به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
عزیز ساعتی مدیر فیلم برداری سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1327 چشم به جهان گشود. از مهمترین آثار عزیز ساعتی میتوان به فعالیت در فیلم کلاهقرمزی و پسرخاله، فیلم آژانس شیشهای و فیلم بوی پیراهن یوسف اشاره کرد.
عزیز ساعتی کار حرفهای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1371 در 44 سالگی در فیلم هنرپیشه به کارگردانی محسن مخملباف به عنوان مدیر فیلم برداری فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم کلاهقرمزی و پسرخاله، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای عزیز ساعتی محسوب میشود و همکاری با هنرمندانی همچون اکبر عبدی، فاطمه معتمدآریا، ماهایا پطروسیان و حمیده خیرآبادی را تجربه کرد.
عزیز ساعتی در سال 1373 دورهی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 4 فیلم مهم سینما حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم عزیز ساعتی در این سال، فعالیت در فیلم الو الو من جوجوام! به کارگردانی مرضیه برومند، فعالیت در فیلم روسری آبی به عنوان مدیر فیلم برداری ، فعالیت در فیلم کلاهقرمزی و پسرخاله به عنوان مدیر فیلم برداری و فعالیت در فیلم من زمین را دوست دارم به عنوان مدیر فیلم برداری محسوب میشود.
شاید یکی از مهمترین بخشهای بیوگرافی عزیز ساعتی فعالیت در فیلم کلاهقرمزی و پسرخاله بوده است. عزیز ساعتی سال 1373 در 46 سالگی در فیلم کلاهقرمزی و پسرخاله به عنوان مدیر فیلم برداری فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. عزیز ساعتی توانست با فعالیت در فیلم کلاهقرمزی و پسرخاله تجربه حرفهای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربهای نظیر فاطمه معتمدآریا، حمید جبلی، ایرج طهماسب و حمیده خیرآبادی توانست سطح کاری او را متحول کند.
عزیز ساعتی علاوهبر فیلم کلاهقرمزی و پسرخاله، سال 1376 در 49 سالگی در فیلم آژانس شیشهای نیز فعالیت داشته است. عزیز ساعتی اینبار با ابراهیم حاتمیکیا یعنی کارگردان فیلم آژانس شیشهای و هنرمندانی چون پرویز پرستویی، حبیب رضایی، رضا کیانیان و اصغر نقیزاده همکاری داشت.
با اینکه عزیز ساعتی را بیشتر بعنوان مدیر فیلم برداری میشناسیم، اما در حرفههای دیگر نیز فعال بوده است. عزیز ساعتی علاوهبر مدیر فیلم برداری بهعنوان عکاس و عنوانبندی (تیتراژ) نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهمترین آثار عزیز ساعتی در حرفهی عکاس، فیلم کمیته مجازات، فیلم رد پای گرگ، فیلم دلشدگان، فیلم بانو، فیلم رد پای گرگ، فیلم مادر، سریال هزار دستان، فیلم ماموریت، فیلم کمال الملک و فیلم صمد در به در میشود است. مهمترین اثر عزیز ساعتی در حرفهی عنوانبندی (تیتراژ)، فیلم زیر درخت هلو است.
عزیز ساعتی سال 1376 در 49 سالگی برای فیلم آژانس شیشهای به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا توانست در 16مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری نامزد شود. همچنین عزیز ساعتی سال 1374 در 47 سالگی برای فیلم بوی پیراهن یوسف به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا توانست در 14مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری نامزد شود.
در مجموع در کارنامه 70 ساله و بیوگرافی عزیز ساعتی آثار مهمی وجود دارد. اگر میخواهید با بیوگرافی عزیز ساعتی و زندگی حرفهای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار عزیز ساعتی در منظوم سر بزنید. همه 17 اثر مهم عزیز ساعتی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار عزیز ساعتی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها دادهاند. در واقع هر چقدر عزیز ساعتی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمرهی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی عزیز ساعتی درخشانتر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی عزیز ساعتی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم کلاهقرمزی و پسرخاله محسوب میشود و اثری که در بیوگرافی عزیز ساعتی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم پسر مریم محسوب میشود.
اگر در مورد بیوگرافی عزیز ساعتی نکات بیشتری میدانید حتما برای ما ارسال کنید تا کمکی بزرگ به همه مخاطبان و طرفداران عزیز ساعتی کرده باشید. مثلا اگر اطلاعاتی دقیقتر در مورد بیوگرافی عزیز ساعتی، آثار عزیز ساعتی، جوایز عزیز ساعتی، همکاران عزیز ساعتی، گالری عکس عزیز ساعتی، قد عزیز ساعتی، وزن عزیز ساعتی، رنگ چشم عزیز ساعتی، وضعیت تأهل و همسر عزیز ساعتی، فرزندان عزیز ساعتی، حواشی عزیز ساعتی و کودکی عزیز ساعتی میدانید حتما برای ما ارسال کنید.
وی در سال (۱۳۵۱) وارد "مدرسهی عالی تلویزیون و سینما" شد و در سال (۱۳۵۳) در رشتهی تصویربرداری و فیلمبرداری فارغالتحصیل شد و بهعنوان استاد عکاسی و لابراتوار در همین مدرسه به تدریس پرداخت.
وی سال بعد کار تدریس را رها کرد و به عنوان عکاس صحنه وارد سینمای حرفهای شد و با بسیاری از کارگردانان مشهور سینمای ایران همکاری کرد.
عزیز ساعتی، عضویت هیأت مدیرهی انجمن فیلمبرداران سینمای ایران، برگزاری نمایشگاه عکسهای "رواقهای قدیمی طهران" در گالری "نشر نقره" (1363)، بنیانگذاری انجمن عکاسان سینمای ایران و ریاست آن (1371)، عضویت هیأت مدیرهی انجمن فیلمبرداران سینمای ایران (از سال 1379 ـ 1388)، عضویت شورای برپائی موزهی سینمای ایران (از سال 1374 ـ 1382)، عضویت هیأت داوری اولین نمایشگاه عکس سینمای ایران (1377)، عضویت هیأت داوران بخش مواد تبلیغی سیزدهمین جشنوارهی فیلم فجر (1373)، عضویت هیأت انتخاب فیلمهای سینمای ایران در هیجدهمین جشنوارهی فیلم فجر (1378)، عضویت هیأت انتخاب فیلمهای سینمای ایران در نوزدهمین جشنوارهی فیلم فجر (1379)، عضویت هیأت داوران مسابقهی سینمای ایران در بیست و سومین جشنوارهی فیلم فجر (1383)، ریاست انجمن فیلمبرداران سینمای ایران (از سال 1379 ـ 1383)، عضویت هیأت مدیرهی انجمن فیلمبرداران (از سال 1383 ـ 1388)، چاپ مجموعه عکسهای تهران در "سالنمای طهران" با همکاری پرویز دوائی (1388)، عضویت هیأت داوران مسابقه فیلمهای کوتاه در نمایشگاه تصویر سال (1389)، عضویت شورایعالی داوری خانهی سینما (1389ـ1390)، برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان "با حاتمی در طهران" در گالری "شش" (اردیبهشت 1391) و برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان "با کیمیائی در تهران" در گالری "گلستان" (فروردین 1392)، را در کارنامه دارد.
عزیز ساعتی بهعنوان عکاس در فیلمهایی نظیر؛ «کمیتهی مجازات» (۱۳۷۷)، «بانو» (۱۳۷۰)، «دلشدگان» (۱۳۷۰)، «دندان مار» (۱۳۶۸)، «مادر» (۱۳۶۸)، «دستفروش» (۱۳۶۵)، «کمالالملک» (۱۳۶۲)، «خط قرمز» (۱۳۶۰)، «چریکه تارا» (۱۳۵۷) و «کلاغ» (۱۳۵۶)، حضور داشتهاست.
وی همچنین مدیریت فیلمبرداری فیلمهایی نظیر؛ «تردید» (۱۳۸۷)، «کلاه قرمزی و سروناز» (۱۳۸۱)، «مسافر ری» (۱۳۷۹)، «آژانس شیشهای» (۱۳۷۶)، «بوی پیراهن یوسف» (۱۳۷۴)، «من زمین را دوست دارم» (۱۳۷۲) و «یک مرد یک خرس» (۱۳۷۱) و فیلمبرداری فیلمهایی نظیر؛«مهر مادری» (۱۳۷۶)، «روسری آبی» (۱۳۷۳) و «هنرپیشه» (۱۳۷۱)، را در کارنامه دارد.
عزیز ساعتی، سیمرغ بلورین بهترین عکاسی (بخش مسابقهی مواد تبلیغاتی فیلمها) از هشتمین دورهی جشنوارهی فیلم فجر برای فیلم «بای سیکل ران» (۱۳۶۸)، سیمرغ بلورین بهترین عکاسی (بخش مسابقهی مواد تبلیغاتی فیلمها) از هفتمین دورهی جشنوارهی فیلم فجر برای فیلم «دستفروش» (اپیزود اول) (۱۳۶۷)، جایزهی منتقدین مجلهی سینمائی "فیلم" برای فیلمبرداری فیلم «هنرپیشه» مخملباف، جایزهی منتقدین مجلهی سینمائی "دنیای تصویر" برای فیلمبرداری فیلم «آژانس شیشهای» حاتمیکیا و جایزهی ویژه از بخش فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای مستند "فیلمبرداران سینمای ایران" (1385)، را در کارنامه دارد.