به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
به گزارش منظوم؛ مرجع سینما و تلویزیون ایران، با توجه به گستردگی اخبار و اتفاقات دنیای هنر، اخبار کوتاه و حواشی جذاب 24 ساعت گذشته را در این بسته خبری با هم مرور می کنیم.
پست های اینستاگرامی روز :
حساب کاربری فیلم «ساعت پنج عصر» در اینستاگرام تصویری از گریم مهران مدیری در این فیلم منتشر کرد.
در فیلم سینمایی «ساعت پنج عصر» به کارگردانی مهران مدیری بازیگرانی چون سیامک انصاری، آزاده صمدی، امیر جعفری و خود مهران مدیری نقش آفرینی میکنند.
محمدعلی کشاورز به مناسبت هشتاد و هفتمین سالگرد تولد فخری خوروش، متنی در صفحه اینستاگرامش قرار داد.
این هنرمند متن زیر را همراه با توضیحی منتشر کرد:
مصاحبه امروز من با روزنامه ایران
هشتاد و هفتمین بهار زندگی فخری خوروش این هنرمند بزرگ سرزمینم مبارک.
مهراب قاسمخانی، فیلمنامهنویس مطرح تلویزیون با انتشار یک پست جدید در صفحه اینستاگرامش از مردم خواست تا به تماشای فیلم «ویلاییها» اولین ساخته سینمایی منیر قیدی بنشینند.
قاسمخانی در پست جدیدش نوشته است: «خب دیگه فعالیتهای سیاسی بسه. لوس شد. یکم فعالیت فرهنگی بکنیم. شما هم خودتونو لوس نکنید، مثل بچههای خوب برید ویلاییها رو ببینید.»
سحر قریشی بازیگر کشورمان با انتشار عکسی صفحه شخصی اش را بروز کرد.
این بازیگر ۲۹ ساله عکس جدیدی از خودش و مادرش را منتشر کرده است.
سحر قریشی با انتشار عکس زیر نوشت:
«خاطرات خیلی عجیبند،
گاهی اوقات می خندیم
به روزهای که گریه میکردیم... گاهی گریه میکنیم
به روزهای که می خندیدیم...»
جواد عزتی هم عکسی بدون توضیح منتشر کرده است.
نادر سلیمانی، بازیگر مجموعههای طنز تلویزیون، عکسی قدیمی از مجموعه «ساعت خوش» را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.
این بازیگر در توضیح عکس نوشت: «یه عکس دیده نشده از ساعت خوش.»
اخبار کوتاه :
محمد مهدی عسگرپور، کارگردان سینما در یادداشتی که در اختیار رسانهها قرار داده است، درباره فیلم «ویلاییها» نوشت: این فیلم را در دائرهالمعارف فیلمهای مربوط به جنگ میتوان در فهرست مراجع نوشت.
در متن یادداشت عسگرپور آمده است:
«به نام خدا
ویلاییها یک فیلم دست اول است، معمولاً حرف زدن درباره آثار دستِ اول درعین حال که ظاهری ساده دارند، سخت هم هست. قرار است در این فیلم با لحظات تلخ و شیرین جماعتی آشنا شویم که مشابهشان در این ایام کمتر یافت میشود و این یعنی همان خواستی که بسیاری از فیلمسازان فیلمهای مربوط به جنگ هر از گاهی دارند، که نتیجهاش گاهی با موفقیت هم همراه است.
و اینجا چه خوب آن جماعت که از قضا عمدتاً زن و کودک هستند را میبینیم و میشناسیم، چنانکه پس از دیدن فیلم شخصیتها و ماجراهایشان سخت گریبان بیننده را میگیرد، تو گویی همانها بیننده را به شهادت میگیرند و نهایتاً از او میخواهند در دلشان قضاوت کنند، قضاوتی بین امروز و دیروز، بین آرمانها و واقعیتها، بین ایثار و زیادهخواهی، خلاصه آنکه یک قطعه جالب، عجیب و غرورآفرین از تاریخ نه چندان دور را معرفی میکند و بیننده با هر گرایشی سعی میکند با قطعات دیگری که ذهنش میسازد، تابلویی حماسی و دوستداشتنی از ایام پرشور و افتخارآفرین کشورمان را ترسیم کند. و شاید ویژگی مهم فیلم هم همین جاست.
فیلمِ سراسر احساسی و خاطرهساز «ویلاییها» با سختی زیاد و با یک باور عمیق ساخته شده، این را خود فیلم به ما میگوید، حس بازیگران پر توانش و کار خوب عوامل پشت دوربین بخصوص منیر قیدی و سعیدملکان این را میگوید. هرچند «ویلاییها» به دلایل مختلف نمیتوانست از تجارب آثار پیش از خود بهره جوید، اما حالا میتواند یک مرجع باشد، مرجعی که به آثار پس از خودش یاری میرساند.
به همین خاطر در دائرهالمعارف فیلمهای مربوط به جنگ آن را میتوان در فهرست مراجع نوشت.
رئیس انجمن مستندسازان گفت: اگر تا سهشنبه به خواستهی ما که پس گرفتن اتاق و به رسمیت شناختن انجمن مستندسازان است؛ توجهی نشود، اعضای این انجمن سهشنبه در خانه سینما تجمع خواهند کرد.
ارد زند (رئیس انجمن مستندسازان) درخصوص وضعیت اتاق مستندسازان در خانه سینما گفت: ما اتاقی نداریم و کلید را از ما گرفتهاند و حتی کارهای روزمره اعضا مانند برگزاری جلسه را نمیتوانیم در اتاق انجام دهیم و تجمع ما هم به همین دلیل است تا اگر بخواهیم مجمعی برگزار کنیم اتاق و سالن در اختیار ما بگذارند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا خانهسینما اقدام به بستن اتاق کرده است، گفت: خانه سینما میگوید طبق اساسنامه چون هم انجمن و هم صنف داریم لذا تنها به یکی از آنها اجازه حضور در خانه سینما داده میشود. اما صحبت ما این است که اساساً انجمنهای صنفی میبایست در جایی مستقر باشند که وزارت کار تعیین میکند.
امروز انجمنهای بسیاری داریم که رسمیت یافتهاند. مدیریت این انجمنها در این چندین سال برعهده وزارت ارشاد بوده و حالا چطور میخواهند انجمنهای فرهنگی را کنار بگذارند و انجمنهای صنفی را جایگزین کنند را نمیدانم. از نگاه من انجمنی باید انتخاب شود که رسمیتش را از وزارت ارشاد گرفته است و اعتراض ما به خانه سینما نیز بر سر همین مسئله است.
پریناز ایزدیار بازیگر مطرح سینمای ایران گفت وگویی با نشریه همشهری ۲۴ کرده ودر بخشهایی از آن حرفهای جالبی زده است .
پریناز ایزدیار گفته : بعد از سریال زمانه، در تلویزیون ممنوع الکار شدم . به خاطر همه اینها الان ترجیح می دهم سراغ تلویزیون نروم .
ایزدیار در پاسخ به این سوال که چرا بعد از سریال زمانه ممنوع التصویر شدید؟ می گوید :هیچ وقت نفهمیدم که دقیقا علتش چه بوده است ؟یک بار هم قبل از سریال زمانه ممنوع التصویر شده بودم که حل شد و بعد سریال زمانه را بازی کردم و بعد از زمانه دوباره دوباره گفتند نمی توانید بازی کنید .البته الان این مشکل حل شده است. اما الویتم حالا سینماست .کلا بعد از سریال زمانه تصمیم گرفتم جور دیگری بازی کنم و هنوز هم براین تصمیم استوارم.
امیر حسین علم الهدی در بخشهایی از گفت وگوی خود با ماهنامه فیلم روایت جالبی از مصائب اکران فیلمهای ترسناک در ایران را بازگو کرده است .
علم الهدی در این مصاحبه به تجاربی که چند سال قبل برای اکران فیلمهای خارجی داشته اشاره کرده و گفته :ما برای فیلم کینه حتی فتوای سه تن از مجتهدین را گرفتم تا توانستم پروانه نمایش بگیرم .دوتایشان مخالفت کردند اما یکی شان بلا مانع دانستند که من با آن حکم توانستم پروانه بگیرم . آقای مکارم خیلی هوشمندانه جواب دادند و گفتند تو وظیفه داری اطلاع رسانی کنی . وقتی اعلام کنی فیلم ترسناک است مخاطب با اختیار خودش به تماشای این فیلم می رود وقتی با اخیار خودش برود هیچ ایرادی ندارد.
آخرین اخبار، رویدادها و حواشی روز سینما، تلویزیون، بازیگران و هنرمندان ایران را در صفحهی اخبار منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران میتوانید دنبال کنید.