به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
به گزارش منظوم؛ مرجع سینما و تلویزیون ایران،عبدالله علیخانی تهیه کننده «خالتور» پرفروش ترین فیلم یک ماه گذشته سینما ایران درباره فیلمسوزی در سینمای ایران معتقد است برخی از تهیه کنندگان غیر حرفهای به دلیل اینکه به مخاطب توجهی ندارند، بدون حساب و کتاب فیلمهایی را تولید میکند که موجب پس زدن مردم میشوند اما آنها بلافاصله پس از اینکه فیلمهایشان فروش نمی کند از واژه فیلمسوزی استفاده میکنند. او همچنین تاکید میکند اگر فیلمی مخاطب پسند ساخته شود، سینمادار خودش به در خانه تهیه کننده میرود و خواستار نمایش آن میشود.
عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما درباره وضعیت مخاطب شناسی توسط فیلمسازان طی سال های اخیر و چگونگی جذب مخاطب به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «همیشه می توان اثری را مورد قبول دانست که رضایت نصف به علاوه یک در خروجی آن صدق کند و اگر پایین تر از این قاعده بیاید یعنی روندی معکوس و شکست خورده داشته است. در چند سال اکثر قریب به اتفاق کارگردان ها و تهیه کنندگان به علت حرفه ای نبودن، به مخاطب توجه نداشتند و بدون حساب و کتاب و بر مبنای اصول و قاعده مشخصی دست به تولید زدند.»
او همچنین نقش تهیه کنندگان را در تولید فیلمهای کم مخاطب جدی میداند: «تهیه کنندگان حرفه ای هم یا بیکار شدند و یا عمدا کار نمی کنند و در نتیجه آن محلی برای عرض اندام و فعالیت افرادی ایجاد شده که معلوم نیست پول ها را بواسطه پولشویی از کجا می آورند و در اصل به هیچ چیز در تولید توجه نمی کنند. عدم توجه به مخاطب و مردم در راس این بی توجهی قرار دارد.»
این تهیه کننده با سابقه در ادامه از برخی تهیه کنندگان به دلیل استفاده از واژه فیلمسوزی انتقاد میکند و میگوید: «این عده بر مبنای دلخواه و هر آن چیزی که ملکه ذهنشان است فیلم می سازند که خروجی آن بسیاری از فیلم هایی است که فروش بالایی ندارند و نکته جالب اینکه سریعا از واژه فیلمسوزی استفاده می کنند؛ در صورتی که مردم آنها را پس زده اند و واژه فیلمسوزی در اینجا معنا ندارد.»
این تهیه کننده همچنین تاکید میکند افت مخاطب در سینما به دلیل عدم توجه به مخاطب است: «به نظر من سینما در سال گذشته با در نظر گرفتن همه شرایط، از نظر تعداد مخاطب با مشکل مواجه بوده است؛ چون به مخاطب به عنوان اصلی ترین رکن توجه ویژه ای نمی شود. این نمونه فیلمسازان آثار مسئول پسند و خودپسند می سازند که اصلا ربطی به فیلم مردم پسند ندارد و نتیجه آن فروش و جذب مخاطب 10 درصدی از حدود یکصد فیلمی است که در سال تولید می شود.»
علیخانی در پایان میگوید: «تولید فیلمی مخاطب پسند باعث می شود که سینمادار خودش به در خانه شما بیاید و خواستار اکران فیلمتان شود، نه اینکه به دنبال سینمادار و سالن راه بیفتید و اگر فیلم فروش و مخاطب خوبی نداشت از واژه فیلمسوزی بهره ببرید.»
آخرین اخبار، رویدادها و حواشی روز سینما، تلویزیون، بازیگران و هنرمندان ایران را در صفحهی اخبار منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران میتوانید دنبال کنید.
آخه کجای فیلم به این فشنگی هندی بود؟
بازی ها هم عالی بود مخصوصا آقای پورسرخ.👏👏