به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی یتیمخانه ایران بهکارگردانی ابوالقاسم طالبی در 5 سال پیش یعنی سال 1394 در گونه تاریخی، حادثهای، درام و زندگینامهای تولید شده است. یتیمخانه ایران توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 6.9 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم یتیمخانه ایران را اثری باکیفیت و باارزش ارزیابی میکنند. محمدرضا تختکشیان تهیهکننده یتیمخانه ایران این فیلم را، بهعنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. یتیمخانه ایران در تاریخ 1396/05/25 پخش خود را در سینما آغاز کرد. در آن روزها یتیمخانه ایران توانست آمار فروش 1،603،977،000 تومان را به ثبت برساند.
بازیگران فیلم یتیمخانه ایران چه کسانی هستند؟ در یتیمخانه ایران بازیگرانی چون علیرام نورایی، فرخ نعمتی، داریوش اسدزاده، محمدعلی شادمان، ایمان صفا، مهری آلآقا و جعفر دهقان به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم یتیمخانه ایران حدود 26 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان یتیمخانه ایران را یک اثر بزرگ، پربازیگر و با تعداد شخصیتهای داستانی بسیار عنوان کرد. از اینلحاظ کارگردانی فیلم یتیمخانه ایران باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا ابوالقاسم طالبی بهعنوان کارگردان و بهعنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری یتیمخانه ایران توانستهاند در این زمینه موفق باشند و بازیهای درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران فیلم یتیمخانه ایران میتوان به قطبالدین صادقی، حامد نوروزیان، مهدی میری در نقش یاران عبدل ستار، محمد ملکی اردلانی در نقش بازیگر، علی جاویدفر، پرویز بزرگی، حمید تاجدولتی و آهو خردمند اشاره کرد.
از محتوا و داستان فیلم یتیمخانه ایران چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه یتیمخانه ایران توسط ابوالقاسم طالبی نوشته شده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان یتیمخانه ایران منتشر شده است، میخوانیم: «داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سالهای 1295 تا 1297 و در دوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد را روایت میکند...»
فیلم یتیمخانه ایران از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخصهای متعدد و گوناگونی میتوان گفت آثار مرتبط فیلم یتیمخانه ایران عبارت است از: فیلم ماجرای نیمروز، فیلم پایان نامه، فیلم روباه، فیلم امکان مینا و فیلم سیانور.
فیلم یتیمخانه ایران در میان لیست 100 فیلم برتر تاریخ ایران در سامانه منظوم مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون، رتبه 26 را با امتیاز و رأی مردم کسب کرده است.
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم یتیمخانه ایران نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم یتیمخانه ایران به طور متوسط فعالیت 15ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم یتیمخانه ایران بهترین اثر قطبالدین صادقی و محسن حسینی و یکی از 4 اثر شاخص داوود مقدادی و ملیکا شعبان در حرفه بازیگری محسوب میشود.
براساس امتیاز مردم فیلم یتیمخانه ایران یکی از 4 اثر شاخص ابوالقاسم طالبی در حرفه کارگردانی محسوب میشود.
فیلم یتیمخانه ایران براساس امتیاز مردم به آثار بهترین اثر ابوالقاسم طالبی در حرفه نویسندگی محسوب میشود.
7 تن از بازیگران یتیمخانه ایران، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کردهاند، در واقع در یتیمخانه ایران 7 فیلم اولی بودهاند: حامد نوروزیان، مهدی میری، حمید تاجدولتی، بهار محمدپور، مصطفی بهشتی، برایان طرفه و داوود محمدی سیف الدین.
همچنین ابوالقاسم طالبی کارگردان یتیمخانه ایران اولین همکاری خود با بازیگرانی چون فرخ نعمتی، محمدعلی شادمان، ایمان صفا، مهری آلآقا، جعفر دهقان، قطبالدین صادقی، محمد ملکی اردلانی، علی جاویدفر، پرویز بزرگی، صالح میرزا آقایی، رضا اکبری، محسن حسینی، ملیکا شعبان و امیر زالی زاده را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران یتیمخانه ایران نیز 295 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 26 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 295 همکاری برای اولینمرتبه در یتیمخانه ایران رخ داده است. مانند: علیرام نورایی و فرخ نعمتی، داریوش اسدزاده و محمدعلی شادمان، ایمان صفا و مهری آلآقا، جعفر دهقان و حامد نوروزیان، قطبالدین صادقی و مهدی میری.
عوامل تولید و بازیگران یتیمخانه ایران در اینستاگرام نیز فعال هستند و مجموع میزان فالوئرهای اینستاگرام 13 نفر از این هنرمندان به بیش از 666،131 نفر میرسد.
مخاطبان بعد از تماشای فیلم یتیمخانه ایران به ارزیابی اثر در منظوم پرداختهاند و نتایج مهمی درباره شاخصهای هنری، فنی و محتوایی اثر بدست آمده است. براساس نظرسنجی و دیدگاه مردم:
فیلم یتیمخانه ایران قطعا ارزش تماشا دارد چراکه 89% مخاطبان معقدند فیلم یتیمخانه ایران ارزش یک بار دیدن را دارد.
فیلم یتیمخانه ایران قطعا خوشساخت هست زیرا 85% مخاطبان عقیده دارند فیلم یتیمخانه ایران از لحاظ فنی باکیفیت ساخته شده است.
فیلم یتیمخانه ایران قطعا عملکرد بازیگریِ خوبی دارد چراکه 80% مخاطبان عقیده دارند تیم بازیگری فیلم یتیمخانه ایران نقشها را خوب بازی کردند.
فیلم یتیمخانه ایران تا حد بسیاری خلاقانه هست زیرا 82% مخاطبان عقیده دارند داستان و ساختار فیلم یتیمخانه ایران غیرتکراری و جدید است.
فیلم یتیمخانه ایران تا حد بسیاری محتوای مناسبی دارد زیرا 88% مخاطبان عقیده دارند حرف و پیام فیلم یتیمخانه ایران مفید و ارزشمند هست.
فیلم یتیمخانه ایران تا حد بسیاری تفکربرانگیز هست چراکه 82% نظردهندگان بعد پایان فیلم یتیمخانه ایران به آن فکر میکردند.
فیلم یتیمخانه ایران تا حد بسیاری مناسب خانواده هست چراکه 87% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم یتیمخانه ایران با فرهنگ خانوادهشان سازگار است.
فیلم یتیمخانه ایران نسبتا مناسب کودکان هست چراکه 53% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم یتیمخانه ایران مناسب کودکان است.
اگر از تصویربرداری فیلم یتیمخانه ایران خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن اصغر رفیعیجم بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم یتیمخانه ایران چیست؟ تدوین یتیمخانه ایران را حسین زندباف انجام داده است. اگر صدای یتیمخانه ایران بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم یتیمخانه ایران یعنی بهمن حیدری آشنا میکنیم. عباس بلوندی طراحی صحنه فیلم یتیمخانه ایران را انجام نموده و عباس بلوندی طراحی لباس فیلم یتیمخانه ایران را انجام داده است. داریوش صالحیان چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم یتیمخانه ایران را برعهده داشت. موسیقی متن فیلم یتیمخانه ایران اثر کرت تسکو است و خواننده فیلم یتیمخانه ایران نیز پرواز همای هست. طراحی جلوههای ویژه بصری فیلم یتیمخانه ایران توسط سعادت بستام، جواد سهرابی، مرضیه حیدری، مصطفی معمارزاده، روح الله فتاح دماوندی، مهدی شرکت، شیرین مقصودیان و سعید شهبازی بهثمر نشسته است. جلوههای ویژه میدانی فیلم یتیمخانه ایران نیز توسط محسن روزبهانی انجام شده است.
از دیگر عوامل اثر میتوان به کبری بختیاری، امین خانی، سارا حسینی و احسان حق جویان مسئول هنروران فیلم یتیمخانه ایران، مسعود مقومی مدیر صحنه فیلم یتیمخانه ایران، محسن بهاری منشی صحنه فیلم یتیمخانه ایران و اشاره کرد. در مجموع بیش از 115 نفر در تولید فیلم یتیمخانه ایران نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
کاربران نیز در 5 لیست از فیلم یتیمخانه ایران یاد کردهاند. همچنین در بخش بررسی فیلم یتیمخانه ایران 121 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از یتیمخانه ایران پرداختهاند. در دادهکاوی و تحلیل ابر کلیدواژهها بررسیهای مردم برای فیلم یتیمخانه ایران، بیشترین واژههای تکرار شده عبارت است از: ایران، خوب، تاریخ، چون، کرد، انگلیس و دیدن. تاکنون پژوهشگران 1 برچسب در فیلم یتیمخانه ایران از نظر ساختاری و محتوایی شناسایی نمودهاند که عبارت است از: سیاسی.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم یتیمخانه ایران در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم یتیمخانه ایران 29 عدد، در بخش ویدئو و تیزر فیلم یتیمخانه ایران 5 عدد، در بخش حواشی فیلم یتیمخانه ایران 24 عدد، در بخش نقد فیلم یتیمخانه ایران 11 عدد گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای دیالوگ برتر فیلم یتیمخانه ایران، سوتی فیلم یتیمخانه ایران هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
متن آهنگ ای میهنم پرواز همای
#متأسفم
فیلم خوش ساخت و خوبی بود.
خود من تا قبل از این فیلم هیچ چیزی در این باره نمیدونستم
ولی متاسفانه توی گیشه مظلوم واقع شد
نمیفهمم چرا اینجور فیلم های همیشه مظلوم واقع میشن
بنظرم فیلم خوش ساختی بود و بازیگرانش هم خوب بازی کردند
من خودم از فن های این فیلمم ! اصلا سر داستان این فیلم بارها جنگ و دعوا کردم و از مدافعین این فیلم هستم ! ولی چرا اینقدر تند نمره میدید !
نمره به همه چیز باید داده بشه ! موضوع فیلم نامه صرفا 10 تا ستاره نیست !
انتخاب بازیگران
کارگردان
فیلمنامه
دوست داشتن یا نداشتن
خوش ساخت بودن
همه چیز ! همه چیز ! دخیله ! هر کدوم از این معیار ها یک یا دو ستاره نهایتا داره !
اینکه به این فیلمی 10 بدید هیچ کمکی به کارگردان و عواملش نمیکنید و باعث میشید که این اثر ضعیف همیشه ضعیف بمونه !
بازی علیرام نورایی جذاب بود ولی ۱۰ ستاره زیادیشه
محتوی و موضوع داستان همیشه نصفه بیشتر داستان. سه تا ستاره آخر باید به فرم اختصاص پیدا کنه.
این فیلم توسط مجموعه فیلمساز حیف و میل شد. باید ی گروه خبره تر و کارکشته تر پشت این فیلم میذاشتن. بنظرم این موضوع از موضوع مختار و سریال سخیف و بی مزه مختارنامه خیلی مهمتر بود. ولی بد گویی پشت سر استعمار پیر جگر میخواد که جز معدود کارگردان ها علی الخصوص ضیاءالدین دری فقید، هیشکی جربزه ش رو نداره.
ولی خب با این مهم بودن این محتوا موافق هستم
خییییییلی عالی تاریخ رو به تصویر کشیده
دم همه عواملش گرم
خبر نداریم
گفتید «فیلم ساختن با پول بیت المالی که میشد هزار جایه بهتر استفاده بشه».
شاید حرف شما از جهتی درست باشه ولی یکی از جاهای بسیار مهم اینه که «مردم بفهمن درد از کجا اومده تا درمان رو از اونجا نخوان».
این فهم عمومی خیلی خیلی به پیشرفت کشور کمک میکنه.
آفرین ...
واقعا یه جاهایی اشک آدم رو در میاره
درضمن این اثر هیچ ربطی به غارت بیت المال و امنیت نداره بلکه یه بخش از تاریخ تلخه کشور و استعماره انگلیسه
خدا قوت اقای طالبی و بقیه همکاران......
توی این چندسال فیلم های بی نظیر و ارزشی( که تا الان به عقیده من سردسته شون همین فیلم بوده )که حرفی برای گفتن دارن و به وقت و شعور مردم احترام میزارن باعث شدن خیل کثیر از مردم با فرهنگ و اصیل ایران رو به سینما بیارن .
واقعا نمیدونم چطوری از سازندگان این فیلم و بازیگران فوق العاده ش تشکر کنم . ارزوی سلامتی و عاقبت بخیری دارم برای تک تکتون
به امید ایرانی همیشه سربلند
به قول استاد پناهیان ، واقعاً یک ابر فیلم بود
#مرگ_بر_انگلیس
مارو ترسوندن از دشمنا ، تا راضی باشیم به وضع فاجعه وار مملکت، و هعی میگن عوضش امنیت هست
زمان امام حسینم مردمو ترسوندن از یزید و لشکرش و نذاشتن برن کمک، بنی عباسم امنیت داشت😉
چرا نباید لعن کنیم کسایی رو که اینطوری خون میریزن تو جهان؟
کسایی که اینطوری خانواده هارو آواره میکنن؟
بدی هارو بزرگ میکنن و با خوبی ها میجگند؟و...
کاش بیشتر بخونید و بدونید که بدونید لعن و نفرین اینجور حیوونا نه فقط بد نیست بلکه خیلیم کار خوب و پسندیده ایه
البته عذر میخوام اگه تند حرف زدم
اما من با افتخار میگم مرررررررررررگ بر آمریکا و انگلیس
چرا نباید لعن کنیم کسایی رو که اینطوری خون میریزن تو جهان؟
کسایی که اینطوری خانواده هارو آواره میکنن؟
بدی هارو بزرگ میکنن و با خوبی ها میجگند؟و...
کاش بیشتر بخونید و بدونید که بدونید لعن و نفرین اینجور حیوونا نه فقط بد نیست بلکه خیلیم کار خوب و پسندیده ایه
البته عذر میخوام اگه تند حرف زدم
اما من با افتخار میگم مرررررررررررگ بر آمریکا و انگلیس
به امید روزی که این آمریکا و انگلیس بشینن سر جاشون و انقد غلط اضافی نکن
حالا میشه این جمله رو درک کرد و تکرار کرد: مرگ بر انگلیس
خوشحالم توی سینما دیدم چون عالیییییی بود
ببخشید
حوصلمون سر رفت
بـــا تشکر از عوامل فیلم
لطفا ببینید و به بقیه هم توصیه کنید ببینن
جای فیلمای چرتی مثل سلام بمبئی و امثال اون بیاین این فیلمو ببینید یکم بره سوادتون
۲− این فیلم جزو معدود فیلمهاییست که معتقدم هر ایرانیای باید ببیند. به شخصه هم برایم عبرت داشت؛ هم کینهام از انگلیس را تازه کرد؛ هم انگیزه داد برای کار بیشتر؛ برای ساختن کشورم طوری که هیچ وقت آن نگاه تحقیرآمیز انگلیسی تکرار نشود و طوری که بتواند دستگیر باقی ملتها باشد جلوی این زورگویی لعنتی تاریخی.
۳− دیدن این فیلم تحمل میخواهد. دیدن رنج آدمها، گرسنگیشان، مریضی و بیپناهیشان و زیر پای زورگویان لهشدنشان هیچوقت کار راحتی نیست؛ مخصوصا اگر این آدمها کسانی باشند که ارتباطی با شما دارند. حتی اگر ماجرا برای صد سال پیش باشد آدمهایی که به فلاکت افتادند هموطنتاناند و آن کشوری که زیر چکمهی انگلیسیها به تاراج میرود وطنتان است. راستش را بگویم تا این موقع سر هیچ فیلمی اینقدر بغض نکرده بودم و اینقدر گریه نکردهبودم و اینقدر دلم نگرفتهبود. از دقیقه ۲۰ فیلم تا یکساعت بعد از دیدن فیلم بغض داشتم: برای وطنی که چند اشتباه و چند لحظه غفلت از قلههای افتخار به حضیض ذلتش کشاند. هموطنهایی که به ذلت خو گرفته بودند و... بگذریم. خدا کند ما هم با اشتباه خودمان را دوباره در آن فلاکت نیندازیم.
امااگه دنبال کمدی هستین نیاین دنبال این فیلم
این فیلم اموزنده وجذابه وکمی تلخ
امادلچسب
هم محتوا و داستان، هم استنادش خوب بود و هم تاثیرگذار بر احساسات و سحرکننده
تاریخی که همه ما باید هر روز یاداوریش کنیم و فراموشش کردیم رو نشون میده
از نظر کارگردانی کم نقصه
از نظر کیفیت بازیگران هم که عالیه
حتما ببینیدش حتی شده 2 بار
آقای طالبی سرت سلامت.
خدا قوت
چون این فیلم تداعی کننده تاریخ گمشده ایران در آن سالهای قحطی و باز هم رذالت روباه پیر،انگلیس خبیث رو نشون میده
چون این فیلم تداعی کننده تاریخ گمشده ایران در آن سالهای قحطی و باز هم رذالت روباه پیر،انگلیس خبیث رو نشون میده
چون این فیلم تداعی کننده تاریخ گمشده ایران در آن سالهای قحطی و باز هم رذالت روباه پیر،انگلیس خبیث رو نشون میده
چون این فیلم تداعی کننده تاریخ گمشده ایران در آن سالهای قحطی و باز هم رذالت روباه پیر،انگلیس خبیث رو نشون میده
آقای طالبی خدا خیرت بده!!
فیلم نامه پر کشش که البته کمی در داستان گویی ضعف داشت. ایراد اصلی هم به خاطر تدوین «شلخته» بود. مخاطب موقعیت مکانی خودش رو حس نمی کرد. نمی دانست الان تهران است؟ جنگل است؟ شمیران؟ شمال؟ (اگرچه خیلی نمیشه خرده گرفت چون شهرک سینمایی و لوکیشن مناسب برای این کار نداریم). مدام از یک قسمت به جای دیگر پرت میشویم. صحنه های تکه پاره و نامنظم. اگر چه انصافا فیلم برداری خوبی داشتند اما پلان ها خوب برای مخاطب شرح داده نمیشدند. فیلم برای مخاطب امروزی اش که چیزی از تیفوس و سیلو ها و کندو های انبار گندم و خیلی المان های قدیمی دیگر نمی داند خوب توضیح نمیدهد که این چیزی که میبینی برای چیست. احساسم این بود که کارگردان کلی ماده خام و داستان و ایده داشته که دوست داشته همه آنها را مخاطبش ببیند و دلش نیامده چیزی کنار برود یا حذف بشود اما از طرفی برای اینکه فیلم به درازا نکشد مجبور شده خیلی چیز ها را نصفه نیمه نشان دهد. اگرچه با این وجود مخاطب کاملا با داستان همراه و در آن غرق میشود. به طوریکه در هر دو باری که فیلم را دیدم، تمام سالن در صحنه انتقام نهایی نفس در سینه حبس منتظر بودند و وقتی انتقام گرفته شد دست زدند! یعنی همه با نفرت انگلیسی همراه شده اند. ضمن اینکه دیالوگ ها و جمله های عمیق نقطه قوت فیلم نامه است. از اشاره به مفهوم «علم دار» و " لیدر هایی که در انزوا می میرند" تا "استاد هایی که در «دارالفنون» اونقدر تبلیغ فرنگ می کنن که هر شاگرد کتاب به دستی تشنه نوکری اجنبی میشه"... و خیلی دیالوگ های دیگه.
تم اصلی موسیقی هم خوب بود. در غم و حزن ناشی از این همه بدبختی، غرور زیبایی رو منتقل میکرد. غروری که اگرچه کمی فانتزی و توی ذوق اما دلنشین و تذکر وار در پلان آخر در ال سی دی های مزار میرزا کوچک خان نشون داده شد. غروری ناشی از «میجنگیم تا روزی که بچه هامون از هیچ سرباز انگلیسی اجنبی نترسن...»
چون به نظرم لازمه که اینجا فیلم ها از دید مخاطب های عادی هم یک معرفی ای بشن. ضمن اینکه احساسم این بود که این فیلم کمی مهجور مانده...
فیلمی که خدا رو شکر ساخته شد... و شاید بزرگترین رسالت هنری کارگردان ساخت همین فیلم بود و بس... چرا که اگر این فیلم نبود این حادثه، چهل، پنجاه سال بعد به راحتی از ذهن ها محو میشد...
ممنون از آقای طالبی...
ولی رفته رفته به جذاب بودن فیلم افزوده شد
تا حدی که همگی بعد از دیدن فیلم راضی بودن
واقعا نفرت از بیگانگان و حس میهن پرستی رو در آدم تقویت می کنه