ملی و راه‌های نرفته‌اش

‏ملی و راه‌های نرفته‌اش‏ (1395)
‏Untaken Paths‏

6.3
رای شما:
0/10
بر اساس رای 398 کاربر
90 دقیقه
درام
اکران شده در 1396/06/22

خلاصه داستان فیلم سینمایی ملی و راه‌های نرفته‌اش
داستان دختری جوان و کم تجربه به نام «ملیحه» است که با ازدواجی نادرست و بدون رضایت خانواده با جوانی به نام سیامک دچار مشکلاتی می‌شود.

حدیث دانایی‌کیا: یک موضوع دم‌دستی و قرون وسطایی با پرداخت بسیار ضعیف و فرومایه، تمام داشته و نداشته‌ی فیلم اخیر میلانی است که البته خودش معتقد است حرف‌های مهمی برای مخاطب دارد.
آرش پارساپور: این‌بار پیام فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به شدت قدرتش را به وزنه سینما و روایت سینمایی باخته است. مضمون بسیار خوبی (خشونت علیه زنان) که در فیلم جدید میلانی انتخاب شده، به خاطر بیش از حد مصنوعی بودن فیلم به فنا رفته است.
شکیب شیخی: مخاطبتان کیست؟ برای «ملی‌»های جامعه؟ آن‌ها که حتی اجازه کلاس خیاطی رفتن هم ندارند، سینما چطور ممکن است بروند؟ خانواده «ملی»ها؟ آن‌ها که لت و پار شدن «دردونه»شان هم تکانشان نمی‌دهد، فیلم شما سیری چند خواهد بود برایشان؟ سرشان هم که گرم «سریال» و «سبزی پاک کردن» است.
کاوه قادری: «مَلی و راه‌های نرفته‌اش»، به جای فیلمی جامعه شناسانه و دارای روان شناختی فردی، عملاً اثری مملو از جلوه نمایی‌ها و جلوه‌آرایی‌های صرفاً نمادین و دارای برچسب و هشتگ‌های تیپیکال اجتماعی باشد.
فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» در ابتدا قرار بود با «الناز شاکردوست» کلید بخورد...
فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» مردادماه 1395 نتوانست پروانه ساخت بگیرد اما سرانجام پس از کمی تغییرات، شهریورماه 1395 موفق به کسب پروانه ساخت خود شد.
در فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» المان‌های فمنیستی پررنگی وجود دارد.
سوتی های فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش
پخش کننده: هدایت فیلم
میزان فروش: 1،986،357،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش (از مجموع 64 رای)

ارزش تماشا
7.0
خوش ساخت
6.7
بازیگری
5.6
خلاقانه
4.2
محتوای مناسب
5.4
تفکربرانگیز
6.4
مناسب خانواده‌
5.8
مناسب کودکان
1.5
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش (167 بررسی)
آرمان پویا
متاسفم برای تهمینه میلانی شل مغز با اون افکار کثیف فمنیستیش که خیال میکنه همه مردا گرگ و بی رحم و عوضین و همه زنها فرشته و مقدس !
2 لایک
0 نظر
1401/02/24
ایرانی وطن دوست
فیلم روی مخ برویی هست. و مردستیز.
همین بنظرم میاد فعلا

فیلم روی مخ برویی هست. و مردستیز.
همین بنظرم میاد فعلا
4 لایک
0 نظر
1401/02/21
کیان مثل فیلم آتش بس۲که اون هم در بخش هایی از فیلم این قضیه وجود داشت
0 لایک
0 نظر
1399/09/02
اقای سریالی
دقیقا کارگران مردستیزیه
1 لایک
1399/09/03
جوجو
اتفاقا منم وقتی دیدم این فیلمو فک میکردم ک الان دیگه همچین چیزایی نباشه اما یمدت ک از پخش فیلم گذشت توی ی سایت نظرسنجی دیدم ک خیلیا این چیزا رو دیدن
1 لایک
1399/05/21
رها ن
درسته
زن هایی مثل ملی وجود دارند
ولی این فیلم خیلی بد نشون داده بود به نظرم
2 لایک
1399/05/21
کاشف استعداد سحر
دوست عزیز مثل اینکه کل فیلم محو میلاد کی مرام بودی ها پسر بخاطر تربیت بد خانوادش این بلا ها رو سر دختره آورد وگرنه دختر بیچاره که کاری نداشت ،نقش آقای کی مرام تو این فیلم یک آدم خودخواه بود که حتی به لبخند زدن دختره هم گیر میداد
0 لایک
1399/03/26
جوجو
دختره میخاست جوگیر نشه تا تو فروشگاه مرده بهش گف عزیزم نیشش تا بنا گوشش وا شد
2 لایک
1399/03/27
کاشف استعداد سحر
ترو خدا خجالت نکش بیا منو بزن ، بسه دیگه پس فردا بزرگ میشی این چیزا یادت میره بعد میشینی میخندی به این روزات ،سعی کن یه مقدار احساساتت رو کنترل کنی وگرنه فاصله ت با جامعه زیاد میشه و جامعه تورو پس میزنه
درضمن اون دختر هم که میگی نیشش باز شد بازیگره ب ا ز ی گ ر
اینو با خودت تکرار کن اون چه گناهی کرده با کراش تو همبازی شده که تو الان بهش فهش میدی
0 لایک
1399/03/27
جوجو
عزیزم من کاری با بازیگره ندارم منم دارم در مورد نقشش حرف میزنم
در ضمن من دعوایی با شما ندارم دوست عزیز
2 لایک
1399/03/27
کاشف استعداد سحر
کاملا معلومه دوست عزیز ،خواست کارگردان این بوده الان با نظر تو فیلم عوض میشه
0 لایک
1399/03/27
جوجو
با نظر من فیلم عوض میشه!!
من هم کنار خیلیای دیگه ک نظر دادن نظرمو گفتم شما هم نظرتو بگو و اگه خواستی چیزی درمورد نظر کسی بدی بگو ولی لطفاً تعیین تکلیف نکن واسه کسی
2 لایک
1399/03/27
کاشف استعداد سحر
باشه بیشتر از این خودمو کوچیک نمیکنم
0 لایک
1399/03/29
اقای سریالی
ایشون نظرشو گفته تو چیکاره ای تعین تکلیف میکنی
1 لایک
1399/04/01
اقای سریالی
جو جو عزیز خودتو برای نظر های این به اصطلاح کاشف استعداد ناراحت نکن این کارشه کلا بیاد تو کار دیگران دخالت کنه و به نظرات خوب دیگران حسادت کنه
1 لایک
1399/04/01
جوجو
⁦👍🏻⁩⁦👍🏻⁩⁦👍🏻⁩✨
0 لایک
1399/04/01
رویا
میلاد کی مرام عالی
ماهور الوند خوب
در کل متوسط
0 لایک
0 نظر
1398/05/02
علی فیلم بین
باید از مجموعه فیلم های یک فیلمساز درباره ی توانایی اش قضاوت کرد.
مثلا شما فیلم سوپر استار رو دیدی از تهمینه میلانی؟
0 لایک
1397/11/08
یاور
چقدر نقد منفی مینویسی زیر فیلما همشم چرت و پرت😑
1 لایک
1397/11/09
سید محمد موسوی
سلام.
سوپراستارو دیدم.چندین بار هم دیدم. اما نمیشه ایفای خوب نقش ها توسط شهاب حسینی رو به پای میلانی گذاشت. بنظرم من و شما که قراره یک بازه زمانی رو اختصاص بدیم به تماشای یک فیلم, لاقل باید یه موضوع جذاب یا طرح جدید رو ببینیم یا نه؟ این فیلم موضوع جدیدی نداشت که هیچ.به همون موضوع قدیمی هم یک نگاه قدیمی داشت و پرداختی نه چندان درخور سینما. همین.
0 لایک
1397/11/09
یاور
اونقدری که ماهور الوند تو این فیلم از میلاد کی مرام کتک خورد تو بچگیش از سیروس الوند نخورد
0 لایک
1 نظر
1397/10/10
سید محمد موسوی
سلام.
بهتر نیست مودب باشیم و در کمال احترام به نظر و بررسی همدیگه جواب بدیم؟ من پایین بررسی های شما از کلمات نامناسب استفاده کردم؟ یا مجبورتون کردم بررسی های من رو بخونین؟؟
0 لایک
1397/11/09
شادونه
من افسرده شدم بعد این فیییلم😰😭😤
0 لایک
1 نظر
1397/08/08
خانم کاظمی
دیگه در حد افسردگی هم نبودااا
0 لایک
1397/08/09
خانم کاظمی
خوب بود با کیفیت ساخته شده بود از خانم میلانی واقعا انتظار میرفت
1 لایک
0 نظر
1397/06/06
یاسمین خیلی فیلم خوبی بود 👍
0 لایک
0 نظر
1397/06/05
سید
به نظرم حقش بود هر چی کتکش میزد
0 لایک
2 نظر
1397/06/04
خانم کاظمی
😂😂
0 لایک
1397/06/06
s.n
چرا؟
0 لایک
1397/06/17
نسیم
عالی ترازعالی هردختری حتماقبل ازدواج بایدببینه
0 لایک
0 نظر
1397/06/01
امیر نوربخش
موافق
1 لایک
1397/05/26
فریبا
بله من قبول دارم که نظر اولم اشتباه و یکجورایی بدون فکر بوده و واقعا منظور بدی هم نداشتم
این فیلم که هیچی ، ولی من به شخصه معتقدم که برخی از فیلم های ما سیاهنماییه ، حتی خیلی از فیلم هایی که خودم هم عاشقشونم، بازم تاکید میکنم که منظور بدی از سیاهنمایی ندارم و سیاهنماییو به معنای بد بودن یک فیلم نمیدونم
و ادم هایی مشابه این یا حتی با شرایط بدتری هم وجود دارند
موفق باشید
1 لایک
1397/05/26
سهیل
البته من منظورم مشخصا شما نبودید ولی ممنون بابت توضیحات تکمیلی.
0 لایک
1397/05/27
ویک
اخی
0 لایک
0 نظر
1397/05/21
آیناز پورسرخ بیچاره ملی
0 لایک
0 نظر
1397/05/14
a.s فیلم خوبی بود با موضوع عالی ولی احساس میکنم یه جاهایی ضعف داشت
0 لایک
0 نظر
1397/05/11
یسی فوق العاده 😚
0 لایک
1 نظر
1397/05/08
Amir
خوب بود نه فوق العاده
با پایان نه چندان خوب
0 لایک
1397/05/08
آرتاس منتیل
من با بخشی از صحبت های اول فائزه خانم و تمام صحبت های بخش دومشون و بخشی از نظرات کاربران دیگه موافقیم !
و نظر من اینه که در اینکه داستانی که در فیلم اتفاق میوفته قطعا تو جامعه هم زیاد دیده میشه و نمیشه کدمانش کرد ولی در عین حال کلمه سیاه نمایی کاملا وارد ! البته به سینمای ایراد وارده نه فیلم خاصی !
شما ببینید ماهیت سینما چیه ! سینما مگه وظیفه شبکه خبر رو داره که اتفاقات بد جامعه رو به تصویر بکشه ؟ که چی ؟ مردم ناامید، نا امید تر بشن ؟ سیاه نمایی به این معنی نیست که این اتفاق فیلم غیر واقعیه، سیاه نمایی یعنی فقط نقاط سیاه رو نشون دادن ! سینمای مملکت ما فقط داره نقاط تاریک رو نشون میده، بر خلاف تمام سینماهای جهان حتی هالیوود و بالیوود و ... !
شما بلا استثنا سینمای هالیوود رو میبینی که همیشه و همیشه و همیشه قهرمان محوره و جدیدا هم از اشلی استفاده میکنن که حتما زن توش استفاده بشه, سیاه پوست استفاه بشه، عرب استفاده بشه، شرقی و چشم بادومی استفاده بشه، اروپای شرقی و روسی هم استفاده بشه ! که یه فیلم اینترنشنال رو رقم بزن که حس همزاد پنداری جهان رو تحریک کنن و بعد تو زیر لایه همیشه اون مو بلونده چشم آبی آنژلا ساکسن رئیس و اسطوره همه ایناست که دوستان حول محور اون شخصیت میچرخه و نژاد قهرمان از جنس آمریکاییه ! بلا استثنا تو فیلم های قهرمان محورشون از پرچم آمریکا استفاده میشه، در صورت به جرات به تحقیق یکی از اساتید معتبر سینمای ایران میتونم بگم که هیچ فیلم معتبر ایرانی که جهانی شده درش پرچم ایران دیده نشده ! بله اونا تو زیرلایه هزار و یک مفهوم استفاده میکنن برای اینکه کشورشون رو معتبر نشون بدن ! همه هم فکر میکنن آمریکا سرزمین موعوده !
دیروز ترامپ رفته انگلیس، برید ببینید چجوری ده ها هزار نفر از مردم انگلیس که به بیش از صد هزار نفر جمعیتشون بود از ورود ترامپ اعتراض کردن ! رئیس جمهور کشور رویایی !
بله ، سینمایی ما هیچ عزت و افتخاری از ما نشون نمیده، فقط بدبختی و نا امیدی هامون رو نشون میده ! عوض اینکه سینما بیاد الگو بسازه، معیار بسازه، قهرمان بسازه؛ پر فروشترین فیلم هامون میشن امثال آینه بغل و نهنگ عنبر و این چرت و پرتا و که به خاطر حضور یه ستاره بچه خوشگل و یه ستاره طنز، میلیاردی میفروشه !
ببخشید سرتونو درد اوردم
3 لایک
11 نظر
1397/04/23
آرمان عسگری
اصلا بات موافق نیستم به نظرم سینما باید برای بیان دردها و رنج ها استفاده بشه البته نه به صورت کامل ولی رسالت واقعی هنر اینه
اینیم که داری میگی هالیوود اینجوری هالیوود اونجوری به پیشینمون بر میگرده نمیدونم گریفیث(پدر هنر سینما)میشناسی یعنی جزء اولین کارگردانای سینمای جهانه اگه به کاراش نگا کنی میفهمی که چرا سینمای آمریکا(۹۰درصدش الآن این شکلیه)
در عوض اگه به تاریخ سینمای ایران نه تاریخ نمایش و نمایش نامه نویسی ایران نه تاریخ داستان نویسی و حتی عقبتر یعنی به قصه نویسی ایران یعنی کتابهایی مثل مسالک المحستین و کتاب احمد هم نگا کنی میبینی ما ایرانیا همیشه از مسائل اجتماعی و سیاسی میگفتیم
و البته اینم بدونیم که یک فیلم داستانی و روایی تبلیغ یک کشور نیست.
0 لایک
1397/04/23
آرمان عسگری
و البته شعر رو فراموش کردم
شما حتی شعر حافظم که نگاه کنی میبینی که نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی دور و برشم واکنش نشون میداده(نه به صورت صرف البته)بعد از مشروطم که شعر ما و فقط انتقادی بود)به قول مهدی اخوان:
قصه است این قصه،قصه درد است
شعر نیست این عیار مهر و کین و مرد و نامرد است
بی عیار و شعر محض خوب و عالی نیست
هیچ همچون پوچ عالی نیست
این گلیم تیره بختی هاست خیس خون داغ سهراب و سیاوشهاست روکش تابوت تختی هاست
0 لایک
1397/04/23
فریبا
منم کاملا با شما موافقم
شما اولین کسی بودید که علیه من گارد نگرفتید و با حرف من موافق بودید
0 لایک
1397/04/23
آرتاس منتیل
من در مورد ماهیت رسانه صحبت میکنم. استفاده ای که ازش میشه !
شده داستان رپ فارسی : رپ بندری، رپ 6 و 8 ، رپ 6 و 9 و ... هزار یک داستانی که سر رپ در اوردن ! رپ واسه ما نیست، واسه غرب بود، واسه سیاه پوستای آمریکایی و آفریقایی که برای اعتراض بود ! ما با فرهنگ خودمون تلفیق کردیم و گند زدیم بهش.
رسانه هم واسه ما نیست ! واسه غربه، آمریکا استاده رسانست ! ماهیت رسانه تزریق کردن حس امید به آینده و زندگیه در راستای رشد جامعه !
اصلا اصلا اصلا نمیگم که مشکلات مطرح نشه ! بشه ! ولی با تکنیک استفاده بشه ! مشکلات رو بگن، راه امید رو هم بگن نه اینکه چهره سیاه نشون بدن ک بیننده فقظ نا امید بشه ! خداوکیلی آرمان تو دوستت یه مشکلی داشته باشه, میری از غم و اندوه و مشکلاتش میگی ؟ که بیشتر ناراحت بشه و گریه کنه ؟ یا میری امید میدی بهش و قوت قلب میدی ؟ شما برو ببین قاتلی مثل کریس کایل که چیزی جز بچه و زن و جنازه رو تیر نزده تا رکورد کشتنش بره بالا، بعد هالیوود برای حمایت از غرور ملی و سیاست های خارجی کشورش میاد فیلم تک تیر انداز آمریکایی ( american sniper) رو میسازه و ببین چه با شکوه تو مراسم اسکار ازش تقدیر میشه و بهش جایزه میدن ! سینما یعنی این ! یعنی بچه کشتنه رو تو فیلم نشون بده ولی توجیه کنه !
تمام فیلم هایی که برچسپ سیاه نمایی بهشون میخوره، به نظر چه حس امیدی به بیننده تزریق کردن ؟ هیچ ! ابد و یک روز من چندین مرتبه با خانواده و اقوام و دوستانم دیدم و واکنش هاشونو بررسی کردم ! همه ناراحت شدن، ناراحتی توام با نا امیدی ! نه این نیست رسانه ! این سیاه نمایی محظه ! حتی تو اوج این وضعیت نا بسامان کشور ما هم، باز هم ملت کورسویی از امید دارن ولی به تصویر کشیده نمیشه .
2 لایک
1397/04/24
آرتاس منتیل
و از همه مهمتر میشه بگی چی تو این فیلم دیدی که 9 دادی ؟ خیلی واسم جالبه امتیازت
0 لایک
1397/04/24
آرمان عسگری
نکته اول این که دیدم دوبارم دیدم
نکته دوم بحث اینه که این فیلما رو کی میبینه؟به نظرت چند درصد از خانواده هایی که ابد و یک روزو دیدن عین خودشون بودنن؟بحث دقیقا نشدن دادنه باید نشون بدن
نکته بعدی گوشی لپ تاپ تبلت تلویزیون رادیو تلفن مال غربه برگردیم به عهد حجر؟
نمیدونم میدونی یا نه ولی موقع شروع شروع نمایشنامه نویسی در ایران ایرانیا نمایشنامه هارو ایرانیزه میکردن مام سینما رو ایرانیزه کردیم(موفق بودیم)(زیر بارم نمیرم که نبودیم) و بازم میگم فیلم داستانی و روایی تبلیغ یک کشور نیست
0 لایک
1397/04/24
آرمان عسگری
متوجه نشدم اشتباه جواب اون قسمت از سوالت رو دادم بازی میلاد کی مرام دکوپاژ نسبتا مناسب و البته موضوعی فوق العاده
0 لایک
1397/04/24
آرتاس منتیل
کلا اگه کاربر آی ام دی بی بوده باشی 9 تو سطح جهانی یعنی فوق العاده ! 10 هم ک یعنی شاهکار !
نمیدونم، بازم نظرت محترمه و موفق باشی جیگر :)
0 لایک
1397/04/25
آرمان عسگری
من هر فیلنو با خودش میسنجم من به کلی فیلم ۹ دادم که هیچکدون با هم برابر تیستن
0 لایک
1397/04/25
سهیل
هنر و رسانه اصلا نمیتونه محدود بشه به موضوعی خاص...همونطور که کتاب رمان عاشقانه داریم میتونیم رمان سیاسی یا فلسفی هم داشته باشیم...موسیقی هم همینطور....نقاشی /عکاسی/گرافیک و....
سینما هم همینطوره ...نمیشه گفت سینما وظیفش فلان کاره و باید در همان راستا گام برداره...
این که در ایران فیلم های زیادی از درد جامعه وجود داره میتونه یه انتقاد باشه ولی این انتقاد برمیگرده به خلآ وجود باقی فیلم ها نه ضعف چنین فیلم هایی...ولی با بند آخرتون در مورد وضعیت سینمای ایران موافقم. با تشکر.
0 لایک
1397/05/26
سید محمد موسوی
سلام.
آقا من اکثر قریب باتفاق ری ویو ها و نظراتت رو خوندم. شاهده خیلی از کری خونی و کل کل هات هم بودم. نمی دونم چندسالته ولی میدونم خطوط ذهنی مشخصی داری و با اینکه عقیده ت برات مهمه و خودت بدستش آوردی اما از حق هم عُدول نمیکنی و حرف راست رو میپذیری و دمت گرم.
اما یه چیزیو خیلی وقته میخوام بهت بگم.
ببین داش مرتضی؛ سوای محبوبیت یا منفور بودن ما انسانها در هر جامعه و اجتماعی، یه قانون نانوشته اما مهم و اساسی وجود داره که میگن "مارک توآین" گفته . فرقی نداره کی گفته. جمله درستیه بنظرم.
"بهتر است دهان خود را ببندید و ابله به نظر برسید

تا اینکه آن را باز کنید و همه تردیدها را از میان ببرید"

من از خود مهران مدیری هم شنیدم که میگفت:"توضیح دادن آدم رو در موضع ضعف قرار میده.هرچی بیشتر توضیح میدی،بیشتر بازنده به نظر میای."
نمیگم جواب کسی که باهات مخالفت میکنه رو نده. بده. اما اگر میبینی از بنیان باهم اختلاف دارید و این تفاوت نظراتتون خیلی بیخ داره، بیخیالش شو. خودتو خسته نکن جوون. ریلکس باش.
ببخشید زیاد شد. حرفی بود که حس میکنم باید میزدم :)
0 لایک
1398/01/31
یونس
سیاهنمایی !
سیاهنمایی!
سیاهنمایی!
میتونم از شما بپرسم که سیاه نمایی رو چی معنا میکنید؟؟
سخن های شما نشون میده که هر چیزی یا مشکلی که شما در اطراف و اطرافیانتون نمیبینید و داخل فیلم ها به نمایش گداشته میشه اسمشو میزارید سیاه نمایی!!
واقعا اینطور نیست !
شما فقط کافیه که به یه مشاور زنان صحبت کنی یا یکم تحقیق کنید بعد بعد میفهمید که سخنتون چقدر بی فکر زده شده و این موضوعیو که خانم میلانی درباره فیلم به نمایش گذاشتن سیاه نمایی نیست بلکه کوچک نمایی هست !!!
4 لایک
1397/04/21
آرمان عسگری
آقا به پیر به پیغمبر اینا سیاه نمایی نیست
2 لایک
1397/04/22
هیوجکمن
با یونس موافقم صد ها هزار نفر در کشور این مشکلات رو دارند فائزه خانم معلومه زیاد به اطرافتون دقت نمیکنید
2 لایک
1397/04/22
عسلی
فائزه جان من ادمای زیادی تو اطرافیان خودمو میشناسم که این اتفاقات تلخ(یا به قول شما سیاه نمایی)براشون پیش اومده
اینا سیاه نمایی نیستن،درد های جامعه ان.....
من تقریبا16 سالمه،دوستای هم سن خودم برام تعریف میکنن که هر روز دارن مورد ضرب و شتم پدر و برادرشون قرار میگیرن اونم تو این سن!!!چقدر بعد ها تو روحیشون تاثیر میگذاره.
باور کن این فیلم دور از واقعیت جامعه نیست و خواهش میکنم هیچ وقت دیگه به این فیلم ها نگو سیاه نمایی.
اخه چرا باید به درد های جامعه،به بدبختی های جامعه بگیم سیاه نمایی؟؟؟
0 لایک
1397/04/22
فریبا
من با نظر شما موافقم آقا یونس
موضوع خوبی برای فیلم انتخاب شده بود ، و شاید خانم میلانی اولین نفری باشند که به همچین موضوعی پرداختند و من اصلا از دیدن این فیلم پشیمون نیستم
و واقعا بعد از دیدن این فیلم متاثر شدم
شاید خوب نتونستم منظور حرفمو برسونم و استفاده از کلمه سیاهنمایی مناسب نبود و شاید بهتر بود به جای سیاهنمایی از کلمه بزرگنمایی استفاده میکردم
در ضمن شما که میگین چون خودم تو اطرافیانم این موضوع رو ندیم اسمشو میذارم سیاهنمایی خواهشا قضاوت نکنید
من خودم نویسندم و مطالعات زیادی درباره مسائل اجتماعی و حتی همین موضوع داشتم
الان هم دارم یه رمان مینویسم که داستانش جوریه که اونا یه حقیقت تلخ جامعه رو میگه که اتفاقا چند وقت بعد قضیه ای توی شبکه های مجازی لو رفت که به همون موضوع هم ربط داشت
خواهشا منو قضاوت نکنید
2 لایک
1397/04/22
فریبا
و اینکه نظر و عقیده هر آدمی یک چیز شخصیه و من نظر خودمو به عنوان یه بیننده گفتم
خواهشا به نظرات بقیه احترام بذارید
0 لایک
1397/04/22
فریبا
عسلی جان خیلی ناراحت شدم که گفتی دوستات مورد ضرب و شتم پدر و برادرشون قرار میگیرند ، امیدوارم که مشکلشون حل بشه
عسلی جان من وقتی از کلمه سیاهنمایی استفاده کردم قصد بدی یا توهین نداشتم و معنی این کلمه هم چیزی که شما فکر میکنید از نظر من نیست
من به بدبختی مردم توهین نکردم و به دردهاشون سیاهنمایی نگفتم بلکه برخی وقایع فیلم منظور من بود که بازم میگم فکر نکن سوتفاهم ایجاد شدو امیدوارم یه فرجی بشه و شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم
من اصلا با این فیلم و ساخت یه همچین فیلم هایی مخالف نیستم و امیدوارم بقیه دوستان هم اینقدر به من نتوپند و من هم بتونم بدون ایجاد سوتفاهم منظورمو برسونم که مثل الان همه اینجوری علیهم گارد نگیرند!!!!!!!
0 لایک
1397/04/22
عسلی
بله فائزه جان شما درست میگی.
شاید من درست متوجه منظورت نشدم:)
0 لایک
1397/04/22
آرمان پویا
یونس خاک بر سرت که اینقدر افکار فمنیستی و مرد تسیز داری.
متاسفم واسه اون افکار مسخرت.
بیا کفش های زنان محله ما رو هم حسابی لیس بزن.
شایدم یه دختر هستی که با اسم پسر اومده و میخاد ما مردها رو حسابی تخریب و تحقیر کنه
1 لایک
1401/02/24
ثنا اسمعیلی
شما فیلم بد از تهمینه میلانی نمیتونی ببینی افتخار میکنم به زنان این سرزمین
1 لایک
0 نظر
1397/04/11
آنیتا جونی ماهور الوند واقعا در این فیلم درخشیدند و سرال پر معنایی بود و من هم دوست داشتم
0 لایک
0 نظر
1397/04/05
پریا
عالیه
یه فیلم واقعا خوب
خداییش میلاد کی مرام عالی بازی میکنه
1 لایک
0 نظر
1397/03/29
جوادی
آقای «محمد بوزار» 7 هفته قبل نوشته اند:
«این فیلم فقط درد ادمایی رو بیان میکنه که به این نوع گرفتاریها دچارند صرفا به این معنی نیست که همه مرد ها رو یجور نشون دادن».

جناب آقای محمد بوزار!
حرف شما کاملا درست و منطقی است، یک فیلم ساخته شده که فلان دغدغه رو مشکل رو بیان میکنه و هیچ اشکالی هم نداره ... چون بالاخره یکی از مشکلات و دغدغه های جامعه است.

اما سوال و اشکال اینجاست که:
اگر تعداد این فیلمها خیلی زیاد باشه، در ذهن مخاطب چه ذهنیتی بوجود میاد؟ (ضمن اینکه باید توجه کنیم معمولا در این فیلمها شدیدترین حالت اون مشکل بیان میشه).

فعلا نمیخوام وارد بحث فمینیسم و تایید یا رد اون بشم، بلکه میخوام بگم حرف من درباره همه موضوعاته (اعم از حقوق زنان و دیگر دغدغه های جامعه) که این حرف رو در قالب یک مثال ساده بیان میکنم:
صفحه ی سفیدی داریم که بخشهایی از اون خاکستری و سیاه است. اگر فیلمبرداری یا عکس برداری از این صفحه به گونه ای انجام بگیره که فقط نقاط سیاه نمایش داده بشه، کسی که دید جامعی از اون صفحه نداره و نمیدونه درصد نقاط سیاه و خاکستری نسبت به کل صفحه چقدر است، چه ذهنیتی از اون صفحه پیدا میکنه؟

بسیاری از فیلم های ایرانی به «صفحه ی جامعه ایران» می پردازند ولی متاسفانه درصد بالایی از اونها فقط بر روی نقاط سیاه و خاکستری متمرکز می شوند که به مرور زمان این مساله باعث ایجاد ذهنیت نادرست در مخاطبین میشه.

وقتی منِ مخاطب می بینم اکثر فیلمهای یک خانم یا آقا اینگونه به موضوعات پرداخته، حق دارم نسبت به اون شخص و فیلمهایش حس خوبی نداشته باشم و ضمنا دغدغه های مطرح شده رو به راحتی نپذیرم.
1 لایک
1 نظر
1397/03/25
آرتاس منتیل
جالب بود صحبت هاتون
0 لایک
1397/03/27
امیر
عالی
0 لایک
0 نظر
1397/03/25
سهیل
مگه فیلمی است که تهمینه میلانی ساخته باشه و عالی و آموزنده نباشه؟
عالی....
2 لایک
0 نظر
1397/03/24
علیرضا
عالی
0 لایک
0 نظر
1397/03/23
آرتاس منتیل
احسنت خیلی قوی گفتی
0 لایک
1397/03/19
فاطمه نژاده
بیشتر جذابیت این فیلم به خاطر بازی درجه یک خانم الوند بود من از فیلمش لذت بردم که در سینما دیدم
1 لایک
0 نظر
1397/03/11
کیمیا زیباااااا
0 لایک
0 نظر
1397/03/11
عسلی
قشنگ بود چقدر هم خوب بازی کردن
0 لایک
0 نظر
1397/03/08
کتی یکی از بهترین فیلمای تاریخ سینمای ایرانه .مشکل تعداد زیادی از خانومای ایران رو به تصویر میکشه
1 لایک
0 نظر
1397/03/07
تیز هوش فیلم پر ملات وداستان خوبی داشت ولی پایان داستان به شدت نا امید کننده بود
0 لایک
0 نظر
1397/03/03
مریم فیلم خیلی خوبی بود
0 لایک
0 نظر
1397/02/29
فاطمه♡♡
خوب بود
0 لایک
0 نظر
1397/02/25
مایکل اسکوفیلد
بی سرته با اسم چرت در کل مزخرف
0 لایک
0 نظر
1397/02/25
رزا رزاقی
به نظر من که خیلی خیلی فیلم خوبی بود. عالی👌👌👌👏👏👏🌷🌷🌷
1 لایک
0 نظر
1397/02/24
آلیسا ببخشید کسی فهمید تهش چی شدٔ؛؟
0 لایک
4 نظر
1397/02/23
آرمان عسگری
سیا مرد ملی زنده موند
1 لایک
1397/02/23
آلیسا
ولی من فکر کنم بعد از قرص، ملی هم مرد
0 لایک
1397/02/25
سارا:-\
نه دیگه،اخرش ملی رو نشون داد که رو تخته بیمارستان بود،یعنی نجات پیدا کرد و زنده موند
1 لایک
1397/03/02
کیانا
دراین سبک از فیلم پایان مهم نیست موضوع مورد بحث رویداد های فیلمه .
1 لایک
1397/03/10
❤میثم❤
خیلیا میگن ملی از دنیا رفت. ولی من میگم آخرش زنده موند
0 لایک
0 نظر
1397/02/22
پارمیدا فیلم قابل قبولی بود اما آخرش بسیار مبهم تموم شد😑

0 لایک
0 نظر
1397/02/22
❤میثم❤
سیامک فک کنم مرد. آقای رئیسی هم یجورایی مدد کار برای حقوق زنان بود
1 لایک
1397/02/22
طاها مزینانی
عالی بازی خانم الوند و آقای کی مرام عالی بود
3 لایک
0 نظر
1397/02/20
امیر رضا کسی نمیدونه باید از کجا باید فهمید که چه فیلمی کی به نمایش خانگی میاد
1 لایک
1 نظر
1397/02/20
آرمان عسگری
سایت
cooldownload
0 لایک
1397/02/20
امیررضا مقدس فیلم خوبیه. راضی کننده بود
0 لایک
0 نظر
1397/02/18
وروجک
به ماهواره اشاره شد اما موضوع اصلی فیلم خشونت خانگی بود دیگه
3 لایک
0 نظر
1397/02/18
حمید خسروی
بدنبودولی خیلی اغراق داشت
0 لایک
0 نظر
1397/02/13
میریام
قشنگ بود،واقعیت جامعه رونشون میداد
2 لایک
0 نظر
1397/02/09
سارا:-\
خیلی خوب بود،بازیگراش واقعا عالی بازی کردن.
موضوعش هم خیلی جالب بود و هم یکی از تلخ ترین واقعیت ها بود
2 لایک
0 نظر
1397/02/08
فیلم بین
خوب
1 لایک
0 نظر
1397/02/08
❤کیمیا❤ عالی و دغدغه منددددد
2 لایک
0 نظر
1397/02/07
علیرضا خوب
1 لایک
0 نظر
1397/02/07
سیاوش هدایت پور
این یک ستاره هم زیادشه
0 لایک
0 نظر
1397/02/06
عباس
بسیار خوب بود مخصوصا از جنبه سوژه بسیار سوژه خوبی داشت
1 لایک
0 نظر
1397/02/06
ترلان علیدوستی عااااااااالی بوووووود
1 لایک
0 نظر
1397/02/06
عسل خیلی جالب بود
1 لایک
0 نظر
1397/02/06
آرمان عسگری
عالی بود هر چی بگم کم گفتم بازی ماهور الوند خوب و بازی میلاد کی مرام عالی بود
این فیلم از حقدق زنان دفاع میکنه ولی به هیچ عنوان فمنیستی نیست
1 لایک
1 نظر
1397/02/06
وروجک
👍👍👍
1 لایک
1397/02/06
محمد بوزار من از صد نمره میتونم صد بدم به این فیلم
0 لایک
0 نظر
1397/02/05
محمد بوزار خانم تهمینه میلانی نمونه یک کارگردان تمام عیار هستند واقعا دست مریزاد به شما خانم میلانی
1 لایک
0 نظر
1397/02/05
........... خانم میلانی خسته نباشید
بهترین فیلمی بود که در طول عمرم دیدم
بسیار نکات آموزنده داشت
0 لایک
0 نظر
1397/02/05
ثنا اسمعیلی
واقعا باید به خانم میلانی تبریک گفت بسیار عالی و مخصوصا یه خسته نباشید ویژه به آقای کی مرام با این بازی واقعا فوق العاده
1 لایک
0 نظر
1397/02/05
وروجک
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
0 لایک
0 نظر
1397/02/04
سیاوش هدایت پور
تهمینه میلانی چقدر داره تکراری میشه فقط فیلم دو زن خوب بود
0 لایک
0 نظر
1397/02/03
فیلم بین
سه شنبه در شبکه نمایش خانگی
0 لایک
0 نظر
1397/02/03
طناز کیان افشار براتون متاسفم آقای جامعی
2 لایک
0 نظر
1396/10/13
وروجک
آقای مسجدجامعی چرا برای بار دوم بعد از مدت ها بازم نظراتتون رو (که برای من قابل احترامه اما باهاشون مخالفم) ثبت میکنید؟؟
1 لایک
0 نظر
1396/10/12
علیرضا مسجدجامعی
خداوند همه موجودات و حتی نباتات رو از جفت آفریده ؛ یعنی نر و ماده - یا زن و مرد !
و دیده نشدن یا سیاه نشان دادن هر یک از این جفت کاری عبس ، بیهوده و غیر ممکن است . خانم میلانی ناکارآمدی خودش رو در این چند (به اصطلاح) فیلم خود نشان داده و بنظر من تنها ، کسی که از کودکی دچار سرکوب شخصیتی و خشم و آزار روحی و جسمی و ... قرار گرفته باشد میتواند دنیا را اینگونه سیاه ببیند و همه ی مردان را سیاه و غیر منطقی و جبار جلوه دهد . خانم میلانی حتما از مردان خانواده و روستای خودش (یعنی میلان در اطراف تبریز) آزار های جدی و عمیقی دیده و حالا به دنبال برپا کردن پرچم کهنه و پاره پاره (فمنیسم) که در روزگاری گروهی از زنان و مردان اروپایی آن را علم کرده بودند و بعد به زمینش انداخته بودند است . نهضت پوسیده ای که حالا منسوخ شده و آنهایی هم که روزگاری زیر این پرچم سینه میزنند ، سعی دارند که سابقه خود را پاک کنند !
خانم میلانی بنظر من ، خود یک زن آزار دیده و قربانی این نابهنجاری هاست که میتواند دنیا را تا این حد متعصب ، بی منطق و سیاه و خاکستری ببیند و تا این حد مردان (به اصطلاح) فیلمهایش را هم سیاه و خاکستری جلوه دهد !!!
در یک جمله ، او یک (نا کارگردان) است ...
1 لایک
1 نظر
1396/10/12
محمد بوزار
اقای مسجد جامعی چرا اینقد تلخ میگین بهتر نیست این زیبایی که در کلمات بکار میبرید رو با نرمش بهتری ازش استفاده کنید ؟ شما معلومه خیلی پخته و باسواد هستین ولی در نقدتون حوری ببینید که این فیلم فقط درد ادمایی رو بیان میکنه که به این نوع گرفتاریها دچارند صرفا به این معنی نیست که همه مرد ها رو یجور نشون دادن .بازم میگم شما خوب حرف میزنید و خیلی باسواد هستین
0 لایک
1397/02/05
مشاهده بررسی‌های بیشتر