چهارراه استانبول

‏چهارراه استانبول‏ (1396)
‏ISTANBUL JUNCTION‏

7
رای شما:
0/10
بر اساس رای 607 کاربر
100 دقیقه
درام
پنج
اکران شده در 1397/02/12

خلاصه داستان فیلم سینمایی چهارراه استانبول
این فیلم به داستان آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان عزیز کشورمان می‌پردازد.

برنده 2 و نامزد 5 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
آهنگ تیتراژ فیلم چهارراه استانبول
پخش آنلاین موزیک
دانلود آهنگ

چهارراه استانبول

آهنگ تیتراژ چهارراه استانبول با صدای علیرضا قربانی
مصطفی وثوق‌کیا: «چهارراه استانبول» البته در ادای دین به شهدای آتش نشان پلاسکو موفق عمل کرده است. مهدی پاکدل در نقش رئیس گروه آتش‌نشان بسیار موفق عمل کرده است. جلوه‌های ویژه فیلم با توجه به تصاویر موجود از این واقعه قابل قبول از کار درآمده و صحنه‌های هیجان و اتفاقات این ماجرا کاملا به مخاطب منتقل می‌شود.
سعیده نیک اختر: حیف همه زحمت‌هایی که صرف جلوه‌های ویژه‌ی سوختن پلاسکو شده است. انگار حادثه‌ی ریزش ساختمان وسط فیلم گذاشته شده است که توجه و همدردی مردم را جذب کند و بعد رهای‌شان کند. بعد هم با چند شعار کم‌رنگ و وصله‌خورده دهان مخاطب را ببندد که پلاسکو خیلی وقت است با جنس‌های چینی ریخته است و این شما هستید که خبر ندارید!
مدیسا مهراب پور: «چهارراه استانبول» را می‌‌توان در میان آثار کیایی ضعیف‌ترین و شلخته‌ترین آن‌ها دانست. چراکه کارگردان تمرکزش را روی داستان اصلی فیلم و قهرمانانش نمی‌گذارد و وسط درام می‌خواهد از جان‌نثاری آتش‌نشان‌ها و انتظار بی‌پایان خانواده‌های داغ‌دیده هم بگوید و تماشاگر را به‌واسطه آن متأثر کند.
حسین ساعی‌منش: «چهارراه استانبول» قبل از هر چیز، یکی دیگر از فیلم‌های مصطفی کیایی است. شبیه به بقیه فیلم‌هایش، مخصوصا فیلم‌های آخر. با همان سر و شکل و با همان نوع نگاه به شخصیت‌ها. دوباره چند تا جوان آسمان‌جل در مرکز ماجرا هستند که چون حق‌شان که اصلا معلوم نیست چیست، توسط پسرحاجی، قمارباز، مسؤول، کارخانه‌دار و امثال اینها خورده شده، اجازه دارند هر کاری بکنند.
18 بهمن ماه سال 1396 «حسین امیدی»، بازیگر فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»، طی مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌های داخلی، در رابطه با داستان این فیلم گفت:
« فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»، درباره حادثه پلاسکو نیست و بیشتر درباره ۲ جوان تهرانی است که دنبال راهی می‌گردند تا از بدبختی‌هایشان فرار و چک‌هایشان را پاس کنند و این داستان به حادثه پلاسکو گره می‌خورد پس اگر از این زاویه نگاه کنیم فیلم توانسته کار خودش را به درستی انجام دهد.»
فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»، چهارمین تجربه بلند «حسین امیدی»، بازیگر این فیلم پس از فیلم‌های؛ «یک داستان عاشقانه» و «شب بیرون» است.
با وجود اینکه «تینو صالحی»، بازیگر فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»، دارای صدایی «بم» است، ولی وی این نوع صدا را دوست ندارد و برای نزدیک شدن به نقشش استفاده می‌کند.
سوتی های فیلم چهارراه استانبول (0 سوتی)
(سحر دولتشاهی): فرنگیس: اون ساختمان ریخته انوقت فقط همه پشیمونن از شهردار و وزیر و وکیل بگیر تا مالک و مستاجر،ولی خیالت راحت یه سال دیگه همه همه چیز یادشون میره حتی این آتش نشانای بدبخت رو که جونشون رو دادن.
(بهرام رادان): من تحقیق کردم اون کسی که داره تا لباس زیرش هم مارک دار میپوشه
جزئیات بیشتر از فیلم چهارراه استانبول
محصول: نوین کارن فیلم
پخش کننده: فیلمیران
میزان فروش: 3،057،874،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم چهارراه استانبول (از مجموع 68 رای)

ارزش تماشا
9.0
خوش ساخت
8.2
بازیگری
7.9
خلاقانه
8.5
محتوای مناسب
7.1
تفکربرانگیز
6.4
مناسب خانواده‌
8.2
مناسب کودکان
4.0
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم چهارراه استانبول (124 بررسی)
مستر هدی
بدترین فیلمی که تاالان دیدم آماتور و ضعیف …………………………………………..
0 لایک
0 نظر
1401/09/23
محمد فیلم بین
فیلم عالی بود فقط اگه جای بهرام رادان و محسن کیایی عوض می کردند بهتر می شد
2 لایک
0 نظر
1399/07/09
محمد آیتی
چند تا بازیگر خوب داشت، اما به نسبت اسم و رسمی که داشتن خوب و خاص بازی نکردند؛ شاید به‌خاطر فیلم‌نامه بود.
0 لایک
0 نظر
1399/04/12
محسن میرشاه
خیلی خوب بود بازی ها عالی بود خیلی خیلی عااآاااااااااااااااالی
0 لایک
0 نظر
1399/03/19
پارسا شیروانی
چهارراه استانبول ششمین فیلم مصطفی کیایی در ادامه مسیر و روندی قرار میگیرد که کیایی در اثر سوم خود یعنی خط ویژه آن را آغاز کرد و در عصر یخبندان کمی آن را کامل تر کرد اما در چهارراه استانبول در تکمیل این مسیر ، قدمی برنمیدارد .
در اینجا نیز مثل دو فیلم خط ویژه و عصر یخبندان با اتصال چند داستان جدا از هم در نقطه ای مشترک روبروییم که این نقطه ی اشتراک در اینجا حادثه ی پلاسکو است .

یکی از مسائلی که فیلم از آن ضربه می خورد را میتوان استفاده ی کیایی از همان لحن همیشگی آغشته به کمدی دانست (که در این فیلم نیز مثل آثار دیگر کارگردان کاراکتری که محسن کیایی نقش آن را بازی می کند نقش به سزایی در ایجاد این لحن دارد) ، لحنی که به نوعی تبدیل به یکی از مولفه های فیلمسازی او شده اما در اینجا به دلیل ناهمخوانی با سوژه ی ملتهب خود (حادثه ی پلاسکو) در بعضی لحظات تبدیل به پاشنه آشیل فیلم می شود .


کیایی کار سختی را برای کارگردانی این فیلمنامه پیش رو داشته است چرا که سوژه ای را انتخاب کرده که در برگیرنده ی حادثه ای تلخ و واقعی است که زمان زیادی نیز از وقوع آن نگذشته است بنابراین لازم است روی مرز باریکی حرکت کند و به هیچ کدام از دو طرف این مرز نلغزد چرا که از یک طرف ممکن است دچار سانتیمانتالیسم ناخوشایندی شود و اگر زیاد از حد سعی کند با شوخی هایی تلخی ماجرا را بگیرد ، سوژه ، اثری که باید را روی تماشاگرش نمی گذارد ؛ همچنین انتقال التهاب و تنش و حس و حال لحظات سقوط به تماشاگر نیز کارگردانی دقیقی می طلبد .
کیایی در رعایت این مرز و ایجاد این کارگردانی دقیق تا حدود زیادی نمره ی قبولی می گیرد اما در لحظاتی نیز موفق نبوده است .

بازی ها اکثرا استاندارد هستند به جز سعید چنگیزیان و مسعود کرامتی و سحر دولتشاهی که یک پله بالاتر از بازی های دیگر قرار میگیرند و رعنا آزادی ور که بازی او در بعضی لحظات باور پذیری لازم را ندارد .

یکی از نقاط ضعف فیلم پایان بندی آن است . در ۳ اثر آخر کارگردان پایان بندی از نقاط قوت فیلم محسوب می شد و در اینجا اثری از چنان پایان بندی هایی نیست .

چهارراه استانبول نسبت به بارکد و خط ویژه یک پله سقوط محسوب می شود و تقریبا در رده ی عصر یخبندان قرار میگیرد و کیایی یک فیلم خوش ساخت و قابل قبول به کارنامه اش اضافه کرده است اما توقع ها از کارگردان و فیلمنامه نویس خوش ذوقی چون کیایی بیشتر از این است .
1 لایک
2 نظر
1399/02/25
سیدمجتبی
نقد و بررسی هاتون جامع و مفصل و دقیق هست. ادامه بدین تا ما و بقیه کاربران بیشتر استفاده کنیم
1 لایک
1399/02/26
الهام فرهنگ
البته میدونید که احتمالا خود کیایی و اکثر طرفدارانش معتقد هستند عصر یخبندان بهترین اثرشون هست. گرچه به نظر من هم خط ویژه بهترین اثر کیایی هست.
ولی با این حرفتون موافق هستم که اصلا نتونسته نمره قابل قببولی بگیره، سوژه به این حساسی رو از پسش برنیومده. زود بود براش پرداختن به چنین سوژه ای...
0 لایک
1399/02/26
سام کارگردان
خوشم نیومد بنظرم ۵ بدم خوبه
1 لایک
0 نظر
1398/05/07
راد شهبازی
از نظر مسائل فنی ، تکنیک و فرم چطور ؟ خب بدین گونه می توان "رحمان 1400" و امثال آن را نیز با محتوا دانست !
اصلا اثر هنری وجود ندارد که بدون محتوا باشد ... پرداختن به مسائل روزی مثل سوختن ساختمان پلاسکو آن هم به این اندازه ضعیف و شعارزده و حتی توهین به مخاطب ، پیش تر شبیه به نون به نرخ روز خوردن است تا یک پرداخت هنرمندانه در مدیوم سینما !
3 لایک
1398/05/05
پرسا صادقی
دوست عزیز این فیلم به حادثه ی پلاسکو اصلا ربطی نداشت قصه و داستان فیلم چیز دیگری بود اصلا !!!
و اینکه بهتر هس بگوییم نقش پلاسکو بیشتر شبیه به یک تلنگر بود در فیلم که نقش ها متوجه بشن !! اشتباهاتشون رو درکل
1 لایک
1398/05/05
یلدا
بازی ها عالی
داستان و موضوع فوق العاده
1 لایک
0 نظر
1398/05/03
سپیده علیمرادی
یه ایراد هیچ جای فیلم اسمی از شهدای آتشنشان برده نشد ...نه تیتراژآغازی و نه پایانی
4 لایک
0 نظر
1398/05/03
سپیده علیمرادی
خیلی خیلی فیلم قشنگیه ...حتما ببینید...حادثه ی پلاسکو رو فوق العاده نشون داد
2 لایک
0 نظر
1398/05/03
اقای سریالی
خیلی زیبا و تا ثیر گذار و به جز فاجعه پلاسکو به حمایت از تولید ملی هم اشاره داشت
2 لایک
0 نظر
1398/04/24
درسا صیاد
فیلم جذابی بود
الان تازگی مد شده که از هر موضوع پیش اومده یک فیلمی بسازند
2 لایک
0 نظر
1398/03/30
راد شهبازی
هیچ‌گاه فیلمهایی نظیر مد مکس "Mad Max" و فیلم های بفروش هالیوودی نظیر "انتقام جویان" که در صنعت جلوه های ویژه و اسپشیال افکتز رقیب ندارند ، شاهکار به حساب نمی آیند ! شاهکار فیلمی است که حداقل قدرت کنترل این جلوه ها را داشته باشد و به اصطلاح تکنیک زده نباشد
0 لایک
1398/02/12
هدیه
ماست مالی کردن واقعیت پلاسکو به طرز خیلی ناشیانه
1 لایک
0 نظر
1398/01/17
نسیم فیام خوبی بود فقط آخرش چی شد کسی فهمید؟؟؟؟ در کجارو باز کردن؟؟؟؟
0 لایک
1 نظر
1398/01/07
علی فیلم بین
آخرش در حال فرار بودن که بهمن حباب داد، لو رفتن!!
0 لایک
1398/01/08
علیرضا حیدری
سلام... اول از منظر تولید یک فیلم سینمایی بعد از یک اتفاق واقعی در زمان کم باید از فیلم دفاع کرد اما ساخت فیلم در زمان محدود دلیل بر ندیده معایب نیست... فیلم نمیتواند حتی ایراد کار مسئولین را به چالش بکشد فیلم نمیتواند با دادن شعار عدم توجه به تولید داخلی را به چالش جدی بگیرد... فیلم در بیان مشکلات جوانان و ره یافتی برای خروج از بحران موفق نیست و گواه آن همان پلان بازرسی پایانی از تانکر شیر است که حباب های تنفس فراری یا فراریان لو میرود و فیلم تمام میشود... فیلم هیچ ضرورتی نداشت تا همه مشکلات اجتماعی که حتی دغدعه همه ی مردم نیست مثل محلی برای قمار کردن را دامن بزند همانطوریکه خیلی از ناهنجاری ها در جامعه ما شکل مخفی و پنهانی به خود گرفته... ووو اما عدم توجه به اصل ماجرا و نابودی یک ساختمان قدیمی که باید خیلی جلوتر از این به امنیتش توجه میشد که نشده و یا همین موضوع عدم که سبب خسارت زیادی به کسب و کار مردم زد و سبب گرانی و تورم در بخش تولید شد و کسی هم بطور جدی تنبیه نشد یا همین کمبود وسایل آتش خاموش کردن که در پایان سال 97 مطلع شدیم ماشین های جدید وارد شدند و حتی عدم توانایی مدیریت بحران ووو
اما در کارگردانی به دلیل استفاده از تصاویر آرشیوی و وصله کردن به فیلم موفق نبوده هر چند در آن شرایط میتوان از ایده آل ها گذشت به شرط اینکه فیلم تاثیر گذار باشد... و یک چاله در فیلم نامه که مخاطب را بدون نشان دادن حتی مسیر فرار از تاسیسات در تعلیق نگه داری و حتی منتطران جلوی پلاسکو را نشان دهید که منتظر خبر از محبوسین در زیرزمین هستند و نگهبان ساختمان را نشان دهی که با رئیس عملیات به زیر زمین بازار کویتی ها میروند و شیشه مغازه ای را میشکنند و نگهبان اصرار میکند زودتر دیوار را خراب کنند که به زیر زمین برسند در حالیکه ما دیدیم و کارگردان نشان داد که این سه نفر رفتند داخل تاسیسات و در را بستند پس چطوری و از کدام معبر خارج شدند؟؟؟
یا اینکه وقتی مال باخته داشبورد هایس را با شکستن شیشه خالی میکند چرا اسناد داخل ماشین را ندیدند؟ اینکه چرا باید سکانسی داشته باشیم که مال باخته بازنش به در پارکینگ مراجعه کنند که نتیجه آن سوءتفاهم برای زن و داشتن زن دوم مرد مال باخته باشد و اینکه اساسا مگر چقدر مهمه که بدانیم مال باخته ای که با کلک در قمار پول بدست میآورد چطور تلاش میکند ماشین و پولش را بدست آورد و اینکه پدر دختر متواری از وسط فیلم رها میشود وموضوع آتشنشان ها هم با تنها روشن کردن شمع و گل در ایستگاه به فراموشی سپرده میشوند تماما نشان میدهد سازندگان دغدغه پلاسکو نداشتند و تنها خواستند سوار موج شوند و فقط فیلم بسازند ... خسته نباشید.
2 لایک
0 نظر
1398/01/07
علی
فیلم خوبی بود.ارزش یک بار دیدن رو داره و خسته کننده هم نیست.علاوه براین خوش ساخت هم هست
0 لایک
0 نظر
1397/12/23
یونس
سلام به منظومی ها !
فیلم چهار راه استانبول بر خلاف آثار کیایی نزولی ضعیف برای آثار کاری خودش به رقم زد ...
شروعی برای استارت یک اثر مستند گونه با فیلمنامه ای گنگ ، گنگ به معنای تکرار دوباره یک حادثه بدون هیچ درک منطقی از جذب مخاطب به ادامه و تماشا کردن فیلم !
گویا مخاطب تنها و تنها میتوانست از روابط بین شخصیت های فیلم و رد و بدل کردن احساسات و دیالوگ های آن به ادامه فیلم بنشیند !
احساساتی که فقط برای تکرار یک حادثه یا فاجعه گفته میشدند ...

آیا فیلم برای مخاطب باید یک اثر شروع کننده باشد یا یک فیلم تکراری و تکرار کننده ؟! داستانی برای نشان دادن داشته باشد یا پنهان کردنی پشت یک حادثه ؟! چیزی که ما در فیلم شاهد بودیم ...

فارغ از همه بحث ها آیا فیلمساز برای نشان دادن یک فیلم به اصطلاح مستند گونه ، نیاز به بیان احساسات شعارگونه دارد ؟ یک فیلم مستندگونه باید واقعیات و اتفاقات را جلوه دهد نه اینکه بخواهد مخاطب را برای اتفاقات بازخواست کند !!!

و سوال دیگر و مهمترین سوال اینکه آیا پلاسکو یک حادثه طبیعی بوده است یا یک جنایت ؟ جنایتی که مخاطب را به برداشت از طبیعی بودن آن برمی دارد ؟
قطعا اگر سوال آمد که ضعیف ترین فیلم کیایی چیست ! مطمئن باشید که چهار راه استانبول ....
10 لایک
15 نظر
1397/10/26
امیر نوربخش
خوش برگشتی !!
1 لایک
1397/10/26
سید
یووووووونس بالاخره برگشتی!
چقد منظوم بدون تو سوت و کور بود خیلی خوشحالیم
درباره چهارراه استانبولم باهات موافقم
1 لایک
1397/10/26
فاطمه نژاده
سلام آقا یونس
خوش برگشتید😊
1 لایک
1397/10/26
راد شهبازی
کاملا موافقم ؛ همینطور که خوشحالم دوباره می‎‌بینمتون !
1 لایک
1397/10/26
یونس
ممنون از همگی 🙏🙏
1 لایک
1397/10/27
فریبا
سلام
خیلی خوشحالم که برگشتید
1 لایک
1397/10/27
رادین
بعد از 2 ماه خوش اومدی !
1 لایک
1397/10/27
عسلی
واقعا خوش برگشتید!!
چه خوبه که دوباره شما رو تو منظوم میبینم:)
1 لایک
1397/10/27
عسلی
با بررسی تون خیلی موافقم.
0 لایک
1397/10/27
علی فیلم بین
تبریک بازگشت ات یونس خان. :)
1 لایک
1397/10/27
یونس
بازهم ممنون از همگی ...
1 لایک
1397/10/28
سامان راحمی
سلام
به نظرم در درک مضمون فیلم دچار اشتباه شدید...کیایی به هیچ وجه قصد ساختن فیلمی مستندگونه نداشته و هیچ قصدی هم برای کالبدشکافی حادثه ی پلاسکو و پاسخ به پرسش طبیعی/جنایت بودن واقعه نداشته. همونطور که از کارهای سابقش بر میاد، کیایی فیلمسازیه با دغدغه های ساده ی اجتماعی که توی این فیلم حادثه ی پلاسکو رو صرفاً بستری برای اتصال چند داستان قرار داده (و البته بنا به روال روز هالیوود که در ایران نادره اشاره ای، نه خیلی گذرا، به یک رویداد حساس معاصر می کنه) اتفاقاً انتخاب حادثه ی پلاسکو با توجه به دغدغه ی این فیلم که عدم مدیریت و حمایت از تولیدکننده های داخلیه بسیار هوشمندانه ست. از اونجایی که یقیناً هزاران داستان ناگفته در دل هریک از واحدهای پلاسکو (یا کلا هر ساختمانی به عنوان یک لوکیشن رایج در طرح های اپیزودیک یا چندپیرنگی) میشه متصور بود این انتخاب به عنوان زمینه ای برای تعریف یک داستان خیالی و در عین حال نه آنچنان دور از ذهن، هوشمندانه تر هم نشون میده. (به عبارت ساده تر: کیه که بگه همچین داستانی نمی تونسته وجود داشته باشه؟ هیچکس!) به این ترتیب چند قدم به باورپذیرتر شدن یک داستان خیالی برای مخاطب نزدیکتر شده که به نوبه ی خودش در راستای تأثیرگذاری هر چه بیشتر پیام و بیانیه ی اجتماعی/اقتصادی/سیاسی فیلمه. بیانیه ای که در بخش پایانی فیلم از زبان کاراکتر رادان می شنویم، مبنی بر عدم توجه/توجه دیرهنگام و بی فایده ی مسئولین که نوشداروییه پس از مرگ سهراب.
در عین حال در بازسازی فضای ساختمون خیلی ظریف عمل کرده و با در نظر داشتن بضاعت سینمای ایران به خوبی و به جا از جلوه های ویژه ی کامپیوتری استفاده کرده به نحوی که توی ذوق بیننده نمی زنه (اتفاقی که با صرف بودجه ای هنگفت برای فیلم محمد رسول الله مجیدی نیفتاد). در خلال روایت ماجرای پلاسکو هم به نحوی که خیلی از روایت اصلی دور نشه نقبی به سوء مدیریت بحران و معضلاتی از قبیل ناهنجاری های فرهنگی (فرصت طلبی در رانندگی و سد معبر با فیلمبرداری و...) می زنه، معضلاتی که بارها و بارها ازشون شنیدیم و گوشمون ازشون پر شده و دقیقاً به همین دلیل برای کارگر افتادنشون در ذهن مخاطب باید احساساتش رو با نمایش آنچه که می تونه باشه تحریک کرد که اتفاقاً در این مسیر هم خیلی درست و به اندازه و به طوری که وارد وادی گزافه گویی و شعار دادن نشه عمل می کنه که همه و همه نشان از هوشمندی و انسجام در کارگردانی کیایی داره.
از طرفی یکی از مزیت های فیلم های کیایی به طور کلی، من جمله همین فیلم، پوشش خلأییه که امروزه به شدت در سینمای ما حس میشه و اون هم چیزی نیست جز فقر هیجان و فیلم های سراسر کسالت آور و تکراری که توی همین مورد فیلم های کیایی چند-هیچ از بقیه جلو می افتن. (موضوعی که طی جشنواره ی فجر، الیور استون به درستی و تیزبینانه و صریح به ش اشاره می کنه).
در ضمن به نظرم ضعیف ترین فیلم کیایی بارکده که حالا اینجا دیگه جای بحث در موردش نیست.
1 لایک
1397/12/18
یونس
سلام .
من فکر میکنم اثر چهار راه استانبول یک اثری است که نساختن آن قطعا تاثیر گذاری بیشتری میتوانست در ذهن مخاطب داشته باشد .
در ابتدا فیلم روندی کاملا نرمال را به همراه داشت که آرام آرام سعی میکرد خودش را به نقطه اوج داستانی حادثه پلاسکو بود نزدیک کند و با چیدمان پیش زمینه ها برای وقوع این حادثه را در قالب یک داستان ارائه کند . فراموش نکنید که چهار راه استانبول کیایی نمیخواست فیلمی مستند بسازد ، میخواست محتوایی مستند گونه را در تایم مشخصی از فیلم پیاده کند .
با توجه به گفته شما که تا حدودی با اون موافقم فیلم توانست حرف های خود را که در یک قاب به نام حادثه پلاسکو بود را بزند و از آن شیره ای به نام فقر ، آسیب های اجتماعی ، بیکاری ، مسائل سیاسی و هر چیز دیگری که بشود برای آن نام گذاشت انجام داد اما واقعا ناموق در بعضئ عمل کرد .
با تکرار حوادث و بازی با احساسات افراد نمیشود تاثیرگذاری بر مخاطب را چندان کرد ، تنها و تنها میتوان به هرسمت هدایت کرد . فیلمی که فقط شعارهایی میدهد که همه آنان دروغ است را آیا میتوان باور کرد و آن را هضم کرد ؟! واژگانی که به هم متصل شده اند و از دهان بازیگران در فیلم خارج میشود که میگویند : پلاسکو الان پایین نریخت ، زمانی پایین ریخت و مرد که امثالی پیدا شدند و از جنس ایرانی حمایت نکردند و یک سری هم مجبور شدند برای بقای کسب و کارشان برچسب های ترک رو بر روی کالای ایرانی بزنند :))))
حداقل کمی این یاوه گویی هایی که در صدا و سیما همیشه زیرنویس میشود را در فیلم اندکی کاهش دهید :///
1 لایک
1397/12/19
یونس
به عبارتی دیگر میتوان گفت : برای تولید اثر های سفارشی و اسپشیال در فیلمها مخاطب را با مستقیم بی هوش نمیکنند بلکه آن را در ابتدا خمار میکنند تا در انتهای اثر معتاد تحویل دهند :|♢♢|
1 لایک
1397/12/19
سامان راحمی
جمله های به ظاهر قلمبه سلمبه تنها زمانی مشکل زا هستن که برای بیانشون مقدمه چینی درستی صورت نگیره که مثال بارزش هم بعضی کارهای تهمینه میلانی مثل «تسویه حساب»ـه. غیر از اون ما نمونه هایی از این دست دیالوگ ها رو در فیلم های قهرمان پرور روز هالیوود هم به وفور شاهد هستیم. برای مثال بعضی از دیالوگ های نه آنچنان عمیق کاراکتر جوکر در شوالیه ی تاریکی که اتفاقاً برای حفظ وجه جادوی سینما در فیلم هایی که قصد حفظ فاصله با سینمای مستند رو دارن (از جمله همین چهارراه استانبول) ضروریه و هیچ اشکالی نداره. ولی مخاطب ایرانی تحت تأثیر فضای فیلمی مثل شوالیه تاریکی این دست جملات رو اونجا می پسنده در حالی که از طرف مقابل تحت تأثیر دلزدگی از فضای فرامتنی تبلیغات داخلی (مثل همینی که گفتین از این دست جمله ها توی صدا و سیما فراوونه) به ناحق نسبت به نمونه های داخلی و از قضا پرداخت شده ی این جملات موضع می گیره.
0 لایک
1397/12/19
امیرمسعود کاری
( مال باخته ) ببخشید اشتباه شده
0 لایک
1397/10/18
سید محمد موسوی
سلام.
بنظرم کیایی از احساسات مردم سوءاستفاده کرد. باید اجازه میداد ابتدا در مدح و ثنای شهدای آتش نشان که با بزرگمردی و قلبی سرشار از شجاعت جونشون رو از دست دادن؛ یک فیلم مستقل ساخته بشه، بعدش بیاد یه حادثه اسفبار و اون داستان ایثارگری رو دستمایه فیلم بدردنخورش قرار بده. اینا سوژه خراب کنن.فیلمساز نیستن. انگار هرکی اول بره سراغ سوژه های ناب، بهش اسکار میدن.
1 لایک
1398/01/29
تهمینه میتونم بگم ۳ بار این فیلمو دیدم
0 لایک
0 نظر
1397/10/02
دهدشت
خدایی قانع باشید با این وضعیت ارشاد و سازمان سینمایی و سانسور
0 لایک
0 نظر
1397/09/29
مهدی
فیلم به هیچ وجه شعاری نیست فیلمساز واقعیت را درباره کالا ایرانی گفته است ریت تند و فیلمنامه خوب جزیی از شاخص های فیلمهای مصطفی کیایی است
0 لایک
3 نظر
1397/09/24
راد شهبازی
شعار مگر چیزی غیر از این است که بهرام رادان هنگام رد و بدل کردن دیالوگ هایی مثلا عاشقانه با همسرش ، ناگهان بگوید ( پلاسکو الان نسوخت ، زمانی سوخت که جنس های چینی وارد کشور شد...)
این جمله را خورده گنگستر بدبختی می گوید که به قدری کثیف است که حاضر است برای فرار از دست طلبکارارنش دست به هر کاری بزند ! این جمله چیزی جز شعار فیلمساز نیست ...
بنده اسم این را شعار نمی گذارم ، ابتذال و بی احترامی فیلمساز به بیننده می دانم !!! کیفیت خود فیلم و سواستفاده‌هایی که از فاجعه پلاسکو تنها برای احساساتی کردن بیننده شده هم که دیگر نیاز به توضیح نیست ...
5 لایک
1397/09/24
محمودانتظامی
کاملا موافقم
0 لایک
1397/10/02
امیرمسعود کاری
اوه اقتصاد ما خیلی بالا هست ؟ اصلا شما راست می گید ولی من هم نظر نیستم چون از ساخته مصطفی کیایی نمیشه گذشت ...
و اون هم الآن که داره تاریخ این حادثه رو بیان می کنه ، به هر حال به نظر من اصلان نباید به شعار های این فیلم فکر کرد ، شما فقط اتفاقات رو درک کنید ولی شعار فیلم هم قابل قبول هستش
0 لایک
1397/10/18
راما حسنی
عالی
0 لایک
0 نظر
1397/09/22
علی 2018
بسیار زیبا و درجه یک
0 لایک
0 نظر
1397/09/16
محمودانتظامی
مگه آشغال تر از اینم هست !😠😠😠
1 لایک
3 نظر
1397/09/16
علی 2018
واقعا متاسفم براتون
0 لایک
1397/09/16
تهمینه
آقای انتظامی 😡!!!!!!!!!!
لطفا هم ادب رو رعایت کنید و هم یکمی متوجه بشید به چه فیلمی دارید میگید آشغال !!!!!
0 لایک
1397/09/17
ک-ش
دوست گرامی آقای انتظامی شما اول دلایلتون رو برا آشغال بودن فیلم بیان کنید بعد به این جمع بندی برسین شاید اونوقت ما هم به جمع بندی شما برسیم.
1 لایک
1397/09/19
راد شهبازی
15 آذر ماه در شبکه نمایش خانگی 🎦
(پخش از تصویر گستر پاسارگاد)
0 لایک
0 نظر
1397/09/13
پارسا حسامی
🔻🔺️باتوجه به مشکلات پیش آمده برای شرکت گلرنگ رسانه . و آماده نبودن دی وی دی ها فیلم اواسط آبان وارد شبکه نمایش خانگی میشود✔✔
0 لایک
3 نظر
1397/07/13
علی فیلم بین
گفته بودن انحصار فیلم مال تصویر گستر پاسارگاده! حالا گلرنگ رسانه چی میگه این وسط؟
0 لایک
1397/08/07
پارسا حسامی
گلرنگ رسانه وظیفهتولید و رایت دی وی دی رو داره
0 لایک
1397/08/27
الهام فرهنگ
ممنون اقای حسامی
0 لایک
1397/08/27
خانم کاظمی
اوایل آذر میاد نمایش بشدت منتظرم ببینم
0 لایک
0 نظر
1397/07/02
پرزیوال
کی میاد نمایش خانگی؟
0 لایک
0 نظر
1397/07/01
پارسا حسامی
🔰🔰دوشنبه ۲۶ شهریور در شبکه نمایش خانگی.🔰🔰
0 لایک
1 نظر
1397/06/19
پرزیوال
پس چیشد
0 لایک
1397/07/01
فیلم بین
اوایل آذر در شبکه نمایش خانگی ⏩
0 لایک
0 نظر
1397/06/04
سارا عالی بود
0 لایک
0 نظر
1397/05/30
طاها مزینانی منظوم آهنگساز کار آرمان موسی پوره نه غلامرضا صادقی!
غلامرضا صادقی آهنگساز تیتراژه
0 لایک
0 نظر
1397/05/20
راد شهبازی
متاسفانه چهارراه استانبول فیلم بدی است . تکرار همان زوج پرحرف و بیمزه بارکد با یک نسخه کپی از داستان خط ویژه و به همراه چاشنی یک واقعه اجتماعی دردناک که بیشتر دلیلیست برای احساساتی کردن بیش از حد مردم ، پر از شعارهای ضعیف و بازی های یکی از یکی ضعیف تر ، از بهرام رادانی که ارتباط یک طرفه با مخاطب برقرار می‌کند تا بازی مهدی پاکدل ... گویا کیایی قصد داشته فقط به پلاسکو اشاره کند و به هیچ چیز دیگری اهم از فیلمنامه و شخصیت پردازی و ... اهمیت نداده !!! داستان فیلم درست در آخر فیلم شکل می‌گیرد ، پس از سوختن پلاسکو اما کیایی حتی به ادامه داستان در پایان فیلم اشاره ای نمی‌کند . تنها و تنها نکته قابل قبول فیلم ، اسپشیال افکتز (جلوه های ویژه ) این فیلم بود که آقای فصیحی بسیار زحمت کشیده بودند و یک کار تر
و تمیز ارائه دادند ولی حیف که فیلم حتی توقع معمولی مخاطب را برآورده نمیکند .
6 لایک
0 نظر
1397/05/09
رزا رزاقی عالی بود خیلی خیلی قشنگ بود
0 لایک
1 نظر
1397/05/07
Amir
شعار بود
0 لایک
1397/05/07
علی رمضانی
از فیلم های دیگه مصطفی کیایی ضعیف تره ، با فیلم نامش و نقش هاش نمیشه همزاد پنداری کرد ، در مجموع فیلم متوسطیه ولی ارزش دیدن رو داره
0 لایک
0 نظر
1397/04/08
ثنا اسمعیلی
واقعا عالی تبریک به همه دست اندر کاران
1 لایک
0 نظر
1397/04/05
رضا مصدق
به جرات میتونم بگم بهترین فیلم مصطفی کیایی❤. بینظیر... خدا همه آتش نشان ها رو حفظ کنه
0 لایک
0 نظر
1397/04/03
فایقه طباطبایی
رزا بهترین منتقد دنیا خواهد شد
1 لایک
1397/09/07
مشاهده بررسی‌های بیشتر