید!
قبلا ثبت نام کردم، ورود به منظوم
تایید شماره موبایل
ادامه فعالیت شما در منظوم منوط به تایید شماره موبایل است
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
بازیابی رمز عبور
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟ بازگشت
رمز عبور جدید
یک رمز عبور جدید برای خودتان انتخاب کنید
دعوت به منظوم
دوستان خود را دعوت کنید! به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید. لینک دعوت: