به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
به گزارش منظوم؛ مرجع سینما و تلویزیون ایران؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی، هیات معرفی فیلم ایرانی در سال جاری طبق سنوات گذشته، با میزبانی بنیاد و تعامل مستقیم با خانه سینما و سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری، سازماندهی شده است.
خانم پوران درخشنده (کارگردان) و آقایان محمد بزرگ نیا (کارگردان)، محمد حیدری (دبیر جشنواره فیلم فجر)، سعید عقیقی (فیلمنامه نویس و منتقد سینمایی)، امیر حسین علم الهدی (دبیرشورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه)، شهرام مکری (کارگردان)، تورج منصوری (مدیر فیلمبرداری)، اکبر نبوی (تهیه کننده و منتقد سینمایی) و امیر اسفندیاری (معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی) در سال جاری در این کمیته عضویت دارند.
علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در نخستین جلسه این هیات ضمن خوشامدگویی از ادامه این تعامل مطلوب ابراز رضایت نمودند.
مدیر عامل بنیاد فارابی با تشریح روند معمول گفت: هماهنگی های اولیه با فرهنگستان جهت برخورداری از فرصت کافی برای تشکیل کمیته ای که اعضاء آن در تولید و بهره برداری از فیلم های اکران شده طی یک سال گذشته ذینفع به حساب نیایند و مکاتباتی با سازمان سینمایی کشور و خانه سینما صورت پذیرفت و پس از دریافت اسامی فیلمهای حائز شرایط و اعضای معرفی شده جهت عضویت و حضور در این هیات نسبت به دعوت از اعضاء اقدام به عمل آمد و در نهایت این نشست برگزار شد.
تابش با اشاره به برگزاری موفق جلسات این هیات در بیش از دو دهه به میزبانی بنیاد افزود: با توجه به حساسیت های موجود در پیگیری این روند، بنیاد بار دیگر تمام تلاش خود را خواهد کرد که بررسی ها در نهایت دقت و سلامت به انجام رسد و از نماینده ای که از سوی سینمای ایران معرفی می گردد، به نحوی مطلوب حمایت شود.
مدیر عامل خانه سینما نیز ضمن اشاره به نتایج درخشان حضور سینمای ایران در این رویداد بزرگ جهانی، بر ضرورت دفاع از انتخاب این هیات برای حصول به مقاصد بزرگ ملی تاکید کرد و بررسی همه جانبه روند انتخاب و مقررات حاکم بر آن را برای تمهید راهکاری که بتواند فرصتی بیشتر در اختیار هیات مسئول قرار دهد، خواستار شد.
در ادامه اعضاء هیات با بازخوانی مقررات وارد بررسی های تخصصی شدند. مقررات فرهنگستان که در سال جاری در شکل بیان مفاد – به ویژه در زمینه نحوه انتخاب فهرست کوتاه و نامزدها – تغییراتی قابل توجه داشته است، احراز شرایط ذیل را برای فیلم های حاضر در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان ضروری دانسته است:
• تولید در خارج از ایالات متحده با دیالوگ هایی اساسا به زبانی غیر انگلیسی.
• نخستین اکران عمومی در کشور مبداء در فاصله زمانی یک سال گذشته (۹ مهر ۱۳۹۴ تا ۹ مهر ۱۳۹۵) به مدت یک هفته متوالی به قصد منفعت مالی تهیه کننده و صاحب سالن سینما (بنا به مدارکی که می بایست به فرهنگستان تحویل شود، این نمایش متوالی می بایست در حداقل یک سالن سینمای ثابت اتفاق افتاده باشد).
• برخورداری از شرایط اکران و تبلیغ بر مبنای عرف پذیرفته در صنعت سینما.
• عدم پخش عمومی پیش از آغاز اکران سینمایی به هر صورتی (به جز نمایش های غیر انتفاعی فرهنگی.
• ارائه گواهی کشور معرفی کننده مبنی بر حضور اتباع و یا مقیمان کشور معرفی کننده در مقام عوامل خلاق تولید و مولف فیلم.
• عدم ضرورت نمایش عمومی فیلم معرفی شده در ایالات متحده.
امیر اسفندیاری که بر اساس رای اعضاء کمیته در مقام سخنگو برگزیده شده است، گفت: هیات انتخاب پس از بازخوانی مقررات، با بررسی اولویت های فرهنگی و حرفه ای و همچنین عواملی که می تواند در معرفی نماینده شایسته به فرهنگستان نقشی شایان توجه را ایفاء کند، به مرور و بررسی ابتدایی ۸۲ عنوان فهرست دریافتی از سوی اداره کل سینمای حرفه ای – معاونت ارزشیابی و نظارت پرداخت.
وی افزود: این فهرست، کلیه عناوینی که در فاصله زمانی مورد نظر اکران شده اند و حتی فیلم هایی که در نوبت اکران قرار دارند را شامل می شود.
اسفندیاری ادامه داد: اعضاء هیات با ابراز رضایت از کثرت عناوینی که قابلیت مباحثه جدی دارند و در مجامع ملی و بین المللی، ظرفیت هایی غیر قابل انکار را بروز داده اند، در این مرحله، بررسی های تکمیلی جهت معرفی نماینده ای شایسته را با تعیین ۸ فیلم در فهرست کوتاه اولیه در دستور کار قرار داند.
عناوین مورد بررسی در این فهرست به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:
«ابد و یک روز» (سعید روستایی)، «اژدها وارد می شود» (مانی حقیقی)، «ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)، «دختر» (سیدرضا میرکریمی)، «فروشنده» (اصغر فرهادی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان) و «ناهید» (آیدا پناهنده).
شایان ذکر است بنیاد سینمایی فارابی و سخنگوی این هیات اخبار تکمیلی در خصوص معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی را متعاقبا اعلام خواهند نمود.
آخرین اخبار، رویدادها و حواشی روز سینما، تلویزیون، بازیگران و هنرمندان ایران را در صفحهی اخبار منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران میتوانید دنبال کنید.
مرد حسابی ، بادیگارد حتی تو جشنواره های داخلی هم حرفی برا گفتن نداره...فقط بخش اکشنش برای سینمای ایران خالی از اکشن جذاب محسوب میشه، که این واسه اونور آبی ها این سطح از اکشن اصلا مهم نیست
خودت قضاوت کن، آخر فیلم پرویز پرستویی از بالا تا پایین گلوله خورده ،مریلا زارعی در کمال خونسردی میاد میگه: چرا وایسادید من ور نگاه میکنید؟ آمبولانس خبر کنید... نه یه جیغی ، نه یه یاابولفضلی ... اینقدر ریلکس آخه، حاتمی کیا اصلا به جزیئات توجه نکرده، فقط درگیر اکشن بوده
اینکه خودمون رو تشنه جنسی نشون بدیم؟؟
واقعا یه کم فکر کنید، فرانسه پول داد به اصغر فرهادی ، رفت تو پاریس فیلم ساخت در مورد بدبختی مردم پاریس ، در مورد زن فرانسوی که بچه های خودشو کتک میزد، تازه فرهادی پارتی بازی کرد، مرد ایرانی ( علی مصفا)میرفت به داد بچه ها می رسید، کسی تو فرانسه نگفت، وا مصیبتا ، فرهادی کشور ما رو سیاه نمایی کرده، زنان فرانسوی رو خراب کرده تازه تو کن ، به بازیگر زن جایزه هم دادن، ولی تو کشور خودمون، یه مشت آدم مثل فراستی، بحث سیاه نمایی رو مطرح میکنن
، به خدا شما فیلم های درام اجتماعی هالییوود هم نگاه کنی، در مورد مشکلات جامعه است، فیلم ابر قهرمانی نیست که ، علمی تخیلی نیست که، خوب شما حداقل چند تا فیلم آمریکایی ببین بعدنظر بده
والا اون موقع که ده نمکی فیلم رسوایی رو درست کرد، کل شهر و مسجد دنبال یه دختر بودن، هیچ دلواپسی نگفت فیلم ملت رو تشنه جنسی نشون داده، فقط فرهادی هست که کارش ایراد داره؟ این چه وضعشه آخه.