به گزارش منظوم؛ مرجع سینما و تلویزیون ایران:
روزنامه جوان در یادداشتی نوشت:
«
بدون تاریخ، بدون امضا»از زمره همان سری فیلمهایی است که صدای اعتراض ایرانیان خارج از کشور را هم بلند میکند که این چه تصویری از ایران است که در انظار شهروندان غربی به نمایش میگذارید، آیا جایزهها ارزش این را دارد که چهرهای تا این حد عقب مانده از ایران ارائه بدهید.
ساخت فیلم درباره آسیبهای اجتماعی از جمله فقر، فساد و فحشا اگرچه در کشورهای پیشرفته نیز بعضاً انجام میگیرد ولی تفاوت آن با سینمای ایران این است که کمیت این مضامین در سینمای آن کشورها غلبه ندارد و شناخت مخاطبان از آن کشورها باعث میشود که موضوع فیلم را به کل جامعه بیرون از فیلم تعمیم ندهند ولی مخاطب خارجی آنچه را در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» میبیند، حتماً به کل جامعه ایران تعمیم میدهد و اینجاست که این فیلمها مظلومیت ایران را مضاعف میکنند.
جشنواره فیلم ونیز نیز به ویژه در دهه اخیر با انتخابهایی که از سینمای ایران داشته به وضوح حرکت بر مدار این کارویژه معین را فراهم کرده است.«
دایره» ساخته
جعفر پناهی،«
خانه پدری» ساخته
کیانوش عیاری،«
قصهها» به کارگردانی
رخشان بنیاعتماد و مستند «روزهای سبز» حنا مخملباف، تعدادی از آثاری است که جشنواره ونیز طی دهه اخیر به آنها روی خوش نشان داده و زمینه دیده شدن آنها درغرب را فراهم کرده است.
بدیهی است در همه این آثار تصویری عقبمانده و منحط از جامعه ایران به نمایش درمیآید که علیالظاهر مبتنی بر واقعیت به تصویر درآمدهاند، با این تفاوت که تماشاگر داخلی به دلیل مشاهده مستقیم واقعیت جامعه به وضوح محتوای این آثار را به کل جامعه ایران تعمیم نمیدهد اما مخاطب خارجی به راحتی فضای تیره این آثار را به کل جامعه ایران تعمیم میدهد.
در سینمای وحید جلیلوند برخلاف سینمای نئورئالیسم ایتالیا روح عدالتطلبی غلبه ندارد. او در آثار خود بیش از اینکه معترض ضعف عدالت اجتماعی و تبعیض طبقاتی باشد مانند اغلب فیلمسازان جشنوارهای ایران صرفاً به فقر به عنوان دستمایهای مناسب برای دیده شدن در جشنوارههای غربی توجه دارد؛ فقری که بازنمایی آن مانند فقر در بچههای آسمان مجید مجیدی عزتمندانه نیست بلکه تا حد زیادی ریاکارانه است.
کاش افتضاح آنگسانسوچی لااقل سبب تغییر نگاه به جوایز غربی شود و ما جهانسومیها همه مدالهای اهدایی از سوی غرب را مصداق درخشیدن ندانیم.
آخرین اخبار، رویدادها و حواشی روز سینما، تلویزیون، بازیگران و هنرمندان ایران را در صفحهی اخبار منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران میتوانید دنبال کنید.
مگو چیست بحث!😂😂😁😁
چی بود چی شد😅
طناز جان با فامیل ما تا به حال بازی کرده؟
من هم اسم نمی برم دیگه.
پولشو اون میگیره به ما چه
ولی طناز جان هی میگه فامیلمونه
باهام قهر میکنه.این و اون خوب آدم کنجکاو میشه.خخخخخخخ😂😂😂😂😂
نه عزیزم من اصلا معروفیت رو دوست ندارم.یکی رو داریم تو فامیل تا عمر داریم واسمون بسه خخخخخخ😁😁😁
اخه اون بازیگره به من چی میرسه حالا فامیلمونه
حنا جون و ترلان جون یعنی شما واقعا با شنیدن در موردش قضاوت میکنین؟ بیخیال سرکاریه
من یه پیج بدون زندگی نامه منظومو با 100 تا پیج پر زندگی نامه با حواشی دیگه عوض نمیکنم😆
یا اسمش
بعد مثل بیست سوالیش کنیم
ما هم نیومدیم بگیم میشه ببینیمش که فقط اسمش رو خواستیم.
الآن دیدی من جه قدر سریع گفتم؟
نگاه کن چه قدر سریع گفتم بدون هیچ دشواری
دختر خالمم عموش کارگردانه
بفرما کل هم هرچی داشتم ریختم رو دایره😁
فقط اسمش رو بگو نگو چیت میشه
این که دیگه اشکالی نداره
تازه ما هم که شمارو نمیشناسیم
در ضمن من خودم هنر اموز بازیگری هستم
و میخوام برم اونجا
در مقایسه با منظوم اون خیلی عالیه
میدونید چرا؟
چون دولت پولشو به یک اندازه بین مردم تقسین میکنه
چون دولت به مردم حقوق شهروندی میده
الیور تویست یکی از بهترین رمان های جهانه توی همه جای دنیام پخش شد موضوعشم راجع به کودکانی بود که به سختی مثل برده در انگلیس کار میکردن و حسابی با هاشون بد رفتاری میشه
ولی هیچکسی نکفت آبرو مون رفت فلانو این حرفا
بعدشم هیچی به هیچی
بازیگران که البته.
پس اختلاس چی؟پس نزول چی؟ پس کشته شدن بچه های کوچکی مثل بنیتا چی؟
پس تجاوز به دختران خردسالی مثل آتنا چی؟ و هزاران فساد دیگه
شایدم کارگردان ها یکم شیرینتر مسائلو به تصویر بکشن
جامعه ما اونقدر تلخه که امکان به تصویر کشیدن وجود نداره