جیمز براردینلی: ما سینماروها عادت کردهایم همیشه قهرمانان روی پردهمان را افرادی تغییرناپذیر و نامیرا ببینیم. این تا حدی نتیجه قابلیت فیلم ها در جاودان کردن لحظه هاست. هامفری بوگارت همواره شبیه آن لحظه...
جیمز براردینلی: انتظار ساختن فیلمی عادی و استاندارد از برادران کوئن انتظار بیهوده یی است چراکه فیلم های آنان در عین شگفتی و درخشندگی قابل پیش بینی شان آثاری غیرعادی هستند که...
جیمز براردینلی: فهميدن فرمول يک فيلم پر جست و خيز و مفرح کار چندانی سختی نيست. کل فيلم سعی میکند تا سر بيننده را با آنچه روی پرده رخ میدهد گرم کند...
جیمز براردینلی: به طرز اعجابآوری خنثی و بیاثر است و دلیل آن به تهیهکنندگی " Lorne Michaels" و " Tina Fey" برمیگردد چون تاکنون تجربه کار در این زمینه را نداشتهاند. بااینحال،...
جیمز براردینلی: گونه اکشن، درونگرایانه و داستان گیرا و پیام اجتماعی قوی، باشگاه مشت زنی را به نسخه دیگری از فیلم موفق پرتقال کوکی کوبریک در دهه 90 مبدل کرده است. در...
جیمز براردینلی: محصولات سینمایی دربارهی بحرانهای سن و سال کم نیستند. بهترین آنها قادرند که بینندگان مسنتر را به برههای از زندگی بازگردانند که خیلی از ماها اکنون از طریق شیشهی گلگون...
جیمز براردینلی: ما در قالب یک جامعه آنچه درک نمی کنیم از بین می بریم. به انسان های "متفاوت" تنها به این دلیل که تفاوت آنها ما را ناراحت می کند بهتان...
جیمز براردینلی: تقریبا بعد از گذشت 20 دقیقه از انیمشین «زندگی خصوصی حیوانات خانگی»، که یک انیمیشن سرگرمکننده ولی فراموششدنی است، یک حس آشناپنداری عجیبی داشتم. زیاد طول نکشید تا علت این...
جیمز براردینلی: هيچ استوديوی انيميشن سازی آمريکایی به اندازه ديزنی/پيکسار در خلق فيلمهایی که در چندين سطح کار میکنند موفق نبوده است. از همان ابتدای کار، عوامل اين استوديو به روايت داستانهایی...
جیمز براردینلی: «سریع و خشن ۷/Furious Seven» آنچه بيننده از تماشای مجموعه فيلمهای سابقه دار «سريع و خشن/ The Fast and Furious» انتظار دارد ببيند را به وی ارائه میدهد: [يعنی] مجموعه...
جیمز براردینلی: بر خلاف محتوا های پوچ و تهی اکثر فیلم های تابستانی،"کاپیتان خارق العاده(کاپیتان شگفت انگیز)" درباره ی موضوع خاص و جالبی است. بر خلاف عنوانش که آدم را به...
جیمز براردینلی: بر خلاف انتظارها، «رکود بزرگ»(The Big Short) کار میکند. در واقع «کار میکند» توصيف کوچکی برای چيزی است که آدام مک کی، کارگردان، در خصوص ساخت اقتباس بعيدش از کتاب...
جیمز براردینلی: جايگاه «مردان پادشاه: سرويس مخفی/Kingsmen: The Secret Service» در ژانر فيلمهای جاسوسی بريتانيایی دهه ۱۹۶۰ ميلادی برابر است با جايگاه «اردنگی/Kick-Ass» در ميان فيلمهای ابرقهرمانی امروز دنيا. «مردان پادشاه» به...
جیمز براردینلی: توجه به ضربه مغزی به عنوان يک آسيب مغزی جدی پديدهای نسبتاً جديد است. تا سالها، اصطلاح عاميانه «ضربه مغزی شدن» چيزی بود که افراد با بی تفاوتي هنگام شنيدنش...
جیمز براردینلی: ددپول فیلمی ساختار شکن است. تا کنون هیچ فیلم کمیک پرخرجی آنقدر محتوای پر ریسکی ارائه نداده است. همچنین ددپول یکی از معدود فیلم های این ژانر است که با...
جیمز براردینلی: «سقوط» سومین فیلم مهم درباره ده روز آخر زندگی هیتلر است كه با فاصله زمانی زیادی از دو فیلم «هیتلر: ده روز آخر» (۱۹۷۳) و فیلم «پناهگاه زیرزمینی» (۱۹۸۱) ساخته...
جیمز براردینلی: پس از شکست دو گانه ی فیلم های «آسمان وانیلی» Vanilla Sky (که مورد توجه اکثر منتقدان قرار گرفت اما عموم مردم از آن استقبال نکردند) و Elizabethtown (که منتقدان...
جیمز براردینلی: «افشاگر»(Spotlight) هديهای است به ژورناليسم تحقيقی و يادآور تندی از مقصدی که اکنون به سويش رهسپاريم، اين که اين نوع نگارش که به گونه خطرناکی تبديل شده است. اين فيلم...
جیمز براردینلی: «تد»(Ted) اصلی، کمدی بی چاک و دهنی بود که تاحد زيادی به خاطر تازه بودن حرکاتش جواب داد. به طور کلی عروسکهای خرسی، حتی در آن شرايط نادری که حرف...