به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی خروج بهکارگردانی ابراهیم حاتمیکیا در 2 سال پیش یعنی سال 1398 در گونه درام تولید شده است. خروج توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 7.7 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم خروج را اثری باکیفیت و باارزش ارزیابی میکنند. حبیب والینژاد تهیهکننده خروج این فیلم را، بهعنوان محصول سازمان هنری رسانهای اوج و کشور ایران تهیه کرده است. خروج در تاریخ 1399/01/24 پخش خود را توسط پخشکننده سازمان هنری رسانهای اوج در سینما آغاز کرد. در آن روزها خروج توانست آمار فروش 8،250،000 تومان را به ثبت برساند.
بازیگران فیلم خروج چه کسانی هستند؟ در خروج بازیگرانی چون فرامرز قریبیان، جهانگیر الماسی، آتش تقیپور، محمدرضا شریفینیا، محمد فیلی، اکبر رحمتی و سام قریبیان به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم خروج حدود 12 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان خروج را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از اینلحاظ کارگردانی فیلم خروج باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا ابراهیم حاتمیکیا بهعنوان کارگردان و علیرضا صالحی بهعنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری خروج توانستهاند در این زمینه موفق باشند و بازیهای درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران فیلم خروج میتوان به گیتی قاسمی، پانتهآ پناهیها، محسن صادقینسب، محمدمهدی فقیه و رامین پورایمان اشاره کرد.
متوسط سن بازیگران خروج براساس میزان سنی که از آنها در دایرةالمعارف آنلاین سینما و تلویزیون یعنی منظوم ثبت شده، 63 سال است که نشان میدهد بازیگران خروج عمدتا از نظر سنی افرادی پیر و باتجربه هستند.
از محتوا و داستان فیلم خروج چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه خروج توسط ابراهیم حاتمیکیا نوشته شده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان خروج منتشر شده است، میخوانیم: «در روستایی به نام عدل آباد شرکت سهامی آب، هنگام تخلیه سد آب شور به اشتباه آب را روانهٔ زمینهای کشاورزی آنها میکند و باعث خرابی تمامی محصولات آنها میگردد. گروهی از کشاورزان روستایی پس از آن که از طریق مسئولین سد، دهیار، بخشدار و امام جمعه موفق به حل مشکلشان نمیشوند، تصمیم میگیرند که نزد رئیسجمهور بروند و مشکلشان را با او در میان بگذارند. این گروه با تراکتور از روستای خود به سمت تهران عازم میشوند و طولی نمیکشد که خبر سفر آنها در تمام رسانهها پخش میشود و این موضوع باعث ایجاد محبوبیت و مشکلاتی برای آنها میگردد...»
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم خروج نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم خروج به طور متوسط فعالیت 45ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم خروج بهترین اثر اکبر رحمتی، سام قریبیان و محسن صادقینسب در حرفه بازیگری محسوب میشود.
براساس امتیاز مردم فیلم خروج بهترین اثر ابراهیم حاتمیکیا در حرفه کارگردانی محسوب میشود.
فیلم خروج براساس امتیاز مردم به آثار بهترین اثر ابراهیم حاتمیکیا در حرفه نویسندگی محسوب میشود.
همچنین ابراهیم حاتمیکیا کارگردان خروج اولین همکاری خود با بازیگرانی چون فرامرز قریبیان، جهانگیر الماسی، محمد فیلی، اکبر رحمتی، سام قریبیان، گیتی قاسمی، پانتهآ پناهیها، محسن صادقینسب، محمدمهدی فقیه و رامین پورایمان را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران خروج نیز 49 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 12 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 49 همکاری برای اولینمرتبه در خروج رخ داده است. مانند: فرامرز قریبیان و آتش تقیپور، جهانگیر الماسی و محمدرضا شریفینیا، محمد فیلی و اکبر رحمتی، سام قریبیان و گیتی قاسمی، پانتهآ پناهیها و محسن صادقینسب.
مخاطبان بعد از تماشای فیلم خروج به ارزیابی اثر در منظوم پرداختهاند و نتایج مهمی درباره شاخصهای هنری، فنی و محتوایی اثر بدست آمده است. براساس نظرسنجی و دیدگاه مردم:
فیلم خروج قطعا ارزش تماشا دارد چراکه 88% مخاطبان معقدند فیلم خروج ارزش یک بار دیدن را دارد.
فیلم خروج قطعا خوشساخت هست زیرا 83% مخاطبان عقیده دارند فیلم خروج از لحاظ فنی باکیفیت ساخته شده است.
فیلم خروج قطعا عملکرد بازیگریِ خوبی دارد چراکه 81% مخاطبان عقیده دارند تیم بازیگری فیلم خروج نقشها را خوب بازی کردند.
فیلم خروج تا حد بسیاری خلاقانه هست زیرا 85% مخاطبان عقیده دارند داستان و ساختار فیلم خروج غیرتکراری و جدید است.
فیلم خروج تا حد بسیاری محتوای مناسبی دارد زیرا 86% مخاطبان عقیده دارند حرف و پیام فیلم خروج مفید و ارزشمند هست.
فیلم خروج تا حد بسیاری تفکربرانگیز هست چراکه 85% نظردهندگان بعد پایان فیلم خروج به آن فکر میکردند.
فیلم خروج تا حد بسیاری مناسب خانواده هست چراکه 83% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم خروج با فرهنگ خانوادهشان سازگار است.
فیلم خروج نسبتا مناسب کودکان نیست چراکه تنها 46% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم خروج مناسب کودکان است.
اگر از تصویربرداری فیلم خروج خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن آیین ایرانی بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم خروج چیست؟ تدوین خروج را عماد خدابخش انجام داده است. اگر صدای خروج بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم خروج یعنی امیر نوبخت حقیقی و صداگذار آن یعنی سیدعلیرضا علویان آشنا میکنیم. مجید علیاسلام طراحی صحنه فیلم خروج را انجام نموده و مارال جیرانی طراحی لباس فیلم خروج را انجام داده است. طراحی جلوههای ویژه بصری فیلم خروج توسط محمد برادران بهثمر نشسته است. جلوههای ویژه میدانی فیلم خروج نیز توسط رضا ترکمان انجام شده است.
از دیگر عوامل اثر میتوان به علیرضا صالحی دستیار اول کارگردان فیلم خروج، اشاره کرد. در مجموع بیش از 31 نفر در تولید فیلم خروج نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
کاربران نیز در 3 لیست از فیلم خروج یاد کردهاند. همچنین در بخش بررسی فیلم خروج 25 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از خروج پرداختهاند. در دادهکاوی و تحلیل ابر کلیدواژهها بررسیهای مردم برای فیلم خروج، بیشترین واژههای تکرار شده عبارت است از: حاتمی، کیا، خروج، اعتراض، جشنواره، بازی و خوب. تاکنون پژوهشگران 1 برچسب در فیلم خروج از نظر ساختاری و محتوایی شناسایی نمودهاند که عبارت است از: فیلم جاده ای.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم خروج در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم خروج 11 عدد، در بخش حواشی فیلم خروج 1 عدد، گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای ویدئو و تیزر فیلم خروج، دیالوگ برتر فیلم خروج، سوتی فیلم خروج و نقد فیلم خروج هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
با حرفش کاملا مخالفم
(الانم لطفا نیاین بگید واقعیه واقیه!!)
به احترام دو ساخته زیبای قبلی ایشون (بادیگارد و چ) این فیلم رو امروز دیدم
این فیلم کاملا صریح به انتقاد پرداخته بود و قابل تقدیره که شدیدترینش هم مشاور بی کفایت رییس جمهور معمم! بود (شاید کنایه ای به آشنای روحانی)
امیدوارم به زودی این شکاف بین مردم و مسئولین کاخ نشین از بین بره
اما از لحاظ فنی و کیفی این فیلم در حد آثار قبلی ایشون نبود
بازی های معمولی (بازی استاد قریبیان باز بهتر بود)(مسئولین و نیروهای امنیتی که خیلی بچگانه و تلویزیونی بودن)
دیالوگ های سطحی و اغراق شده
و در کل فیلم نامه ضعیف
نمره 6 رو از این جهت دادم که فیلم رو میشه تا آخر دنبال کرد و اینکه تشری هم به مسئولین زد و یک فیلم مردمی بود
قسمت های قشنگ فیلم
یکی حرم بود و یکی پایان فیلم
فیلمی زیبا با بیان حرف دل مردم و اللخصوص محرومین و روستاییان و نشان دادن بی تفاوتی مسئولین به همین مردمی که بقول خودشان توسط آنها بر مسند قدرت رساندنشان و دیدن این صحنه ها که کم دردناک نیستند
از جهت فنی فیلم بخواهم بررسی کنم میشود به داستان پرکشش و جذاب برای بیننده که با بازی زیبای هنرپیشگان مخصوصا بازی زیبای آقای قریبیان این جذابیت 2 چندان شده بود ، فیلم برداری های زیبا و پلان های مزرعه پنبه یا جاده های کویری که به برکت کرونا از دیدن این صحنه ها بر روی صفحه بزرگ سینما محروم بودیم و روی تلویزیون مسلما از کیفیت خاصی برخورد نیست این صحنه ها ولی بسیار برای من جذاب بود جوری که حس حضور در بطن محیط به من القا میشد
البته فیلم در جاهایی فراز و فرود های عمیقی هم داشت که گهگاه پیش می آمد و منه بیننده رو لحظه ای متاسف میکرد از اینکه حس 1 فیلم از ابتدا تا انتها بی نقص را خواهم دید ولی افت شدیدی گاهاً پیش می آمد و در چند دقیقه بعد جبران میشد و نفس راحتی میکشیدم،حتی قسمت هایی از فیلم عالی بودن دیالوگ و بازی و صحنه و .... من را متعجب هم میکرد که خداروشکر باز هم یک فیلم قابل تامل دیگر از سینما دیدیم
با اینکه زمان فیلم طولانی بود ولی بخاطر جذابیت متوجه زمان نمیشوید و خسته کننده نبود این فیلم
نکته دیگر بکار گرفتن هنرپیشگان قدیمی و تقریبا نوستالژیک در این فیلم بود که خیلی هم خوب درفیلم عمل کرده بودند و کلا از دیدن این فیلم راضی بودم
ابراهیم حاتمی کیا که خود را فیلمساز مستقل میداند و همیشه نگاه به هویت ملی را کنار اعتادات فردی ارائه میدهد در طول تاریخ سینمای ایران فیلمهای تاثیر گذاری ساخته است فیلم روبان قرمز ،به رنگ ارغوان ، آژانس شیشه ای ، بوی پیراهن یوسف و از کرخه تا راین در کنار مهاجر و دیده بان کارهای جاودانی هستند که هر موقع میبینم تحت تاثیر سینمای درام گونه او قرار میگیرم با این حساب باید بپذیریم که حاتمی کیا از فیلمسازان دغدغه مند سینماست اما فیلم خروج هیچ یک ازالمانهایی که به درام بی انجامد را به جز صحنه به خاک سپاری شهید در مخاطب ایجاد نمیکند کشمشهای داستان به شدت کم است و با توجه به داستان فیلم که یک کاراعتراضی است توقع برخوردهای بیشتری در یک کار سه پرده ایی میرود علاوه برآن شخصیتهای فرعی پرداخت مناسبی ندارند وتمهیدات بر قصه های وابسته ضعیف بنظر میرسد با توجه به اینکه فیلم از یک رویداد مستند الهام گرفته شده و اعتراض کشاورزان در این سالها با محوریت موضوع آب سوژه مناسبی برای طرح یک بستر اعتراضی با مدیوم سینما بوجود آورده است تیغ حاتمی کیا برای نقد این بروکراسی حکومتی کند و زبان او الکن است . انتخاب نام خروج بسیر هوشمندانه انتخاب شده است در واقع چه کسی خروج میکند ؟ با توجه به صحنه های ابتدایی رییس جمهورو حضور او در زمینهای کشاورزی مردم عدل آباد و خروج آن ازآنجا یکی ازالمانهایی ایست که حاتمی کیا نشانه گرفته است و در ادامه با توجه به وعده های تو خالی که مشاور او به اهالی خروج کرده میدهد گزاره ایست که به قول خود حاتمی کیا گذر زمان ارزش فیلم را ثابت خواهد کرد ولی به عقیده من به دلیل حفره هایی که در متن وجود دارد ارزش فیلم کم شده و فیلم با توجه به عدم پرداخت درست به سوژه ایی که میتوانست خیلی بهتر بیان شود ایده ناظر فیلم را با اختگی مواجه میکند . این مهم بدلیل این است که مخاطب همراه فیلم نمیشود و به اصطلاح فیلم نمیتواند در هیچ کجای آن او را به فیلم سنجاق کند . کاری که حاتمی کیا در، بوقت شام وبادیگارد دو فیلم قبلی اش انجام میدهد ودر اینجا خود او هم از این اتفاق خروج میکند
محمدبزرگ