به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
به گزارش منظوم؛ مرجع سینما و تلویزیون ایران، تبلیغات سلبریتی ها، از طرف دیگر، زمینههای شغلیِ سلبریتیساز، معمولا عمر و دوام زیاد و تضمینشدهای ندارند؛ پس عجیب نیست یک بازیگر از منبع درآمد سهلالوصولی مثل تبلیغات به سادگی نگذرد، یک فوتبالیست دلش بخواهد از شهرتِ بهسختی بهدستآمدهاش بهراحتی پول دربیاورد و یک خواننده با آمدن روی بیلبوردهای سطح شهر، بیشتر پیش چشم مخاطبانش باشد.
در ادامه بخش اول این پرونده به هنرمندانی که قدم در عرصه تبلیغات گذاشته اند می پردازیم:
چاینوشها
تا همین چند وقت پیش در بزرگراهها میشد به وفور رضا کیانیان را دید که یک فنجان دمنوش در دست گرفته و در کنار سری محصولات این برند دمنوش گیاهی ایستاده است. این حضور تبلیغاتی که نخستین حضور کیانیان در این حیطه بود، برخلاف انتظار با مخالفتهایی مواجه شد، اما کیانیان مثل همیشه با نوشتهها و گفتههای مفصلی عنوان کرد که این یک اتفاق مرسوم در دنیاست و بازیگر ایرانی نباید به دلیل یکسری موهومات از این امکان محروم شود.
کیانیان البته تنها بازیگری نبود که نوشیدنیهای گیاهی را تبلیغ میکرد. پیش از او یک دوره نهچندان طولانی مهران مدیری هم در این زمینه طبعآزمایی کرد و تصاویرش در بیلبوردهای شهری درحالیکه یک برند چای ایرانی را تبلیغ میکرد، هنوز از یادها نرفته است.
پیش از بهاره رهنما سلبریتیهای دیگری نیز بودند که عطرهایی با رایحه مخصوص آنها به بازار عرضه شده است. با نمونههای خارجی کاری نداریم؛ که هم نمونه بسیار است و هم اینکه شرایطشان کاملا متفاوت با این مرزوبوم. ما فقط نگاه انداختهایم به چهار سوپراستار دنیای عطر و ادکلن...
هدیه تهرانی
عطر «همیشه عشق» با نام هدیه تهرانی، عطری است زنانه با رایحهای قوی و صمیمی، مطبوع و دلپذیر ولی حقیقی و ملموس که سال ٨٨ با قیمتی مناسب وارد بازار شد و با گذشت ٩سال قیمت این عطر از ٣٠هزار تومان به ٦٠هزار تومان افزایش یافت. تولیدکننده این عطر، کمپانی Robertet در فرانسه است. این کمپانی در مسیر توسعه خود با شانل و گوچی نیز همکاری داشته است. این کمپانی عطرسازی که در دنیا به تولید عطرهای مختلف با نام بازیگران مشهور است، تاکنون عطرهای زیادی با نام هنرمندان مشهور ساخته و عرضه کرده است. البته این عطرها بهندرت در فروشگاههای معتبر اما به صورت آنلاین قابل دسترسی است.
لیلا اوتادی
پس از هدیه تهرانی، لیلا اوتادی از دیگر کسانی بود که سال ٩٤ در روز تولدش اعلام کرد بهزودی عطری با نام او روانه بازار میشود. او در اینستاگرام خود اینگونه نوشته بود: «خوشحالم در روز تولدم به اطلاعتون برسونم که یکسال پیش از طرف کمپانی «تمپتیشن» تولیدکننده عطر در فرانسه و امارات با من تماس گرفتن و پس از مذاکراتی که با نماینده خاورمیانه کمپانی داشتیم، پیشنهادشون برای تولید عطری به نام من برای طرفداران عزیزم رو پذیرفتم، اینکه پروسه پیشتولید و تولید عطرها با دو رایحه کاملا متفاوت و دیزاین جذاب یکسال به طول انجامید، حساسیت من برای هرچه بهتر شدن عطرها و دقت نظر و جلسات متمادی با شرکت بود، کمپانی محترم درصدد است پس از اطلاعرسانی به شما عزیزان به زودی این دو عطر رو در بازار امارات و سپس ایران و کشورهای همسایه در دسترس شما خوبان قرار بدن. امیدوارم حاصل زحمات این دوستان عزیز رو دوست داشته باشین. دوستتون دارم.»
لیلا حاتمی
پس از هدیه تهرانی و لیلا اوتادی عطر و ادکلنی با نام Teheran و برند لیلا حاتمی معرفی شد. شرکت تولیدکننده عطر و ادکلن پارفم Parfum این عطر را تولید کرده است. البته این عطر تنها در فرانسه رونمایی شده و تاکنون در ایران رونمایی نشده، اما آنچه در سایتها موجود است، قیمت این عطر و ادکلن نزدیک به ٤٠٠هزار تومان است. البته به گفته بهاره رهنما، بازیگری که بهتازگی از عطر و ادکلنهایی با نام خود رونمایی کرده، قیمت عطر و ادکلن Teheran لیلا حاتمی بیش از یکمیلیون تومان است.
بهنوش بختیاری
زیاد دور نشدهایم از آن اتفاق عجیب. روزی را میگویم که تبلیغی در رسانههای مجازی منتشر شد که بازیگرش بهنوش بختیاری بود که داشت عطری را تبلیغ میکرد و البته از نظر ایده و اجرا این تبلیغ چنان ضعیف و عجیب بود که در کوتاه زمانی تبدیل شد به شوخی اول فضای مجازی. هنوز سیل عطر در مغازه ادکلنفروشی پیش چشممان است؛ درحالیکه بهنوش هم آن وسط در مغازه دراز کشیده بود.
بهنوش بختیاری البته پیش از این، دوران تبلیغاتی موفقی را پشت سر گذاشته بود. او که سفیر یک برند محصولات چرمی بود و تصاویر بیشماری از او درحال تبلیغ کیف و کفش به یاد داریم؛ در صفحه اینستاگرام پرفالوورش هم در این حیطه دست پری دارد و انواع و اقسام محصولات و برندها را معرفی و تبلیغ میکند.
سلبریتیها و تبلیغات امروزی
حالا که ممنوعیت حضور چهرهها در تبلیغات منتفی شدهاست، بازیگرها و خوانندههاو ورزشکارها همه جا هستند؛ روی بیلبوردهای شهر، توی تیزرهای تلویزیونی،پشت ویترین مغازهها، روی بروشورها و مجلهها و هرجایی که محصولی برای فروش وجود داشتهباشد.
چهرههایی که اینروزها زیاد میبینیم شان زوج بانمک «ولدبیگی» و «فلاح» هستند که در آگهیتلویزیونی یک روغن بازی میکنند، «رضا کیانیان» و «سیروان خسروی» که اگر توی خیابان سرتان را بلند کنید بهتان دمنوش و آبمیوه تعارف میکنند و «بهنوش بختیاری» که کمتر چیزی است که برایش تبلیغ نکرده باشد.
«محمدرضا گلزار» و «پژمان بازغی» هم هنرپیشههای دیگری هستند که به تازگی به هیچپیشنهاد تبلیغی دست رد نمیزنند؛ ویدئوی تبلیغاتی گلزار برای یک آبمیوه پاکتیو بازی بازغی در تیزر تلویزیونی یک آژانس مسافرتی را حتما دیدهاید.
آنهایی که در فضای مجازی اوقات زیادی را سر میکنند قطعا با تصاویر مهناز افشار که دارد یک برند ساعت خارجی را تبلیغ میکند، برخورد کردهاند. این بازیگر البته سابقه تبلیغ پوشک بچه را هم دارد.
امیرعلی دانایی را هم احتمالا به یاد دارید که با آن لبخند گَل و گشادش یک زمانی خمیردندان تبلیغ میکرد.
این که بازار تبلیغاتی سلبریتیها چنان گسترده بوده که ایرج نوذری هم یک زمانی مدل تبلیغاتی بوده؛ از عجایب این حیطه است. بله؛ او زمانی یک برند فرش را تبلیغ کرده است.
یادتان هست تصاویر حمید گودرزی را که یک برند مبلمان را تبلیغ میکرد؟ الان کسی از حمید گودرزی خبر دارد؟
شاید یکی از عجیبترین این تبلیغات، حضور «امیرعلی نبویان» در تلویزیون است که او را بیشتر بهعنوان نویسنده میشناسیم و این روزها بین دو نیمه فوتبال برای مسابقه های پیامکی تبلیغ میکند.
آخرین اخبار، رویدادها و حواشی روز سینما، تلویزیون، بازیگران و هنرمندان ایران را در صفحهی اخبار منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران میتوانید دنبال کنید.
واقعا اطلاعات خاص و تخصصی به آدم میده که به خودم میبالم از دونستنشون