بیوگرافی Jean-Pierre Léaud:
Jean-Pierre Léaud بازیگر سینما و تلویزیون است. وی سال 1323 چشم به جهان گشود. از مهمترین آثار Jean-Pierre Léaud میتوان به بازیگری در فیلم چهارصد ضربه، فیلم آخرین تانگو در پاریس و فیلم M. اشاره کرد.
Jean-Pierre Léaud در سال 1338 دورهی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم Jean-Pierre Léaud در این سال، بازیگری در فیلم چهارصد ضربه به کارگردانی فرانسوا تروفو محسوب میشود.
شاید یکی از مهمترین بخشهای بیوگرافی Jean-Pierre Léaud بازی در فیلم چهارصد ضربه بوده است. Jean-Pierre Léaud سال 1338 در 15 سالگی در فیلم چهارصد ضربه نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با فرانسوا تروفو همکاری داشته است. Jean-Pierre Léaud توانست با بازی در فیلم چهارصد ضربه تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر Albert Rémy، Claire Maurier، Guy Decomble و Georges Flamant بر تجارب او افزود.
Jean-Pierre Léaud علاوهبر فیلم چهارصد ضربه، سال 1351 در 28 سالگی در فیلم آخرین تانگو در پاریس نیز بازی کرده است. Jean-Pierre Léaud اینبار با Bernardo Bertolucci یعنی کارگردان فیلم آخرین تانگو در پاریس و هنرمندانی چون مارلون براندو، Maria Schneider، Maria Michi و Giovanna Galletti همکاری داشت.
در این سالها Jean-Pierre Léaud با هنرمندان بسیاری تجربهی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران Jacques Rispal با 2 مرتبه، David Markham با 2 مرتبه، Patrick Auffay با 2 مرتبه، François Darbon با 2 مرتبه و Anne Wiazemsky با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با Jean-Pierre Léaud داشتهاند.
در مجموع در کارنامه 74 ساله و بیوگرافی Jean-Pierre Léaud آثار مهمی وجود دارد. اگر میخواهید با بیوگرافی Jean-Pierre Léaud و زندگی حرفهای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار Jean-Pierre Léaud در منظوم سر بزنید. همه 21 اثر مهم Jean-Pierre Léaud در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار Jean-Pierre Léaud در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها دادهاند. در واقع هر چقدر Jean-Pierre Léaud در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمرهی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی Jean-Pierre Léaud درخشانتر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی Jean-Pierre Léaud بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم چهارصد ضربه محسوب میشود و اثری که در بیوگرافی Jean-Pierre Léaud کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم Irma Vep محسوب میشود.
اگر در مورد بیوگرافی Jean-Pierre Léaud نکات بیشتری میدانید حتما برای ما ارسال کنید تا کمکی بزرگ به همه مخاطبان و طرفداران Jean-Pierre Léaud کرده باشید. مثلا اگر اطلاعاتی دقیقتر در مورد بیوگرافی Jean-Pierre Léaud، آثار Jean-Pierre Léaud، جوایز Jean-Pierre Léaud، همکاران Jean-Pierre Léaud، گالری عکس Jean-Pierre Léaud، قد Jean-Pierre Léaud، وزن Jean-Pierre Léaud، رنگ چشم Jean-Pierre Léaud، وضعیت تأهل و همسر Jean-Pierre Léaud، فرزندان Jean-Pierre Léaud، حواشی Jean-Pierre Léaud و کودکی Jean-Pierre Léaud میدانید حتما برای ما ارسال کنید.
نمایش بیشتر
سوابق کاری Jean-Pierre Léaud
اضافه کردن اثر به سوابق Jean-Pierre Léaud
بیوگرافی / زندگینامه Jean-Pierre Léaud
Jean-Pierre Léaud is not everybody's cup of tea for sure, but will remain an important name in film history. As an actor he can be adored or hated for exactly the same reasons: he is one of those rare players that directors let improvise his dialogue, which gets on certain viewers' nerves while it fascinates others. The same is true for his very personal staccato diction and elocution and his many mannerisms, the most obvious one being his way to run his hand through his long hair. But there is no denying Léaud is not just another actor, whether you love him or are allergic to him. The son of actress Jacqueline Pierreux and scriptwriter/assistant director Pierre Léaud, Jean-Pierre started acting very early. Indeed, he was only thirteen when he first appeared on a screen, playing a small role in a swashbuckling film directed by veteran Georges Lampin "la Tour, prends garde!" (1957). And he was still only fourteen when he answered an ad placed in a newspaper by François Truffaut, who was seeking a young actor able to play Antoine Doinel, a troubled adolescent, in his first feature film "The 400 blows". Jean-Pierre was tested among a hundred other candidates and proved so amazingly spontaneous and so gifted for improvisation that not only was he hired but he would go on to play the role in four subsequent Truffaut semi-autobiographies concluding with "Love on the run" (1978), a unique experience indeed. Thanks to Truffaut he was introduced to the other stars of the French New Wave, mainly Jean-Luc Godard for whom he would appear in eight films and one TV film, and gradually became their icon. Not too sure about his acting talents, he planned to become a director (which he actually did only once) and worked as an assistant to Truffaut and Godard. But his success both as Truffaut's alter ego and as the leftist movie makers' spokesman encouraged him to go on playing rather than directing. "Masculin Féminin" (1966) by Godard even earned him an Award for Best Actor at the Berlin Film Festival. An ardent leftist militant himself, he worked with equally committed directors, including abroad. He was in Italian Pasolini's "Porcile" (1968), in Polish Skolimovski's "Dialog 20-40-60" (also '68) Brazilian Carlos Diegues' Os herdeiros (1970) and Glauber Rocha's Der Leone have sept cabeças (1971). Bertolucci also hired him for "Last tango in Paris" starring Marlon Brando (who so petrified Léaud that he could not play his scenes alongside him), but this one was filmed in Paris. This busy period ended after an excellent role in a classic art movie in the French style: Jean Eustache's "La maman et la putain". In the late seventies and throughout the eighties Léaud worked irregularly, mainly on television, occasionally giving a crazy performance in a mainstream film, as was the case in Josiane's Balasko crime comedy "Les keufs", for which he got a César nomination. But he made an exciting comeback in the nineties when several "new New Wave" directors hired Léaud to pay homage to their elders. Among them French movie makers such as Olivier Assayas, Danièle Dubroux , Serge Le Péron or Bertrand Bonello and foreigners like Finnish Aki Käurismäki and Taiwanese Tsai Ming-Liang. A second youth for eternally young, rebellious, ill-at-ease, annoyingly romantic,touchingly annoying Jean-Pierre Léaud, whose round face staring at the camera in the last shot of "The 400 blows" will never be forgotten.
حواشی Jean-Pierre Léaud (0 حاشیه)
اضافه کردن حاشیه
هنوز کسی برای «Jean-Pierre Léaud» نظری نگذاشته است. اولین نفری باشید که نظر میدهید