به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی هجوم بهکارگردانی شهرام مکری در 3 سال پیش یعنی سال 1395 در گونه جنایی تولید شده است. هجوم توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 4.9 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم هجوم را اثری کمارزش، کمکیفیت و نهچندان مهم ارزیابی میکنند. هجوم در تاریخ 1396/08/17 پخش خود را توسط پخشکننده هنر و تجربه در سینما آغاز کرد.
بازیگران فیلم هجوم چه کسانی هستند؟ در هجوم بازیگرانی چون سعید زارعی، محمد ساربان، پدرام شریفی، بابک کریمی، لوون هفتوان، الهه بخشی و فراز مدیری به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم هجوم حدود 13 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان هجوم را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از اینلحاظ کارگردانی فیلم هجوم باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا شهرام مکری بهعنوان کارگردان و بهعنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری هجوم توانستهاند در این زمینه موفق باشند و بازیهای درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران فیلم هجوم میتوان به عبد آبست، سجاد تابش، میلاد رحیمی، بهزاد دورانی، مهدی اعتمادسعید و آرش نجفیان اشاره کرد.
از محتوا و داستان فیلم هجوم چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه هجوم توسط شهرام مکری نوشته شده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان هجوم منتشر شده است، میخوانیم: ««هجوم» درباره یک تیم ورزشی آماتوری و مربیشان است. اعضای تیم رازی برای پنهان کردن دارند و گروهی در جستوجوی پیدا کردن سرنخهایی از این ماجرا هستند.»
فیلم هجوم از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخصهای متعدد و گوناگونی میتوان گفت آثار مرتبط فیلم هجوم عبارت است از: فیلم اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر، فیلم فروشنده، فیلم گناهکاران، فیلم 360 درجه و فیلم هیچ کجا هیچ کس.
فیلم هجوم در 1 جشنواره شرکت کرده است.
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم هجوم نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم هجوم به طور متوسط فعالیت 5ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم هجوم یکی از 4 اثر شاخص پدرام شریفی و میلاد رحیمی در حرفه بازیگری محسوب میشود.
براساس امتیاز مردم فیلم هجوم یکی از 4 اثر شاخص شهرام مکری در حرفه کارگردانی محسوب میشود.
فیلم هجوم براساس امتیاز مردم به آثار یکی از 4 اثر شاخص شهرام مکری در حرفه نویسندگی محسوب میشود.
1 تن از بازیگران هجوم، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کرده است، در واقع در هجوم 1 فیلم اولی بوده است: مهدی اعتمادسعید.
همچنین شهرام مکری کارگردان هجوم اولین همکاری خود با بازیگرانی چون سعید زارعی، لوون هفتوان، الهه بخشی و سجاد تابش را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران هجوم نیز 63 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 13 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 63 همکاری برای اولینمرتبه در هجوم رخ داده است. مانند: سعید زارعی و محمد ساربان، پدرام شریفی و لوون هفتوان، بابک کریمی و الهه بخشی، فراز مدیری و سجاد تابش، عبد آبست و بهزاد دورانی.
آیا میدانید کدام هنرمندان فیلم هجوم فوتکردهاند؟ از میان عوامل و بازیگران فیلم هجوم، 1 نفر به دیار باقی سفر کرده است و دیگر در میان ما نیست: شادروان لوون هفتوان.
اگر از تصویربرداری فیلم هجوم خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن علیرضا برازنده بوده است. اگر صدای هجوم بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم هجوم یعنی پرویز آبنار آشنا میکنیم. امیرحسین اثباتی طراحی صحنه فیلم هجوم را انجام نموده و امیرحسین اثباتی و نازنین توسلی طراحی لباس فیلم هجوم را انجام داده است. ایمان امیدواری چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم هجوم را برعهده داشت. در مجموع بیش از 24 نفر در تولید فیلم هجوم نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
کاربران نیز در 3 لیست از فیلم هجوم یاد کردهاند. همچنین در بخش بررسی فیلم هجوم 10 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از هجوم پرداختهاند. در دادهکاوی و تحلیل ابر کلیدواژهها بررسیهای مردم برای فیلم هجوم، بیشترین واژههای تکرار شده عبارت است از: مکری، تکنیک، هجوم، احساس، سوخورف، مخاطب و ماهی.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم هجوم در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم هجوم 48 عدد، در بخش ویدئو و تیزر فیلم هجوم 1 عدد، در بخش حواشی فیلم هجوم 10 عدد، در بخش نقد فیلم هجوم 1 عدد گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای دیالوگ برتر فیلم هجوم، سوتی فیلم هجوم هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
از ماهی و گربه پیچیده تر بود
وقتی تموم شد یک نفس راحت کشیدم
دنیای فیلم های مکری رو هر کسی تحمل نمیکنه (و درک!)
فرقیم که با هم داشتن این بود که تو ماهی و گربه شخصیت ها جای خودشونن ولی تو هجوم یک بازیگر جای همه شخصیت ها بازی میکنه
مکری تنها به نوئه محدود نمیشود بنظر حقیر مکری یک فیلمساز نامتعارف با شیوه پرداخت نو است در حالیکه داستان و ایده حداقل در ایران به افول رفته مکری داستان های ساده را با پرداختی متفاوت و شاخص ارائه میدهد بارها با سوخورف دیدار داشته و او را استاد و الگوی خودش میداند که این هارا میشود در ضرب اهنگ، ساختار استعلایی و کالت فیلمهایش و همچنین ساختار پلان سکانس آثارش میتوان مشاهده کرد به نوئه،لینچ و مایک فیگیس هم بارها ادای دین داشته که همیشان کارگردان هایی نامتعارف هستند.
ولی علی رغم تمام این خوبی ها فیلم قطعا ضعف هایی هم دارد. نحوه ی فرم فیلم که بنظرمن فرم معنایی است بیشتر مرا به ساختار احساسی استعلایی الکساندر سوخورف ارجاع داد. این متن را پیش تر درباب سوخورف نوشته بودم« سینمای سوخوروف نیاز به محتواسازی دارد برداشت از اثر بصورت مشترک خیلی مشکل است باید با توجه به احساس دریافتی توسط ذهن مخاطب ساخته شود هرچند ممکنه کاملا غلط باشد البته باید جوری باشد که به تفسیربافی هم ختم نشود چون بعضی اوقات افراد خیلی چیز های بی ربط را بهمدیگر ربط میدهند.
در کل هدفم این بود که بگویم احساس در هنر فراتر از محتوای صریح است چون با احساس امکان ساخت محتوا وجود دارد اما با محتوا گل درشت امکان ساخت احساس وجود ندارد...» اما در فیلم مکری این نمادها تا حد زیادی در نیامده نمادگرایی مکری بنظرمی آید همان بعد احساسی استعلایی. سوخورف را به فیلم اش بدهد اگر آثار سوخورف را دیده باشید دقیقا مشابه همین مولفه های فرمیک را دارا هستند ولیکن مکری اینجا عرصه ی کاملی برای انجام اینکار ارائه نداده یعنی با دیدن آنها احساس شاخص و فهمی که باید به مخاطب انتقال داده نمیشود و تنها گزینه باقیمانده تفسیر بافی است، نقد دیگرم به فیلم محوریت تکنیک سکانس پلان است من همیشه بخاطر این تکنیک شهرام مکری را تشویق کرده ام ولی هیچ وقت از وجه تکنیک بالاتر نمیرود. شهرام مکری به قول خودش میخواهد ژانر بندی را در سینمای ایران احیا کند ولی تعریف کامی از ژانر ندارد فقط میخواهد این تکنیک را به همه ی روایات تعمیم دهد. اخر فیلم هم انقدر با ذهن مخاطب بازی شده که مخاطب ها راه خانشان را هم گم میکنند ولی در دفعات بعد که فیلم را میبینی ،عریانیش ب چشم میخورد. اینکه چیزی نیس جز تکنیک . این تکنیک در فیلم فیل از گاس ون سنت از تکنیک صرف بالاتر میرود و تبدیل به فرمی میشود که محتوا را هم همراهی و هم خلق میکند.
درکل هجوم تجربه ای کم نظیر است ، بلوغ مکری نسبت به قبل را اینجا می شود به وضوح دید هرچند تأکید اش روی ساختار شاخص اش خیلی بیشتر شده ولی اینجا بهتر جواب داده است درآخر باید گفت هجوم علی رغم ضعفهای نسبی اش فیلم جسوانه و خوبی است و بی شک یکی از بهترین فیلمهای چند وقت اخیر سینمای ایران است که هم ایده ی خیلی خوبی دارد و هم پرداخت قابل قبول و شاخصی بر روی آن داشته هجوم را ببینید و مطمئن باشید که با تمام این موارد با تجربه ای نو و غافلگیر کننده طرف حساب هستید.
اگه میشه اسمتونو عوض کنید تا باهم قاطی نشیم🙏
اصلا تا حالا ندیدمش
پس این چه؟!!
یا خود خدا