«مسخره بازی...!» اولین ساخته سینمایی همایون غنی زاده که پیشینه قابل اعتنایی در عرصه تئاتر دارد،یک فیلم بی سر و ته،ولنگار و به شدت آشفته است. در مسخره باز،نه از فیلمنامه درست و درمان خبری هست،نه شخصیت پردازی،نه تکنیک و نه فرم ومحتوا! فیلمِ غنی زاده،ملغمه ای است از شوخی های نخ نما،دیالوگهای بی ربط و رگباری!و بازیهای بی هدف وهدایت نشده ای که سبب فناشدن بازیگران مطرحش نیز شده است!از علی نصیریان و صابر ابر گرفته تا رضا کیانیان و هدیه تهرانی که بدترین بازی دوران بازیگریش را ارائه کرده!فیلم هرچه پیش میرود نه تنها بهتر نمیشود،بلکه بد و بدتر میشود و درواقع فقط خودش را تکرار میکند و دور باطل میزند!اثر بیش از آنکه فیلمی در مدیوم سینما باشد،تئاتری است حوصله سَربر و بی محتوا که آستانه تحمل تماشاگر سینما را به شدت پایین می آورد،به طوریکه کمتر کسی حاضر به همراهی فیلم تا پایانش میشود!در مسخره باز به سختی میتوان نقطه عطف و برجسته ای یافت.فیلمبرداری خوب و بازی خوب و متفاوت بابک حمیدیان،تنها نقاط روشن این فیلم سخیف به شمار میروند.
ادا بازی نقد...! با سلام دوست عزیز از همون جملات که چه عرض کنم حروف متن به ظاهر نقد اما به باطل تخریب شما حتی یک فرد بدون دانش و بعضا سلیقه سینمایی هم میتونه به راحتی تشخیص بده که شما به قصد نقد و تحلیل نیامده اید و بلکه شمشیر بر کشیدین تا فریاد سلیقه خود را روی دیوار نو آوری در سینما خط خطی کنید آن هم با خطی تند.... قطعا دانش و اطلاعات شما از بنده حقیر خیلی بیشتره اما به عنوان یک فرد فیلم دوست، دنبال کننده هنر و نویسنده این را هم در نظر بگیرین : توی متن نمیگنجه دونه دونه و تک تک جواب نقدهاتونو بدم اما شما یه جا گفتین یک نمایش تئاتر گونه تکراری که تازه به عنوان تئاتر هم قبولش نداشتین پس توصیه میکنم که نگاه تک بعدی رو کنار بگذارین و راجب سینمای پست مدرن، آوانگارد و فیلم تئاتر هم مطالعه داشته باشین. همایون غنی زاده همون کسی هست که جزوبازیگرای اصلی فیلم اژدها وارد می شود مانی حقیقی بودفیلمی که از نظر بسیاری تحسین شده است و جایزه فیلم اوانگارد هم گرفت پس اینکه شما یا خیلی عزیزان این گونه ژانر رو نپیسندید اولا نمیتونید به قصد تخریب نقد های بدون پشتوانه کنین و دوما خب میتونین فیلم های پر از ایراد و غیر منطقی دیگه رو نگاه کنید. چون ژانر گ نوع سینمای همایون غنی زاده خاص و نواورانه است دلیل بر بی سر وته بودنش نیست برام عجیبه چون قطعا شما موفق به تشخیص تعلیق ها زیرمتن ها نشانه ها ایماژ ها و حس امیزی های فوق العاده فیلم شدین و از بنده حقیر خیلی حرفه ای تر هستین پس دقیقا فیلم باسر و ته و دارای پیرنگ مشخص درسینما از نظرشما چیه؟ یعنی بازی علی نصیریان و صابرابر که حتی دشمنانشونم به و تکابو دراوردن رو ندیدین و فقط و فقط و فقط تر بازی بابک حمیدیان و فیلمبرداری و تصویر برداری رو دیدین؟ نکنه موسیقی فوق العاده جینارلز بارکلی توی سکانس نهایی فیلم هم از نظرتون سخیفه؟ فیلم حرف هایی رو در قالب هنرمندانه و تلخ فریاد میزد که به مزاق خیلیا خوش نمیاد و البته خیلی از مردم هم علاقه ای به شنیدن نداشتن اما اینو بگم که تک تک صحنه ها دیالوگ ها و حتی موسیقیهای طول فیلم اعم از ارجاع به فیلم های تارنتینو و کوروساوا یا مثلا اون مرغ دریای یا گداهای گنگستر یا شاپور همیشه معترض یا پیرمرد همیشه وفادار به کازابلانکا و سلمانی همه همه حساب شدا بودند و توی تمامی قالب های سینما و پیرنگ و باور پذیری میخوندند و از حس امیزی زیبای پایینی و فضاسازی تک لوکیشنی هنرمندانه هم که بگذریم همین اقای غنی زاده طرفدار هایی داشته که از اونسر دنیا خودشونو برای فیلم رسوندن مشکل ما توی ایران این هست که وقتی فیلم یا اثری رو متوجه نشیم یا نابودش میکنیم یا به عرش میرسونیمش در هر صورت فیلم منطق روایی پست مدرن داشت و درست و زیبا بود برعکس نقد بی منطق شما پیشنهاد میکنم نقد سایت زومجی هم بخونید و فیلم رو هم ببینید مجددا این بار بدون تنفر...... بیایم هرکسی که حرفی و ایده نویی توی سینما و هنر داره نابود نکنیم
2 لایک
پاسخ دهید
1398/09/01
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
بدترین فیلم سال بود.ضمنا آقای فرهمند بهترین نقدهارو می نویسن و هیچوقت قصد تخریب فیلمی رو نداشتن.ما که از فیلم پست مدرن و با منطق شما چیزی نفهمیدیم!!!!!!!!!!!
0 لایک
پاسخ دهید
1398/10/07
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
با سلام دوست عزیز از همون جملات که چه عرض کنم حروف متن به ظاهر نقد اما به باطل تخریب شما حتی یک فرد بدون دانش و بعضا سلیقه سینمایی هم میتونه به راحتی تشخیص بده که شما به قصد نقد و تحلیل نیامده اید و بلکه شمشیر بر کشیدین تا فریاد سلیقه خود را روی دیوار نو آوری در سینما خط خطی کنید آن هم با خطی تند....
قطعا دانش و اطلاعات شما از بنده حقیر خیلی بیشتره اما به عنوان یک فرد فیلم دوست، دنبال کننده هنر و نویسنده این را هم در نظر بگیرین :
توی متن نمیگنجه دونه دونه و تک تک جواب نقدهاتونو بدم اما شما یه جا گفتین یک نمایش تئاتر گونه تکراری که تازه به عنوان تئاتر هم قبولش نداشتین پس توصیه میکنم که نگاه تک بعدی رو کنار بگذارین و راجب سینمای پست مدرن، آوانگارد و فیلم تئاتر هم مطالعه داشته باشین. همایون غنی زاده همون کسی هست که جزوبازیگرای اصلی فیلم اژدها وارد می شود مانی حقیقی بودفیلمی که از نظر بسیاری تحسین شده است و جایزه فیلم اوانگارد هم گرفت پس اینکه شما یا خیلی عزیزان این گونه ژانر رو نپیسندید اولا نمیتونید به قصد تخریب نقد های بدون پشتوانه کنین و دوما خب میتونین فیلم های پر از ایراد و غیر منطقی دیگه رو نگاه کنید. چون ژانر گ نوع سینمای همایون غنی زاده خاص و نواورانه است دلیل بر بی سر وته بودنش نیست برام عجیبه چون قطعا شما موفق به تشخیص تعلیق ها زیرمتن ها نشانه ها ایماژ ها و حس امیزی های فوق العاده فیلم شدین و از بنده حقیر خیلی حرفه ای تر هستین پس دقیقا فیلم باسر و ته و دارای پیرنگ مشخص درسینما از نظرشما چیه؟ یعنی بازی علی نصیریان و صابرابر که حتی دشمنانشونم به و تکابو دراوردن رو ندیدین و فقط و فقط و فقط تر بازی بابک حمیدیان و فیلمبرداری و تصویر برداری رو دیدین؟ نکنه موسیقی فوق العاده جینارلز بارکلی توی سکانس نهایی فیلم هم از نظرتون سخیفه؟ فیلم حرف هایی رو در قالب هنرمندانه و تلخ فریاد میزد که به مزاق خیلیا خوش نمیاد و البته خیلی از مردم هم علاقه ای به شنیدن نداشتن اما اینو بگم که تک تک صحنه ها دیالوگ ها و حتی موسیقیهای طول فیلم اعم از ارجاع به فیلم های تارنتینو و کوروساوا یا مثلا اون مرغ دریای یا گداهای گنگستر یا شاپور همیشه معترض یا پیرمرد همیشه وفادار به کازابلانکا و سلمانی همه همه حساب شدا بودند و توی تمامی قالب های سینما و پیرنگ و باور پذیری میخوندند و از حس امیزی زیبای پایینی و فضاسازی تک لوکیشنی هنرمندانه هم که بگذریم همین اقای غنی زاده طرفدار هایی داشته که از اونسر دنیا خودشونو برای فیلم رسوندن
مشکل ما توی ایران این هست که وقتی فیلم یا اثری رو متوجه نشیم یا نابودش میکنیم یا به عرش میرسونیمش در هر صورت فیلم منطق روایی پست مدرن داشت و درست و زیبا بود برعکس نقد بی منطق
شما
پیشنهاد میکنم نقد سایت زومجی هم بخونید و فیلم رو هم ببینید مجددا این بار بدون تنفر......
بیایم هرکسی که حرفی و ایده نویی توی سینما و هنر داره نابود نکنیم