راجر ایبرت: در این فیلم ایرانی، چنان معصومیت و شیرینی یافتم که وقتی آن را با «لاک پشتهای نینجا» و دیگر کارتونهای خشن مقایسه میکنم، شرمگین میشوم. آیا بهتر نیست قبل از آنکه بخواهیم با سرگرمیهایی مثل «لاک پشتهای نینجا» فرزندانمان را تربیت کنیم، به آنها چگونه دیدن را بیاموزیم؟
راجر ایبرت: «21 گرم» را عمدتاً به خطر داستان آن مي شناسند. هر فيلمي داستاني دارد اما معمولاً داستان با توالي زماني بيان مي شود، بنابراين فيلم را طوري مي بينيم كه...
راجر ایبرت: فیلم از آپارتمانی آغاز می شود. صدایی که قاتل میانسالی را توضیح می دهد، که دوست دختر 14 ساله خود را از روی احساس و علاقه شدید کشته است." ولی...
راجر ایبرت: مدت زمان فیلم “بعد از ظهر سگی” کمی بیشتر از یک فیلم سینمایی معمولی است و ممکن است این فکر را بکنید که سازندگان فیلم می توانستند صحنه های آغازین...
راجر ایبرت: فیلم «عروس شاهزاده» به شکل داستانی شروع می شود که یک پدربزرگ از روی کتابی می خواند. اما در همان نقطه هم فیلم جذابیت خاص خود را دارد، زیرا نقش...
راجر ایبرت: گفته می شود کریستوفر نولان ۱۰ سال را صرف نوشتن فیلمنامه «سرآغاز» کرده است. برای این کار باید تمرکز شگفت آوری را صرف کرده باشد. قهرمان فیلم، یک معمار جوان...
راجر ایبرت: «شهر خدا» با انرژی متلاطمی پیش میرود در حالی که در داستان دارودستههای پایین شهری ریو دو ژانیرو غوطه میخورد. بلافاصله بهشکلی نفسگیر و هولناک با شخصیتها مواجه میشویم، تا...
راجر ایبرت: بیل را بکش چهارمین ساختهٔ نویسنده-کارگردان کوئینتین تارانتینو است. این فیلم در دو قسمت مجزا (پاییز سال ۲۰۰۳ میلادی و بهار سال ۲۰۰۴ میلادی) ساخته شده است و مدت نمایش...
راجر ایبرت: نباید از “راننده تاکسی” صرفا به عنوان یک فیلم نیویورکی یاد شود، فیلم درباره یک شهر نیست بلکه درباره تاب و توان یک “نفس” است و به این خاطر اسکورسیزی...
راجر ایبرت: «شجاع دل» مل گيبسون حماسه جنگ خونين ويليام واليس William Wallace جنگجوي افسانه اي است كه ملت خود را در جنگ با انگليسي ها حدود سال 1300 رهبري كرده است....
راجر ایبرت: «دیکتاتور/The Dictator» فیلم خنده داری ست، علاوه بر این فیلمی وقیح، مخالفت برانگیز، بی نزاکت، عامیانه و ناهنجار است. چون در برنامه های تلویزیونی مختلف شاهد صحبت های «ساشا بارون...
راجر ایبرت: "پیانیست" ساخته رومن پولانسکی داستان یک یهودی لهستانیٍ، یک موسیقیدان کلاسیک است که با رنج و خوش شانسی از واقعه Holocaust ( قتل عام یهودیان در لهستان ) نجات...
راجر ایبرت: "خدمتکاران" فیلمی است متعادل و بیطرف در مورد موضوعی پرمناقشه در تاریخ معاصر ایالات متحده. فیلم بازگوکننده رفتار و نگاه صاحب خانه های سفید پوست ایالتهای جنوبی امریکا به خدمتکاران...
راجر ایبرت: کوئنتین تارانتینو، جری لوئیس سینمای امروز است. تارانتینو مانند کسی است که برایش اهمیتی ندارد با پیانو، در یک کنسرت راک، آهنگی گریه آور بنوازد . فیلم جدید او...
راجر ایبرت: قرار نیست از هر داستان خارق العاده ای فیلم قابل قبولی ساخته شود. «راه بازگشت» از داستان یک سفر چهار هزار مایلی با پای پیاده حکایت می کند که با...
راجر ایبرت: «پرستيژ» كريستوفر نولان تقريباً هرآنچه را كه در يك فيلم درباره شعبده بازان مي خواهم دارد، به غير از ... پرستيژ. در ابتدا خلاصه اي كه مايكل كين ارائه مي...
راجر ایبرت: پس از اینکه جان هیوستون از جنگ برگشت و همفری بوگارت هم در دنیای بازیگری به جایگاهی رسیده بود که خودش بتواند پروژه ی بعدی اش را انتخاب کند، این...
راجر ایبرت: فیلم مرد آهنی2 یک دنباله آراسته و با کیفیتی است که شاید به انداره نسخه کمیک اصلی آن خوب نباشد اما یک بار دیگر بر اجرای انعطاف پذیر رابرت داونی...