به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی فروشنده بهکارگردانی اصغر فرهادی در 4 سال پیش یعنی سال 1395 در گونه جنایی، درام و معمایی تولید شده است. فروشنده توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 7.3 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم فروشنده را اثری باکیفیت و باارزش ارزیابی میکنند. اصغر فرهادی و الکساندر مالتگای تهیهکنندگان فروشنده این فیلم را، بهعنوان محصول کشور ایران تهیه کردهاند. فروشنده در تاریخ 1395/10/21 پخش خود را توسط پخشکننده فیلمیران در سینما آغاز کرد. در آن روزها فروشنده توانست آمار فروش 15،321،589،000 تومان را به ثبت برساند.
بازیگران فیلم فروشنده چه کسانی هستند؟ در فروشنده بازیگرانی چون سیدشهاب حسینی در نقش عماد، ترانه علیدوستی در نقش رعنا، بابک کریمی در نقش بابک، سیدفرید سجادیحسینی در نقش پیرمرد، مینا ساداتی در نقش صنم، مارال بنیآدم در نقش کتی و مهدی کوشکی در نقش سیاوش به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم فروشنده حدود 18 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان فروشنده را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از اینلحاظ کارگردانی فیلم فروشنده باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا اصغر فرهادی بهعنوان کارگردان و بهعنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری فروشنده توانستهاند در این زمینه موفق باشند و بازیهای درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران فیلم فروشنده میتوان به عماد امامی در نقش علی، شیرین آقارضا کاشی در نقش عصمت، مجتبی پیرزاده در نقش مجید، صحرا اسداللهی در نقش مژگان، سام ولیپور در نقش صدرا، احترام برومند، نیوشا جعفریان و حشمت خواجهزارع اشاره کرد.
از محتوا و داستان فیلم فروشنده چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه فروشنده توسط اصغر فرهادی نوشته شده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان فروشنده منتشر شده است، میخوانیم: «روایتگر داستان زوج جوانی است که در حال اجرای نمایشنامه مرگ فروشنده آرتور میلر هستند. رابطه آنها پس از نقل مکان به خانهای که پیشتر زنی به نام آهو در آن ساکن بود، به خشونت کشیده میشود.»
فیلم فروشنده از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخصهای متعدد و گوناگونی میتوان گفت آثار مرتبط فیلم فروشنده عبارت است از: فیلم هیچ کجا هیچ کس، فیلم بوفالو، فیلم درباره الی، فیلم کیفر و فیلم گذشته.
فیلم فروشنده در میان لیست 100 فیلم برتر تاریخ ایران در سامانه منظوم مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون، رتبه 34 را با امتیاز و رأی مردم کسب کرده است.
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم فروشنده نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم فروشنده به طور متوسط فعالیت 9ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم فروشنده بهترین اثر مینا ساداتی، مهدی کوشکی، شیرین آقارضا کاشی، صحرا اسداللهی و احترام برومند در حرفه بازیگری محسوب میشود.
براساس امتیاز مردم فیلم فروشنده یکی از 4 اثر شاخص اصغر فرهادی در حرفه کارگردانی محسوب میشود.
فیلم فروشنده براساس امتیاز مردم به آثار یکی از 4 اثر شاخص اصغر فرهادی در حرفه نویسندگی محسوب میشود.
6 تن از بازیگران فروشنده، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کردهاند، در واقع در فروشنده 6 فیلم اولی بودهاند: عماد امامی، سام ولیپور، نیوشا جعفریان، حشمت خواجهزارع، کامران محسنی و فرشته الماسیان.
همچنین اصغر فرهادی کارگردان فروشنده اولین همکاری خود با بازیگرانی چون سیدفرید سجادیحسینی، مینا ساداتی، مارال بنیآدم، مهدی کوشکی، شیرین آقارضا کاشی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسداللهی، احترام برومند و محمد امامی را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران فروشنده نیز 146 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 18 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 146 همکاری برای اولینمرتبه در فروشنده رخ داده است. مانند: سیدشهاب حسینی و سیدفرید سجادیحسینی، ترانه علیدوستی و بابک کریمی، مینا ساداتی و مارال بنیآدم، مهدی کوشکی و عماد امامی، شیرین آقارضا کاشی و صحرا اسداللهی.
عوامل تولید و بازیگران فروشنده در اینستاگرام نیز فعال هستند و مجموع میزان فالوئرهای اینستاگرام 16 نفر از این هنرمندان به بیش از 12،547،608 نفر میرسد. بنابراین فروشنده ظرفیت مناسبی برای دوباره دیدن شدن در میان عموم مردم و طرفداران این هنرمندان دارد.
مخاطبان بعد از تماشای فیلم فروشنده به ارزیابی اثر در منظوم پرداختهاند و نتایج مهمی درباره شاخصهای هنری، فنی و محتوایی اثر بدست آمده است. براساس نظرسنجی و دیدگاه مردم:
فیلم فروشنده قطعا ارزش تماشا دارد چراکه 83% مخاطبان معقدند فیلم فروشنده ارزش یک بار دیدن را دارد.
فیلم فروشنده قطعا خوشساخت هست زیرا 83% مخاطبان عقیده دارند فیلم فروشنده از لحاظ فنی باکیفیت ساخته شده است.
فیلم فروشنده قطعا عملکرد بازیگریِ خوبی دارد چراکه 97% مخاطبان عقیده دارند تیم بازیگری فیلم فروشنده نقشها را خوب بازی کردند.
فیلم فروشنده تا حد بسیاری خلاقانه هست زیرا 84% مخاطبان عقیده دارند داستان و ساختار فیلم فروشنده غیرتکراری و جدید است.
فیلم فروشنده تا حد بسیاری محتوای مناسبی دارد زیرا 76% مخاطبان عقیده دارند حرف و پیام فیلم فروشنده مفید و ارزشمند هست.
فیلم فروشنده تا حد بسیاری تفکربرانگیز هست چراکه 77% نظردهندگان بعد پایان فیلم فروشنده به آن فکر میکردند.
فیلم فروشنده نسبتا مناسب خانواده هست چراکه 57% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم فروشنده با فرهنگ خانوادهشان سازگار است.
فیلم فروشنده اصلا مناسب کودکان نیست چراکه تنها 20% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم فروشنده مناسب کودکان است.
اگر از تصویربرداری فیلم فروشنده خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن حسین جعفریان بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم فروشنده چیست؟ تدوین فروشنده را هایده صفییاری انجام داده است. اگر صدای فروشنده بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم فروشنده یعنی یدالله نجفی و حسین بشاش و صداگذار آن یعنی رضا نریمیزاده، حسن مهدوی و رضا گدازگر آشنا میکنیم. کیوان مقدم طراحی صحنه فیلم فروشنده را انجام نموده و سارا سمیعی طراحی لباس فیلم فروشنده را انجام داده است. مهرداد میرکیانی چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم فروشنده را برعهده داشت. موسیقی متن فیلم فروشنده اثر ستار اورکی است. جلوههای ویژه میدانی فیلم فروشنده نیز توسط عباس شوقی انجام شده است.
از دیگر عوامل اثر میتوان به کاوه سجادیحسینی دستیار اول کارگردان فیلم فروشنده، حمید بخشینژاد و فارا بخشینژاد مسئول هنروران فیلم فروشنده، پریسا گرگین منشی صحنه فیلم فروشنده و اشاره کرد. در مجموع بیش از 69 نفر در تولید فیلم فروشنده نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
کاربران نیز در 26 لیست از فیلم فروشنده یاد کردهاند. همچنین در بخش بررسی فیلم فروشنده 474 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از فروشنده پرداختهاند. در دادهکاوی و تحلیل ابر کلیدواژهها بررسیهای مردم برای فیلم فروشنده، بیشترین واژههای تکرار شده عبارت است از: فرهادی، شهاب، عالی، بازی، حسینی، علیدوستی و بهترین.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم فروشنده در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم فروشنده 457 عدد، در بخش ویدئو و تیزر فیلم فروشنده 48 عدد، در بخش حواشی فیلم فروشنده 11 عدد، در بخش نقد فیلم فروشنده 24 عدد گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای دیالوگ برتر فیلم فروشنده، سوتی فیلم فروشنده هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
البته هر کسی یه سلیقه داره ولی این یکی از قشنگ ترین فیلم هاست
صددرصد درپس این دو واژه حرف های بسیاری وجود داره و بر منکرش لعنت
ای کاش تمامی عزیزان منظومی مثل شما یادبگیرند نقد های بدون عیب کنند از فیلم ها تا حداقل سینمامون یه پیشرفتی بکنه
سال 94 نقش آمنه مادر پیامبر
سال 95 نقش یک...
لااقل میزاشتی یه چند سال فاصله میشد!!
اینا بازیگرن بازیگرم باید نقشای مختلف امتحان کنه دلیلی نداره بخاطر یه نقش مذهبی همچین نقشی رو قبول نکنه که !
این مورد واقعا عجیب بود
بین این همه بازیگر و این همه نقش مختلف
اما مینا ساداتی انتخاب میشه
اونم برای یه همچین نقش نادری در سینمای ایران
من که میگم یک عمدی در کاره 😜 (رائفی پور طور!!!)
حالا جدا از اینکه اون بازیگره بهش نقش میدن
ایشون تو این فیلم نفش یک بازیگر تئاترو داشتن چیش ایراد داره؟بازیگر تئاتر داخل فیلم نقشش اون بود
بنظرم ۱غیر منطقی و ناعادلانه س انگار فیلم هیچ چیز مثبتی نداشت
خانم فرهنگ خانم فرهنگ شما دارید پشت سر هم جواب سوالات خوب خودتون رو با جواب های غلط نقض میکنید!!!
اخه ۲ شد امتیاز؟؟؟
۲ شد عدالت؟؟؟
۲ شد نتیجه زحماتی که این همه ادم برای فیلم کشیدند؟؟
۲ شد نتیجه اینکه این فیلم از بهترین صداگذارها بهترین تدوین ها و بهترین فیلمبردار ها و بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه نویسی رو داره و البته بهترین بازیگران که زیر پوستی نقششون رو بازی میکنند !!!!
اگر عدالت شما اینه که با یکی از این موضوعات(فیلمنامه) مشکل داری بزنی همه زحمات عوامل فیلم رو نابود کنید من دیگه هیچ حرفی ندارم و دیگه این بحثو ادامه نمیدم!!!!
درضمن اون شماره ۲ که به خالتور دادید با ۲ فروشنده اصلا قابل قیاس هست؟؟؟؟؟
در جواب به سوال دیگتون هم بله ما ۸ و ۹ میدادیم!!!
از شما هم بعید بود خانم فرهنگ!!
تعجب میکنم که چرا ته حرف شما نژاد پرستی دیده میشه ؟؟؟!!!!
من که بله اگر افغانستان همچین فیلمی با همچین کیفیتی میساخت باز هم ۸ و ۹ میدادم!!!
تمام!!!!
#عادلانه_رای_بدیم
خوشحال میشیم نطرات شما رو بیشتر داخل منظوم داشته باشیم!!!
ی سوال داشتم میشه در مورد حسین کمال آبادی هم نوشت
انیماتور انیمیشن های کوتاه قدرت موشکی ایران و ممنوع سکو
انیماتور انیمیشن سینمایی آبتین و پر طلایی
ایشون از دوستان من هستند خواستم اسمش توی سایت باشه
چه کار باید کرد؟
#عادلانه_رای_بدهیم
دلیل اصلی این نقدا و امتیازات بی فکر قطعا موضوع داستانه که درکش نمیکنین و با موضوع مشکل دارین که بقول خودتون داره ایرانیا رو بی غیرت نشون میده که اصلا اینطوری نیست پس الکی بهونه نگیرین خواهشا
شما درست میگی و ما اشتباه!!!
ما حرف میزنیم شما بحثو میپیچونید باز هم حق باشماست!!
کلا همیشه حق با خانوماست!!!
این حد از تندروی، صرفا جنبه ماستمالی هنری داره تا عدالت هنری !
با ماستمالی هنری فقط از پیشرفت و رشد جلو گیری میکنیم و بس !
فروشنده قطعا 1 نیست ! 2 هم نیست !
10 نیست ! به نظرم 9 هم نیست !
همچنان نظرتون محترم ولی نظری بددید که 10 سال دیگه هم بتونید ازش دفاع کنید !
شان ستاره ی 10 و 9 رو خراب نکنید.
اگر شما به این فیلم های آشغال ایرانی 10 ستاره میدید پس فیلم هایی مثل the game از فینچر یا hit چند ستاره میدید؟؟
سینمای ما به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره...
به برنامه جیوگی 10 ستاره اما یکی از برترین فیلمهای ایران 2 ستاره !!!
میپسندم از منطقی که پیروی میکنید!!!!
هنچنین شما خانم فرهنگ!!!!
دلیل بد بودن فیلم رو هم بگید شاید ما هم قبول کردیم که فیلم بدیه!!!
یعنی خوشم میاد کم که میارید کلا بحثو عوض میکنید و از مسیر اصلی منحرف!!!!
تا وقتی که نقد کردن ما توهین به اثر بدون هیچ درک و مدرکی باشه ، سینمامون نه بلکه جامعه ما روز به روز از پیشرفت دور میشه!!!
جوایز جشنوارهها به هیچ وجه نمیتواند ملاک و معیار خوبی یا بدی و یا قوت و ضعف یک فیلم یا اثر سینمایی باشند. اگر چنین معیاری جاری و ساری بود، در این صورت فیلمهای اینگمار برگمان را (که به اعتراف بسیاری از کارشناسان سینما، از مهمترین و هنریترین فیلمسازان تاریخ هنر هفتم به شمار آمده) به دلیل آنکه هیچگاه در جشنواره کن نخل طلا دریافت نکردند، از لیست آثار مهم تاریخ سینما حذف میکردیم! و یا فیلمسازان معتبری همچون آلفرد هیچکاک و استنلی کوبریک و چارلی چاپلین و هاوارد هاکس و سمیوئل فولر و نیکلاس ری وسرگئی آیزنشتاین، کنجی میزوگوچی، ماساکی کوبایاشی، روبر برسون، رنه کلر، روبرتو روسلینی، مارسل کارنه، ژان کوکتو و... و دهها کارگردان معروف دیگر این تاریخ که هیچگاه جایزه اسکار دریافت نکردند را فیلمسازان ضعیفی میپنداشتیم! و یا آثار برجستهای همچون«تقلید زندگی» (داگلاس سیرک)، «شمال از شمال غربی» (آلفرد هیچکاک)، «ریوبراوو» (هاوارد هاکس)، «جویندگان» (جان فورد)، «غرامت مضاعف» (بیلی وایلدر)، «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» (استنلی کوبریک)، «مرد سوم» (کارول رید)، «نشانی از شر» (اورسن ولز)، «جنگل آسفالت» (جان هیوستن)، «جانی گیتار» (نیکلاس ری) و دهها و صدها فیلم دیگر که نصیبی از جوایز جشنوارهها نبردند را احتمالا آثار مزخرفی فرض میکردیم که داوران مختلف، هیچ نقطه قوتی در آنها ندیده اند!! و در مقابل فیلمهایی همچون «آرگو» (بن افلک)، «ژی ژی» (وینسنت مینه لی)، «بن هور» (ویلیام وایلر)، «زیر آفتاب شیطان» (موریس پیالا) و ... و دهها فیلم دیگر که از نظر منتقدان و کارشناسان سینما و حتی بسیاری از مخاطبان، آثار ضعیفی تلقی شدند را فیلمهای خوبی قلمداد میکردیم، زیرا جوایز اسکار و جشنوارههایی مانند کن را درو کردند!!!»
میتوان این 30 - 40 دقیقه را کاملا اضافی و قابل حذف دانست، چراکه به لحاظ ساختاری نیز با بخشهای بعدی فیلم در تضاد و ناهماهنگی است. چنانچه تا اینجا، فیلم ظاهرا از یک فرم درونگرا و به اصطلاح هنری شاید تحت تاثیر تئاتر آرتور میلر برخوردار بوده ولی از صحنه ورود غریبه به آپارتمان رعنا و عماد و با آن نمای تاکید بر در نیمه باز و بعد سکانس حضور عماد در بقالی، ناگهان «فروشنده» به یک ساختار و فضای شبه هیچکاکی و برونگرا حتی به سبک خیل فیلمهایی که این روزها در سینمای تجاری هالیوود به عنوان فیلم ترسناک ساخته میشود، پرتاب میشود. (این در هم ریختگی ساختاری کاملا با تحول بطئی و تطور فرمیک فیلمهایی مانند «جن گیر» ویلیام فرید کین یا از «فلق تا شفق» روبرتو رودریگز در نیمه اول و دوم خود متفاوت بوده و به نوعی شاید نشانگر سردرگمی ناشی از فشار کمپانی سازنده برای تزریق مایههای اسکاری است). »
این سردرگرمی ها و شاخه به شاخه ها واقعا فیلم رو به حدی رسونده که ارزش نداره در بارش بحث کرد!
یکی از نکات جالب این نوشته موضوع احتمال فرستادن «فروشنده» به اسکار است. نویسنده این کار را از این جهت که یکی از تهیهکنندگان فیلم فرانسوی است، اشتباهی فاحش میداند: «اما بررسی محتوایی فیلم بماند برای زمان دیگر، اگرچه اظهر من الشمس است و پیش از این نیز دربارهاش بسیار سخن گفته شده و احتمالا در میان نقدهای جاری نیز بسیار به آن پرداخته خواهد شد. فقط نکتهای که میماند اینکه گویا باز هم دوستان روی فرستادن فیلم به اسکار، زوم کردهاند. یعنی باز هم تکرار همان اشتباه فجیع دو سال پیش درباره فرستادن فیلم «گذشته» که ناشی از کمترین مطالعه درباره قوانین آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکاست. واقعا چگونه میشود در سینمایی مانند سینمای آمریکا که اساسش بر نقش تهیهکننده و کمپانی تولیدکننده قرار دارد، چشمان خود را بست و مالکیت فیلم را به کارگردان و نویسنده تفویض کرد؟! فقط کمی دقت و مطالعه در قوانین یک فیلم (لااقل از نظر سینمای هالیوود و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا)، روشن میکند که ابتدا کمپانی تولیدکننده و بعد تهیهکننده و ملیت آنها، تعیینکننده کشور صاحب اثر است و نه کارگردان و نویسنده فیلمنامه!! درک این واقعیت نه هوش سرشاری میخواهد و نه ذوق بسیار! وقتی تولیدکننده و تهیهکننده فیلم «گذشته» و یا همین «فروشنده» فرانسوی و قطری باشند، نویسنده و کارگردانش به هر کجا که میخواهد تعلق داشته باشد، اساسا از نظر آکادمی اسکار اهمیتی ندارد!! اگر چنین نبود، مثلا فیلمهای آنگ لی (مثل «کوهستان بروکبک» و «زندگی پای» و ...) بایستی به تایوان تعلق میداشت و آثار گیلرمو دل تورو (مثل «پسر جهنمی» و «هزارتوی پن» و ... ) به مکزیک، «آب تیره» ساخته والتر سالس به برزیل و «دیگران» آلخاندرو آمنابار به اسپانیا تعلق پیدا میکرد. ولی چنین نبود و نیست و همه آنها به دلیل تولید در کمپانیهای آمریکایی و دارا بودن تهیهکننده آمریکایی، محصولی از سینمای آمریکا به حساب آمده و میآیند.»
ولی توجه دارین که سینما خیلی وقته از سینمای کلاسیک فاصله گرفته و ثابت موندن فرم در طول فیلم از عناصر سینمای کلاسیکه(یه چیزی مثل وحدت های سه گانه ارسطویی در تئاتر که شکسپیر اونا رو نادیده گرفت یعنی نمایشنامه شکسپیر ضعیفه؟)
دارم میگم حرفشون درسته ولی نه الآن موقع سینمای کلاسیک
به رفتار های عماد دقت کنین در طول فیلم رفتارهایی رو میبینیم که نشانه از خشم و نفرت بی نهایتش داره
ببینید وقتی با پیرنرد در مورد دامادش(قبل این که متوجه بشه خود پیرمرد مقصر اصلیه)کاملا احساسش مشخصه و بعد این که میفهمه پیرمرد اصله کاریه یک نفس عمیق میکشه برای مسلط شدن به خودش حالا چرا؟اگه عماد همون رفتار غیرتی که شما مد نظرتون هست رو نشون میداد،چی میشد؟اونم پیرمردی که ضربان قلبش به شمارست.با اون خانواده ای که عین پروانه دورش میگشتن.با کوچکترین دعوا(فقط با یه چک تا دم مرگ رفت) و اگه برخورد شدید تر میشد احتمالا کشته میشد و بعدش قانون نمیپرسید که چرا حالا مگه اون چیکار کرده بود.حتی اگه ثابت میشد عمل پیرمرد بازم قانون ذره ای از مجازات عماد کم نمیکرد.
اما بعصی ها نمیدونم چرا انقدر تکرار و تکرار میکنند که باید غیرتی شد همچین مواقعی و دهن شخص رو صاف کرد!!!
من گیج شدم نمیفهمم!!!
اینطور که عمل کردیم چندصد سال رو جوابی گرفتیم؟؟؟
آیا انتقام شد راه حل؟؟؟؟
شهاب و ترانه خیلی خوب بودن
برای ریشه کن شدن این مشکلات باید تا میشه راجع به این مسائل فیلم ساخت
دوستان سیاه نمایی یعنی سیاه نمایش دادن در صورتی که همه چیز سفیده ، ولی چیزی رو که در واقع سیاه هست رو میتونیم واقعیت نمایی بنامیم.
در واقع فروشنده یک واقعیت نمایی بود😀
کار آقای فرهادی بی نظیر بود
استاد حسینی و خانم علیدوستی درخشان
موضوع بسیاااااااااررررررر متنوع
بازیگران و کارگردان عاااااااااااااااااااالییییییی
پایانش هم عاااااااااالیییییییی
درکل بییییییی نظییییییرررر :)
بازی ها فوق العاده بود
فقط به نظرم پایان خوبی نداشت
بخشش، عفو و گذشت خوبه اما نه همیشه
به نظرم تو این زمینه بخشش بهترین راه نیست
ولی بنظرم نیازی نیس به بعضی از موضوعات انقد توجه بشه.
آدم میبینه دوس داره خودکشی کنه
فرهادی چی میکشه
دوتا شون عشقن
ولی فیلمی عالی بود مخصوصا با بازی آقای حسینی
اسکار حقش بود
بعدم کاملاً موافقم فیلم عالی بود ولی اعصاب خوردیم داشت
یعنی واقعا میشه با یه سیلی با همچین ادمی برخورد کرد؟
آقای فرهادی عزیز در این بحران کشور و مردممان
چی فروختی؟
چند فروختی؟
این چی ؟ این درسته خانم مهدیس؟؟
ولی ای کاش رعنا اجازه میداد که عماد انتقامش رو بگیره
و اون کسی که گفته بی غیرتیه! دیگه عماد باید چی کار میکرد وقتی محکم زد توی گوشش ؟ منتظرین ایراد بگیرین درحالی که میدونین دارین مضخرف میگین ...
با معذرت نظری در مورد کلیه فیلمهای ایرانی دارم : قانونی بودن و اینکه یاد بگیرم فیلم را بخرم بسیار عالی هست و شخصا با ان موافقم. اما شما خود قضاوت فرمایید شما این فیلم را با این کیفیت دوست دارید ببینید یا با حداقل چندین برابر کیفیت (بلوری ارژینال که در خارج موجود هست و بیش از 30 گیگ هست!!) در صورت امکان تمامی شما عزیزانی که دلسوز هستید در این ضمینه کاری کنید،به امید انروز.شهرام از شیراز
حیف وقتی که گذاشتم این چرت و پرت هارو نگاه کردم
واقعا امسال فراستی اقای افخمی فقط از روی حسد و کینه با این فیلم مخالفا وگرنه مگه میشه اقای فرهادی فیلم بدم بسازه
مسائل سیاسی و وضعیت سیاسی ترامپ در میان هنرمندان در دوره اخیر اسکار.
تاریکی زندگی ایرانی
هوس رانی مردان ۶۰ ساله ایرانی را به رخ میکشم
از لحاظ فنی و کیفی هم که هیچی برا گفتن نداشت
خوبه 13 تا جایزه بین المللی از جشنواره کن.نقدملی آمریکا.شیکاگو.مونیخ و9جایزه دیگر
آقای با اطلاع
تاحالا نشستی نقدای این فیلمو بخونی که اینجوری با تعصب نظر میدی؟؟؟ ببین فراستی افخمی سهیلی قطبی زاده همه ازش نقد بد کردن. چطوری طرف این فیلمو میگیری؟؟؟؟
۱:خانواده های ایرانی آیفون تصویری بخرن
۲:قبل از باز کردن در ببنید پشت در کی است
خخخخخخ(فیلم برای رده سنی پانزده سال است)
انقدر چرته آدم از خنده میمیره
زیبا . جذاب و بسیار مرتب و خوش ساخت
جشنواره اسکار هدفش امپریالیسم فرهنگیه...
تمامی جوایز بهترین فیلم خارجی اش در هدف امپریالیسم فرهنگی قرار دارد
ولی خانم علیدوستی بازیشون کم کمی مصنوعی بود خیلی در حس نبودند..
ولی ماشالله به غیرتشون
نقاط ضعف . زیاده روی در موضوع . مناسب نبودن برای کودکان . زیاد تر بودن حاشیه های فیلم از حد معمول
و بنظرم میشه اسمشونو کنار کسایی مانند اقای کیا رستمی و علی حاتمی قرار داد
in film etefaqatie kew momkene ma anjam bedim ro bazgoo mikone va bar rooye raftar ma tasir gozare.
لطقا نظر نده از سینما چیزی نمیدونی حرف نزن لالمونی بگیر
ولی بزرگ هم حساب نمیشه
حتی مردم نمره «مناسب خانوادهها» رو هم کم دادند...
ترسناکه؟؟؟
البته این فیلم هنری تر بود و مخاطب خاصتر رو میتونست راضی کنه ...
شخصا فقط ب اعتبار فرهادی رفتم سینما ولی راضی نشدم
فیلمهای اصغر فرهادی شباهت عجیبی به فیلم های کیرستوف نولان داره نقدر کردن اینجور فیلمها کار بسیار سختیس ولی چون فیلم معنا گرا بود و هیجانیکه باید رو به خیلیا نمیداد خیلیها فیلم رو دوست نداشتن این فیلم چنتا نکته کیلیدی داره
اولیش سکانس اول فیلمه اون لودریکه داره ساختمان رو از ریشه و بنیه بر میداره ولی ساختمان ریزش نمیکنه دقیقا حکایت پیرمرد داستانه دقت کردید خطا کرد ولی اخر داستان ابرویش جلوی خانواده اش نرفت یا تئاتر اول فیلم که دختره میگفت لباس تنم نیست چجوری برم بیرون حیاییکه ترانه علیدوستی تو فیلم داره از اتفاقیکه افتاده داغون شده ولی گذشت هم میکنه یه تیکه از فیلم که شاید 15 از مرده فقط بهش دقت کردن چون براشون جالب بود موقعیکه اون پسر میخواد بره دستشویی دقت کرده باشید حیا میکنه و جلوی اون خانوم کاری رو انجام نمیده ولی پیرمرد داستان نمیتونه جلوی هوس خودش رو بگیره و خیلی چیزهای دیگه ولی در کل فیلم منحصر بفردی بود وگرنه تو امریکا و فرانسه و خیلی جاهای دیگه اکران نمیشد ...
اتفاقا چند صحنه با مضمون و محتوای خوب تو فیلم دیده شده: مثلا صحنه ای که پسر بچه وارد خونه میشه خونه پر از شادی و صفا میشه. یا مثلا سر میز شام شهاب حسینی (عماد) وقتی میفهمه غذا با چه پولی تهیه شده، زن و بچه رو از خوردن لقمه حروم منع میکنه!
ولی خب فیلم انقدر ضعیف و سطحی بود که محتوای مضرش واقعا نمیتونه موثر باشه!
نقد فراستی واقعا خوندنی و قوی نگارش شده... گرجه نقدهایی که به محتوای فیلم گرفته شده رو نمیتونم کاملا بپسندم.
به نظر من هم جدایی نادر از سیمین از این فیلم پیچیدگی ها و قدرت سنیمایی و روایی بیشتری داشت...
فقط کمی اندیشه و دعوت به اندیشه !
بنشینید و کمی به سخنان خود فکر کنید !
تضاد های خودتون رو مترادف کنید و ببینید با این روزگار چند چند هستید ؟؟!!!
فیلم از نظر فن سینمایی و فیلمسازی نسبت به کارهای قبلی استاد فرهادی یه کمی پایین تره.اما باز به نسبت فیلم های خیلی از بقیه ی فیلم سازها یه سر و گردن بالاتره!!
بازی بازیگزان فوق العاده بود مثل همیشه مخصوصا صدرا!
تنها چیزی که ضعف و اشکال توی اون،اون هم انقدر زیاد و بزرگ توی فیلم تو ذوق میزد،چاله های تو فیلمنامه بود که بعضی از اتفاق ها با هم جور درنمیومد.
اما در کل باز هم میگم،نسبت به خیلی از فیلم های دیگه مجموعا بهتر بود...
شاید حتی میشد جایزه کارگردانی بهش بدن ولی برام عجیبه که چرا بهترین فیلمنامه بهش رسید...؟!
فیلم فروشنده از بهترین فیلم درامی هست که من تا حالا دیدم واقعا زیبا بود
"به خدا پناه می برم از استبداد رای، و بستن دهان رقیبان و منتقدان!!"
با تشکر از بازیگران و همه همکاران
این فیلم خیلی قشنگ بود،
برای اولین بار چنین فیلم جالبی مربوط به تجاوز به زن ایرانی،
بعد از فیلم نطفه شوم ، ساخته شده است.
تازه ایرانی ها رو انسان های باغیرتی نشون داده
همچین میگید روسپی انگار اصلا تو ایران روسپی گری وجود نداره
حالا یه نفرم که داره اسم ایران رو تو دنیا داره بالا میبره حق ای نیست
در ضمن وقتی دولت عربستان میگه که شهاب حسینی از داعش برای ما خطرناک تره این یعنی تو این فیلم هیچوقت بر علیه ایران ایرانی حرکتی انجام نشده
ماشالا اقای فرهادی
ماشالا شهاب حسینی
افرین بر ترانه علی دوستی
یعنی یه نفر تو فرانسه نگفت ، گذشته فرهادی، تصویر بدی از فرانسه نشون داده، بعد شما تو ایران جهان سوم نشستی میگی چرا ، تصویرش از ایران پیشرفته نیست؟
در ضمن یه نگاهی به فیلم های مسخره هندی بنداز که توشون همه پولدار و ثروتمندن، تصور ذهنی شما نسبت به هند و بدبختی هاش عوض شده با چهار تا فیلم
خود اسکار هم ما ندیدیم، این فیلم های الکی پولداری توش جایزه بگیرن...هر سال هم دارن فیلم هایی که مشکلات اجتماعی رو نشون میدن، بیشتر تو اسکار کاندید میشن
همین کار شما یعنی بی فرهنگی
پس فرهنگ غنی تو ایران وجود نداره
که شما میخوای ادای روشن فکر ها رو دربیاری
ضمنا، شمارو نمی دونم ولی بنده به عنوان یک ایرانی واقعا ناراحت میشم وقتی می فرمایید فرهنگ غنی در ایران وجود نداره. لابد به نظر شما فرهنگ سبک «گرگ وال استریت» غنی حساب میشه...کاش یکم قدر خودمون رو بدونیم. شاید شعار باشه ولی حقیقتیه که خیلی چیزا وقتی از دست برن تازه حسرتش رو میخوریم...
این اصغر فرهادی نه تیپ و قیافه کیارستمی را دارد, نه کاریزمای بیضایی را, نه انقلابی گری مخملباف را, نه روشنفکری مهرجویی را, نه صمیمیت ملاقلی پور را, نه نبوغ تقوایی را. فرهادی شبیه ادم های معمولی است, ما را یاد همسایه مان می اندازد, یاد معلم دبیرستانمان, یاد یکی از همان فامیل هایی که سالی یک بار میبینیم.
فرهادی نه به ساز اپوزیسیون می رقصد نه مجیز حاکمیت را میگوید, نه شعار میدهد, نه حرف های عوام فریبانه میزند.
فرهادی پول دارد ولی مثل پولدار ها رفتار نمی کند, شهرت دارد ولی پز نمی دهد, سواد دارد ولی دیگران را عوام نمی داند.
فرهادی سرش را انداخته پایین کارش را میکند, بی سر وصدا. اگر این جشنواره ها نبود عکس و خبرش جایی درز نمی کرد. فرهادی با همین روش به یکی از پر افتخار ترین کارگردانان جهان تبدیل خواهد شد.
مملکت ما هر چه دارد از ادم های پرکار و بی سر وصدا دارد. ادم هایی با ظاهر عادی که کارهای فوق العاده میکنند. ادم هایی مثل اصغر فرهادی.
سیر جالبی رو آقای فرهادی پیش گرفتن. و خیلی با قدرت هم پیش میرن. اول دروغ به اصطلاح کوچیک و مصلحتی رو جا انداختن (درباره الی و جدایی). و حالا هم رفتن سراغ «غیرت».
بگذریم از جامعه سنتی و مذهبی فیلم های آقای فرهادی که در «جدایی»، یک سری آدم های وحشی و خشن و عصبی هستن. و در «فروشنده» هم، تشنه جنسی...
اگرچه مثل همیشه آقای فرهادی توان خودشون رو در قصه تعریف کردن و داستان سرایی به رخ کشیدن؛
اما باز به نظرم در بین خود کار های آقای فرهادی این فیلم یک سطح پایین تر بود.
فیلمنامه به زور کشیده شده بود تا ۱۲۵ دقیقه طول داده بشه. وگرنه میشد خیلی کوتاه تر جمع بشه (نمی خوام داستان لو بره وگرنه بیشتر توضیح میدادم). ضمن اینکه روابط علت معلولی فیلم ضعیف بود و گپ های زیادی در شرح علت روی دادن حوادث و جلو رفتن داستان بود. یعنی یک جوری بعضی جاها ماله کشیده شده بود ؛)) !
احتمالا طرفدار این یارو دهنمکی هستی
کاش میشد تحت تاثیر هیاهو ها (چه از نوع مثبت و چه از نوع منفی) قرار نگرفت و مستقل فیلم دید..
پس از مدتها این اولین فیلم ایرانی بود که احساس کردم وقت و پولم تلف نشده است، درود بر اصغر فرهادی که در سینمای ایران پدیده است و باید همیشه منتظر فیلم بعدی او بود. دیدن این فیلم را شدیدا توصیه میکنم مطمئن باشید پشیمان نمیشوید.
به جای اینکه هزینه برای حجم اینترنت بدین، برین الان تو سینما ببینید.
واقعا ارزش دیدن داره
به کالای فرهنگی مون بها بدیم سازندگان این فیلم و دیگر فیلمها دارند زحمت میکشند... زحمتهای اونا رو با دانلود غیرقانونی به هدر ندیم :)
ممنونم
بهترین مجموعه ی جهان!
در همین ده روز نزدیک 3 میلیارد فروخته. نشون میده این تعداد رای غیرطبیعی نیست
اصلا مگه دارم اجتماعی در مورد خوشبختی مردم میسازن؟ جدایی نادر از سیمین کجاش سیاه نمایی بود مثلا؟ یه خانواده توش متوسط بود، یه خانواده هم از پایین شهر... اینا دروغه؟ غیر از اینه که آمار طلاق دار میره بالا؟ اینا کجاش دروغه آخه؟ اینا کجاش سیاه نماییه؟ اینا آیینه جامعه است ... کسی که نخواد ببینه ، نمی بینه، تازه سینماگران تا همین الانش خیلی کوتاهی کردن که در مورد محرومیت مردم عزیز سیستان فیلم نساختن، بخش زیادی از مردم مرفه ایران متاسفانه در مورد این مردم شریف و محروم کاملا بی اطلاع هستن
مگه شاهکار ویتوریا دسیکا ، فیلم دزدان دوچرخه در مورد فقر مردم ایتالیا نیست؟
مگه مرثیه ای برای یک رویا فیلم هالیوودی نیست؟ پس چرا همش در مورد فقر و اعتیاد و بدبختی مردم آمریکا نیست؟
یه کم فیلم نگاه کنید بعد حرف بزیند... بابا اونا کشورهای توسعه یافته هستن تازه... ما که جهان سومیم، نمیشه که منکر فقر شد...
به قول یکی ، چرا فقر و فحشای ده نمکی سیاه نمایی نیست؟ چون فرهادی فیلم میسازه شد سیاه نمایی؟
تو فیلم رسوایی ده نمکی، کل شهر مریضن ، افتادن دنبال یه دختر سیاه نمایی نیست اون؟ مردم ایران رو مریض روانی نشون میده اصلا؟
یعنی فقط اگه کارگردان طرف سیاسی شما نباشه ، میشه سیاه نمایی؟
من منکر کیفیت کار های آقای فرهادی نیستم. اما بحث اینه که ما توی ایران فیلمای خوب دیگه هم داریم. چرا فقط کار های سبک آقا فرهادی مورد پذیرش جشنواره های مطرح میشه؟
غیر از اینه که اونا صرفا دنبال دیده شدن یک تصویر خاص از ایران هستن؟
دیگه کدوم فیلم ایرانی هست که بهتر از کارهای فرهادی باشه؟ میشه یه دونه مثال بزنید؟