به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
بهروز افخمی درباره فیلم «ابد و یک روز» که در میان بهترین فیلمها از نگاه تماشاگران قرار دارد و داوران هم در بخش سودای سیمرغ و نگاه نو این فیلم را در بخشهای مختلف نامزد کردهاند، گفت: فیلمنامه «ابد و یک روز» ایرادهای جدی دارد ولی نیم ساعت پایانی این فیلم بسیار خوب کارگردانی و اجرا شده است. یک ربع ابتدایی فیلم نیز اضافی است و می توان آن را کنار گذاشت و اگر این کار انجام شود احتمالا جزو فیلم های پرفروش هم قرار می گیرد.
افخمی درباره این فیلم و اینکه چقدر ممکن است به سیاه نمایی متهم شود، بیان کرد: من از چنین تعابیری استفاده نمی کنم و فکر می کنم اینها شکل نادرست تحلیل کردن یک فیلم است. قسمت اولیه فیلم باید دربیاید تا فیلم پرداخت خوبی داشته باشد. «ابد و یک روز» فیلم خوش ساختی است البته در یک نگاه کلی می توان بیان کرد که همه فیلم های سینمایی غیر از کمدی ها آثاری هستند که می توان آنها را در تلویزیون دید و نیازی نیست برای تماشای آنها به سینما رفت.
نیم ساعت پایانی «ابد و یک روز» با تمام فیلم های ایرانی متفاوت است
وی ادامه داد: فضایی که برای تماشای یک اثر کمدی در سینما بدست می آید با تماشای اثر در تلویزیون فراهم نمی شود. وقتی شما در سینما همراه با ۳۰۰ و یا ۵۰۰ نفر جمعیت می خندید فضای دیگری فراهم می شود. بنابراین غیر از کمدی ها تمام فیلم های ایرانی تلویزیونی هستند و از جمله ایرادهایی که به بسیاری از فیلمسازان می توان گرفت دلیل توقع آنها از مردم برای رفتن به سینماست. از کارگردان «ابد و یک روز» هم می توان همین سوال را پرسید که چرا انتظار دارد که مردم فوج فوج به سالن سینما بیایند و چنین فیلمی را ببینند.
سردبیر و تهیه کننده برنامه «هفت» اظهار کرد: اگر شما در پایان هر سال آمار فروش فیلم های کمدی را دربیاورید، می بینید که نیمی از تماشاگران سینما فیلم های کمدی دیده اند و نیمی دیگر باقی فیلم ها را نگاه کرده اند و این یک ایراد کلی برای همه فیلم های سینمای ایران است که برای سینما ساخته نشده اند.
«ایستاده در غبار» فیلمی خوب و پخته است
وی با اشاره به ویژگی های فیلم «ابد و یک روز» به کارگردانی روستایی تصریح کرد: با این حال در کارگردانی سعید روستایی نوعی تسلط غیر منتظره و پرداختی خوب مخصوصا در نیم ساعت آخر فیلم دیده می شد. نیم ساعت پایانی این فیلم یکدست و یک پارچه است و با تمام فیلم های ایرانی که می بینیم متفاوت است. در فیلم های ایرانی هر بار که کات می شود شما از فیلم به بیرون پرت می شوید و متوجه خواهید شد که دارید فیلم می بینید ولی این فیلم اینگونه نبود و کارگردانی خوبی داشت.
این کارگردان سینما در پایان درباره نظر خود نسبت به فیلم «ایستاده در غبار» اظهار کرد: «ایستاده در غبار» هم فیلم بسیار خوب و پخته ای است. این فیلم یک مستند داستانی است که باید با قواعد دیگری آن را ارزیابی کرد. این یک فیلم مستند است با این ویژگی که همه تصاویر آن بازسازی شده است و هیچ صحنه واقعی و مستندی به کار نبرده است. «آخرین روزهای زمستان» کار قبلی محمدحسین مهدویان نیز مستند داستانی بود. «ایستاده در غبار» اولین فیلمی است که در ابتدای آن گفته می شود همه تصاویر بازسازی و همه صداها واقعی هستند و درست هم هست.