به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
به گزارش منظوم؛ مرجع سینما و تلویزیون ایران، برخی از مهمترین اخبار سینما و تلویزیون را در ادامه بخوانید.
فیلم سینمایی «سوتفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و تهیه کنندگی جلیل شعبانی از ۵دی ماه در سینماها اکران می شود.
جلیل شعبانی؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «سوتفاهم» درباره آخرین وضعیت اکران این فیلم سینمایی که کارگردانی آن را احمدرضا معتمدی بر عهده دارد،گفت:این فیلم سینمایی از ۵دی ماه به سرگروهی حوزه هنری در سینماهای کشور اکران خواهدشد.
گفتنی است؛ فیلم سینمایی «سوتفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و تهیه کنندگی جلیل شعبانی یکی از فیلم های راه یافته به سی و ششمین جشنواره ملی فجربود، که با بازخوردهای محتلف مخاطبان و منتقدان به دلیل تلفیق ژانرهای تریلر روانشناختی، کمدی، و فلسفی مواجه شد. ابتدای فیلم با جملهای از ژان بودریار فیلسوف فرانسوی آغاز میشود.
مریلا زارعی، کامبیز دیرباز، اکبر عبدی، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی بازیگران اصلی «سوء تفاهم» هستند.
فیلم مضمونی اجتماعی دارد و قصه آن ماجرای یک گروگان گیری است که همه چیز در متن واقعیت پیش میرود اما با گذشت زمان این شبهه پیش می آید که این حادثه بیشتر شبیه یک «سوء تفاهم» یا توهم است. و اما در متن توهم هنوز عناصری از واقعیت به چشم می آید. همزمان با گسترش این ابهام، ماجرای گروگان گیری نیز به پیش می رود و...
سایر عوامل این فیلم هم عبارتند از: تهیه کننده: جلیل شعبانی، نویسنده و کارگردان: احمدرضا معتمدی، مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمانفر، طراح صحنه: کیوان مقدم، طراح چهرهپردازی: مهرداد میر کیانی، صدابردار: مهران ملکوتی، طراح لباس: سارا سمیعی، مدیر تولید: پیمان جعفری، دستیار و برنامه ریز: حسین فلاح، عکاس: نادر فوقانی، دستیار تولید: سهراب دادگستر، مدیر تدارکات: عطا الله مقدسی، فیلمبردار پشت صحنه: محمود نجفی، محصول سازمان هنری رسانه ای اوج.
با پایان یافتن پخش خلاصه ای از فصل اول مجموعه «بی قرار»؛ از دوشنبه ۱۲ آذر ماه فصل دوم و جدید این مجموعه تلویزیونی روانه آنتن می شود.
پخش خلاصه ای از مجموعه تلویزیونی «بیقرار» به تهیه کنندگی مجید اوجی و کارگردانی فلورا سام که از دوشنبه؛ پنجم آذرماه آغاز شده بود؛ یکشنبه (۱۱ آذر ماه) پایان می یابد و علاقمندان به دیدن مجموعه های تلویزیونی اولین قسمت از فصل دوم این مجموعه را از دوشنبه (۱۲ آذر) می توانند پیگیری کنند.
این سریال پربازیگر که در تهران، مشهد و پاریس مقابل دوربین رفته است؛ از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰ روانه آنتن می شود و بازپخش آن نیز ساعت ۱:۴۵ بامداد، ۱۲:۱۵ و ۱۶:۱۵ خواهد بود.
«بی قرار» زندگی زنی به نام رعنا را روایت میکند که پس از پنج سال از زندان آزاد و متوجه میشود همه زندگی خود را از دست داده است. او که میخواهد زندگیاش را از نو بسازد دنبال کودک خود که هنگام دستگیری یک ماهه بوده، میرود. رعنا در نتیجه جستجوهای فراوانش سرانجام به مشهد میرسد و دنبال نشانهای از کودکی که اینک پنج ساله شده، میگردد؛ جستجویی که اتفاقات جدیدی را برایش رقم میزند... .
لاله اسکندری، سارا خویینیها، محمدرضا شریفینیا، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی، شقایق فراهانی، محمد صادقی، کامران تفتی، امیرحسین صدیق، کمند امیرسلیمانی، داریوش کاردان، مریم امیرجلالی، مریم بوبانی، زهرا سعیدی، اسماعیل خلج، آتش تقیپور، سولماز آقمقانی، رضا اخلاقیراد، سعید محیط، هادی فراهانی، همراه با هنرمندان خردسال فاطمه دقاقی و حامی فراهانی بازیگرانی هستند که در این مجموعه ۲۸ قسمتی به ایفای نقش پرداختهاند.
سایر عوامل اصلی «بیقرار» عبارتند از: تهیهکننده: مجید اوجی، مدیر تصویربرداری: محسن فلاحی، مدیر صدابرداری: محمد علیزاده، مدیر برنامهریزی و دستیار اول کارگردان: مسعود حقی، مدیر تولید: عباس دقاقی، تدوین: روزبه کلباسی، آهنگساز: امید کرامتی، طراحان گریم: احسان روناسی، شیوا پاکنیت، مشاور رسانهای: امین اعتمادیمجد، منشی صحنه: مهین شهبازی، مدیر تدارکات: حسین لنجابی، عکاس: زهرا محمدزاده.
اولین جلسه شورای اندیشه ورزی شبکه سه با حضور اعضای جدید و با موضوع تحول کیفی این شبکه برگزار شد.
اولین جلسه شورای اندیشه ورزی شبکه سه سیما با حضور اعضای جدید این شورا امروز شنبه ۱۰ آذر با ریاست علی فروغی مدیر شبکه سه برگزار شد.
به تازگی اعضای جدید شورای اندیشه ورزی شبکه سه مشخص شده اند که شامل علی اصغر پورمحمدی، جعفر عبدالملکی قائم مقام شبکه سه، فریدالدین حدادعادل، سیداحمد عبودتیان و میثم نیلی می شوند و توسط مرتضی میرباقری معاون سیمای صداوسیما منصوب شده اند.
موضوع دستور جلسه اولین نشست از شورای اندیشه ورزی شبکه سه تحول کیفی این شبکه بوده است.
فاز جدید تصویربرداری «بهترین سالهای زندگی ما» با پیوستن بازیگران جدیدی آغاز شد.
تصویربرداری فاز دوم سریال «بهترین سالهای زندگی ما» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی محمودرضا تخشید که بخشهای مربوط به دهه ۵۰ را شامل می شود، آغاز شد.
محمدکامبیز دارابی مجری طرح پروژه گفت: «در فاز اول سریال بخشهای مربوط به دهه های سی و چهل را تصویربرداری کردیم. در فاز دوم بخشهای مربوط به دهه ۵۰ که منتهی به رویدادهای انقلاب و تاثیرات آن بر فضای داستان و سرنوشت کاراکترها می شود را جلوی دوربین می بریم».
به گفته او، داریوش کاردان،حدیثه تهرانی و نیلوفر شهیدی هم بازیگرانی هستند که به تازگی به سریال پیوسته اند. داریوش کاردان در این سریال نقش کاراکتری به نام خوش پیک را دارد که در قصه پدر حدیثه تهرانی است.
بندر کیاشهر، ساحل چمخاله، ارتفاعات سیاهکل و مناطقی دیگر در شمال کشور از جمله لوکیشنهای سریال هستند. تدوین همزمان مجموعه نیز در حال پیگیری است.
این سریال به نویسندگی جابر قاسمعلی، یک درام تاریخی عاشقانه است و اقتباسی از رمان مطرح «مهاجران» هاوارد فاست محسوب می شود.
این سریال در ۳۰ قسمت برای پخش از شبکه سوم سیما تولید می شود. داستان مجموعه در دهه ۳۰ روایت می شود و قصه ای پرفراز و نشیب را به تصویر می کشد که در ادامه به دهه حاضر نیز می رسد. تنوع جغرافیایی لوکیشنهای این سریال از جمله ویژگیهای آن است.
علیرضا کمالی، بهنام تشکر، هدایت هاشمی، برزو ارجمند، امیررضا دلاوری، علیرضا جلالی تبار، رحیم نوروزی، الهام طهموری، شهرام قائدی، علی سلیمانی، فرخ نعمتی، کورش سلیمانی، افشین سنگچاپ، فریبا طالبی، مینا نوروزی، فریده دریامج، سهی بانو ذوالقدر، ساناز سماواتی، شهروز ابراهیمی، وحید شیخ زاده، بهراد خرازی، فرج الله گلسفیدی، انوش نصر، کرامت رودساز، حمیدرضا داوری، مهدیه کوهستانی و … در این سریال بازی دارند.
در خلاصه داستان این سریال آمده: یارمحمد سیستانی برای فرار از گرسنگی و خشکسالی به شمال کشور می رود تا شغل ماهیگیری را پیشه کند. او که نمی داند ماهیگیریِ آن منطقه در سلطه گردنکشی به نام تراب است، به دریا می زند و مقابل تراب می ایستد. وارش بیوه جواد که سالها تراب در خیال ازدواج با اوست، با دیدن دلاوری یارمحمد دل به او می بندد و به تراب جواب رد می دهد. تراب نقشه ای می چیند تا یارمحمد را از سر راه بردارد، اما اتفاقی که هیچکس انتظارش را نمی کشد، از راه رسیده و سرنوشت آدم ها را به هم پیوند می زند.
سایر عوامل اصلی پروژه عبارتند از: مجری طرح: محمدکامبیز دارابی، مدیر تصویربرداری: محمد ناصری، طراح صحنه، دکور و لباس: حسن روح پروری، مدیر صدابرداری: امیر حاتمی، طراح گریم: داریوش صالحیان، تدوینگر:حسین غضنفری،مدیر تولید: رحیم بیابانی، جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، جلوه های ویژه کامپیوتری: شهاب نجفی، برنامه ریز: حبیب قلی زاده، دستیار یک کارگردان: محسن حسن پور،تصویربردار:فردین ناصری، منشی صحنه: محبوبه نظری، عکاس:علی یعقوبی، مدیر تدارکات: علی بهره مند.
ادامه واکنشها به گزارش روزنامه فرهیختگان و خبر بیست و سی
روزنامه فرهیختگان در نسخه روز چهارشنبه خود مطلبی را منتشر کرد که در آن به سلبریتی هایی که تابعیت دوگانه دارند و یا فرزند خود را در خارج از کشور به دنیا آورده اند اشاره کرده بود. در ادامه این گزارش برخی از این اشخاص به تکذیب این خبر پرداخته و برخی دیگر از حق خود برای انتخاب محل زندگی و یا تولد فرزند خود دفاع کردند.
شیلا خداداد بعد از انتشار لیست بازیگرانی که فرزندان خود را در خارج از ایران به دنیا آوردند، در اینستاگرام خود در واکنش به این لیست نوشت:
پس تمام مشکلات کشور تقضیر ما بود و خودمان خبر نداشتیم. شما به جای آنکه حواس مردم را با این چرندیان پرت کنین اخبار درست درباره مملکت بهشون بدین. الان که چی؟ آخ آخ من که خیلی خجالت کشیدم. الان سامیار و ساتین رو قورت میدم و دوباره در وطن به دنیا میارمشون.
فریبرز عرب نیا هم در پی انتشار لیست بازیگران دو تابعیتی و گزارش جنجالی «20:30» و موضع گیری تلویزیون علیه این بازیگران، ویدیویی در اینستاگرام خود منتشر کرد و به این ماجرا واکنش نشان داد.
امیرمهدی ژوله نیز با اینکه در این لیست نامی از او برده نشده در حمایت از همکاران و دوستان خود نوشت:
ستاره اسکندری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که هم اکنون اکران فیلم "سرو زیر آب" را پشت سر میگذارد درباره دلیل کم کاری خود در عرصه سینما طی سالهای جاری گفت: واقعیت امر اینکه من در سینما کمرنگ و یا کم کار شدهام را باید از تهیه کنندگان پرسید. زیرا خودم هم نمی دانم چرا باید طی این سالها تا این حد کم کار باشم.
وی در همین راستا ادامه داد: این دوری من از سینما خواسته من نیست زیرا طی سالهای گذشته بارها بازی در نقشهای متفاوت در آثار سینمای هنر و تجربه را تجربه کردهام و این مساله نشان میدهد که اتفاقاً خود من به شد علاقمند حضور در سینما هستم.
وی درباره اینکه یک بازیگر چگونه میتواند همواره در عرصه سینما موفق باشد اضافه کرد: بازیگری چه در سینما و چه در تلویزیون به پیشنهادات کارگردان و تهیه کننده و چگونگی نقش بستگی دارد. وقتی پیشنهادی ارائه میشود از آن پس بازیگر باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد آن نقش را بازی کند یا نه.
بازیگر فیلم نرگس در همین رابطه ادامه داد: آثاری که من در سینما بازی کردهام که طی سالهای گذشته آثار کمی هم بوده نتیجه انتخابهای من بر اساس پیشنهادات بوده که سعی داشتم آثاری را انتخاب کنم که از لحاظ هنری و حرفهای مناسب و معتبر باشند.
بازیگر فیلم "خانه کاغذی" درباره بازی خود در فیلم "سرو زیر آب" تاکید کرد: کاراکتر من در فیلم سرو زیر آب شخصیت جذاب و جالبی است که من به آن علاقه زیادی دارم. در واقع نقش من در سرو زیر آب بیانگر و نمود تمام تمام زنانی که در زمان هشت سال دفاع مقدس غم و اندوه زیادی را در سینه خود حبس کردهاند. همین بزرگترین دلیلی است که نقشم کم دیالوگ و به نوعی ساکت است.
اسکندری با تاکید بر محتوای والای فیلم سرو زیر آب خاطرنشان کرد: هیچگاه اهمیت یک نقش را نمی توان با تعداد خط دیالوگش محک زد. به عنوان مثال نقشم در سرو زیر آب به شدت تاثیرگذار و مهم است و البته من از همان ابتدا هم بازیگری نبودم که بنا به میزان دیالوگ نقش را انتخاب کنم.
جواد رضویان «زهرمار» را به جشنواره می رساند
فیلم سینمایی «زهرمار» به کارگردانی سید جواد رضویان و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی فرم حضور در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر را پر کرد.
جواد نوروزبیگی؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «زهرمار» در ارتباط با آخرین وضعیت این فیلم سینمایی در گفت و گو با «صبا» عنوان کرد: مراحل مونتاژ فیلم تقریبا به پایان رسیده و به مدت یک هفته است که صداگذاری فیلم نیز توسط محمود خرسند آغاز شده است.
وی در ارتباط با حضور فیلم در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر افزود: فرم حضور در جشنواره فجر را پر کردهایم و انشالله «زهرمار» در جشنواره فجر حضور خواهد داشت.
گفتنی است، «زهرمار» اولین ساخته جواد رضویان در قالب طنزی اجتماعی روایت می شود و سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، نسیم ادبی، برزو ارجمند، علی استادی، رضا رویگری، حسین محب اهری و سیامک ادیب از جمله بازیگران این فیلم هستند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «حشمت: فکر نمی کردم تاوان اشتباهم رو با تو پس بدم، لیلا: زهرمار ...»
سایر عوامل تولید فیلم سینمایی «زهرمار» هم عبارتند از؛ نویسنده: پیمان عباسی، مجری طرح: احسان درخشان، دستیار تهیه کننده: امیرحسین نوروزبیگی، برنامهریز: پوپک مظفری، دستیار اول کارگردان: رضا بختیاری، مدیرتولید: پروانه زبان فهم، مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی، طراح گریم: عبدالله اسکندری، طراح صحنه: مهدی موسوی، طراح لباس: ثنا نوروزبیگی، صدابردار: محمود خرسند، مدیر هماهنگی: حسین بشگرد، عکاس: کوروش جوان، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای: سپیده آماده
انتقاد تند روزنامه وطن امروز از بی ادبی آرش ظلی پور و برنامه «من و شما»
فکر میکنم مجری بددهان شبکه شما؛ که گویا از مرتبطان یکی از فیلمهای سخیف روی پرده هم هست و در کانال سینمایی برادرش بارها و بارها از فیلمهای سخیف دفاع کرده، این روزها سخت به دنبال دیده شدن است. این مجری معلومالحال که با یقه جر دادن و زنجیر پاره کردن و کارهای ژانگولریاش، شبکه «شما» را هم به شبکهای بدحاشیه تبدیل کرده، این هفته با یک بیادبی تمام و کمال، مرزهای دیده شدن را درنوردید و شهره عام و خاص شد.
شهره به بیادبی در مقابل کسی که با همه اخلاقهای خاص و قابل نقدش، بالاخره بهعنوان یک میهمان در برنامه حضور پیدا کرده و حتما اگر برنامه یا شبکه، سر و صاحب درست و درمان داشت، باید قواعد مراعات میهمان و مبادی آداب بودن رعایت میشد اما این اتفاق نیفتاد و مجری بددهان، میهمان منتقد را که اتفاقا از ابتذال و سطحی بودن و سخیف بودن برخی فیلمهای اخیر روی پرده انتقاد کرده بود، با زشتترین کلمات مجبور به خداحافظی و ترک برنامه میکند.
مسعود فراستی با گفتن این جمله که «من با احترام به مخاطب شما جملهام را تمام و برنامه را ترک میکنم» در واقع خود را از شر بیحرمتیهای ممتد این مجری سطحی نجات میدهد. قابل تامل آنکه ظلیپور درحالی خیلی «خالهزنکمآبانه» ازدواج مجدد مسعود فراستی را دستاویزی برای به چالش کشیدن و توهین به فراستی میکند که خود این آقای مجری در رفتارهای متعدد از فیلمهایی که رویکرد هرجومرجگرایانه در مسائل جنسی دارند، حمایت کرده است؛
فیلمهایی که در همین برنامه فراستی اشارهای به آنها کرد و همین نقد کوتاه موجب برافروخته شدن مجری نورس شبکه «شما» شد و آن روی بیاخلاق و بیادبش بیشتر نمایان شد. حال حقیقتا جای این سوالات از مسؤولان سیما، بویژه معاونت استانهای سازمان که فرصت دیده شدن و تبلیغ شدن را به افراد هتاکی مانند مجری برنامه «من و شما» میدهند، است:
«انتقاد از ابتذال در سینما اینقدر هزینهزا شده است که منتقد را به بدترین شکل ممکن، از برنامه فراری دهند و او را با توهینهای زننده راهی کنند؟»، «آیا سازمان صداوسیما و معاونت استانهای سازمان که از متولیان مستقیم شبکه شما و برنامه «من و شما» است، مدافع فیلمهای مبتذل و سخیف و ضدخانواده روی پرده هستند که اجازه دفاع از آنها را در برنامه زنده میدهند؟» «آیا مجری یک شبکه نمادی از کلیت شبکه نیست؟»، «آیا آنتن زنده تلویزیون به محلی برای ماجراجویی و تبلیغ شدن افراد سطحی تبدیل شده است؟»، «آیا جلوی این سطحینگری و سلبریتیپروری به بهانه جذب مخاطب که در جلسه اخیر مورد نقد یکی از مقامات نظام نیز قرار گرفته، نباید از جایی گرفته شود؟»، «رویمان میشود جایی بگوییم این تلویزیون ماست؟» و «واقعا این شبکه شماست؟»
یادداشت خواندنی مهرزاد دانش در ستایش اخلاق به بهانه جنجال های برنامه «من و شما»
مهرزاد دانش، منتقد سینما در پی حواشی پیش آمده در برنامه «من و شما» و جدلی که میان مسعود فراستی و آرش ظلیپور، مجری این برنامه پیش آمد، در کانال تلگرامیاش، نوشت: «رفتار و گفتار آقای آرش ظلیپور در برنامه «من و شما» در برابر آقای مسعود فراستی به لحاظ اخلاق حرفهای رسانهای، در چند زمینه اصلا قابل دفاع نیست. یکی ارجاع کاملا نامربوط و زرد به یک شوخی از طرف آقای فریدون جیرانی در چندین سال قبل در برنامه هفت که معطوف به زندگی زناشویی فراستی بود؛ و دیگری اینکه فراستی را مکررا متهم به این میکرد که چرا خود را محور همه چیز میداند و دم از «من» میزند (در حالیکه فراستی چنین ادعایی نداشت و مثل هر صاحب نظر دیگری، قاعدتا درباره نظر خودش و دفاع از آن صحبت میکرد)؛ و دیگر آنکه سخنان او را به استناد این که این همه سال است دارد تکرار میکند و تأثیری در مناسبات سینمایی نداشته، باطل میدانست (کمتأثیر بودن فرضی یک ایده، لزوما دلالت بر بطلان منطقیاش ندارد). حال بگذریم از این که به کارگیری عبارت «گفتمان» به جای «گفتوگو»، نشان از کمسوادی مجری برنامهای فرهنگی و مثلا گفتوگو محور دارد.
این مقدمه، نشانه دفاع از منش و روش فراستی در نقد فیلم نیست. همراهان و همکاران میدانند که نگارنده، بیشترین نقدهای مکتوب و غیرمکتوب را به رویکرد این همکار پیشکسوتش در عرصه نقدپردازی داشته است؛ چه آن زمان که در برنامه هفت، در بررسی فیلم بیخود و بیجهت، به موضعگیری در برابر رویکرد نادرست ایشان در تعمیم معیارهای ارزیابی سینمای کلاسیک به سینمای غیرکلاسیک پرداخت، و چه آن زمان که ادبیات ایشان را در استعمال الفاظی همپون «دیاثت فرهنگی» در نقد فیلمی از کمال تبریزی تقبیح کرد و چه زمانی که ایشان در حضور دو سه سال قبلش در مجلس شورای اسلامی، به گونه ای در وصف برخی فیلمها سخن ایراد کرد که گویی قرار است پروندههای امنیتی برای سازندگانشان تشکیل شود و رعایت نکردن مرزبندی بین نقد سینمایی و پروندهسازی سیاسی، مورد ایراد شدید نگارنده قرار گرفت.
اما همه اینها، به علاوه بسیاری دیگر از نمونههای مشابه که از فراستی در طول یکی دو دهه اخیر سر زده است، اصلا و ابدا توجیهکننده توهین به او در برنامهای تلویزیونی نیست. اسباب حیرت است که برخی دوستان با استناد به اینکه مثلا زمانی او در بررسی فیلمی از کیمیایی عبارت خودارضایی را به کار برده بود یا چندین بار همان لفظ زننده دیاثت را در نقد فیلم تکرار کرده بود، حالا مدعیاند که خوب شد یکی مثل خود او، رفتاری مشابه را بر سرش پیاده کرده است! آقایان! دست از این قطببندیها برداریم.
موضوع، موضوع یارکشی و انتقام و دل خنک شدن و این قبیل فضاهای نازل نیست. موضوع، موضوع اخلاق است. اگر کسی در رفتار و گفتارش، برخی ملاکهای اخلاقی را رعایت نمیکند، ما مجاز نیستیم در برابر او، از همان شیوه او بهره ببریم و یا از بهکارگیری این شیوه توسط فرد دیگر، ابراز خرسندی کنیم. اخلاق، جوهره وجودی آدمیزاد است و خدشه به آن، به هر بهانه و توجیهی، حتی در تنبیه فردی که که گاه اخلاق را رعایت نمیکند، بیش از هر چیز، حیثیت انسانی خودمان را نامعتبر میسازد.
فراستی که البته بسیاری از نقدهایش خوب و مستدل و بهجا است؛ اما در برابر همان نقدهای آمیختهاش به توهین و پروندهسازی و معیارهای نامرتبط، میتوان محکم موضع گرفت و آلوده به بیادبی و زردپردازی هم نشد. چرا فکر میکنیم قاطعیت، ملتزم به اخلاقزدایی است؟
اما سخن دیگر درباره موضع خود مدیران صدا و سیما است که صحبت از توبیخ گردانندگان این برنامه و از جمله مجریاش کردهاند. بسیار عالی! ولی جای این پرسش بسیار باقی است که آیا صدا و سیما، فقط در برابر توهین به کسانی که همراهی با بسیاری از سیاستهایش دارند این همه حساس است که فوری جبران مافات میکند و یا اینکه توهینیابیاش دوست و غیردوست نمیشناسد و عدالت را در اینباره برای همه اعمال میکند؟ آیا صدا و سیما تاکنون از آقایان تبریزی و کیمیایی بابت آن عبارات کذایی آقای فراستی عذرخواهی کرده و به تنبیه گردانندگان برنامه مورد نظر پرداخته است؟ آیا این همه دشنامهای سیاسی و فرهنگی که در برنامه های گوناگون به افرادی که به هر دلیل با برخی سیاستهای رسمی همراه نیستند و به آن نقد دارند، نیازمند جبران مافات نیست؟ اصلا بیایید از برنامه معروف و البته منفور «هویت» شروع کنیم که دو دهه از تولیدش هم گذشته و عذرخواهی بابت تولیدش خیلی هم قرار نیست به فضای فعلی لطمه بزند. در آن برنامه به بسیاری از فرهیختگان فرهنگ این دیار انگ و ننگهای سیاسی و امنیتی وارد شد و کسی از مدیران سیما هم در این دو دهه ککش نگزید. توبیخ گردانندگان آن برنامه را نخواستیم، امکان دارد یک عذرخواهی رسمی بابت تهیه و پخشش بفرمایید؟
و در پایان؛ اشاره به سینهچاک کردن برخی رسانهها و افراد خودارزشیپندار در این ماجرا که خود شهره به انگ زدنهای سیاسی و امنیتی و اخلاقی به هر کس که در دایره تنگ «خودی»هایشان نمیگنجد هستند، خالی از وجه نیست. این هم از طنزهای روزگار است، یکی از هزاران!»
اوشین زنده است/ خبرگزاری ها باز هم اشتباه کردند
پس از آن که اعلام شد هارو آکاگی بازیگر کهنه کار ژاپنی و یکی از بازیگران نقش های فرعی سریال «سال های دور از خانه» در ۹۴ سالگی از دنیا رفت برخی از خبرگزاری های داخلی با اعلام درگذشت یکی از بازیگران سریال خاطره انگیز «سال های دور از خانه» این خبر را در کشور ما بازتاب دادند اما بلافاصله بعد از مخابره شدن این خبر بسیاری از خبرگزاریهای داخلی برای برجسته تر کردن این خبر تصمیم گرفتند بازیگر فرعی سریال را که گویا جذابیت رسانه ای کم تری داشت تبدیل به خود اوشین کنند تا خبر به سرعت به یکی از خبرهای داغ سینمایی روز تبدیل شود.
سریال خاطره انگیز «اوشین» که در کشور ما با نام «سالهای دور از خانه» در دهه ۶۰ هجری پخش می شد، داستان زنی به نام اوشین تانوکورا را روایت می کرد که در سنین پیری خاطرات زندگی سختش از زمان کودکی تا بزرگسالی را تعریف می کرد.
در این سریال سه بازیگر به نام های آیاکو کوبایاشی (۶ تا ۱۰ سالگی)، یوکو تاناکا (۱۶ تا ۴۶ سالگی) و نوبوکو اوتاوا (۵۰ تا ۸۴ سالگی) ایفاگر نقش اوشین در سنین مختلف بودند که از میان آنها تنها نوبوکو اوتاوا از دنیا رفته است. اوتاوا سال ۱۹۹۴ در ۷۰ سالگی از دنیا رفت.
اما چرا در کشور ما برای دیدن شدن خبر، روزی بازیگر ایفاگر نقش لین چان در سریال «جنگجویان کوهستان» و روزی بازیگر نقش اوشین تاناکورا را به کام مرگ می فرستند جای بحث طولانی دارد و البته این مرگ خواهی ها منحصر به شخصیت های سریال های شرقی نیست و به بازیگران مشهور و صاحب نام کشور خودمان نیز سرایت کرده است. امید است که این رویه نادرست دیده شدن به هر قیمت در کشور ما روزی از بین برود.
آخرین اخبار، رویدادها و حواشی روز سینما، تلویزیون، بازیگران و هنرمندان ایران را در صفحهی اخبار منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران میتوانید دنبال کنید.
اقای فراستی [ استاد بلاع منازه سینمای هالیوود ] میباشد...
و همه اهالی سینما این را قبول دارند ....
حتی بازیگرانی امثال پرستویی و فرخ نژاد و .... هم این را قبول دارند و در عین حال وی
را منتقد تند و بی رحم نسبت به فیلمهای ایرانی میدانند ...
از قدیم میگن همه چی جای خودش .. چون یکسری با فراستی در مورد نقد فیلمهای ایرانی
مشکل دارند ایا این دلیل میشه که اینطور به وی بی ادبی بشه .. ان هم در یک برنامه زنده؟
درسته همه ما از وی بدمون میاد ولی در عین حال فراستی رو استاد سینمای
تاریخ معاصر و سینمای مدرن و پست مدرن هالیوود میدانیم ...
به نظرم اقای مجری [ که به نظرم اجرا بلد نیست ] به صورت حضوری و یا پخش زنده باید ازش
عذر خواهی کنه...
با تشکر
....
یبار تلگرام یبار خصوصی کردن ابی قرمز الانم که دیگه هیچی
واقعا چرا باید محل زندگی سلبریتی ها واسمون مهم باشه ؟
اقایون اینا دیگه تکراری شده ..