به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی کلوپ همسران بهکارگردانی مهدی صباغزاده در 2 سال پیش یعنی سال 1397 در گونه درام و پویانمایی تولید شده است. کلوپ همسران توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 4.1 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم کلوپ همسران را اثری کمارزش، کمکیفیت و نهچندان مهم ارزیابی میکنند. مهدی صباغزاده تهیهکننده کلوپ همسران این فیلم را، بهعنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. کلوپ همسران در تاریخ 1398/06/27 پخش خود را توسط پخشکننده نیمروز فیلم در سینما آغاز کرد. در آن روزها کلوپ همسران توانست آمار فروش 2،879،081،000 تومان را به ثبت برساند.
از محتوا و داستان فیلم کلوپ همسران چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه کلوپ همسران توسط مهدی صباغزاده و آرش قادری نوشته شده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان کلوپ همسران منتشر شده است، میخوانیم: «کلوپ همسران داستان سه مرد موفق در زندگی کاری اما بشدت زن ذلیل در زندگی خانوادگی را روایت میکند»
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم کلوپ همسران نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم کلوپ همسران به طور متوسط فعالیت 57ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم کلوپ همسران یکی از 4 اثر شاخص سمیرا حسنپور، میترا حجار، گوهر خیراندیش و بیژن بنفشهخواه در حرفه بازیگری محسوب میشود.
همچنین مهدی صباغزاده کارگردان کلوپ همسران اولین همکاری خود با بازیگرانی چون سمیرا حسنپور، گوهر خیراندیش، محمدرضا هدایتی و علی انصاریان را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران کلوپ همسران نیز 19 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 9 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 19 همکاری برای اولینمرتبه در کلوپ همسران رخ داده است. مانند: رضا بنفشهخواه و شقایق فراهانی، رضا بنفشهخواه و سمیرا حسنپور، رضا بنفشهخواه و میترا حجار، رضا بنفشهخواه و علی انصاریان، محمدرضا شریفینیا و سمیرا حسنپور.
عوامل تولید و بازیگران کلوپ همسران در اینستاگرام نیز فعال هستند و مجموع میزان فالوئرهای اینستاگرام 12 نفر از این هنرمندان به بیش از 4،940،571 نفر میرسد.
مخاطبان بعد از تماشای فیلم کلوپ همسران به ارزیابی اثر در منظوم پرداختهاند و نتایج مهمی درباره شاخصهای هنری، فنی و محتوایی اثر بدست آمده است. براساس نظرسنجی و دیدگاه مردم:
فیلم کلوپ همسران نسبتا ارزش تماشا ندارد چراکه تنها 31% مخاطبان معقدند فیلم کلوپ همسران ارزش یک بار دیدن را دارد.
فیلم کلوپ همسران اصلا خوشساخت نیست زیرا تنها 15% مخاطبان عقیده دارند فیلم کلوپ همسران از لحاظ فنی باکیفیت ساخته شده است.
فیلم کلوپ همسران نسبتا عملکرد بازیگریِ خوبی دارد چراکه 63% مخاطبان عقیده دارند تیم بازیگری فیلم کلوپ همسران نقشها را خوب بازی کردند.
فیلم کلوپ همسران نسبتا خلاقانه نیست زیرا تنها 30% مخاطبان عقیده دارند داستان و ساختار فیلم کلوپ همسران غیرتکراری و جدید است.
فیلم کلوپ همسران نسبتا محتوای مناسبی ندارد زیرا تنها 30% مخاطبان عقیده دارند حرف و پیام فیلم کلوپ همسران مفید و ارزشمند هست.
فیلم کلوپ همسران اصلا تفکربرانگیز نیست چراکه تنها 10% نظردهندگان بعد پایان فیلم کلوپ همسران به آن فکر میکردند.
فیلم کلوپ همسران نسبتا مناسب خانواده هست چراکه 55% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم کلوپ همسران با فرهنگ خانوادهشان سازگار است.
فیلم کلوپ همسران نسبتا مناسب کودکان نیست چراکه تنها 45% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم کلوپ همسران مناسب کودکان است.
اگر از تصویربرداری فیلم کلوپ همسران خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن سیروس عبدلی بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم کلوپ همسران چیست؟ تدوین کلوپ همسران را روزبه کلباسی انجام داده است. اگر صدای کلوپ همسران بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم کلوپ همسران یعنی امین میرشکاری آشنا میکنیم. محمدرضا میرزامحمدی طراحی صحنه فیلم کلوپ همسران را انجام نموده و محمدرضا میرزامحمدی طراحی لباس فیلم کلوپ همسران را انجام داده است. موسیقی متن فیلم کلوپ همسران اثر سید بهنام ابطحی است.
از دیگر عوامل اثر میتوان به محمد علی جناب دستیار اول کارگردان فیلم کلوپ همسران، دنیا راد منشی صحنه فیلم کلوپ همسران و اشاره کرد. در مجموع بیش از 33 نفر در تولید فیلم کلوپ همسران نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
همچنین در بخش بررسی فیلم کلوپ همسران 10 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از کلوپ همسران پرداختهاند.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم کلوپ همسران در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم کلوپ همسران 2 عدد، گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای ویدئو و تیزر فیلم کلوپ همسران، حواشی فیلم کلوپ همسران، دیالوگ برتر فیلم کلوپ همسران، سوتی فیلم کلوپ همسران و نقد فیلم کلوپ همسران هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
با ندیدنش هیچی از دست نمیدید
این دسته فیلم ها به جز دست کم گرفتن مخاطب هیچ چیزی ندارن !
موضوع تکراری، بازی های معمولی و شوخی های لوس و مسخره
فکر می کردم با محدودیت سنی ۱۵+ حداقل کمی خنده دار باشه اما واقعا خنده دار هم نبود شاید فقط دو، سه سکانس با چندتا فحش و شوخی های کلیشه ای
بدون شک میتونم بگم حتی یک نفر هم راضی از سالن سینما بیرون نیومد
«کلوپ همسران» آخرین ساخته مهدی صباغ زاده را با اندک جمعیتی که پراکنده در سالن سینما نشسته بودند دیدم، قلیل مخاطبانی که این تیپ آثار دقیقا همان چیزی است که میخواهند، با همان سلیقه و مذاق و با همان حس و حال جالب، فارغ از غوغای جهان نشسته بودند و به دنبال کمدی و لذت آن میگشتند، میخندیدند، نه چندان زیاد و متداوم، بلکه کوتاه و پراکنده، اما میخندیدند. برای بررسی این اثر کمدی در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.
فیلم داستان سه مرد متاهلی است که باهم رفیق اند و شرایطی به نسبت شبیه به هم دارند، هر سه آنها در کار خود مدیرانی مصمم، با جذبه و بسیار سختگیراند، اما در خانه و زندگی زناشویی مردانی مطیع و بردگان فرمان بردار همسران خود هستند. همین تضاد و تناقض بین شخصیت کاری آنها و شخصیت خانه و همسرداری، توسط مهدی صباغزاده بعنوان کارگردان و نویسنده، دستمایه ساخت فیلمی کمدی شده است. در فیلم «کلوپ همسران» با اثری متفاوت طرف نیستیم، در حقیقت خلاقیتی در ساخت و موقعیت سازی کمدی و طنز در آن دیده نمیشود و چیز تازه ای برای ارائه ندارد، همه چیز همان چیزی است که بارها در آثاری از این دست دیدهایم، با اندکی اختلاف در شکل کلی داستان و تفاوتهایی جزئی در لوکیشن و تعداد بازیگران و شخصیتها، با وضعیتی مشابه و بسیار سطحی که به طرقی دیگر خنده و تبسم مخاطب را میجوید و طلب میکند.
احمد با بازی بیژن بنفشهخواه، سهراب بازی علی انصاریان و امیر با بازی محمدرضا شریفینیا، سه دوست و رفیقی که همدیگر را میشناسند، حال از کجا، نمیدانیم! من ریشه این رفاقت را نفهمیدم، نه اشتراکی در سن و سال آنها دیده میشود و نه در فیلم تقارنی از موقعیت کاری آنها به تصویر در آمده است.
این سه دوست هرکدام خط و گوشی تلفن همراه مجزایی دارند تا از این طریق و به دور از چشم همسران سختگیر خود با هم در ارتباط باشند، آنها با هم قرار گذاشتهاند که هر شب سر یک ساعت مشخص در یک کانال اجتماعی به نام کلوپ همسران حضوری مجازی داشته و از این راه با هم در ارتباط باشند. شرطی که این سه رفیق با هم بستهاند این است که اگر هر کدام آنها به هر دلیلی نتواند سر همان ساعت به این کلوپ بیاید در واقع مرد نیست و یا بهتر بگویم زن ذلیل است.
اگر فیلم «کلوپ همسران» را به دو بخش تقسیم کنیم، در بخش اول آن صباغزاده موفق شده است تا با ایجاد و باور حس ترس و ذلالت این مردان از همسران خود و تاکید بر دوگانگی شخصیت آنها در کار و محیط اجتماعی و تفاوت آن با خانه، فضایی خودمانی، جالب و سرخوشی را بسازد. در ادامه اما همچون اغلب فیلمهای کمدی رایج، همه چیز قابل حدس میشود. این سه رفیق تصمیم میگیرند از خود جسارتی نشان داده و با ترتیب دادن قرار وعده نهار در رستوران برج تهران، ساعاتی را در کنار هم باشند و خوش بگذرانند. همه چیز طبق برنامه پیش میرود اما وقتی این سه نفر به همراه یک زن غریبه سوار آسانسور برج هستند ناگهان آسانسور دچار مشکل شده و در بین طبقات گیر میکند. این سکانس بعنوان تنها کمدی موقعیت فیلم اگر چه یک ایده جالب و جذاب محسوب میشود اما در کلیت اثر مانند جرقهای کوتاه و گذرا، ناگهان ایجاد میشود و از بین میرود.
بخش دوم فیلم اما از جایی شروع میشود که این سه نفر تلاش میکنند برای فرار از دست زنها، نقشه و ماجرای گروگانگیری خود را طراحی کنند تا از این طریق بتوانند از مصائبی که انتظارشان را میکشد بگریزند. فیلم «کلوپ همسران» در بخش دوم خود به واسطه ضعف فیلمنامه همان کمدی سطحی و آشنایی میشود که پیشتر در سینمای ایران بارها و بارها شاهدش بودهایم، کمدی فارغ از آن چیزی که در ماهیت جامعه ما وجود دارد و یا دیده میشود، کمدی عاری از منطق و واقعیت که فقط با زرق و برق و رنگ و لعاب، قصدش تضمین فروش است، فروشی که خوشبختانه تب و تابش چند سالی است فرو کشیده و نموداری نزولی را برای این دسته از آثار طی میکند.
فیلم در بخش دوم خود قصه را بر این منوال بنا میکند که این سه رفیق در شرایط جدید و مضطرب بوجود آمده، شجاعت برگشتن به خانه را ندارند و از طرفی برای اجاره خانه یا هتل و گذراندن چند شب، تا رسیدن به شرایط آرامش، هیچ پولی همراه خود ندارند. اینکه چگونه میشود این سه مدیر مرفه هیچ پولی همراه خود ندارند خود علامت سوالی است که هیچ وقت به آن پاسخی داده نمیشود. این در حالی است که در چند سکانس قبلتر شاهد گفتگو احمد با همسرش بودیم که مشخص میکرد احمد قرار است برای همسرش پولی واریز کند و خرج آرایشگاه او را بپردازد، پس نمیتوان گفت پول در دست و یا در اختیار این افراد نبوده است.
ایده گروگانگیری هم یک ایده مضحک و غیرقابل باور است، آنقدر سطحی و مسخره که باور و قبول آن حتی برای کودکان هم ثقیل و سنگین است. البته این درست است که با یک فیلم کمدی و طنز طرف هستیم اما باید یادمان باشد که فضای سازی فیلم «کلوپ همسران» فانتزی و یا هجو نیست بلکه فضایی است رئال با ایجاد موقعیتهایی طنز آلود و خنده دار، پس در چنین آثاری وجود منطق در ایجاد موقعیت امری است حیاتی، اما فیلمنامه مهدی صباغزاده متاسفانه نه تنها بیمنطق است بلکه گاهی موضوعی را پیش میکشد اما کمی بعدتر گویی به کل فراموش میکند که آن موضوع را توضیح دهد، بطور مثال سکانس مربوط به دیدن روح سرگردان در حیاط خانه، زمینه سازی میشود اما به همان راحتی به دست فراموشی سپرده میشود و فیلمنامه بدون توضیحی از آن میگذرد.
مسئله معروف شدن خواننده زیر زمینی با بازی محمدرضا هدایتی نیز در فیلمنامه اینگونه عنوان میشود که او نیز برای رسیدن به شهرت و محبوبیت، نقشه گروگانگیری خودش را طراحی میکند اما در آخر با گذاشتن فقط یک عکس در اینستاگرام، دو سوال پیش میآید، اول اینکه اگر قرار بر گروگانگیری است پس با گذاشتن عکس آنهم در سواحل جزیره کیش، نقشه او نقش بر آب خواهد شد. دوم اینکه به محض انتشار عکس، گویی آنقدر معروف هست که در اندک زمانی تصویر آن به دست همسران این مردان بیچاره میرسد، درنتیجه نقشه و موقعیت آنها فاش شده و لو میرود.
نشان دادن جاذبههای گردشگری نیز که سالهاست در اکثر فیلمهای کمدی سینمای ایران به شکل همگیری رواج پیدا کرده است و در این فیلم نیز شاهد آن هستیم، اگرچه میتواند موقعیت خوبی برای به تصویر کشیدن فضای طبیعی و نشان دادن تنوع بصری آن منطقه باشد اما در بیشتر مواقع به دلیل ضعف فیلمنامه و استفاده ابزاری از آن، به کل تبدیل به وصله ای ناجور، ناچسب و آفت فیلم و فیلمنامه میشود.
نقش آفرینی بازیگران «کلوپ همسران» هم در همان اندازه و قواره خود فیلم بسیار سطحی است، اگر از لحن و اجرای متفاوت شقایق فراهانی و بازی سمیرا حسنپور (که ظاهرا قرار بود لادن مستوفی این نقش را بازی کند) بگذریم، مابقی بازیگران از محمدرضا شریفینیا گرفته تا میترا حجار، علی انصاریان، محمدرضا هدایتی، بیژن بنفشه خواه و حتی گوهر خیراندیش همگی همان سبکی از بازیگری را ایفا میکنند که بارها شاهد تکرار آن توسط این عزیزان بودهایم.
در مجموع میتوان گفت فیلم «کلوپ همسران» در واقع یک کمدی طنز قهقهه نیست، بلکه فیلمی است که با فیلمنامه ناقص خود گاهی لبخندی برلبان مخاطبانش میآورد و در آخر به راحتی محو و به دست فراموشی سپرده میشود.
منبع: سایت ویجیاتو