هنر برای آدورنو، .در اصل به معنای «پراکسیس» و عمل است و نه «پوئزیس» یا شاعری و خلاقیت. او معتقد به «هنرورزی» (art doing) بهجای «هنرپردازی» (art making) است؛ نظریهپردازی در پی یکسانسازی و کلیت بخشیدن است و حال آنکه در کنش و عملورزی، نایکسانیها و کثرات فرصت ابراز خود را خواهند داشت. پس آنچه مهم است، روش اجرای هنری و نه پردازش آن است. البته این هنرورزی فقط در خانه و بهطور شخصی و فردی انجام نمیشود، بلکه باید ارتباطی با جامعه نیز داشته باشد از همینروست که آدورنو میگوید: «هنر در تقابلش با جامعه است که اجتماعی میشود، و این وضعیت را فقط بهمثابه هنر خودآیین میتواند بهدست آورد» یا «آنچه در هنر اجتماعی است، جنبش ماندگار علیه جامعه است» اما امشب ما هم براى فرار از دوزخ زندگى به تئاتر پناه ميبريم... بيگانه در خانه سيد محمد مساوات سالهاست عملگرايى در تو و گروهت موج ميزند و اين نهايتِ خلق است. تفاوت تو و گروهت نه تنها نبوغتِ بلكه انجام و انجام و انجام دادن است كه نبوغ معنايى نداره لاى اين همه تلاش.. امروز بعد از اين همه سال جايى ايستادى كه اين خون رو تو همه ى اجزا و عناصر نمايشت تزريق كردى از بازيگراى درجه يك و بدون نقص تا صحنه و لباس و نور و همه چى.. ناز شصتت نابين همتون..♥️🌱💎 @mosavat14 @ @mohammadalimohammadi @rominamomeni @maryamnourmohamadi @saba.kasmai #على_حافظپور #دينورزمام_حدده
776
17
1398/10/03