به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
روابط عمومی فارابی اعلام کرد: در جریان فعالیت ده روزه چتر سینمای ایران، فارابی به عنوان یکی از شرکتهای حاضر در زیر این چتر که مسئولیت سازماندهی آن را به عهده دارد، ملاقاتهایی با نمایندگان فعالان سینمای جهان از جمله ونیز، مونترال، مسکو، لوکارنو، تورنتو، شیکاگو، سنگاپور، برلین، تسالونیکی، ورشو، توکیو، تورین، تلوراید، گوآ، سن سباستین، ونکوور، شانگهای، میل ولی، نانت و ... – به انجام رسانده است.
فارابی در خبر خود توضیح نداده این ملاقاتها در چه سطحی و با کدام نقشهی راه انجام شده، آیا در ادامه گفتگوهای انجام شده در سالهای قبل بوده و یا با آسیبشناسی از دوران گذشته بر اساس اصول و قواعد جدیدی این گفتگوها صورت گرفته یا محور مباحث طرح شده چیست و آثار و نتایج آن با چه کیفیتی و در چه زمانی محقق خواهد شد.
در بخش دیگر مطلب فارابی آمده است: «در عین حال در حوزه فروش حقوق محصولات سینمایی، با کمپانیهایی از آمریکا، انگلیس، چین، سنگاپور، ترکیه، استرالیا و ... گفتگوهایی گسترده پیگیری شد.»
کلیگوییها در گزارش فارابی از بازار فیلم کن باعث شده مخاطب خبر نداند گفتگوهای گسترده در حوزه فروش محصولات سینمایی به چه معناست؟ نحوه فروش آثار سینمایی چگونه است و با کدام کمپانیها از کشورهای نام برده شده مذاکره انجام گرفته است.
در انتهای خبر آمده است: «در زمینه تولید مشترک نیز شرکتهایی از الجزایر، جمهوری چک، اسپانیا، ترکیه و مالزی جهت همکاری ابراز تمایل کردهاند.» که البته نحوه پیگیری و سطح این تمایلات از سوی آنها در خبر مشخص نیست و بطور کلی خبر گزارش فعالیتهای فارابی در کن به گونهای است که سوالات بسیاری برای مخاطب بر جای میگذارد و با توجه به کلیگویی متن امکان پیگیری فعالیتهای انجام شده نیز وجود ندارد و نمیتوان ارزیابی کرد و گفت فعالیت فارابی نسبت به سالهای قبل چه تفاوتهایی داشته است.
عدم انتشار توافقنامه یا تفاهمنامهها در مراکز زیر مجموعه معاونتهای وزارت ارشاد علیرغم حساسیتهای فرهنگی به یک روال تبدیل شده که ممکن است در ادامه عدم شفافیت این وزارتخانه و مجموعههای تابعه آثار جبرانناپذیری به همراه داشته باشد.