دارکوب

‏دارکوب‏ (1396)
‏Axing‏

7
رای شما:
0/10
بر اساس رای 749 کاربر
درام
اکران شده در 1397/04/06

خلاصه داستان فیلم سینمایی دارکوب
هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت می‌بری اما اون درها رو بسته و تنهایی رو جای تو انتخاب کرده… هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی تنها شدی. عزیزانت رو می‌بینی و دوستشون داری ولی همه تو رو انکار می‌کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایی باتلاقه…

برنده 2 و نامزد 10 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
79 امین اثر از 50 فیلم برتر منظوم
آهنگ تیتراژ فیلم دارکوب
پخش آنلاین موزیک
دانلود آهنگ

همیشه یکی هست

آهنگ تیتراژ دارکوب با صدای محمد معتمدی
بهزاد وفاخواه: «دارکوب» در کارنامه شخصی بهروز شعیبی هم یک‌قدم رو به عقب است. شعیبی هم می‌خواهد یک فیلم‌ساز عادی باشد مثل بقیه فیلم‌سازهای سینمای بدنه ایران.
کاوه قادری: بهروز شعیبی، «ضدمؤلف» خوبی نیست؛ حتی «تکنسین» خوبی هم نیست؛ حداقل به این معنا که قادر نیست درام سازی‌های نوعاً متفاوت با کیفیتی بایسته داشته باشد.
بهروز انوار: فیلم دارکوب از حیث مفهوم و جهان بینی فیلم‌های مهم و قابل بحث سینمای امسال است. فیلمی که سعی می‌کند در کنار یک قصه رمانتیک و احساسی حقایق تلخی از جامعه امروز را به مخاطبان و سیاستمداران نشان دهد.
محسن ظهرابی: همه مشکلات در فیلم‌های اجتماعی و واقع‌گرایی همچون دارکوب که تعدادشان کم هم نیست همان پاسخ نداشتن برای این سوال است که این فیلم بر چه مخاطبی چه اثری خواهد گذاشت و در راستای این اثرگذاری از چه لوازمی بهره برده است؟ از این منظر فیلم دارکوب نمره قبولی نمی‌گیرد و شعیبی فیلم به فیلم در حال پسرفت است.
«جمشید هاشم‌پور» برای بازی در فیلم سینمایی «دارکوب»، برنده جایزه سیمرغ «بهترین بازیگر مرد نقش مکمل» در جشنواره «فجر 36» شد.
«سارا بهرامی» برای بازی در فیلم سینمایی «دارکوب»، برنده جایزه سیمرغ «بهترین بازیگر زن نقش اول» در جشنواره «فجر 36» شد.
فیلم‌های سینمایی برتر جشنواره فجر؛ «دارکوب»، «جشن دلتنگی»، «مغزهای کوچک زنگ زده»، «اتاق تاریک»، «کار کثیف»، به‌عنوان فیلم‌هایی با محور پیشگیری از جرم توسط «قوه قضاییه»، معرفی شدند.
که «لادن ژاله‌وند»، «روح الله حجازی»، «علی قائم‌مقامی»، «محمود رضوی»، «بهروز شعیبی»، «سعید سعدی»، «هومن سیدی»، «پدرام شریفی» و «خسرو معصومی» از سوی هیات داوران پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تقدیر شدند.
سوتی های فیلم دارکوب (0 سوتی)
هر کس چیزی برای ترک نکردن دارد...
جزئیات بیشتر از فیلم دارکوب
محصول: موسسه سینمایی سیمای مهر
پخش کننده: موسسه سینمایی سیمای مهر
میزان فروش: 2،161،790،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم دارکوب (از مجموع 86 رای)

ارزش تماشا
8.7
خوش ساخت
8.2
بازیگری
8.6
خلاقانه
6.1
محتوای مناسب
8
تفکربرانگیز
6.7
مناسب خانواده‌
6.2
مناسب کودکان
1.9
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم دارکوب (136 بررسی)
سروش خب بد
0 لایک
0 نظر
1398/09/07
بهیاد بهمنی سارا بهرامی ترکوند
0 لایک
0 نظر
1398/07/01
رضا نظری فیلم خوب اما فیلمبرداری خیلی ضعیف
0 لایک
0 نظر
1398/05/10
پرسا صادقی
همه ی بازی ها عالی بود
فیلم هم خیلی قشنگ بود
خوشم اومد در کل از همه چی
2 لایک
0 نظر
1398/05/03
راستان
فیلم خوبی بود
نمایی که کارگردان از فقر و مناطق فقیر داشت نمای جالبی بود
1 لایک
0 نظر
1398/05/03
رویا
سارا بهرامی عالی بود
کارگردانی متوسط
موضوع تکراری
در کل متوسط
1 لایک
1 نظر
1398/05/02
راد شهبازی
بازی سارا بهرامی که بسیار نمایشی بود و حتی انتظارات بسیاری از بازیگر کم تپق و مستعد فیلم های "ایتالیا ایتالیا" و "من دیه‌گو مارادونا هستم" و "کوچه چهل و یکم" با بازی های یکدست و قابل باور ... نه به تو زق زنی و بی کنترل بودن این فیلم ؛ آن هم تنها برای دریافت سیمرغ بهترین بازیگر زن ... اگر سارا بهرامی با همچنین نقشی حتی با بازی بسیار بدتر از اینها سیمرغ نگیرد ؛ کی بگیرد ! باران کوثری پرحشیه در فیلم انتقادی "عرق سرد"
1 لایک
1398/05/02
سید محمد موسوی
سلام.
بنظرم کمی با سختگیری به این فیلم نگاه می کنی. شاید فُرم موردنظرِت در فیلم دیده نمیشه. اما میشه این عدم تشکیل فُرمِ زیبا رو به محتویِ کمتر پرداخته شده فیلم بخشید. بهرحال ساخت فیلم درباره موضوع جذاب و گیرایِ اعتیاد خیلی سخته. از اون سخت تر ساخت فیلم درباره زنانِ معتاده. اونم در ایران با اینهمه گیر و گرفتاریِ الکی و سانسور و ممیزی. یه کم به دیده اغماض بهش نگاه کن. اونوقت میبینی که فیلمِ تأثیر برانگیزی بود :)
2 لایک
1398/01/19
راد شهبازی
بله موافقم ! این فیلم چیزی نبود که از بهروز شعیبی پس از سیانور و دهلیز انتظار می‌رفت...
0 لایک
1398/01/19
آرتاس منتیل
واقعا باورم نمیشه به دارکوب هم 8 دادید به اکسیدان هم 8 دادید !
0 لایک
1397/12/03
آنام
درسته موضوع فیلم تکراری بود اما برای اعتیاد بر زندگی را آنقدر عمیق که دیگر نتونی مادر باشی یا به بچه بگی مادرشی
0 لایک
0 نظر
1397/11/07
مهدی مهربان
متاسفانه داستان یا قصه خوب از آب درنیامده بود و فقط بازیگری ها عالی بودند.
0 لایک
1 نظر
1397/11/02
آرتاس منتیل
اتفاقا با قهرمان محوری یا پایان سفید خوبش به نظرم خوب بود .
0 لایک
1397/11/06
علی فیلم بین
فیلم قصه تازه ای نداره ولی مخاطب تا پایان پیگیر ماجراست! کم تر کسی دارکوب رو بدون اینکه به پایان برسه رها میکنه. ولی درباره ی اینکه چرا دارکوب اثر خیره کننده ای از آب در نیومده میشه صحبت کرد.
دارکوب سوژه اش رو خوب میشناسه و به جای بسط دادن اش به طور خلاقانه، به عمق سوژه ی خودش نفوذ میکنه. دارکوب نشان دادن زندگی و وضعیت معتاد ها رو به یک داستان قصه گو و پرکشش ترجیح میده. مهسای معتاد قصه ی ما بیش تر بهانه است! بهانه ای برای نشان دادن زندگی هم قشر هاش.
مهسا با هنرنمایی خیره کننده سارا بهرامی یکسری ابهام هایی در شخصیت اش هست که تا پایان فیلم رفع نمیشه. مثل رفتن مهسا. اینکه واقعا چطوری مهسا از زندگی روزبه رفت؟ در اواخر فیلم، در یک فلش بک مهسا رو می بینیم که با بچه اش توی ماشینه و سعی داره ساکت اش کنه چون نمی تونه بهش شیر بده این سکانس کامل کننده ی کدوم حرف فیلمه؟ مکمل کدوم پازله؟ در طی فیلم برای ایجاد یک حس همزاد پنداری لحظه ای می بینیم که مهسا معتاد بودن خودش رو به مردن بچه اش ربط میده ولی این قضیه برای ما باز نمیشه. چرا مهسا فکر میکرده بچه رو از دست داده؟
شخصیت روزبه هم سمپاتی مخاطب رو جلب میکنه. به خاطر فشار هایی که از طرف زندگی اش و نیلوفر بهش وارده.
بازی های فیلم در سطح خوب و کارگردان هم که چند سالی میشه که دغدغه مند بودن خودش رو به اثبات رسونده.
3 لایک
0 نظر
1397/10/16
رادین
با قسمت هاشم پور خیلی موافقم
1 لایک
1397/09/27
علی فیلم بین
سیمرغ جمشید هاشم پور در اصل ادای دین به عمر بازیگری اش بوده نه به خاطر بازی اش توی دارکوب.
1 لایک
1397/10/06
علی
معمولی بود نه خیلی قشنگ بود نه خیلی بد ، یه موضوع اجتماعی تکراری
0 لایک
0 نظر
1397/09/14
فریبا
خوشحالم بعد از اینکه اومد شبکه خانگی امتیازش بالاتر رفت ....
0 لایک
0 نظر
1397/09/07
علی رضامحمد جانپور عالی بود
1 لایک
2 نظر
1397/09/06
مجتبی
اخه کجای فیلم عالی بود بابا...
1 لایک
1397/09/10
آنام
تو برو ببین
0 لایک
1397/11/01
آرتاس منتیل
سلام محمد جان ! چقدر خوب نوشتی !
دقیقا شعیبی خیبی خاکی میسازه ! در عین حال که خاکی میساازه، خیلی با پرستیژ و تو پر میسازه !
1 لایک
1397/09/03
سید محمد موسوی
سلام.
ممنونم از لطفت.
دقیقاً همینطوره.
من فیلمسازی و بازیش رو دوست دارم.
0 لایک
1397/09/25
علیرضا رخشانی خامنه
سلام.فیلم قابل تحسینی بود.یک فیلمنامه منسجم که مخاطبو با خودش تا آخر همراه میکنه و با پایانی نو و عاشقانه این کار زیبا رو تکمیل میکنه.چی میشد ی دیپلم افتخار خشک خالی از طرف جشنواره فجر داده میشد تا این فیلم به این خوبی دست خالی جشنواره رو ترک نمیکرد.بازی گیری فوق العاده بهروز شعیبی از بازیگران.و بازی عالی تمامی بازیگران مخصوصا بازیگر کودک(گلی فیلم) و نقش آفرینی درجه یک سارا بهرامی.شعیبی در بازیگیری از کودک عالییه.اون از امیرعلی دهلیز و اینم از گلی دارکوب خیلی ناز و بامزه و پرحس ونسبت به سنش عالیییی.بنظر من باید نامزد سیمرغ میشد یا حداقل دیپلم افتخار میگرفت.بازی همگیشون خیلی ملموس بود و فیلم های شعیبی همگی دارای شخصیت خاص خودشون هستند.این فیلم ها باعث هویت بخشیدن به سینمای ایران و لایق جشنواره بزرگی چون فجر هستند.وقتی چند فیلم خوب و لایق جایزه در جشنواره هست چه اشکالی داره تو بعضی بخش ها چندتا جایزه داده بشه.
3 لایک
1 نظر
1397/08/29
سید سجاد امیری
بسیار عالی
1 لایک
1397/09/13
ک-ش
یا باید به خودمون شک کنیم یا به فیلم یا به داوران جشنواره،فیلمی که پر از ضعف کارگردانی و بازیه چطور مورد توجه داوران قرار گرفته این فیلم رو مقایسه نمی کنم با فیلم های دیگه اما وقتی آقای هاشم پور جایزه گرفت در حقیقت بیشتر از اینکه تشویق بشه،توهین بود به ایشون اون هم توهینی بزرگ چرا که بازی هایی درخشان از ایشون در سال های قبل دیده نشده و بازی نه چندان زیاد ایشون اون هم در حد سکانس هایی کمتر از انگشتان یک دست چطور مستحق دریافت جایزه می شه؟؟؟مادری که به شیشه اعتیاد داره،فرزندش رو رها می کنه،همسرش ازش طلاق می گیره اما معلوم نیست در چه دادگاهی و چطور که از بچه حرفی به میان نمیاد؟؟؟معتاد به شیشه بیش از اندازه گرایش به مصرف مایعات مخصوصاً آب داره،صورت و بدن خشک می شه اما حتی این اعتیاد به شیشه انگار اصلاً نیست و تنها در حد یه نشان دادن کوچیک در دو قسمتی از فیلم هست،شخصیتی که انگار بزن بهادر و یکه بزنی هست برا خودش و با وجود اعتیاد هیچ ضعفی نداره اما شخصیت های سالم فیلم همه درمانده و بیچاره و گاهاً بی نهایت عصبی و خودخواه و خودمحور که همه چیز رو فدای خواسته های خودشون می کنن اما با حرفاشون توجیه می کنن کارشون رو،البته قیاس درست نیست اما باید اشاره کنم به فیلم عصریخبندان و بازی خانم کرامتی در فیلم ایشون شخصیتی رو بازی می کنن که بیشتر و نزدیکتر به افراد معتاد به شیشه هست و بازیشون قابل لمس تر هست،سخن طولانی شد هر چند هنوزم حرف دارم برای بیان در کل ضمن خسته نباشید به همه عوامل فیلم از آقای شعیبی انتظار بیشتری داشتم.
3 لایک
0 نظر
1397/08/27
رادین
خیلی قشنگ بود فیلمش
0 لایک
0 نظر
1397/08/25
آرتاس منتیل
حامد جان اشتباه نمیکنی ؟ به نظرم یکی از نقاط قوت فیلم بهترین انتخاب بازیگراشه !
دقیقا امین حیایی همونیه که باید باشه ! یه آدم حسابی که میتونه عوضی هم باشه ! میمیک صورتش خیلی مناسبه واسه این نقش ! اصلا این فیلم واسه بازیگراش دقیقا جایزه گرفت ! چطور این حرفو میزنی ! سارا بهرامی برنده بهترین نقش اول زن شد، که دقیقا مهناز افشار نامزد همین جایزه بود فکر کنم برای اولین باره که 2 زن برای یک جایزه از یک فیلم کاندید میشن !
در مورد انتخاب جمشید هاشم پور موافقم ولی اصلا نقش فوق العاده نبود ! یعنی در حد سیمرغ نبود ولی در هر صورت جایزه نقش مکمل مرد هم گرفته ! امین حیایی هم ک نظرمو گفتم !
نگار عابدی هم که واسه نقش مکمل زن کاندید بود !
کلا از 22 تا کاندید بازیگری نقش اول و مکمل زن و مرد، 4 تاش از دارکوب نامزد شده و 2تا سیمرغ گرفتن ! واقعا انتخاب بازیگران بد بوده؟
1 لایک
1397/08/24
سید
به نظر من جمشید هاشم پور اصلا نباید کاندید می شد!!!
بازی خای درخشان نوید پور فرج و فرهاد اصلانی به نظرم نباید اجازه می دادند که حتی جمشید هاشم پور کاندید شه!
فکر منم جمع دیالوگ هاش به بیستا هم نرسید
کلا در حق مغز ها خیلی بد کردن
0 لایک
1397/08/25
آرتاس منتیل
این نظر شما ربطی به بحث ندارها ! همه میدونیم که نباید کاندید میشد !
بحث در مورد انتخاب بازیگران فیلم دارکوب بود !
نظر شما چیه ؟
0 لایک
1397/08/25
طاها مزینانی
واقعا موافقم با آقا مرتضی
0 لایک
1397/08/26
فریبا
من مخالف سینمای اجتماعی نیستم ، برعکس کاملا هم موافقم و خیلی هاشون رو هم قبول دارم
میدونم ممکنه خیلی هاتون مخالف باشید اما به نظرم اکثر فیلم های اجتماعی ما سیاه نمایی هستند و اونایی که مخالف حرف من هستند برداشتشون از سیاهنمایی با برداشت من فرق میکنه یقینا
مادر من کلا از اکثر فیلم و سریال های ایرانی بیزاره ، فیلم های طنز رو که کلا دوست نداره ، اجتماعی هاش هم که میگه خیلی تلخن و سراسر ناامیدی و از این حرف ها ، مثلا رگ خواب و لانتوری و ملی و راه های نرفته اش رو که دیده بود حالش بد شده بود .
اما از دارکوب خوشش اومده ، علاوه بر اینکه تو سینما دیده بودش، سی دیش رو هم خرید ، کاری که واقعا از مادر من بعیده ، دقیقا همه ی حرفایی که باقی دوستان عزیز پایین گفته بودن رو زد ، مخصوصا این که ته فیلم امید داره این براش خیلی مهمه
و اینکه دومین فیلمی که مادرم بعد از دارکوب ازش خوشش اومد ، مغزهای کوچک زنگ زده بود ، از اون هم خیلی تعریف کرد ، حیف که هنوز خودم ندیدمش
3 لایک
5 نظر
1397/08/23
یونس
در پرانتز حرف شما عرض کنم که فیلم سینمایی و امید و امیدبازی و امید بینانه و ... تمام حرف هست ! یک فیلم سینمایی قرار نیست تفکرات خودش رو به سینما تزریق کنه ! قرار هست که تفکرات جامعه رو نشون بده ! دقیقا همون چیزهایی که در لاتاری دیدم ...
مثال بود ، خیلی دیگر از فیلمهای ایرانی هم هستند که اگر مثل لاتاری فیلم هیچ و پوچ اونها باشه ، مغز باقی فیلم هارو بخونید !
امید هم که نشد جمله ی ما میتوانیم ...
0 لایک
1397/08/25
آرتاس منتیل
رسانه قرار باشه تفکراتش رو تزریق نکنه که رسانه نیست یونس جان ! این خیلی خیلی پیش پا افتادستا !
0 لایک
1397/08/25
زهرا
منم همین طور
0 لایک
1397/08/26
الهام فرهنگ
چقدر تحلیل و نظر خوبی فریباجان. این نگاه رو کمتر تو منظوم دیدم. خیلی خوب تونستی بحث سیاه‌نمایی و سینمایی اجتماعی رو باز کنی. امید و میل به تغییر سازنده، عناصری هستند که در فیلم های اجتماعی ما نیستند
1 لایک
1397/08/27
فریبا
خیلی ممنون از شما خانم فرهنگ عزیز❤
0 لایک
1397/08/27
شیدا
عاااااااالی
0 لایک
0 نظر
1397/08/23
سید محمد موسوی
سلام.
دارکوب از سه وجه من رو تحت تأثیر قرار داد.
یک نشون داد وقتی زن(مادر؛خواهر,دختر) به اعتیاد کشیده میشه, بنیان زندگی بطور کل از هم میپاشه. درحالیکه وقتی مرد معتاد میشه,همون زن هرطور شده زندگی رو سرپا نگه میداره. نشون داد اعتیاد در زن ها خیلی دردناکتر و کشنده تر از مردها ست. چون زن سرچشمه زندگی در اجتماعه.
دوم اینکه نیاز نیست برای اینکه حرفت شنیده بشه, فیلمت رو از سیاهی و سوپراستار پرکنی. یه امین حیایی و یه مهناز افشار برات کافیه.بقیه رو از بین کسانی انتخاب کن که دردشون هنر باشه نه قرارداد. و در انتها امید تزریق کن نه تاریکی.
سوم متوجه شدم اسم کارگردان برای یک فیلم؛ مهمترین عنصر انتخاب فیلم نیست. باید ببینی درد فیلمساز چیه؟ گیشه یا هنر.
0 لایک
1397/09/24
مزدک شجاعی
مد شده سبک فیلم سازی به قصد سوهان کشیدن به روان مخاطب.
فیلمی سرشار از تنش، اضطراب، آشفتگی و آشوب.
0 لایک
3 نظر
1397/08/22
الهام فرهنگ
ببینید من ههم قبول دارم فیلم کمی تیغ برنده و تیزی داشت. ولی انصافا این نوع فیلمسازی بهروز شعیبی خیلی فرق داره با کارگردانان سیاه‌بساز دیگه. بهروز شعیبیی اصلا سیاه نمیسازه چون در پایان همه فیلمهاش امید هست. و در سرتاسر فیلم هم قهرمان یا دوستان قهرمان دارند تلاش میکنند برای بهتر شدن زندگیشون. از این منظر یک بار دیگه به فیلم فکر کنید
2 لایک
1397/08/22
آرتاس منتیل
منم همیشه از منتقدان فیلم های سیاه نما هستم ! ولی این فیلم خداییش حقیقت محض بود ! منطق داشت ! و اینکه قهرمان داشت ! اصلی ترین دلیل انتقاد من قهرمان نداشتنه ! ببینید چقدر قشنگ همچین معتادی رو با اون ضعف و بی پولی در برابر پول دار ترین و شاخص ترین افراد جامعه که جایگاه اجتماعی بالایی دارن ، به قهرمان تبدیل میکنه !!!
دمش گرم خلاصه !
1 لایک
1397/08/22
فریبا
به شدت با خانم فرهنگ عزیز و آقا مرتضی موافقم
0 لایک
1397/08/23
مشاهده بررسی‌های بیشتر