به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
حمیدرضا قربانی کارگردان«خانهای در خیابان چهل و یکم»به تهیهکنندگی محمود رضوی درباره داستان این فیلم سینمایی به خبرنگار مهر گفت: این فیلم داستان زندگی واقعی یک خانواده است که من آن را برای اولین بار در رسانه ها خواندم و با اضافه کردن جزئیاتی، آن را به فیلمنامه و سپس فیلم تبدیل کردیم.
وی ادامه داد: پس از مواجهه با داستان واقعی طرح کلی فیلم را نوشتم و آزاده ایرایی بر اساس این طرح، فیلمنامه«خانه ای در خیابان چهل و یکم»را نوشت.
این کارگردان فیلم اولی درباره جزئیات داستان گفت: داستان درباره به وجود آمدن یک حادثه و بحرانهای پس از آن در یک خانواده است. ماجرا از این قرار است که بین دو برادر اتفاقی می افتد که این اتفاق باعث ایجاد درگیری می شود و در ادامه بین عروس و مادرشوهر اتفاق های ناخوشایند دیگری رخ می دهد.
قربانی افزود: در واقع یک حادثه وحشتناک در یک خانواده محترم و شریف رخ می دهد و من به عنوان کارگردان این اثر تا اندازه ای مدینه فاضله خودم را به داستان اضافه کردم و امیدوارم مورد استقبال مخاطب در جشنواره فیلم فجر نیز قرار گیرد.
این کارگردان سینما درباره همکاری با عوامل«خانه ای در خیابان چهل و یکم»توضیح داد: گروه و عوامل خوبی در تولید این فیلم سینمایی داشتیم. مهناز افشار، سهیلا رضوی، علی مصفا، سارا بهرامی، آرش مجیدی و علیرضا کمالی از بازیگران این فیلم سینمایی همکاری بسیاری خوبی با ما داشتند. همچنین دو کودک مانی رحمانی و مانیا علیجانی نیز به عنوان بازیگران کودک در این فیلم سینمایی حضور داشتند. هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری، شیوا رشیدیان طراح صحنه و لباس، مهرداد میرکیانی طراح گریم، بهمن اردلان صداگذار و ساسان نخعی صدابردار از دیگر عوامل این فیلم سینمایی هستند.
قربانی در ادامه صحبت های خود با انتقاد از حذف سیمرغ بلورین فیلمنامه از بخش«نگاه نو»سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: فیلمنامه از ارکان مهم سینمای ایران است و نبود فیلمنامه خوب یکی از ایرادهای سینمای ایران است. اهمیت فیلمنامه برای یک فیلمساز فیلم اولی بیش از هر عنوانی مطرح است و حذف سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از فراخوان جشنواره فیلم فجر به پیکره سینمای ایران لطمه وارد خواهد کرد.
وی تاکید کرد: امیدوارم سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در بخش«نگاه نو»از سال های آینده به سینمای ایران برگردد زیرا حذف کردن این جایزه، انگیزه فیلمنامه نویسان را برای انجام یک کار خوب و حرفه ای کم می کند.
کارگردان فیلم«خانه ای در خیابان چهل و یکم»در پایان گفت: اما در نگاه کلی خوشحالم که در جشنواره فیلم فجر حضور دارم و می توانم نظرات مختلف منتقدان و خبرنگاران سینمایی را درباره فیلم خود کسب کنم. در واقع مهمترین وجه جشنواره فیلم فجر برای من به عنوان یک فیلمساز دریافت نظرات مختلف اهالی رسانه و منتقدان است.