به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی گرگ بازی بهکارگردانی عباس نظام دوست در 4 سال پیش یعنی سال 1395 در گونه جنایی و معمایی تولید شده است. گرگ بازی که اولین فیلم عباس نظام دوست محسوب میشود و توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 5.4 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم گرگ بازی را اثری متوسط اما مفید برای تماشا ارزیابی میکنند. محمدعلی نجفی تهیهکننده گرگ بازی این فیلم را، بهعنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. گرگ بازی در تاریخ 1397/12/15 پخش خود را توسط پخشکننده موسسه سینمایی سیمای مهر در سینما آغاز کرد. در آن روزها گرگ بازی توانست آمار فروش 1،287،174،000 تومان را به ثبت برساند.
بازیگران فیلم گرگ بازی چه کسانی هستند؟ در گرگ بازی بازیگرانی چون علی مصفا، امیرحسین قدسی، سهیلا گلستانی، سعید چنگیزیان، محمدرضا مالکی، هانیه توسلی و نگار جواهریان به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم گرگ بازی حدود 15 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان گرگ بازی را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از اینلحاظ کارگردانی فیلم گرگ بازی باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا عباس نظام دوست بهعنوان کارگردان و بهعنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری گرگ بازی توانستهاند در این زمینه موفق باشند و بازیهای درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران فیلم گرگ بازی میتوان به مهسا علافر، ژرژ پطرسی، فهیمه امنزاده، منوچهر زندهدل، احسان گودرزی، حمید پورآذری، سوده سعدایی و قاسم فرمانبردار اشاره کرد.
از محتوا و داستان فیلم گرگ بازی چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه گرگ بازی توسط مجید اسلامی و عباس نظام دوست نوشته شده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان گرگ بازی منتشر شده است، میخوانیم: «چند دوست قدیمی یک شب در خانهی موروثی یکیشان جمع میشوند. با ورود مهمانان تازه وارد به جمع ماجراهای عجیبی رخ میدهد…»
فیلم گرگ بازی از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخصهای متعدد و گوناگونی میتوان گفت آثار مرتبط فیلم گرگ بازی عبارت است از: فیلم بوفالو، فیلم فروشنده، فیلم هیچ کجا هیچ کس، فیلم گناهکاران و فیلم کیفر.
فیلم گرگ بازی در 1 جشنواره شرکت کرده است.
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم گرگ بازی نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم گرگ بازی به طور متوسط فعالیت 10ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم گرگ بازی یکی از 4 اثر شاخص ژرژ پطرسی در حرفه بازیگری محسوب میشود.
همچنین براساس امتیاز مردم فیلم گرگ بازی بدترین اثر محمدرضا مالکی در حرفه بازیگری محسوب میشود.
3 تن از بازیگران گرگ بازی، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کردهاند، در واقع در گرگ بازی 3 فیلم اولی بودهاند: حمید پورآذری، سوده سعدایی و قاسم فرمانبردار.
همچنین عباس نظام دوست کارگردان گرگ بازی اولین همکاری خود با بازیگرانی چون علی مصفا، امیرحسین قدسی، سهیلا گلستانی، سعید چنگیزیان، محمدرضا مالکی، هانیه توسلی، نگار جواهریان، مهسا علافر، ژرژ پطرسی، فهیمه امنزاده، منوچهر زندهدل و احسان گودرزی را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران گرگ بازی نیز 100 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 15 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 100 همکاری برای اولینمرتبه در گرگ بازی رخ داده است. مانند: علی مصفا و امیرحسین قدسی، سهیلا گلستانی و سعید چنگیزیان، محمدرضا مالکی و هانیه توسلی، نگار جواهریان و مهسا علافر، ژرژ پطرسی و فهیمه امنزاده.
مخاطبان بعد از تماشای فیلم گرگ بازی به ارزیابی اثر در منظوم پرداختهاند و نتایج مهمی درباره شاخصهای هنری، فنی و محتوایی اثر بدست آمده است. براساس نظرسنجی و دیدگاه مردم:
فیلم گرگ بازی نسبتا ارزش تماشا دارد چراکه 68% مخاطبان معقدند فیلم گرگ بازی ارزش یک بار دیدن را دارد.
فیلم گرگ بازی نسبتا خوشساخت هست زیرا 68% مخاطبان عقیده دارند فیلم گرگ بازی از لحاظ فنی باکیفیت ساخته شده است.
فیلم گرگ بازی قطعا عملکرد بازیگریِ خوبی دارد چراکه 75% مخاطبان عقیده دارند تیم بازیگری فیلم گرگ بازی نقشها را خوب بازی کردند.
فیلم گرگ بازی تا حد بسیاری خلاقانه هست زیرا 79% مخاطبان عقیده دارند داستان و ساختار فیلم گرگ بازی غیرتکراری و جدید است.
فیلم گرگ بازی نسبتا محتوای مناسبی ندارد زیرا تنها 48% مخاطبان عقیده دارند حرف و پیام فیلم گرگ بازی مفید و ارزشمند هست.
فیلم گرگ بازی نسبتا تفکربرانگیز هست چراکه 69% نظردهندگان بعد پایان فیلم گرگ بازی به آن فکر میکردند.
فیلم گرگ بازی نسبتا مناسب خانواده هست چراکه 55% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم گرگ بازی با فرهنگ خانوادهشان سازگار است.
فیلم گرگ بازی اصلا مناسب کودکان نیست چراکه تنها 22% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم گرگ بازی مناسب کودکان است.
اگر از تصویربرداری فیلم گرگ بازی خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن مسعود امینیتیرانی بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم گرگ بازی چیست؟ تدوین گرگ بازی را مستانه مهاجر انجام داده است. اگر صدای گرگ بازی بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم گرگ بازی یعنی سیدوحید رضویان آشنا میکنیم. امیرحسین قدسی و مرتضی فربد طراحی صحنه فیلم گرگ بازی را انجام نموده و ندا نصر طراحی لباس فیلم گرگ بازی را انجام داده است. یاسمن محباهری چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم گرگ بازی را برعهده داشت. موسیقی متن فیلم گرگ بازی اثر هوشیار خیام است. طراحی جلوههای ویژه بصری فیلم گرگ بازی توسط فرهاد قدسی بهثمر نشسته است. در مجموع بیش از 31 نفر در تولید فیلم گرگ بازی نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
کاربران نیز در 3 لیست از فیلم گرگ بازی یاد کردهاند. همچنین در بخش بررسی فیلم گرگ بازی 56 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از گرگ بازی پرداختهاند. در دادهکاوی و تحلیل ابر کلیدواژهها بررسیهای مردم برای فیلم گرگ بازی، بیشترین واژههای تکرار شده عبارت است از: بازی، گره، مخاطب، باز، پایان، فیلمنامه و چرا.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم گرگ بازی در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم گرگ بازی 28 عدد، در بخش ویدئو و تیزر فیلم گرگ بازی 11 عدد، در بخش حواشی فیلم گرگ بازی 2 عدد، در بخش نقد فیلم گرگ بازی 2 عدد گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای دیالوگ برتر فیلم گرگ بازی، سوتی فیلم گرگ بازی هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
انجام بازی گنگ و بی مزه که باید تماشاچی بشینه ببینه تهش هم به هیچ نتیجه ای نمی رسی که خوب حالا که چی!!
مثل این که با رفیقات جم شی یجا پوکر بازی کنی(کاش پوکر بود اینم) 1 دوربینم بزاری 1 گوشه ازتون فیلم بگیره
همه همین حس رو دارن بعد از دیدنِ ش. بدترین محتوی رو به خودش اختصاص داد.
من موافق نیستم و بنظرم خیلی از جنبه های به ظاهر گنگ فیلم قابل فهم و جواب دادن هستن ولی فیلم رو باید خیلی با حوصله دید چون اتفاقا خیلی به جزییات دقت شده
و به شخصه خیلی نکاتش برام کشف شد و جالب بود. اگر حال و حوصله صحبت در باره این فیلم رو داشتین این آی دی بنده است : @hamidhamedi
من موافق نیستم و بنظرم خیلی از جنبه های به ظاهر گنگ فیلم قابل فهم و جواب دادن هستن ولی فیلم رو باید خیلی با حوصله دید چون اتفاقا خیلی به جزییات دقت شده
و به شخصه خیلی نکاتش برام کشف شد و جالب بود. اگر حال و حوصله صحبت در باره این فیلم رو داشتین این آی دی بنده است : @hamidhamedi
فیلم پر از سرنخه ولی متاسفانه اکثرا اینقدر مطمئنن فیلم بی سر و تهه که حاضر نیستن با دقت ببیننش و این صد در صد شدیدترین ضعف فیلمه.
سینمای داف پرور ! جووون پسند ! بلوندش کن و بفروش !
سر فرصت یه ریوو بنویسم از این کاغذ !
چندتا نکته رو یادم اومد.در پاسخدانِ بررسیت بنویسم.حوصله بررسی نوشتم مجزا ندارم.خخخ :)))))
یک اینکه در تیتراژ پایانی، اسم کارآگاه ها رو مینویسه.اما تو فیلم هیچوقت کارآگاه ها همدیگه رو به اسم خطاب نمیکنند.
دو اینکه تو تیتراژ پایانی اسم "سوده سعدایی"میاد بعنوان کاراکتر"مهشید" اما من مهشیدی در فیلم ندیدم. شما دیدی؟؟ تازه یکی رو هم مینویسه بنام "قاسم فرمانبردار" که کاراکتر"کالبد شکاف" که من بازم کالبدشکافی تو فیلم ندیدم. شما دیدی؟؟
بعدش اصن نمیگه "هما" چی میشه؟؟ و چرا باید "سعید" کشته بشه؟؟ فقط چون با هما سَر و سر داشته؟ یا چون فرار کرده؟؟
بعدش بیمارستان اینقدر بی در و پیکر و هردنبیلِ که هرکی سرش رو بندازه پایین بره تو سلف غذا بخوره؟؟
آقا یه چی بسازید ما باور کنیم خو!!
نکته:در ابتدا اجازه دهید تکلیف یک مفهوم را با یکدیگر روشن کنیم:
"پایانِ باز" یک مفهوم است به معنای اینکه ((فیلمساز شما را به چالشی دعوت میکند که خودتان انتخاب کنید که فیلم چگونه تمام شود)). اما "بدون پایان" یعنی ((فیلمنامه نویس کم آورده یا فیلمساز عامدانه نخواسته به مخاطب در قِبال گره های فیلم پاسخ دهد.)) بنابراین "پایانِ باز" و "بدون پایان" دو مفهوم جداگانه هستند و ربطی بهم ندارند. فیلم "گرگ بازی" یک فیلم بدون پایان است؛ نه یک فیلم با "پایانِ باز". یعنی کارگردان مخاطب را دور زده است.
"گرگ بازی" یک فیلم در ژانر معمایی-جنایی ست که اولین اثر "عباس نظام دوست" در کِسوَتِ کارگردانی ست. علی القاعده او میخواسته اولین اثرش خیلی متفاوت باشد که اینطور نشد. شاید او کلیشه های سینمایِ کنونی را دور زده باشد اما این دور زدن به قیمت دور زدن مخاطب تمام شد(!!) او خواسته چیزی ناب بسازد تا تاب و توانِ بیننده را تمام کند، ولی متأسفانه اعصاب مخاطب را خراب کرده.چرا؟ میگویم.
فیلمنامه این اثر پر از باگ است. نگویید فیلم معمایی باید گره داشته باشد تا جذاب شود؛ زیرا گره زدن فیلم یک چیز است و گاف و باگ یک چیز دیگر. من درباره باگ و سوتی فیلمنامه صحبت میکنم. گره ربطی به باگ ندارد. اما گره ای که باز نشود و ول شود؛ می شود باگ. این یعنی ما با دو نوع گاف روبرو هستیم. گره هایی که باز نشدند و سوتی های فیلمنامه در مورد پرسوناژها. برای مثال کاراکتر "پرستو(نگارجواهریان)" چرا اینقدر خنگ و بی دست و پا و سبک مغز و ساده لوح و زودباور و سطحی بود؟مگر قرار نبود او نقش اصلی داستان و نقش اول زن فیلم باشد؟ با یک خنگ که نمی شود ژانر معمایی ساخت!! مخصوصاً آنجا که بخاطر پول؛ فردی غریبه را به میان جمع دوستانه اَش آورده و یا از "مرتضی" نپرسید درخانه مادربزرگش چکار میکند؟ حتی یک زنگ هم به باقی وراث نزد!! یا چرا "پرستو" از آن آشنایی که شماره اَش را به دکتر داده بود نپرسید دکتر کیست و چه پیشینه ای دارد؟ مگر اینکه خودَ ش همدست دکتر بوده باشد. یا "دکتر و مرتضی" که قاتلِ بالفطره معرفی شدند؛ با "سعید(احسان گودرزی)" خصومت شخصی داشتند؟ و بسیاری باگ های دیگر. گره های فیلم هم باز نشد و شد گاف. گویی فیلمساز با لجبازی میخواسته سوال بپرسد و مخاطب را گیر بیانداز. ولی سرآخر زبانَ ش را به نشانه تمسخر بیرون انداخته و شکلک و ادا دربیاورد و ما را با سوالهای بی جواب تنها بگذارد!! لابد سرآخر ژست متفاوت نمایی بگیرد و به ریش ما بخندد!؟ لابد دیگر.
در مورد پرداخت شخصیتها؛ کارگردان با نمایش فلش بَک هایی کوتاه و گاه و بیگاه؛هِی به مغز مخاطب تلنگر میزد تا مثلاً بگوید دارم شخصیتها را معرفی میکنم. اما با آن معرفی تند تند ابتدای فیلم بیننده گیج تر می شود و اسم و هویت شخصیت ها در یادش نمی ماند. و آن 3 کارآگاه که در بین فیلم صحنه هایی محو از آنها دیده میشد و معلوم است بعد از کم آوردن فیلمنامه نویس(ـان) به فیلم اضافه شده اند تا یک جوری تهِ فیلم را جمع کنند؛ و معلوم نبود چرا از 3دوبلور خوش صدا برای این کاراکترها استفاده شد؛ اینها نیز نقش شان گنگ بود و حضورشان غیرمعلوم. فقط آمده بودند سؤالات مخاطب را از کاراکترها بپرسند. همین.
در قسمت بیان و فاکتور روایی بودن داستان هم فیلم دچار نقص است. زیرا تا یک سوم پایانی فیلم؛ ما فقط روابط تعریف نشده و گنگ کاراکترها را می بینیم.از پیشینه شان چیزی نمیدانیم. کارگردان هم با معرفی و فلش بک بیشتر ما را گیج کرده. هنوز بازی شروع نشده. استرسی که کارگردان مدنظر دارد ایجاد نمیشود. فیلم تا این لحظه عقیم است و کال. تازه ماجرا از جایی شروع می شود که برق می رود!! و من مدام به این فکر میکردم که دراین وقت کمی که از فیلم مانده؛ کارگردان چطور میخواهد این بلبشو را جمع کند؟ بعد از پایان هم فکر می کردم که چرا آنهمه صحنه زائد و بی دلیل در فیلم بود؟(مانند صحنه آزاد شدن کاوه از بازداشتگاه) درضمن دیالوگهای مزخرف و گنگ و گاهاً نامربوطی که ردوبدل میشد هم آسیبی دوچندان به فیلم میزد.
من که نفهمیدم تهِ داستان چرا رها شد و بی پایان ماند؟ شما اگر متوجه شدید مرا هم آگاه کنید.
همینطور ادامه بدین
این فیلم از شاهکارای سینمایِ ایرانه. درحد "تگزاس" و "زنده باد خودم" و "خالتور" و "حقه باز دم دراز" شاهکار بود. خلاصه زرشک طلایی رو باید به یه فیلم داد دیگه...
سکانس هایی از فیلم تعلیق ایجاد میکرد و گره گذاری هایی که به مرور در فیلم ایجاد میشه باعث میشه تا مخاطب با چند بار دیدن با فیلم ارتباط برقرار کنه
یعنی مخاطبی که رفته سینما اینو دیده، باید چندبار بلیط میخرید، مینشست اینو میدید؟؟
این بابا فقط گره ایجادکرده و ول کرده رفته. کار خاصی نکرده.شمام میتونی سه هزارتا معما بسازی و یه دونه رو جواب بدی و بگی فیلمنامه نوشتم. کاری نداره