به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
دومین سری فیلم سینمایی ماجرای نیمروز، تحت عنوان رد خون، چهارمین اثر سینمایی بلند محمد حسین مهدویان در مقام کارگردانی و سومین اثر سینمایی بلند وی در مقام نویسندگی است که سهگانه تهیهکنندگی سید محمود رضوی با موضوع سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را کامل میکند.
رد خون بر خلاف سری اول ماجرای نیمروز که توسط ابراهیم امینی نوشته شده بود، توسط خود مهدویان به قلم تحریر در آمد و ستارگانی چون؛ جواد عزتی، هادی حجازیفر، محسن کیایی، بهنوش طباطبایی، هستی مهدویفر در آن به ایفای نقش پرداختهاند.
داستان فیلم
رد خون در ادامه فیلم سینمایی ماجرای نیمروز ساخته شده است که روایت داستان خیانت سازمان مجاهدین به کشور و مردم خود که در حین جنگ تحمیلی کمکهای فراوانی به رژیم بعثی صدام در حمله به ایران کردند و در آخرین حمله نظامی خود به نام عملیان فروغ جاویدان، با شکست روبرو میشوند.را به تصویر کشیده است.
بازیگران
جواد عزتی همچنان با حفظ نقش کاریزماتیک و جذاب خود، مخاطبین این فیلم را تحت تأثیر بازی خود قرار میدهد و هادی حجازیفر با همان جدیت و طنز لحظهای خود، خنده را به لب بیننده مینشاند. محسن کیایی، بهنوش طباطبایی و هستی مهدویفر در اولین حضور خود در ماجرای نیمروز، بازی قابل توجهای را نیز ارائه دادند.
ساخت فیلم
از لحاظ گستردگی ساخت، ماجرای نیمروز: رد خون را میتوان جز یکی از بیگ پروداکشنهای عالی سینمای ایران نام برد که با قدرت هماهنگی و نظم بالایی تهیه، توانسته است شرایط محیطی آن برهه زمانی را به درستی برای بیننده به تصویر بکشد.
نکات فنی
فیلمبرداری رد خون، همانند 3 فیلم قبلی مهدویان، همچنان بر روی دست ضبط شده است و کیفیت فیلم دهه 60 را به خوبی به نمایش گذاشته است.
طراحی صحنه و لباس محمدرضا شجاعی در این پروژه عظیم سینمایی هم قابل تقدیر است که نویدی در رشد فیزیکی سینمای ایران را میدهد.
در انتها با توجه به استقبال گرم بینندگان و مخاطبین فیلم سینمایی ماجرای نیمروز: رد خون، در سیوهفتمین جشنواره فیلم فجر و خوش ساخت بودن این فیلم، دیدن این فیلم توصیه میشود. البته به دلیل وجود صحنههای دلخراش جنگی و خشونت نسبتا بالایی که در تصاویر این فیلم موجود است، دیدن این فیلم برای کودکان مناسب نیست.
تیکه به رفسنجانی عالی تر
کارگردان عالی فقط اقام مهدویان
داستان خاصی نداشت بیشتر تمرکز روی مسائل میدانی و جنگی شده بود اگر مقداری داستان فیلم را تقویت میکردند جذابیت بهتر میشد و جا برای این حرکت هم بود
فیلم برداری که خوب نبود و احتمالا کارگردان خواسته بود خاطرات دهه 60 را واقعی نمایش دهد ولی صدا برداری احساس کدم زیاد جالب نیست چون خیلی دیالوگ ها مفهوم نبود
در انتخاب بازیگر هم آقای کیایی برای این سبک فیلم علامت سوال بزرگی بود
کاش به مسائل منافقین و پشته پرده های حفاظت اطلاعاتی آن بیشتر پرداخته میشد که مطمئنا جذابیت فیلم را 2 چندان میکرد ، ترکیب صحنه های جنگی و داستانهای مرموز و معمایی