به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
عبدالرضا کاهانی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1352 چشم به جهان گشود. از مهمترین آثار عبدالرضا کاهانی میتوان به فعالیت در فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا، فیلم اسب حیوان نجیبی است و فیلم استراحت مطلق اشاره کرد.
عبدالرضا کاهانی کار حرفهای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1380 در 28 سالگی در فیلم سفر به شرق به کارگردانی سید مهدی برقعی به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای عبدالرضا کاهانی محسوب میشود و همکاری با هنرمندانی همچون ایمان اللهورن، علی آزادنیا، محمد سادات ابهری و حسن رضایی را تجربه کرد.
عبدالرضا کاهانی در سال 1394 دورهی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم عبدالرضا کاهانی در این سال، فعالیت در فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا به کارگردانی عبدالرضا کاهانی محسوب میشود.
شاید یکی از مهمترین بخشهای بیوگرافی عبدالرضا کاهانی فعالیت در فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا بوده است. عبدالرضا کاهانی سال 1394 در 42 سالگی در فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. عبدالرضا کاهانی توانست با فعالیت در فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا تجربه حرفهای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربهای نظیر مهناز افشار، طناز طباطبایی، آیدا ماهیانی و سحر دولتشاهی توانست سطح کاری او را متحول کند.
عبدالرضا کاهانی علاوهبر فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا، سال 1389 در 37 سالگی در فیلم اسب حیوان نجیبی است نیز فعالیت داشته است. عبدالرضا کاهانی اینبار با هنرمندانی چون رضا عطاران، حبیب رضایی، پارسا پیروزفر و مهتاب کرامتی همکاری داشت.
با اینکه عبدالرضا کاهانی را بیشتر بعنوان نویسنده میشناسیم، اما در حرفههای دیگر نیز فعال بوده است. عبدالرضا کاهانی علاوهبر نویسنده بهعنوان کارگردان، تهیه کننده، طراح صحنه و طراح لباس نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهمترین آثار عبدالرضا کاهانی در حرفهی کارگردان، فیلم آزاد مثل هلو، فیلم خانم یایا، فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا، فیلم استراحت مطلق، فیلم بی خود و بی جهت، فیلم اسب حیوان نجیبی است، فیلم هیچ، فیلم آن جا، فیلم بیست و فیلم آدم است. مهمترین آثار عبدالرضا کاهانی در حرفهی تهیه کننده، فیلم خانم یایا، فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا، فیلم استراحت مطلق، فیلم هیچ و فیلم آن جا است. مهمترین آثار عبدالرضا کاهانی در حرفهی طراح صحنه، فیلم اسب حیوان نجیبی است، فیلم هیچ و فیلم بیست است. مهمترین اثر عبدالرضا کاهانی در حرفهی طراح لباس، فیلم بیست است.
عبدالرضا کاهانی سال 1387 در 35 سالگی برای فیلم بیست توانست در 27مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه نامزد شود.
در مجموع در کارنامه 45 ساله و بیوگرافی عبدالرضا کاهانی آثار مهمی وجود دارد. اگر میخواهید با بیوگرافی عبدالرضا کاهانی و زندگی حرفهای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار عبدالرضا کاهانی در منظوم سر بزنید. همه 10 اثر مهم عبدالرضا کاهانی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار عبدالرضا کاهانی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها دادهاند. در واقع هر چقدر عبدالرضا کاهانی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمرهی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی عبدالرضا کاهانی درخشانتر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی عبدالرضا کاهانی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا محسوب میشود و اثری که در بیوگرافی عبدالرضا کاهانی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم سفر به شرق محسوب میشود.
اگر در مورد بیوگرافی عبدالرضا کاهانی نکات بیشتری میدانید حتما برای ما ارسال کنید تا کمکی بزرگ به همه مخاطبان و طرفداران عبدالرضا کاهانی کرده باشید. مثلا اگر اطلاعاتی دقیقتر در مورد بیوگرافی عبدالرضا کاهانی، آثار عبدالرضا کاهانی، جوایز عبدالرضا کاهانی، همکاران عبدالرضا کاهانی، گالری عکس عبدالرضا کاهانی، قد عبدالرضا کاهانی، وزن عبدالرضا کاهانی، رنگ چشم عبدالرضا کاهانی، وضعیت تأهل و همسر عبدالرضا کاهانی، فرزندان عبدالرضا کاهانی، حواشی عبدالرضا کاهانی و کودکی عبدالرضا کاهانی میدانید حتما برای ما ارسال کنید.
وی از چهاردهسالگی در نمایشهای مختلفی بازیگری، نویسندگی و کارگردانی را تجربه کرده و بهخاطر آنها چندین جایزه در مقاطع دانشآموزی و دانشگاهی دریافت نمودهاست.
نخستین تجربهی سینمایی وی بهعنوان فیلمنامهنویس، فیلم «سفر به شرق» سید مهدی برقعی (1380) است.
اولین کار کوتاه کاهانی «مسافران نیاز» (۱۳۸۱) و اولین فیلم سینمایی ساختهی وی «آدم» (1385) نام داشت.
کاهانی طراحی صحنه و لباس را در فیلمهایی نظیر؛ «اسب حیوان نجیبی است» (۱۳۸۹)، «هیچ» (۱۳۸۸) و «بیست» (۱۳۸۷)، برعهده داشتهاست.
وی در فیلمهایی نظیر؛ «من» (۱۳۹۴)، مشاور کارگردان بودهاست.
کاهانی نویسندگی فیلمنامههایی نظیر؛ «استراحت مطلق» (۱۳۹۳)، «بی خود و بی جهت» (۱۳۹۰)، «اسب حیوان نجیبی است» (۱۳۸۹)، «هیچ» (۱۳۸۸)، «آن جا» (۱۳۸۷)، «بیست» (۱۳۸۷)، «آدم» (۱۳۸۵) و «سفر به شرق» (۱۳۸۰) و بازنویسی فیلمنامههایی نظیر؛ «بیست» (۱۳۸۷)،را برعهده داشتهاست.
وی بهعنوان تهیهکننده در فیلمهایی نظیر؛ «استراحت مطلق» (۱۳۹۳)، «بی خود و بی جهت» (۱۳۹۰)، «هیچ» (۱۳۸۸) و «آن جا» (۱۳۸۷)، حضور داشتهاست.
عبدالرضا کاهانی ساخت مستندهایی نظیر؛ مستند کوتاه تحقیقاتی «ظلم آباد» (۱۳۸۳) و مستند داستانی «باد به دستان» (۱۳۸۱) و فیلمهای کوتاهی نظیر؛ «چای دو نفره» (۱۳۸۲) و «مسافران نیاز» (۱۳۸۰)، را در کارنامه دارد.
وی همچنین کارگردانی فیلمهایی نظیر؛ «استراحت مطلق» (۱۳۹۳)، «بی خود و بی جهت» (۱۳۹۰)، «اسب حیوان نجیبی است» (۱۳۸۹)، «هیچ» (۱۳۸۸)، «آن جا» (۱۳۸۷)، «بیست» (۱۳۸۷) و «آدم» (۱۳۸۵)، را برعهده داشتهاست.
عبدالرضا کاهانی، جایزهی اسکندر طلایی جشنواره بینالمللی فیلم تسالونیکی (2008) برای فیلم «آن جا»(1387)، جایزهی ویژهی هیأت داوران جشنوارهی فیلم کارلووی واری (2009)، جایزهی کلیسای جهانی جشنوارهی فیلم کارلووی واری (2009)، تندیس نقرهای جشنوارهی فیلم دمشق (2009)، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی جشنوارهی فیلم فجر، جایزهی بهترین فیلم جشنوارهی فیلم شهر و جایزهی فیلم منتخب دانشگاههای ایران برای فیلم «بیست» (1387)، جایزهی ویژهی تماشاگران جشنوارهی بینالمللی فیلم ایروان (2010) برای فیلم «هیچ» (1388)، جایزهی ویژهی هیئت داوران جشن منتقدان سینمای ایران برای فیلم «اسب حیوان نجیبی است» (1389) و انتخاب فیلم «بی خود و بی جهت» (1391) بهعنوان فیلم منتخب منتقدان و نویسندگان مجلهی فیلم، را در کارنامه دارد.
فیلم های اخیرش اصلا در حدش نبوده
اگه دنبال تجربه جدیده ناموفق و شکست خورده بوده و اگه دنبال جنجال سخت در اشتباه
از کارگردان اسب حیوان نجیب انتظار بیشتری میره
مخاطب و شخصیت در طول فیلم باید رشد و تحول پیدا کند،
اما در فیلمهای کاهانی همیشه با یک رکود مواجه هستیم.