محسن سلیمانی فاخر: فیلم کاملی از حیث نگرش هنرمنوتیک بودن برای مخاطب است ومیتواند با نگاهی کلنگر و جامعهنگر هر معنایی را بنا به ذهن مخاطب به گونهای تاویلی ارائه دهد.
محسن سلیمانی فاخر: موتیف فیلم در«شناختن» و«نشناختن» است .روایت تابعی از ذهن است نه عین .سوژه است نه ابژه. زمان و مکان مطرح نیست .آنها شخصیتهای«پویا»هستند نه ایستا .در پایان فیلم دنیا را جور دیگر میبینند و تعریف جدیدی از زندگی دارند.
محسن سلیمانی فاخر: «ایتالیا ایتالیا » کاوه صباغزاده نتیجه بیتوجهیها ومحرومیت از علاقهای است که نیاز روانی و اولیه هر انسانی تلقی میشود.زوجی که نیازمند آنند که دوست داشته شوند و متقابلاً مورد محبت و علاقه هم قرار گیرند ، اما فشار زندگی یک طرف موازنه را به هم میریزد و امنیت عاطفی و روانی را متزلزل میکند.
محسن سلیمانی فاخر: مارلاریا یک پروپوزال جامعه شناسی است که میخواهد با رویکردی کیفی ونشانه شناسانه از وضعیت تاریک جامعه انتقاد کند، پروپوزالی که به یک تز تبدیل نمیشود.
محسن سلیمانی فاخر: جنس ناامنی مردان«تابستان داغ»از «جامعه» برآمده و عیار ناامنی زنهای قصه از «خانواده » نشات گرفته است . آنها احساس امنیت ندارند و به شوهران خود بیاعتمادند. یکی در طلاق پنهان قرار گرفته و دیگری را مرگ کودکش از این طلاق میرهاند .
محسن سلیمانی فاخر: «برادرم خسرو» با داستانی روانشناسانه،سعی دارد که مخاطب رابه یک واکاوی ژرف بکشاند.کنکاشی که به لایههای درونی و پنهان ادمهایی که در ظاهر متمدن و روشنفکرند و آن سوتر برادری که به سحطینگری و لاابالیگری متهم است.