به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
سریال شبکه نمایش خانگی مانکن بهکارگردانی حسین سهیلیزاده در 3 سال پیش یعنی سال 1397 در گونه درام تولید شده است. مانکن که اولین سریال حسین سهیلیزاده محسوب میشود و توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 7.1 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم مانکن را اثری باکیفیت و باارزش ارزیابی میکنند. ایرج محمدی تهیهکننده مانکن این سریال را، بهعنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. مانکن در تاریخ 1398/06/02 پخش خود را آغاز کرد.
بازیگران سریال مانکن چه کسانی هستند؟ در مانکن بازیگرانی چون رضا توکلی، علیاصغر نوعی، همایون ارشادی، حسن رضازاده، حسین پاکدل، علی دهقانزاده و امیرحسین آرمان به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در سریال مانکن حدود 115 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان مانکن را یک اثر بزرگ، پربازیگر و با تعداد شخصیتهای داستانی بسیار عنوان کرد. از اینلحاظ کارگردانی سریال مانکن باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا حسین سهیلیزاده بهعنوان کارگردان و بهعنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری مانکن توانستهاند در این زمینه موفق باشند و بازیهای درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران سریال مانکن میتوان به جمال چلبیانی، نفیسه روشن، علیرضا میرزامحمدعلی، لیندا کیانی، امید معتمدی، الهام پاوهنژاد، امیر موسیپور و شبنم قلیخانی اشاره کرد.
از محتوا و داستان سریال مانکن چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه مانکن توسط بابک کایدان نوشته شده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان مانکن منتشر شده است، میخوانیم: «همیشه عشقهای بزرگ و زیبا، دشمنان بزرگ و مخوف داشتهاند.»
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران سریال مانکن نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها سریال مانکن به طور متوسط فعالیت 6ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم سریال مانکن بهترین اثر مرجان شکوفکی، مجتبی احمدی، بیژن سیفان و بهزاد خلج و یکی از 4 اثر شاخص احمد یاوری در حرفه بازیگری محسوب میشود.
براساس امتیاز مردم سریال مانکن یکی از 4 اثر شاخص حسین سهیلیزاده در حرفه کارگردانی محسوب میشود.
سریال مانکن براساس امتیاز مردم به آثار بهترین اثر بابک کایدان در حرفه نویسندگی محسوب میشود.
64 تن از بازیگران مانکن، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کردهاند، در واقع در مانکن 64 سریال اولی بودهاند: علی دهقانزاده، جمال چلبیانی، علیرضا میرزامحمدعلی، امید معتمدی، امیر موسیپور، علیرضا شریففرد، سیاوش عیسیزاده، غزال خلیلزاده، حمزه اثباتی، محمد بارانی، امید میرزایی، ملیکا محمدی، علیاکبر زارعی، سعید شعبانی، محسن کهنوی، آرمان گودرزی، مجتبی ضیایی، اکبر آکنده، علیاصغر امیراحمدی، مهدی پورحسن، حمیدرضا تیموری، علیرضا جوینی، امید زینالزاده، علیرضا شعبانزاده، سمیرا حسینبابایی، مرضیه همدانی، مصطفی فرهادمهر، محمدتقی آزموده، رشید لطفی، مجید مشاطان، الهه نقدی، مریم رومزپور، محمپ خائفی، محمد علیوزیری، شبنم نوروزی، میلاد توپچیان، نانت تومه، احمد امینپور، محمدمهدی فیروز، منوچهر مالکی، صبا قشنگی، مهرداد معافی، هومن صلاحی، امین کاظمی، حسام ظهرهوند، سامان بلوریان، فرهاد تکسایه، میثم آئینی، شهاب ابراهیمی، هادی ابراهیم، رضا پاخیزه، اکبر تقیان، محمدجواد رحیمی، محمود ساکی، سعید شفیقزاده، یوسف نیکنام، عارفه معماریان، گلبرگ طهرانزاد، مائده محمدی، دایان ابراهیمی، بنیامین قنبری، هدایتاله سجادی، علی رشیدی و مهدی افشار.
همچنین حسین سهیلیزاده کارگردان مانکن اولین همکاری خود با بازیگرانی چون علیاصغر نوعی، همایون ارشادی، حسن رضازاده، حسین پاکدل، نفیسه روشن، لیندا کیانی، شبنم قلیخانی، رها حیدریپور، امیرعباس سوری، علی رامندی، کسری بشکاردانا، سجاد شیرپور، علی شهبازی، مرجان شکوفکی، حسین کریمی، مجتبی احمدی، محمدرضا علیرضایی، ابوالفضل احمدی، سیدسپهر رضویون، پیام پاکانی، کسری بالایی، محمدرضا فروتن، نازنین بیاتی، مریلا زارعی، رابعه مدنی، محمد صادقی، پانته آ کیقبادی، مهتا سیدیان، علی فرهنگی، بهزاد محسنی، مجید لطفی، صادق عرفانی، مهدی فرجی، محمد قربانی، کامبیز بنان و محمد زاهدی را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران مانکن نیز 6472 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این سریال میان هر یک از 115 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 6472 همکاری برای اولینمرتبه در مانکن رخ داده است. مانند: رضا توکلی و علیاصغر نوعی، همایون ارشادی و حسن رضازاده، حسین پاکدل و علی دهقانزاده، امیرحسین آرمان و جمال چلبیانی، نفیسه روشن و علیرضا میرزامحمدعلی.
عوامل تولید و بازیگران مانکن در اینستاگرام نیز فعال هستند و مجموع میزان فالوئرهای اینستاگرام 26 نفر از این هنرمندان به بیش از 12،020،190 نفر میرسد. بنابراین مانکن ظرفیت مناسبی برای دوباره دیدن شدن در میان عموم مردم و طرفداران این هنرمندان دارد.
اگر از تصویربرداری سریال مانکن خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن رضا شیبانی بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین سریال مانکن چیست؟ تدوین مانکن را امین عابدی انجام داده است. اگر صدای مانکن بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار سریال مانکن یعنی علی ظهوری و مهدی آزادی آشنا میکنیم. سهیل میرسپاسی طراحی صحنه سریال مانکن را انجام نموده و نازنین توسلی طراحی لباس سریال مانکن را انجام داده است. محسن دارسنج چهرهپردازی یا طراحی گریم سریال مانکن را برعهده داشت. موسیقی متن سریال مانکن اثر فرزاد فرزین و مسعود سخاوتدوست است و خواننده سریال مانکن نیز فرزاد فرزین هست. طراحی جلوههای ویژه بصری سریال مانکن توسط مجتبی ندرلو، فرزانه حسیننیا و حسین نظامدوست بهثمر نشسته است. جلوههای ویژه میدانی سریال مانکن نیز توسط حیدر جمشیدی انجام شده است.
از دیگر عوامل اثر میتوان به الهه جلالی و منیژه اقوامی طراح پوستر سریال مانکن، امین محمودی دستیار اول کارگردان سریال مانکن، حمید بخشینژاد و دیبا رضایی مسئول هنروران سریال مانکن، محمد توکلی مدیر صحنه سریال مانکن، گل کوشان منشی صحنه سریال مانکن و اشاره کرد. در مجموع بیش از 221 نفر در تولید سریال مانکن نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
کاربران نیز در 5 لیست از سریال مانکن یاد کردهاند. همچنین در بخش بررسی سریال مانکن 112 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از مانکن پرداختهاند. در دادهکاوی و تحلیل ابر کلیدواژهها بررسیهای مردم برای سریال مانکن، بیشترین واژههای تکرار شده عبارت است از: بازی، خوب، کاوه، شخصیت، سکانس، چرا و بعد.
تاکنون در صفحه اختصاصی سریال مانکن در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر سریال مانکن 6 عدد، در بخش ویدئو و تیزر سریال مانکن 13 عدد، گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای حواشی سریال مانکن، دیالوگ برتر سریال مانکن، سوتی سریال مانکن و نقد سریال مانکن هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
اما باز هم از یه سریال متوسط بالاتر نمیرفت
شخصیت پردازی ها یه جاهایی واقعا مشکل داشت:
شخصیت سلمان که همه جا این و اونو تعقیب میکرد آیا نمیتوانست با هم این تعقیب و گریز بفهمه یکی داره برای پاپوش میدوزه که ورشکسته اش کنه و بفرستمش زندان؟
شخصیت افسون واقعا بودنش تو سریال ضروری لود؟ البته شاید این سریال فصل دومم داشته باشه که امیدوارم اگه باشه بیشتر بهش بپردازن؟
به غیر از شخصیت پردازی ها بعضی از اتفاقات و جریانات سریال هم رها شد مثل علاقه خواجات به همتا یا کسی که برای سلمان پاپوش دوخته بود
اما روند کلی قصه خوب بود و واقعا مخاطب رو پیشکوه نمیکرد از دیدنش
بازی امیرحسین آرمان هم خوب و قابل قبول بود فقط بعضی وقت ها خیلی میرفت تو ژست!
نازنین بیاتی هم بازیشو دوست داشتم ولی اونم اکثر سریال اگه دقت کنید همش در حال گریه بود!
فرزاد فرزین هم خداییش مصنوعی نبود بازیش ولی دیگه خیلی اغراق آمیز شد شخصیت بهرام(البته از اواسط سریال به نظرم بهتر شد بازیش)
لیندا کیانی هم به نظرم خوب بود اما کلا به نظر من تو کار های طنز خیلی بهتره
خانواده کاوه هم خوب بودن خدایی
ولی مریلا زارعی و محمدرضا فروتن از نظر من بهترین بازیگر های سریال بودند مخصوصا فروتن تو اون سکانسی که متوجه دزدیده شدن فلش میشه واقعا بازی خوبی از خودش به نمایش میزاره
همین به نظرم سریالش ارزش دیدن داره ولی واقعا اگر برخی ایرادات رفع میشد با اثر بهتری مواجه بودیم
به نظر من مانکن از دل و قلب یخی فصل سوم بهتر بود ولی عاشقانه یکم از مانکن بهتر بود
همون طور که شما گفتین یه جاهایی شخصیت پردازی ها مشکل داشت مثه همون نظری که راجع به بهرام دادین که زیاد اغراق شده بود
امیرحسین آرمان بیشتر جاها مصنوعی بود
از نازنین بیاتی توقع بیشتری داشتم
با نظری که راجع به لیندا کیانی دادین موافقم
با بقیه نظراتتون راجع به بازی آقای فروتن و خانم زارعی هم موافقم
ولی به نظرم ۷ ستاره یکم براش زیاده
شخصیت پردازی
روند قصه
منطق داستان
بازی بازیگر ها
پایان بندی
من اکثر. ستاره ها رو به بازی بازیگر ها و روند قصه و پایان بندی دادم(درسته که پایان بندی خیلی خوبی نبود اما به نظرم همین که کلیشه ایی تموم نشد خودش یه پوئن مثبته) و اون ستاره های که کم کردم از منطق داستان و شخصیت پردازی بود
بهترین فیلمنامه هیولا
بهترین بازیگر مرد کمدی: بهرام افشاری(جای احمد مهرانفر و هوتن شکیبا برای پایتخت و فوق لیسانسه ها خالیه)
بهترین بازیگر زن کمدی: نسرین نصرتی
بهترین بازیگر مرد درام: مصطفی زمانی
بهترین بازیگر زن درام:مریلا زارعی
در حالی که با وجود بازیگران خوب این سریال قابلیت رو داشت که خیلی روایت پر جزئیات تر و کم خلا تری داشته باشه...
ولی چرا روایت ایراد داشت؟ دلیل اش فقط بابک کایدان هست، نویسنده ای که بدون تعارف در فیلمنامه هاش نشون داده که علاقه ی خاصی به باز کردن منطقی گره های داستان اش نداره و حتی یکسری گره هایی که ایجاد میکنه به سلیقه ی خودشه و نه به اقتضای روایت و شخصیت پردازی ها.
باید گفت که شخصیت پردازی ها هم مشکلات زیادی دارن. با شروع قسمت اول ما کاوه و همتا رو می بینیم در حال تموم کردن رابطه ! این وسط سوال پیش میاد که چطور کاوه که در قسمت های بعدی ( به خصوص بخش های پایانی) عشق و تعصب آنچنانی خودش به همتا به رخ میکشه حاضر میشه واقعا این طور همه چیز رو تموم کنه؟ در صورتی که می تونستن از همون اول نمایشی (فقط برای ظاهر سازی جلوی کتایون) این کار رو انجام بدن و نیازی هم به سکانس اول قسمت اول نبود ! در واقع این می تونست یک رو دست خیلی خوب به مخاطب باشه، اینکه ببینه کاوه با عشق اش هست ولی به خاطر نجات پدرش با کتایون تن به ازدواج داده. در واقع کتایون باید از قسمت های سوم یا چهارم وارد ماجرا میشد، اینطوری عشق کاوه به همتا با منطق بیش تری تصویر شده بود و باور پذیر تر بود. شما باور می کنید که کاوه عاشق باشه ولی حاضر باشه که دختر رو به امان خدا ( تا یک سال و نیم) رها کنه تا همتا اسیر اخگر و اون ماجراهاش بشه ! بعد به صورت کاملا هندی وار کاوه با عشق اش در مهمونی خواجات رو به رو میشه و تازه اون جا قراره غیرت اش به همتا رو ببینیم ! در حالی که این چه عاشقی شد که یک سال و نیم دختر مورد علاقه اش رو به امان خدا رها کرده؟ قابل قبول این بود که در این مدت یواشکی ازش خبر داشته باشه و امان ازدواج اجباری کاوه با کتایون ! اینجا هم باز ما خیلی کم اجبار می بینیم ! کاوه اصلا برده بودن اش خوب تصویر نشده. اگه واقعا برده بود چه طوری این همه آزادانه حرکت میکرد ! چرا کتایون انقدر نظارت اش کم بود که کار از کار بگذره و بعد تازه راه بیفته دنبال تعقیب کردن اش و سر در آوردن از کارش ! واقعا کتایون باهوشه ؟ اگه باهوشه چرا به جای درمان، پیشگیری نمی کنه؟ اصلا چرا انقدر برده اش رها شده است؟ :)
شخصیت ژیلا چرا به یکباره انتقام گیر میشه؟ این همه سال که کارمند اخگر بود چرا انقدر سرش به کار خودش بود؟ چرا یک دفعه ای اینطوری شد؟ چرا هیچ توضیح قانع کننده ای برای چرخش این شخصیت وجود نداره؟
یا خواجات داستان ! چرا همچین آدم پر نفوذی که آبتین رو وسوسه به قتل برادرش میکنه انقدر کم بهش پرداخته شده؟
از این دست شخصیت پردازی های ناقص متاسفانه در سریال زیاد دیده میشه.
و اما روند داستان. مانکن ریتم نسبتا کندی داره، با اینکه هر قسمت سعی شده با یک اتفاق خاص تموم بشه ولی به خاطر کم جزئیات بودن فیلمنامه به نظر میرسه پیش روی مناسبی وجود نداره. روند یکسری جاها هم هندی میشه، مثل ملاقات همتا و کاوه بعد از یکسال و نیم و مثل کل قسمت آخر !
یک نکته ی ضعف بزرگ سریال باز کردن گره ها با روش های تکراری و دم دستی هست.
لو رفتن ازدواج با کتایون، پیش پدر کاوه رو به خاطر بیارید، فقط با تعقیب کردن اش فهمید ! یا ماجرای زنده بودن پدر کتایون، باز هم با تعقیب اش فهمید !
می بینید چقدر راحت گره ها باز میشن؟ ای کاش نویسنده ذره ای از ذهن اش کار می کشید، ای کاش !
نکته ی مثبت سریال، فقط و فقط بازی فوق العاده مریلا زارعی هست که درخشان ظاهر میشه همیشه، فرزاد فرزین هم به لحاظ طنز بد نبود ولی خب سکانس غم اش بالای سر ژیلا بیش تر کمدی بود تا تاثیر گذار !
حرف آخر درباره ی مانکن: یکبار سریال رو بینید و سر گرم بشین و توقع هیچ چیز هم نداشته باشین !
خیلی حرف درستی بود.
تازه اگه امثال من و بقیه کاربران اگه با اثار جذابتری سرگرم شده باشیم مثل برخی سریال های اب پرور یا سریال های خارجی، دیگه این سرالهای مانکن و کرگدن یه جور بچه بازی حساب میشه. صرفا تمایزی که به سریال های تلویزیون داره، اینه که حجابشون شل تر و شوخی هاشون ازادتره! همین!
فارغ از این به نظرم خیلی اتفاقات هم تو سریال رها شد: مثل علاقه خواجات به همتا پیدا کردن کسی که برای سلمان پاپوش دوخته بود زندان رفتن ناپدری همتا جریان دشمنی و کینه افسون به کتایون یا ماجرای اون مانکنی که اوردوز کرد
البته اگه سریال فصل بعدی داشته باشه و به این جریانات جواب بده به نظرم خوبه
مثل اون
آبروی ایرانو بردن واقعا با این بازیاشون
قسمت اول که با جدایی یهویی کاوه و همتا شروع شد و زیر اون برف سنگین
اون حرف ها و این قضایا یکم زیادی بود برای قسمت اول حداقل از نظر من باید قسمت اول یکم بیشتر به معرفی شخصیت ها بپردازه تا محوریت خود داستان و کم کم روی غلتک بیفته و هی تند و تند تر بشه روند داستان
( حتی من به شخصه چند بار چک کردم که ببینم واقعا دارم قسمت اول رو میبینم یا نه !!! )
فکر کنین حتی اسم شخصیت ها رو ندونی بعد وارد ماجرا باشی ، بنابراین هیچ نتونستم همزاد پنداری کنم به شخصه با داستان
و از نظرم بعد از سکانس جداییشون اون بخشی که خاطراتشون یادشون میومد و اهنگ و اینا یکم زیادی بود و حس کردم بیشتر یه موزیک ویدیو میبینم با کیفیتی که از یک خواننده میشه گفت خوبه ! نه یک سریالی که در حال پخشه ( حس موزیک ویدیو بودن دقیقا اونجایی بیشتر میشد که دقیقا بعد از جدایی بود )
حالا اینکه هم همتا و هم کاوه مشکلات زیاد خانوادگی دارن ( بدهی ، زندان ، اعتیاد ، همسر آزاری ) و اینکه این همه روی خانوادشون غیرت و تعصب دارن یک نکته ی مثبت و قشنگ فیلم بود !!
حس خوبه همتا و مادربزرگش و حرف هاشون راجب عشق هم از سکانس های قشنگ فیلم بود
" شوهر نمادین "
چیزی که کتی دنبالش بود ، کتی ( توی برداشت من ) بیشتر دنبال این بود که بگه یک شوهر خوشگل و خوشتیپ داره و جلوی همکار ها و رقیب های کاریش کم نیاره !
اما سوالی که پیش میاد چرا کاوه ؟ کتی حتی حسی نسبت به کاوه از لحاظ عاطفی نداره ( سکانس هایی که توی خونه بودن بعد از عروسی ) دقیقا تمام سکانس های قبل کتی و کاوه بعد از عروسی این مسئله رو تکذیب میکنه و کتی رو یک عاشق دلبسته به یه پسر کم سن و سال تر از خودش نشون میده که با پول بدستش اورده
بازی همه ی بازیگر ها قابل قبوله اما با احترام تمام به غیر از فرزاد فرزین این اقا انگاری که وقتی میخواد قرارداد ببنده برای تیتراژ سریال در میاد میگه که منم باید توی فیلم بازی کنم ! به هر حال امیدوارم قسمت های بعدی قشنگ تر باشه
با تیمی از بهترین بازیگران سینما
همچنین با بازی بی نقص فرزاد فرزین
فقط تو فقط تو لات بازی عالیه
این قسمت پخته تر بود
قسمت دوم: ۴ قسمت دوم هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و بد ترین سکانس سکانس آهنگ سلطان قلبها بود که معلوم بود می خوان زمان فیلم رو پر کنن.
قسمت سوم: ۶ خوب بود با اومدن محمد رضا فروتن حالم خوب شد و سکانس اولش هم خوب بود
چون هر قسمت اتفاق های زیادی می افتاد و آنچه خواهید دید هم نداشت و فصل دوم هم که بدتر از همه فصل ها بود بهتر از مانکن و ممنوعه بود
وقتی کارگردانی هنوز نمیدونه اولین سکانس یه سریال نمیتونه اینجوری باشه چون مخاطب در اولین نگاه نمیتونه باهاش ارتباط برقرار کنه یعنی کلا هیچی از سریال سازی نمیدونه ! اون اهنگ بعدش که دیگه اصلا حرفی نمیزنم که بودنش فاجعه بود فاجعه
شرط میبندم معیریان هم این نکته رو میدونه چون جزو کوچک ترین بحث فیلمنامه و کارگردانیه..
بازیگری سریال در اماتور ترین مرحله خودشه حتی مریلا زارعی هم با استاندارد های خودش خیلی فاصله داره حالا امیرحسین ارمانو کار ندارم که هرچی سهیلی زاده توش میسازه هست فیلمبرداری بعضی سکانسا اینقدر ضعیفه انگار داری استوری اینستای یه نفرو میبینی که با افکت و قاب های مختلف سعی کرده استوریش زیباتر بشه
تیتراژ اولیه سریال هرچقدر بکوبونمش کمه سعی کردن متفاوت باشه ولی دریغ از کمی خلاقیت و زیبایی که توش بکار ببرن
اخر سر میرسیم به بحث همیشگی خونه و ماشین لوکس نشون بدی سریال فروشش قطعیه هرچقدر سریال ابکی و بی محتوا باشه هم مهم نیست اخر سر یه سری میان تعریف میکنن و سریالتو با شهرزاد و امثالش مقایسه میکنند
حال و روز نمایش خانگی در مقایسه با سینما خیلی خیلی وخیم تره پر شده از سریال های زرد و بی محتوا که هر روز دارن بیشتر فروش میکنند با این اوضاع صنعت سریال سازی ایران در مسیر نابود شدنه الان دیگه نه خبری از اون روزای درخشان صداوسیما هست نه اثاری مثل شهرزاد که این لکه ننگین رو کمی بپوشونند
خوش بحال سینما که اثاری مثل متری شیش و نیم و سرخپوست در اون اکران میشن
حتی بیشتر از ممنوعه