ساعت 5 عصر

‏ساعت 5 عصر‏ (1395)
‏5 P.M‏

6.4
رای شما:
0/10
بر اساس رای 775 کاربر
کمدی
اکران شده در 1396/04/30

خلاصه داستان فیلم سینمایی ساعت 5 عصر
از 7 صبح تا 5 بعدازظهر یک فرد را در تهران روایت می‌کند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد. فیلم هرچه جلوتر می‌رود بزرگتر می‌شود و ریتم مدام تندتر می‌شود و دیوانه‌وار بودن ماجرا بزرگتر و موضوع عظیم‌تر می‌شود.

آهنگ تیتراژ فیلم ساعت 5 عصر
پخش آنلاین موزیک
دانلود آهنگ

ساعت 5 عصر

آهنگ تیتراژ ساعت 5 عصر با صدای
مجتبی لرزنگنه: ساعت پنج عصر، قصه‌ی ساده‌ای دارد و روایتی خوش‌فرم که تا انتها تو را به دیدنِ درام دعوت می‌کند. در این روزهای وانفسا که دیگر تقریباً هیچ فیلم ایرانی را واجد ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین خصیصه‌های سینما نمی‌بینیم دیدن ساعت پنج عصر خالی از لطف نیست؛
احسان سالمی: ساعت 5 عصر در عین همه درجا زدن‌ها و ضعف‌های تکنیکی که در خود جای داده، دارای یک نکته مثبت است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت. نکته‌ای که توجه به آن مهران مدیری را در عین وجود رقبایی سرسخت تبدیل به ماندگارترین کمدین این سال‌های تلویزیون کرد.
ساناز رمضانی: نام مهران مدیری در کنار یک اثر طنز اجتماعی که در خنداندن مخاطبش موفق است و درعین‌حال خالی و پوچ نیست، می‌تواند ضمانت موفقیت «ساعت ۵ عصر» باشد. به‌هرحال فروش این فیلم هرچقدر هم باشد، اثبات این مدعاست که مهران مدیری، مرد شکست‌ناپذیر سینما و تلویزیون است و احتمالاً حالا حالا هم این موفقیت را واگذار نخواهد کرد.
سینا طهمورثی: به هر ترتیب، تماشای اثر سینمایی مهران مدیری یک تجربه کاملا دلسرد‌کننده از حضور این کارگردان موفق تلویزیونی در سینماست. باید منتظر بود و دید که آیا او قصد ادامه طبع‌آزمایی‌های خود در سینما را دارد یا نه.
14 بهمن ماه سال 1396، «مهران مدیری»، مهمان برنامه «هفت»، به مجری‌گری «رضا رشیدپور»، در جواب به سوال اینکه چرا فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر»، موفق نبوده است، گفت:
«در شش فیلم اول پرفروش امسال کمدی مبتذل داریم، وقتی پای این فیلم‌ها در میان بود، مشخص بود که «ساعت ۵ عصر» به اندازه آن‌ها نفروشد.»
اکران فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» در سینما هویزه شهر مشهد با حواشی زیادی روبرو شد.
از جمله این حواشی میتوان به اسکورت امنیتی «مهران مدیری» از هتل تا سینما و گریه‌های تماشاگران برای عکس گرفتن با او اشاره کرد.
«محمود خرسند»، مدیر صدابرداری فیلم «ساعت پنج عصر» درارتباط با صدابرداری سکانس های شلوغ گفت:
«در چند سال اخیر به میکروفن‌های بی‌سیم و وایرلس با کیفیتی مجهز شده‌ایم که آنتن‌دهی خیلی خوبی دارند و باعث می‌شود کار در مکان‌های وسیع از لحاظ محیطی برای صدابردار ممکن شود. این امکان باعث می‌شود که در شلوغ‌ترین صحنه‌ها آن‌قدر صداها کیفیت داشته باشد که انگار دوبله شده است.»
سوتی های فیلم ساعت 5 عصر (0 سوتی)
(سیامک انصاری): پدر من باغ انگور داشت، البته پدر فقط به شکل مجازش از انگور استفاده می کردن... یعنی شکل میوه ش در واقع...و حتی من یادم میاد وقتی این انگورها کشمش میشدن پدر ازین کشمش ها استفاده می کردن... فقط برای عدس پلو.
جزئیات بیشتر از فیلم ساعت 5 عصر
پخش کننده: فیلمیران
میزان فروش: 9،125،412،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم ساعت 5 عصر (از مجموع 183 رای)

ارزش تماشا
7.5
خوش ساخت
7.5
بازیگری
7.5
خلاقانه
7.6
محتوای مناسب
6.4
تفکربرانگیز
5.8
مناسب خانواده‌
7.8
مناسب کودکان
5.6
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم ساعت 5 عصر (312 بررسی)
مهدی
من این فیلم رو تو سینما دیدم. اصلا هم خوب نبود. اصلا هم خنده دار نبود. خالی نبند. صفره امتیازش صفر. مدیری همونطور که بلده خوب سریال بسازه همونطوری هم بلده بد فیلم بسازه (یعنی اولین فیلمش که همین ساعت ۵ عصر باشه که اینطوری بود). من طرفدار مدیری‌ام ولی فیلمی که بده بده.
1 لایک
1399/10/08
آرمان پویا
شمایی که واسه ی 98 درصد فیلما میگی چرت و پرتن، معلومه به این شاهکار استاد مدیری میگی صفره !!! شما حتما یه بار دیگه ببین این شاهکارو. واقعا خیلی خیلی خنده داره. حرف نداره. محشره
0 لایک
1399/10/10
کیان
فیلم های معناگرایی معمولا همین جورین
0 لایک
0 نظر
1399/09/15
مانلی نشایی مقدم
اصلا خوب نبود چرت و پرت ترین فیلمی بود که دیدم وسط هاش دیگه خوابم برده بود :|
5 لایک
0 نظر
1399/04/20
محسن میرشاه
افتضاااااااااح افتضاااااااااح افتضاااااااااح افتضاااااااااح افتضاااااااااح
4 لایک
1 نظر
1399/03/20
آرمان پویا
کجای این فیلم افتضاحه؟؟ معلومه اصلا ندیدیش
1 لایک
1399/10/01
آرمان پویا
احسنت. موافقم. فیلم خیلی خوب و خنده داری هست. کاش جشنواره های جهانی هم فرستاده میشد.
3 لایک
1399/10/01
محمد آیتی
خیلی مهران مدیری را در حوزه طنز قبول دارم، ولی کاملاً مشخصه که در عرصه فیلم‌سازی خیلی حرفی برای گفتن ندارد.
1 لایک
0 نظر
1399/02/23
حامد باتی
فیلم 50-50 ایه!
اوایلش قشنگه به وسط که میرسه میوفته رو سرازیری
0 لایک
0 نظر
1398/10/18
امیرحسین کهندل
یه جورایی فیلم خوبیه اگر بخوام دقیقتر بهش نگاه کنم از نظر اجتماعی چندان فیلم خوبی نیست
2 لایک
1 نظر
1398/09/04
امیرحسین کهندل
من دوستش دارم و سی دی آن را دارم
1 لایک
1398/09/04
رویا
خوشم نیومد
1 لایک
0 نظر
1398/05/02
سام کارگردان
عالی و خوب خیلی قشنگ بود ولی نورپردازی ضعیف بود
2 لایک
1 نظر
1398/04/31
راد شهبازی
نورپردازی از تکنیک های فیلمساز برای خلق وضعیت سورئالی موجود در روایت داستانِ فیلم است که به نظرم این انتخاب ؛ انتخابی کاملا درست و به جا بوده است ...
اما برعکس خود فیلم در قد و قواره فیلمی نیست که بتوان راجع به آن بحث نمود...
0 لایک
1398/04/31
ابوالفضل خلیلی
چرا انقد اغراق داشت؟؟؟
1 لایک
0 نظر
1398/02/17
ملیکا منتظری
مسخره و بی محتوا...
فقط شخصیت و رفتار راننده تاکسیرو دوست داشتم😂😂🤚🏻
3 لایک
3 نظر
1397/12/28
سید محمد موسوی
سلام.
اونطورا هم نبوداااا...قشنگ بود بنظرم. یک بار دیگه ببنینِ ش. به شکل و فرم دقت نکنین. محتوی رو بررسی کنین.
1 لایک
1398/01/10
ملیکا منتظری
چشم
2 لایک
1398/01/10
الهام فرهنگ
آخ که ملیکا جان ممنونم ازت حرف دلم رو زدی. فیلم واقعا پایین تر از متوسط بود
1 لایک
1398/01/23
سامان راحمی
خطر لو رفتن داستان
اولین علامت تعجب برای من که تریلرها و تیزرهای تبلیغاتی این فیلم رو ندیده بودم در همون ابتدا بود که عبارت «سال 88» روی پرده نقش بست (که البته از نسخه های نمایش خانگی حذف شده!) و این سؤال رو به وجود آورد که آخه چرا؟ عبارتی که در طول فیلم هیچ کاربردی نداره جز معنادار کردن یکی از شوخی های فیلم که همون بازداشت اشتباه شخصیت سیامک انصاری باشه. (امتیاز منفی) شروع فیلم و دیدن این که سیامک انصاری از اون کاراکتر همیشگی «آدم فهمیده ی گیر افتاده بین یک عده احمق» در اومده نوید یک کار متفاوت رو از مدیری می داد. البته همچنان در طول فیلم اطرافیان انصاری رو افرادی نا به هنجار احاطه کردن که با مبنا قرار دادن آشنایی مخاطب با کاراکترهای سابق انصاری در همکاری های متعددش با مدیری به نوعی زیرکانه شاهد بیانیه و اعلام موضع مدیری نسبت به این اطرافیان هستیم که همانا پرتره تمام قد غالب مردم جامعه مون هستن، به عبارت دیگه این دست آدم ها از نظر مدیری احمقن! (امتیاز مثبت) در ادامه شاهد صحنه پوشیده بودن بدن انصاری با کف هستیم که جدا از استفاده زیرکانه از محدودیت ها در کنار به همراه داشتن کارتخوان توسط سرایدار ساختمان، وارد فضای فانتزی شده و با فضای فیلم ناهمخوانی داره و انگار یک پاش توی کارهای قبلی مدیری گیر کرده (امتیاز منفی) فیلم تا سکانس قبرستون خوب پپیش میره ولی از اون به بعد بدبیاری های انصاری کشدار و غیر ضروری میشه تا جایی که بهانه ای برای هنرنمایی مدیری در فیلم به وجود بیاد که با تمام بامزگی هاش اگر هم نبود به جایی بر نمی خورد (اگر مدیری مسیر بهتری رو برای جمع بندی انتخاب می کرد). ولی این حضور از جهتی ضروری بود، از اونجایی که منجر به نتیجه گیری فیلم میشه که اتفاقا نقطه فاجعه بار فیلمه. این بار اعلام بیانیه ای خام دستانه در ذم سوءاستفاده از فضای مجازی و توصیه به فراست در جهت ممانعت از سوءاستفاده بدخواهان ایران که بدون هیچ نشونه و مقدمه ای از ناکجا پیدا میشه تا بیننده رو که در طول فیلم برای چنین چیزی آماده نشده شوک زده کنه (که می کنه ولی نه در متن فیلم بلکه در نتیجه ساختار ضعیف فیلم). اما این آخر کار نیست. به نظر می رسه مدیری کلی حرف تو دلش مونده که تصمیم گرفته همه رو یکجا توی آخر فیلم بچپونه. با نمایش بهت آزاده صمدی از قرار گرفتن در موقعیتی عکس موقعیتی که برای انصاری ایجاد کرده و احتمالا از عادت هاش بوده قراره مخاطبانی که در زندگی روزمره ازشون با عنوان دوربین به دستان همیشه در صحنه یاد می کنیم به این فکر بیفتن که: «خوبه از خودتون فیلم بگیرن پخش کنن؟» پایان بندی هم که به نظر می رسه ساعت 5 صبح اتفاق افتاده و مدیری دیگه حوصله نداشته. یک دلیل دم دستی: اشتباه شده. به همین سادگی! اون هم در حالی که از همون اول فیلم کاراکتر انصاری بارها اصرار به بررسی مجدد موعد مقرر پرداخت قسط و اطمینان از موضعش میکنه! (همه اینها: امتیاز منفی در منفی در منفی در منفی، اونم از نوعی که حاصلش مثبت نمیشه) تازه بگذریم از اینکه چرا انصاری به جای کرایه کردن ماشین از همون اول، دردسر پرداخت شارژ همسایه ها و معطلی بیجا و درگیر شدن توی دعوا و آسیب دیدن رو به جون خرید یا از این منطق عجیب فیلم در ضروری معرفی کردن پرداخت قسط در موعدش که همه می دونیم برای افرادی به مایه داری و خوش حسابی شخصیت انصاری در فیلم (همون طور که خودش عنوان می کنه)، در دنیای واقعی (که بستر فیلم مدیریه) آخر دنیا نیست!
2 لایک
0 نظر
1397/12/12
سپیده علیمرادی
اما میتونست بهترم باشع
0 لایک
0 نظر
1397/11/30
سپیده علیمرادی
کمدیش جالب نبود
0 لایک
0 نظر
1397/11/30
صادق خان
میتونست بهتر باشه
1 لایک
0 نظر
1397/11/30
علی عزیزی فر
واقعا یه فیلم کمدی تلخ .عالیه
2 لایک
0 نظر
1397/11/10
مرتضی نعمتی
نسبت به فیلم های امروزی (( غیر از قانون مورفی )) این عالیه
2 لایک
0 نظر
1397/10/29
محمدوقاری
استاد نشان داد بدون چرت وپرت گفتن هم میشه مردمو خندوند
3 لایک
0 نظر
1397/10/15
پرزیوال
عالی بود
3 لایک
1 نظر
1397/07/25
ذبیح الله کشاورز
بسیار فیلم عمیق و تاثیر گذار برای تماشاگران خاص . با انتخاب بهترین هنر پیشه ها و کارگردانی که خاطره کارگردان بزرگ ایتالیایی فدریکو فلینی را زنده می کند . با سپاس و تشکر .
2 لایک
1397/09/18
مشاهده بررسی‌های بیشتر