به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی سرکوب بهکارگردانی رضا گوران در 3 سال پیش یعنی سال 1397 در گونه درام تولید شده است. سرکوب توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 5.3 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم سرکوب را اثری متوسط اما مفید برای تماشا ارزیابی میکنند. جواد نوروزبیگی تهیهکننده سرکوب این فیلم را، بهعنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. سرکوب در تاریخ 1398/10/15 پخش خود را توسط پخشکننده رسانه فیلمسازان مولود در سینما آغاز کرد. در آن روزها سرکوب توانست آمار فروش 960،652،000 تومان را به ثبت برساند.
بازیگران فیلم سرکوب چه کسانی هستند؟ در سرکوب بازیگرانی چون باران کوثری، سارا بهرامی، الهام کردا، پردیس احمدیه، رویا افشارینسب و جمشید هاشمپور به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم سرکوب حدود 6 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان سرکوب را یک اثر کمبازیگر و با تعداد شخصیتهای داستانی کم عنوان کرد.
متوسط سن بازیگران سرکوب براساس میزان سنی که از آنها در دایرةالمعارف آنلاین سینما و تلویزیون یعنی منظوم ثبت شده، 48 سال است که نشان میدهد بازیگران سرکوب عمدتا از میانسالان هستند.
از محتوا و داستان فیلم سرکوب چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه سرکوب توسط رضا گوران نوشته شده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان سرکوب منتشر شده است، میخوانیم: «یه کاری کرد وفاداری بشه عادت همهمون حالا همهمون وفاداریم اما اونی که بهش وفاداریم خیلی وقته که مرده ...»
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم سرکوب نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم سرکوب به طور متوسط فعالیت 36ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم سرکوب یکی از 4 اثر شاخص پردیس احمدیه و رویا افشارینسب در حرفه بازیگری محسوب میشود.
همچنین رضا گوران کارگردان سرکوب اولین همکاری خود با بازیگرانی چون باران کوثری، سارا بهرامی، الهام کردا، پردیس احمدیه، رویا افشارینسب و جمشید هاشمپور را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران سرکوب نیز 11 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 6 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 11 همکاری برای اولینمرتبه در سرکوب رخ داده است. مانند: باران کوثری و سارا بهرامی، باران کوثری و رویا افشارینسب، باران کوثری و جمشید هاشمپور، سارا بهرامی و پردیس احمدیه، سارا بهرامی و رویا افشارینسب.
مخاطبان بعد از تماشای فیلم سرکوب به ارزیابی اثر در منظوم پرداختهاند و نتایج مهمی درباره شاخصهای هنری، فنی و محتوایی اثر بدست آمده است. براساس نظرسنجی و دیدگاه مردم:
فیلم سرکوب نسبتا ارزش تماشا دارد چراکه 65% مخاطبان معقدند فیلم سرکوب ارزش یک بار دیدن را دارد.
فیلم سرکوب نسبتا خوشساخت هست زیرا 61% مخاطبان عقیده دارند فیلم سرکوب از لحاظ فنی باکیفیت ساخته شده است.
فیلم سرکوب قطعا عملکرد بازیگریِ خوبی دارد چراکه 80% مخاطبان عقیده دارند تیم بازیگری فیلم سرکوب نقشها را خوب بازی کردند.
فیلم سرکوب نسبتا خلاقانه هست زیرا 65% مخاطبان عقیده دارند داستان و ساختار فیلم سرکوب غیرتکراری و جدید است.
فیلم سرکوب نسبتا محتوای مناسبی دارد زیرا 65% مخاطبان عقیده دارند حرف و پیام فیلم سرکوب مفید و ارزشمند هست.
فیلم سرکوب نسبتا تفکربرانگیز هست چراکه 61% نظردهندگان بعد پایان فیلم سرکوب به آن فکر میکردند.
فیلم سرکوب نسبتا مناسب خانواده هست چراکه 57% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم سرکوب با فرهنگ خانوادهشان سازگار است.
فیلم سرکوب اصلا مناسب کودکان نیست چراکه تنها 12% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم سرکوب مناسب کودکان است.
اگر از تصویربرداری فیلم سرکوب خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن علی تبریزی بوده است. اگر صدای سرکوب بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم سرکوب یعنی امین میرشکاری آشنا میکنیم. سید مهدی موسوی طراحی صحنه فیلم سرکوب را انجام نموده و ملودی اسماعیلی طراحی لباس فیلم سرکوب را انجام داده است. عباس عباسی چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم سرکوب را برعهده داشت. موسیقی متن فیلم سرکوب اثر آرش گوران است. در مجموع بیش از 16 نفر در تولید فیلم سرکوب نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
همچنین در بخش بررسی فیلم سرکوب 19 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از سرکوب پرداختهاند.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم سرکوب در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم سرکوب 4 عدد، در بخش ویدئو و تیزر فیلم سرکوب 1 عدد، گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای حواشی فیلم سرکوب، دیالوگ برتر فیلم سرکوب، سوتی فیلم سرکوب و نقد فیلم سرکوب هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
فیلم خیلی کند پیش میرود و هیچ هیجانی ندارد
داستان معمایی داشت اما هیچ چیز مشخص نشد
کشش خاصی ندارد چون هیجانی در فیلم نیست
چند زن دور هم جمع شدند و یا بهم میپرند یا همدیگه رو بغل میکنند
من بشخصه از فیلم اصلا خوشم نیومد ولی بازیگران مشخص هست که دارند تلاش میکنند که فیلم بی برنامه رو با بازی خودشون گرم کنند ولی نمیشود
وقتی قرار است یک کارگردان تئاتر،اثری را در مدیوم سینما بسازد،باید به اصول اولیه سینما وفادار باشد.بااینکه تئاتر و سینما از خیلی جهات به هم شبیهند،اما وقتی به جای تماشاچی زنده،پای دوربین به صحنه باز میشود همه چیز باید با لنز دوربین هماهنگ شود.از انتخاب کادر،نورپردازی وحرکات دوربین،تا میزانسن و دکوپاژ و حرکات بازیگران.«سرکوب»نخستین ساخته رضاگوران کارگردان باسابقه تئاتر در مدیوم سینماست که متاسفانه فیلم بسیار بدی است!در واقع باید گفت اصلا فیلم نیست!بلکه بیشتر به یک تئاتر ابزورد شبیه است!با فیلمنامه ای ضعیف،سراسر ابهام و سرشار از سوالات بی جواب!از چرایی تنفر دختران از پدرشان گرفته تا مرگ مشکوک برادر وحضور مبهم و چندپهلوی دختر خدمتکاری که دائم درحال غر ولند و بد وبیراه گفتن است!حرکات ناشیانه دوربین،دیالوگهای به شدت شعاری و زمخت!بازی بد بازیگران که نوع حرکت،میمیک و زبان بدنشان اصلا درقواره سینما نیست!ضعف عمده در شخصیت پردازی،به طوریکه تماشاچی حتی تا پایان فیلم،درک درستی از شخصیت دختران و مادر و کارگر خانه پیدا نمیکند و با انبوهی از سوالات بی جواب مواجه است!اینکه فیلمساز برای تعریف کاراکترهایش،به چند المان یا دیالوگ شعاری والکن اکتفا کرده،برای بیننده اصلا کافی نیست وخوراک مناسبی به تماشاگر نمیدهد.قصه فیلم،مصداق بارز یک طرفه به قاضی رفتن است!اینکه شخصیت پدر،بااین حجم از پستی و قصاوت که بدلیل پرداخت ضعیف فیلمنامه،فقط در دل دیالوگهای دختران میتوان آنرا دریافت،اصلا درفیلم حضور ندارد تا از خودش دفاع کند!یا برای درک بهتر چنین موجودی،درطول فیلم هیچ تصویر یا فلش بک درستی از او ارائه نمیشود،بزرگترین نقطه ضعف سرکوب است.سرکوب یک فیلم تک لوکیشن است و این نکته نیز به پیشینه تئاتری کارگردان بازمیگردد که تعمدا با محدود کردن مکان ساخت فیلم،قصد تداعی یک صحنه نمایش را در ذهن مخاطب داشته،غافل از اینکه این فضای مخوف وکسالت بار،هیچ تاثیرمثبتی بر جذابیت فیلم نداشته.علاوه بر مکان،نماهای گرفته شده و حرکات بازیگران،فیلم را بیشتر شبیه یک خانه ارواح کرده که روحهای سرگردانش،هرازگاهی ظاهر میشوند،بینشان دیالوگی رد و بدل میشود،در مذمت شخصیت پدر سخن میگویند و باز غیب میشوند!!انتخاب غلط باران کوثری که ذاتا هیچ شباهتی به یک خدمتکار ندارد!حضور کاملا خنثی و بی تاثیر جمشید هاشم پور،بازی بد رویا افشار در نقش یک مادر آلزایمری که برای نشان دادن نسیانش،گاهی فقط اسم دخترها را اشتباه میگوید!از نقاط ضعف سرکوب به شمار میروند.در پایان باید گفت،اینکه اهالی تئاتر به سمت سینما کشیده شوند،اصلا چیز بدی نیست.کمااینکه بسیاری از فیلمسازان و بازیگران موفق سینمای دیروز و امروز ایران،پیشینه تئاتری دارند.اما اینکه عده ای که از قضا،در عرصه تئاتر بسیار هم موفق هستند،با ساخت چنین آثار ضعیفی که اصلا در قواره سینما نیست،گذشته درخشان تئاتری خودرا زیر سوال ببرند،جای تاسف دارد.
راستش من تصمیم داشتم تا چند روز دیگه فیلم سرکوب رو ببینم که بیشتر به دلیل بازیگران خوب و به نامش بود اما با خوندن نقد شما به کل پشیمان شدم !