یاسر فریادرس: فیلمساز تمام شده، فیلمسازیست که مسالههایش تمام شده و نمیداند اساسا چه چیزی، مسالهای اساسی است. آنهایی که اساسا سینما را جای مساله و حرف نمیدانند که هیچ، ولی آن کسی که یک دغدغه اشتباهی برایش مساله میشود هم تمام شده است و هم بودجه را هدر خواهد داد. «باشه آهنگر» در «سرو زیر آب» اینچنین است و حتی در ایجاد حس و حال هم ناتوان است.
یاسر فریادرس: بلاتکلیفی، شاید کوتاهترین توصیفی باشد که بتوان از «اتاق تاریک» ارائه داد. اینکه مساله مهمی مانند آزار جنسی کودکان موضوع فیلم روحاله حجازی است شاید این تصور را به وجود بیاورد که او هم مانند پوران درخشنده و فیلمش نگاهی دردمندانه به یکی از اتفاقات زیر پوست جامعه داشته است، اما گویا مساله حجازی این نیست.
یاسر فریادرس: این در هم آمیختگی فضای "انزوا" را شبیه یک پیتزای قرمهسبزی کرده است که نه این است و نه آن و دقیقا مثل سالن سینمایی است که خود فیلم هم تصویر میکند، سینمایی که در آن خورشت قیمه بادمجان سرو میشود.
یاسر فریادرس: «رهایی از بهشت» اثری درخشان که نه تنها در تکنیک بلکه در کارگردانی و روایت هم قابل اعتناتر از بسیاری از فیلمهای تکراری حاضر در نامزدهای فجر است.
وارد منظوم شوید
ثبت نام کنید
رمز عبور را فراموش کرده ام
در منظوم ثبت نام کنید!
قبلا ثبت نام کردم، ورود به منظوم
تایید شماره موبایل
ادامه فعالیت شما در منظوم منوط به تایید شماره موبایل است
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
بازیابی رمز عبور
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟ بازگشت
رمز عبور جدید
یک رمز عبور جدید برای خودتان انتخاب کنید
دعوت به منظوم
دوستان خود را دعوت کنید! به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید. لینک دعوت: