. کیفیت و کمیت در عکاسی پا به پای هم پیش می روند. عکاس همچون یک ماهی است که میلیون ها تخم را به امید زنده ماندن یکی از آن ها در داخل آب پخش می کند. داستانی که این موضوع رو به خوبی نشان دهد مربوط به نقاش چینی ست که برای ارائه یک تابلو نقاشی از ماهی، با مشتری ثروتمندی قرارداد بسته بود . ماه ها گذشت و او نقاشی را تحویل نداد. مشتری ناکام به منزل نقاش رفت تا از او توضیح بخواهد . نقاش در جواب او، قلمویش را در دست گرفت و با چند حرکت ماهرانه تصویر زیبایی را از ماهی نقاشی کرد. مشتری همچنان ناراحت بود که چرا چنین کار ساده ای انقدر با ارزش و گران بهاست؟! نقاش در جواب او به گنجه ای در اتاق اشاره کرد، در آن را باز کرد و صدها تابلو نقاشی از تصویر ماهی بر روی زمین افتاد . تصاویر اولیه برای رسیدن به نسخه ی نهایی ... تمرکز بر یک سوژه در مدت زمان زیاد، تنها راه مأنوس شدن با سوژه و همدلی با موقعیت آن برای عکاسی کردن است . فقط در این صورت است که عکاس می تواند صمیمانه از تصاویر خود حمایت کند و خاطر جمع باشد که با تلاشی بسیار در حد قابلیت های خود برای خلق تصاویری راضی کننده کوشش کرده است. ( بخشی از کتاب گفت و گوی بیل جی و دیوید هورن - درباره ی نگاه به عکس ها )
6،583
33
1399/07/29