علی فرقانی: فیلم خجالت نکش مشحون از اشارات سیاسی و اجتماعی است. اشاره به طرح کنترل جمعیت در دهه هفتاد و هشتاد و باز اشاره به سخنرانیهای رئیس دولت پیشین در تاکید بر بچهدار شدن. شخصیت اصلی فیلم هم در ارادهاش به بچه نیاوردن و هم در ارادهاش به تولد دوباره یک نوزاد تابع همین شرایط سیاسی است.
علی فرقانی: فیلم امیر، تلاشی در درک و فهم وضعیت موجود نمیکند. این فیلم نیز درست به اندازه شخصیتهای خود دچار ناتوانی در مواجهه و حل مساله است. فیلمساز، نه فراتر از موقعیت داستان که ، خود گرفتار و اسیر وضعیت داستانی خود است.
علی فرقانی: فیلم آینه بغل را باید خلف صالح فیلم پرفروش دیگری دانست که سالها قبل یعنی قریب به نیم قرن پیش گیشه های سینما را به تسخیر خود دراود. در فیلم گنج قارون(به کارگردانی سیامک یاسمی محصول 1346)، فردی به نام قارون که علی رغم مال و اموال بسیار از زندگی خود لذت نمی برد، گذارش به کلبه محقر دو جوان درویش مسلک با بازی فردین و تقی ظهوری می افتد و از ایشان هنر لذت بردن از لحظه را می آموزد.
علی فرقانی: فیلمساز ناگزیر به سمت شوخیهای معمولی و گاهی لودگی میرود. این وضعیت با همه اشفتگیهای خود نشاندهنده نوعی بلوغ در سطح کلان فرهنگ ارشاد است. حال میتوان به این نکته اندیشید که فیلم گشت ارشاد 1 ایا در شکلگیری این بلوغ نقش داشته است؟
وارد منظوم شوید
ثبت نام کنید
رمز عبور را فراموش کرده ام
در منظوم ثبت نام کنید!
قبلا ثبت نام کردم، ورود به منظوم
تایید شماره موبایل
ادامه فعالیت شما در منظوم منوط به تایید شماره موبایل است
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
بازیابی رمز عبور
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟ بازگشت
رمز عبور جدید
یک رمز عبور جدید برای خودتان انتخاب کنید
دعوت به منظوم
دوستان خود را دعوت کنید! به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید. لینک دعوت: