به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
کارگردان: مجید مجیدی
داستان از محاصره مسلمانان در شعب ابیطالب آغاز میشود و به پیش از میلاد پیامبر اسلام باز میگردد. فیلم با نمایش جنگ ابابیل شروع میشود و روایتی از میلاد حضرت رسول (ص) تا سن 12 سالگی ایشان را نمایش میدهد.
کارگردان: تینا پاکروان
با کلمات زیر جمله بسازید: (دو نمره) موسیوی فرانسوی، تابلوی نقاشی، استندآپ کمدی، اینستاگرام، فحش رکیک، هاهاها، پیرزن موتورسوارِ تکچرخزن، داف وطنی، عشق خارجی، خونه مادربزرگه، درود بر شرف آریاییت !
کارگردان: محمد بزرگنیا
یک ناخدای ایرانی تصمیم میگیرد برای اولین بار مال التجاره با ارزشی را با عبور از میانه اقیانوس هند به چین برساند و در این سفر که از خلیج فارس آغاز میشود، اتفاقات مختلفی رخ میدهد و...
کارگردان: رضا درمیشیان
بغض داستان تلخ مهاجرت است. ماجرای پرتنش عشق و نفرت و داستان دو روایت از دو مقطع زندگی حامد و ژاله در استانبول است. ژاله و حامد دو جوان از نسل سوم مهاجران ایرانی هستند که ناخواسته تن به مهاجرت دادهاند.[۵] روایت اول: حامد سر جوان ایرانی گرافیتی کاری در ترکیه، که کارش کشیدن نقاشیهای خیابانی است، مجردی نمیتواند وارد دیسکو شود. او برای رفتن به داخل دیسکو با ژاله آشنا میشود و این آغاز رابطه عاشقانه آنهاست. روایت دوم: هشت ساعت سرنوشت ساز زندگی حامد و ژاله در آخرین ساعات حضورشان در استانبول که...
کارگردان: مهران احمدی
ایران خیلی بزرگه اما این وقتی خوبه که ادم بدشانسی نباشی. برای بعضی ها زندگی یه جور قماره..ترکیبی از خوش شانسی و بدشانسی..حالا دیگه فرق نمی کنه توی ایران باشی یا اونور دنیا، یا اینکه ساواکی باشی یا انقلابی، یا با همشهری ات ازدواج کرده باشی یا با یه خواننده امریکایی.. خلاصه هرکی باشی و هرجوری باشی مواظب باش که مصادره در کمین نشسته...
کارگردان: محسن تنابنده
سه برادر که در یک مزرعه شترمرغ کار می کنند، تصمیم می گیرند تا کار بزرگی انجام داده و نام یکی از شترمرغ ها را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند که این کار اتفاقات مختلفی را برای آنها به همراه دارد...
کارگردان: علیرضا فرید
مرجان، موسی، آتوسا، استوارت، شیلا، احسان، بهزاد، شیرین و دکتر طاهری همگی مسافران قطار تهران استانبول هستند...
کارگردان: بهرام توکلی
گاهی در زندگی در موقعیتهایی قرارمیگیری که بالاتر از اهمیت مرگ و زندگی شخصی است. گاهی مرگ و زندگی یک کشور در گرو تصمیم توست. از میدان ندا میآید، هرکس بترسد زودتر میمیرد... حال ببینیم چطور غیرت بر قدرت نظامی چیره میشود.
کارگردان: منوچهر هادی
ناصر و خانوادهاش به سفری سیاحتی به برزیل دعوت میشوند. آنجل، دختری برزیلی، او را با نامزد سابق خود اشتباه میگیرد و…
کارگردان: مانی حقیقی
داستان از مجلس عروسی مرجان آغاز میشود. در میانههای عروسی مأموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد میشوند و میهمانان هم فرار میکنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود گرامی باعث میشود تا دوست او (مجید) خیال کند او تیر خورده است. مجید لباسهای داوود را در میآورد و او را به داخل اتاقی میبرد. در این میان آیدا نیز تصادفاً به همان اتاق میرود و یک مأمور آنها را باهم میبیند...
کارگردان: سامان مقدم
داستان با ازدواج «رویا» و «ارژنگ صنوبر» آغاز میشود و در مسیر زندگی مشترکشان ماجراهایی برای آنها به وقوع میپیوندد...
کارگردان: عباس نظام دوست
چند دوست قدیمی یک شب در خانهی موروثی یکیشان جمع میشوند. با ورود مهمانان تازه وارد به جمع ماجراهای عجیبی رخ میدهد…
کارگردان: مسعود کیمیایی
پسر جوانی به نام سیامک، که خلافکار است، لیست بیستوپنج جوان در جیب اوست که باید به آنها مواد مخدر از نوع پیشرفته ترین تا قدیمی ترین برساند.
کارگردان: رضا مقصودی
داستان زندگی زن و شوهری را روایت میکند که با داشتن عروس، داماد و نوه، در سن میانسالی بچهدار میشوند. این اتفاق آن هم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمیماند، زن و شوهر را دچار اتفاقاتی کمیک و بامزه میکند. اتفاقاتی که در نهایت باعث جدال این دو با یکدیگر میشود و…
کارگردان: علی عطشانی
من اگر بخوام توی زندگیم موفق باشم حتما نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه میکنی.
کارگردان: علی احمدزاده
دو دوست از یک مهمانی شبانه قصد بازگشت به خانه با ماشین خود را دارند. در مسیر راه با افراد و حوادثی روبرو میشوند که در فیلم در دو بخش "واقعی" و "فرا واقعی" به نمایش گذاشته میشوند...
کارگردان: نوید میهن دوست
فیلم هر چی خدا بخواد در رابطه با داستانی است که در آن به ونداد طاهری اطلاع میدهند که پدرش در جزیره کیش فوت کرده است. همزمان به پارمیدا نصیری هم اطلاع میدهند که مادرش در جزیره کیش دچار حادثه شده و مرده است. حال این دو برای شناسایی و بردن اجساد پدر و مادرشان به جزیره کیش آمده اند و ...
کارگردان: فرزاد مؤتمن
قصه درباره پسر بچه ای است که بر اساس یک اتفاق با فرشته ای آشنا می شود و این آشنایی ماجراهایی را به دنبال دارد ....
کارگردان: حمید امجد
آزمایشگاه داستان یک جوان خجول شهرستانی است که با رتبه اول از دانشگاه فارغالتحصیل شده است. او برای استخدام به آزمایشگاه یک بیمارستان میآید، اما از لحظه اول با روابط و رقابتهای آشکار و پنهان حرفهای و عاطفی روبهرو میشود.
کارگردان: ایرج طهماسب
داستان شیطنتهای پسرعمهزاست که کلاهقرمزی و آقای مجری را به دردسر میاندازد و ماجرای جدیدی پیش میآید که منجر به ورود مهمان ناخواندهای میشود...
کارگردان: سام قریبیان
پسر جوانی در آستانهی ازدواج با همسرش درگیر یک ماجرای مواد مخدری میشود و به زندان میافتد. وی پس از طی شدن دوران محکومیتش آزاد میشود و به دنبال انتقام از کسانی که او را وارد این جریان کردهاند میرود اما این کار سرآغاز اتفاقات زیادی است که پای پلیس و مافیای مواد مخدر را پیش میکشد...
کارگردان: فریدون حسنپور
داستان زندگی موسی است. او در شبی سرد و بارانی قبل از آنکه به خانه برسد. راحله، همسرش بر اثر درد زایمان جان میسپارد. موسی در تمام عمر فکر میکند که باعث مرگ راحله شده است. او تمام وجود و عشق خود را پای جعفر، تنها یادگار راحله میریزد.
کارگردان: کیومرث پوراحمد
حبیب کاوه کارخانه دار قدیمی مبتلا به بیماری آلزایمر است. خانوادهاش او را ترک نمودهاند اما با بازگشت دخترش به ایران اتفاقاتی میافتد...
کارگردان: سعید سهیلی
داستان سری دوم این فیلم از زمانی آغاز میشود که عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده و به سراغ عطا میروند. عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی به هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره با هم همراه شده و در پی کاری شرافتمندانه میگردند، اما پس از تلاشهای بسیار سرانجام ناچار میشوند دوباره…
مثلا شما فیلم محمد را در کنار ۵۰ کیلو قیاس نموده اید یعنی شما از ۵۰ کیلو یا من سالوادور یا .... چه انتظار خاصی داشتید. اگر قبل از اینکه فیلم را ببینید تیزر ۵۰ کیلو و.... را می دیدید تمام انتظارهای خودتان از بین می رفت چرا که در ساخت موسیقی متن و تیزر هم موفق نبودند.
۹۹ درصد اینگونه فیلم های کمدی را میتوان از روی تیزر یا تریلر فیلم تشخیص داد و انتظار نداشت که فیلم خوبی ببینید.
این جمله شما بدان معنی است که شما با وجود دیدن تریلرهای فیلم ها قبل از اکران روی پرده و خواندن داستان فیلم ها انتظار داشتید وقتی فیلم را روی پرده دیدید یک اثر هنری واقعا جذاب و زیبایی و خارق العاده ببینید. که میدانم منظور شما این نبوده است.
دوم اینکه تنها رسانه ی سینمایی ای که دنبال می کنم ماهنامه ی فیلمه که اون رو هم اغلب «بعد» از دیدن یک سری فیلم ها و برای مقایسه ی نظر خودم با مال منتقدها تهیه می کنم و به خاطر احتمال لو رفتن داستان (که متأسفانه در نقدهاشون تقریباً هیچ وقت بهش اشاره نمی کنن) هیچ وقت از قبل نمی دونم با چه فیلمی طرفم مگر اینکه تصادفا یا به خاطر تبلیغات گسترده یه چیزهایی به گوشم بخوره.
سوم اینکه وجه مشترک فیلم هایی که اینجا آوردم (شفاف سازی اصلی) اینه که این ها فیلم هایی هستن که توی سینما دیدم و اصلی ترین دلیل ناامیدیم همینه.
چهارم اینکه در ژانر فیلم هایی مثل «من سالوادور نیستم» فیلم هایی که نام بردم اولین فیلم در ژانر خودشون هستن (حالا هر ژانر تخیلی ای که هست) که من به شخصه دیدم. بنا بر این فیلم های دیگه ی توی اون سبک رو نیاوردم چرا که انتظارم ازشون خیلی کم شده بود و دیگه می دونستم با چه جور فیلمی طرفم. تنها استثناهایی هم که وجود دارن (مثل مصادره) به خاطر حضور بازیگر یا کارگردان خاصیه (در اینجا هومن سیدی و مهران احمدی به عنوان اولین تجربه ی کارگردانی؛ یا مثلا حضور پرستویی در لس آنجلس تهران) که باعث می شد احتمال بدم این دفعه داستان فرق می کنه و دوباره برم سینما و اون فیلم به خصوص رو ببینم. (اگر دقت کنید می بینید که فیلم هایی نظیر آینه بغل، سلام بمبئی و سایر فیلم هایی رو که بعضاً از نوشتن اسمشون هم چندشم میشه ذکر نکردم)
یک مورد دیگه هم مربوط به فیلم هاییه که قسمت(های) قبلیشون تا حدودی مورد پسندم بودن. (نهنگ عنبر 2، گشت 2، کلاه قرمزی و بچه ننه)
بقیه هم که کارگردان های خوبی داشتن مثل مجیدی، درمیشیان، کیمیایی و ...
فکر کنم اگر همه ی توضیحاتم رو (در پاسخ به خودتون و دیگران) در نظر بگیرید همه چیز سر جاش قرار بگیره.
در مورد فیلم حضرت محمد (ص) منم از مجیدی و مبلغ خرج شده و امکانات و گروه خارجی که به مجیدی کمک می کردند انتظار بیشتری داشتم. شاید به خاطر این بوده که من فیلم محمد رسول الله با بازی زیبای آنتونی کویین در نقش حمزه و داستانی سراسر التهاب که بیننده را در هر لحظه با خود میکشید، رو دیده بودم و از این فیلم انتظار روایت بهتری داشتم. جا داره بگم که موسیقی زیبای فیلم مجیدی باعث شد خیلی از انتظارهایم برآورده بشه و اگر ضعفی باشه نبینم.
منم با شما موافقم. خیلی از اعضای این لیست واقعاً ناامید کننده بودن و نگرش مخاطب رو خدشه دار کردن. اینا باعث جدایی بیننده از سینما میشن و طرف ترجیح میده نسخه دانلود رایگانش رو ببینه که پولی از دست نداده باشه و این یعنی شکست سینما. نمیشه که یه کارگردان فقط به فکر نشون دادن منظورش یا نمایش ابتذالِش بیاد و سینما رو اشغال کنه!! سینما برای خودش تعریف داره. وگرنه فیلم آبگوشتی های دهه پنجاه هم سینما خطاب میشن؛ آثار غول و بی نقص هالیوود هم سینما!! پس باید ی فرقی با قبل مون داشته باشیم یا نه؟؟
لیست خوبی بود. من که باهاش موافقم. مخصوصاً با اکسیدان و آزمایشگاه و کاتیوشا و خجالت نکش. با فیلم مجید مجیدی هم ضدیتِ تام دارم.
ایا به نظرتون فیلم محمد رسول الله در ژانر تاریخی ناامید کننده هست؟
یا فیلم نهنگ عنبر و خجالت نکش تو ژانر طنز؟؟؟؟؟
یا فیلم نگار تو ژانر معمایی؟؟؟
اصلا لیست خوبی نبود .......
فیلم محمد رسول الله در ژانر تاریخی؟؟ این کجاش تاریخ بود؟؟ شما فیلم مصطفی عقاد رو بذارید جلوی این و ببینین طرف در 43 سال قبل چه فیلمی ساخته که هروقت هر بیننده ای ببیندش، اشک میریزه. اما اینجا ما یه سانتیمانتالیسم نوین از طرف مجید مجیدی روبرو هستیم که بودجه دولتی رو خورد و ی مشت اراجیف تحویل مردم داد!! تازه سعی هم نکرد مثله شهریار بحرانی از بازیگری غیر چهره برای کاراکترهای مقدسی مانند حضرت آمنه(س) و حضرت حلیمه خاتون استفاده کنه!! این فیلم نه ارزش دیدن داره و نه ارزش بحث کردن. ناامیدکننده که هیچ؛ مشمئزکننده بود.
نگار هم ژانر خاصی نداشت. فروشش بخاطر اسم رامبد جوان و رانتِ تلویزیونیش بود.
ولی فیلم مجیدی درسته که نسبت به بودجه ای که براش شده بازدهی نداشته
اما از لحاظ سندیت تاریخی بسیار معتبر هست و در ضمن برای کودکی پیامبر بوده
و در ضمن این نسخه ایرانی منو بیشتر تحت تاثیر قرار داد تا نسخه مصطفی عقاد