داستان عامه پسند

‏داستان عامه پسند‏ (1994)
‏Pulp Fiction‏

7.6
رای شما:
0/10
بر اساس رای 160 کاربر
154 دقیقه
درام, جنایی
اکران شده در 1373/07/22

خلاصه داستان فیلم سینمایی داستان عامه پسند
دو آدم کش به نام های «وینسنت» (تراولتا) و «جولز» (جکسن) از طرف «مارسلوس والاس» (رامس) مأموریت می یابند تا چمدانی را که دزیده شده، از سارقان پس بگیرند و در جریان این عملیات به طرز معجزه آسایی نجات پیدا می کنند. «وینسنت» مأمور می شود تا «میا» (تورمن)، همسر «والاس» را به گردش ببرد، اما «میا» بر اثر استفاده ی بیش از حد مواد مخدر، به حال اغما می افتد و «وینسنت» با تلاش فراوان او را نجات می دهد...

حواشی فیلم داستان عامه پسند (0 حاشیه)
سوتی های فیلم داستان عامه پسند (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم داستان عامه پسند (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم داستان عامه پسند (از مجموع 26 رای)

ارزش تماشا
8.7
خوش ساخت
8.2
بازیگری
8.8
خلاقانه
8.6
محتوای مناسب
5.7
تفکربرانگیز
6.9
مناسب خانواده‌
1.8
مناسب کودکان
0.8
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم داستان عامه پسند (17 بررسی)
مصطفی برفرازی
ارزش یکبار دیدن رو هم نداره. معلوم نیست چجوری اومده جز ده تای بالا.واقعا مسخره بود. فهرست شیلندر باید جز 4 تای اول باشه. بعد هم فارست گامپ
0 لایک
0 نظر
1399/11/14
عرشیا برجعلی
معلق در معجونی از اختفا در پس پست مدرن و ارائه یک سینمای کلاژی که نه پست مدرن است و نه اصلا سینما. تارانتینو در این فیلم با انداختن یک روایت مثلا غیر خطی ضعیف در کنار ساختاری که به ادعای فیلم، ضد پیرنگ است سعی می کند پست مدرن بسازد! همین اثر که گویی بهترین فیلم اوست شاید نزدیک ترین فیلمش به فرم پست مدرن باشد اما ابدا به فرم نمی رسد و فقط در آثار او، کمی قابل تحمل است و نه قابل تامل، چراکه مایه زیستی ندارد که بتواند حتی دقایقی پس از اتمام، در ذهن و تفکر مخاطب باقی بماند و چه برسد به آنکه او را درگیر کند. اجتماعی از تیپ های ضعیف که هیچ کدام از آب در نیامده اند، نه قاتلان فیلم، نه بوکسور و از همه فجیع تر، رئیس مثلا گنگستری داستان که بعید است بازیگر و نقش می توانستند از حاصل مشهود، اگزجره تر باشند! داستان بی سر و ته که هر قسمت از آن را بردارید، هیچ تاثیری بر کیفیت و روند داستان ندارد و ابدا نمی توان این را با پست مدرن توجیه کرد. تارانتینو با فیلمنامه اش، برای ایجاد جفنگ ها و هجو های پست مدرنی مد نظر خود که در اصل باید ظریف و دقیق باشند، تنها بلد است حرف بزند و با شوخی ها و تیکه های دم دستی و مبتدیانه، مثلا کمدی تاریکی را در لحظات ناموزون فیلم ایجاد کند که در ایجاد کمدی و علی الخصوص نوع سیاه آن اصلا کاربلد نیست. با تمام این تفاسیر، اکثریت طرفداران تارانتینو کار های کرده او، مانند بی بند و باری سینمایی با ایجاد سری کنش ها و واکنش های اجباری و نبود اثری از فرم، را به اسم اموری عامدانه و جزوی از اهداف او می گذارند و در سوی دیگر در توجیه نابلدی کارگردان، مانند ناتوانی در خلق شخصیت یا جفنگ های ریز پست مدرن توام با کمدی سیاه که باید در موقعیت ساخته شود و نه در صرف دیالوگ، می گویند، کارگردان هدفش این نیست، با این تفاسیر، تمام نقاط منفی آثار مختلف هنری، قابل توجیه و اختفا در پس هدف خالق اثر هستند؛ شوخی می کنید!
0 لایک
0 نظر
1399/11/06
محمد حسین صلاحی زاده
جزو بهترین فیلم های تاریخ سینما
1 لایک
0 نظر
1398/09/05
سید محمد موسوی
سلام.
این فیلم جزو برترین فیلم های دنیاست. چرا که اصل دیالوگ گویی فیلمنامه رو بشدت رعایت کرده و دکوپاژ فیلم شدیداً‌ گیرا ست. این فیلم در هیچ صحنه ای اجازه نمیده مخاطب از جریان فیلم بیرون بیوفته و این یعنی تارانتینو تونسته قصه ش رو بخوبی بیان کنه.
البته کمی با فرهنگ ما ناسازگاره که اونم بخاطر سبک فیلمسازی تارانتینوست و بیش از حد جسور بودنش.
1 لایک
1398/02/02
علیرضا مسجدجامعی
البته خاکستری بود ...
0 لایک
0 نظر
1396/10/16
علیرضا مسجدجامعی
خوب بود ...
0 لایک
0 نظر
1396/10/16
مشاهده بررسی‌های بیشتر