بیوگرافی Jacques Rivette:
Jacques Rivette کارگردان سینما و تلویزیون است. وی سال 1306 چشم به جهان گشود. از مهمترین آثار Jacques Rivette میتوان به کارگردانی فیلم La belle noiseuse، فیلم Divertimento و فیلم The Nun اشاره کرد.
Jacques Rivette کار حرفهای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1340 در 34 سالگی در فیلم Paris nous appartient به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم La belle noiseuse، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای Jacques Rivette محسوب میشود و همکاری با هنرمندانی همچون Betty Schneider، Giani Esposito، Françoise Prévost و Daniel Crohem را تجربه کرد.
Jacques Rivette در سال 1370 دورهی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم Jacques Rivette در این سال، فعالیت در فیلم La belle noiseuse به عنوان کارگردان محسوب میشود.
شاید یکی از مهمترین بخشهای بیوگرافی Jacques Rivette فعالیت در فیلم La belle noiseuse بوده است. Jacques Rivette سال 1370 در 64 سالگی فیلم La belle noiseuse را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. از Jacques Rivette نقل قول شده است که برای کارگردانی در فیلم La belle noiseuse و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. Jacques Rivette توانست با فعالیت در فیلم La belle noiseuse تجربه حرفهای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر Michel Piccoli، Jane Birkin، Emmanuelle Béart و Marianne Denicourt توانست سطح کاری او را متحول کند.
Jacques Rivette علاوهبر فیلم La belle noiseuse، سال 1371 در 65 سالگی فیلم Divertimento را کارگردانی کرده است. Jacques Rivette اینبار با هنرمندانی چون Michel Piccoli، Jane Birkin، Emmanuelle Béart و Marianne Denicourt همکاری داشت.
با اینکه Jacques Rivette را بیشتر بعنوان کارگردان میشناسیم، اما در حرفههای دیگر نیز فعال بوده است. Jacques Rivette علاوهبر کارگردان بهعنوان نویسنده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهمترین آثار Jacques Rivette در حرفهی نویسنده، فیلم Around a Small Mountain، فیلم Noroît و فیلم Paris nous appartient است.
در مجموع در کارنامه 88 ساله و بیوگرافی Jacques Rivette آثار مهمی وجود دارد. اگر میخواهید با بیوگرافی Jacques Rivette و زندگی حرفهای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار Jacques Rivette در منظوم سر بزنید. همه 12 اثر مهم Jacques Rivette در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار Jacques Rivette در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها دادهاند. در واقع هر چقدر Jacques Rivette در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمرهی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی Jacques Rivette درخشانتر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی Jacques Rivette بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم La belle noiseuse محسوب میشود و اثری که در بیوگرافی Jacques Rivette کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم Around a Small Mountain محسوب میشود.
اگر در مورد بیوگرافی Jacques Rivette نکات بیشتری میدانید حتما برای ما ارسال کنید تا کمکی بزرگ به همه مخاطبان و طرفداران Jacques Rivette کرده باشید. مثلا اگر اطلاعاتی دقیقتر در مورد بیوگرافی Jacques Rivette، آثار Jacques Rivette، جوایز Jacques Rivette، همکاران Jacques Rivette، گالری عکس Jacques Rivette، قد Jacques Rivette، وزن Jacques Rivette، رنگ چشم Jacques Rivette، وضعیت تأهل و همسر Jacques Rivette، فرزندان Jacques Rivette، حواشی Jacques Rivette و کودکی Jacques Rivette میدانید حتما برای ما ارسال کنید.
Jacques Rivette کارگردان و هنرمند کشورمان سرانجام با کولهباری از تجربه، در سال 1394 و در سن 88 سالگی پس از فعالیت در 12 اثر سینمایی چشم از جهان بست.
نمایش بیشتر
سوابق کاری Jacques Rivette
اضافه کردن اثر به سوابق Jacques Rivette
کارگردان (12 اثر)
پنهان شدن
بیوگرافی / زندگینامه Jacques Rivette
Although François Truffaut has written that the New Wave began "thanks to Rivette," the films of this masterful French director are not well known. Rivette, like his "Cahiers du Cinéma" colleagues Truffaut, Jean-Luc Godard, Claude Chabrol and Éric Rohmer, did graduate to filmmaking but, like Rohmer, was something of a late bloomer as a director. He made two shorts (Aux quatre coins (1949) and Le quadrille (1950), starring Jean-Luc Godard); in the mid-1950s he served as an assistant to Jean Renoir and Jacques Becker; and in 1958 he was, along with Chabrol, the first of the five to begin production on a feature-length film. Without the financial benefit of a producer, Rivette took to the streets with his friends, a 16mm camera, and film stock purchased on borrowed money. It was only, however, after the commercial success of Truffaut's The 400 Blows (1959), Resnais' Hiroshima Mon Amour (1959) and Godard's Breathless (1960) that the resulting film, the elusive, intellectual, and somewhat lengthy (135 minutes) Paris nous appartient (1961), saw its release in 1960. In retrospect, Rivette's debut sketched out the path which all his subsequent films would follow; PARIS NOUS APPARTIENT was a monumental undertaking for the critic-turned-director, with some 30 actors (including Chabrol, Godard and Jacques Demy), almost as many locations, and an impenetrably labyrinthine narrative. His next film, the considerably more commercial La religieuse (1966), was an adaptation of the Diderot novel which Rivette had staged in 1963. The least characteristic of all his features, it was also his first and only commercial success, becoming a succèss de scandal when the government blocked its release for a year. Rivette's true talents first made themselves visible during the fruitful period, 1968-74. During this time he directed the 4-hour L'amour fou (1969), the now legendary 13-hour Out 1, noli me tangere (1971) (made for French TV in 1970 but never broadcast; edited to a 4-hour feature and retitled Out 1: Spectre (1972)), and the 3-hour Céline et Julie vont en bateau: Phantom Ladies Over Paris (1974), his most entertaining and widely seen picture. In these three films, Rivette began to construct what has come to be called his "House of Fiction"--an enigmatic filmmaking style influenced by the work of Louis Feuillade and involving improvisation, ellipsis and considerable narrative experimentation. Unfortunately, Rivette seems to have no place in contemporary cinema. On the one hand, his work is considered too inaccessible for theatrical distribution; on the other, although his revolutionary theories have influenced figures such as Jean-Marie Straub & Danièle Huillet and Chantal Akerman, he is deemed too commercial to be accepted by the underground cinema; he still employs a narrative and uses "name" actors such as Jean-Pierre Léaud, Juliet Berto, Anna Karina and Maria Schneider. Since CÉLINE AND JULIE, Rivette's career has been as mysterious as one of his plots. In 1976 he received an offer to make a series of four films, "Les Filles du Feu." Duelle (une quarantaine) (1976), the first entry, received such negative response that the second, Noroît (1976)--which some critics call his greatest picture--was held from release. The final two installments (one of which was due to star Leslie Caron and Albert Finney) were never filmed. The 1980s proved no kinder. He made five films, but only one of them, L'amour par terre (1984), opened in the US (it received disastrous reviews). Although he continues to be an innovative and challenging artist, Rivette has failed to find the type of audience that has contributed to the commercial success of his New Wave compatriots.
حواشی Jacques Rivette (0 حاشیه)
اضافه کردن حاشیه
هنوز کسی برای «Jacques Rivette» نظری نگذاشته است. اولین نفری باشید که نظر میدهید